Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 25356
Liker mottatt: 17523

Kan jo bruke viftereima til å få Lp platene til å snurre.
Bare å få fikla på en stift.
Så sant man ikke kjører duracell bil da :D
post liked by: Pangaea, Spirograf1, Can2, Blodfink

RedTrafford
Donor

Dynaudio er jeg kjent med @Spirograf1
Tror nok du har bra lyd i bilen da.
Lydglede som jeg har vært en ok kunde de siste årene fører dette merket. Vel og merke høyttalere som bør stå innendørs :hah:
De har også stilt ut flere modeller på messer.
Så signaturen kjenner jeg til :thumb_up:
post liked by: Spirograf1, Blodfink

Spirograf1
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 2618

Det ble bedre med Qobuz @RedTrafford, nå har jeg brukt det mer i begge bilene og HiRes-sporene gir mye mer detaljer i musikken. Gleder meg til å teste det på PCen med hodetelefoner i morgen 😊
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Blodfink

28FPellistri
Liker gitt: 1705
Liker mottatt: 6170

Ble litt lytting på Halloween, en "høytid" jeg ikke feirer, så da kunne jeg slappe av å bare gjøre en av mine "favoritter", ligge på sofaen i mørke og kun høre på musikk, høyt!

Jeg holdt meg til Norge også i dag, men mer i rockens verden i dag!

Skambankt - Anonyme Hatere(Jærtegn version)
Hærlig norsk rock fra Terje Winterstø Røthing og gjengen i Skambankt. Bandet er nå oppløst, siden Terje er gitaristen i Kaizers Orchestra. Så når de gjorde comeback så ble Skambankt oppløst, hadde nok ikke mulighet til å holde begge to aktive med det ambisiøse comebacket til Kaizers Orchestra.

Raga Rockers - Doktor Doktor
Var ikke noen stor fan av Raga frem til for kun 5-6 år siden, men de har virkelig vunnet meg mer og mer over og særlig siste årene. Fantastisk musikk, rett og slett!

Black Debbath - Min Kone Forlot Meg Mens Jeg Stod og Fiska
Tung rock fra Bare Egil og resten av Black Debbath. Herlig kombinasjon av humor og rock. Nesten et ubegrensa antall godlåter fra dette bandet!

Kvelertak - Nekroskop
Med den triste nyheten om at gitaristen, Bjarte Lund Rolland slutter i bandet, så har det blitt en del avspillinger av Kvelertak i dag. Deilig sang, om en liker Kvelertak! Vet det er mange som syns vokalene er litt for røffe/skrikete, men gitarriffene og spillingen generelt er helt ypperlig syns jeg.

Erlend Ropstad - Svevde Høyt Der Oppe
Kveldens roligste, men bare elsker introen og melodien igjennom på denne sangen. Og så liker jeg jo godeste Ropstad svært godt også, så da blir det en kanonlåt!
post liked by: Spirograf1, Andtho01, RedTrafford, alfen74, Pangaea, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Spirograf1

Takk for listen @28FPellistri, selv om det var dårlige nyheter inne der. Tror mr. Rolland er hjernen bak mange fete riff fra Kvelertak, så det var kjedelig å høre. Kvelertak har alltid vært helt enorme musikalsk, selv om vokalen er for "screamo" for min smak også.
post liked by: 28FPellistri, RedTrafford, Pangaea, Blodfink

Ryder
Liker gitt: 3418
Liker mottatt: 14423

Ved midnatt slippes det første albumet på 16 år fra et av mine store favorittband, The Cure. Tror nok det blir litt seinere i seng enn vanlig 🤩
post liked by: Pwint, 28FPellistri, RedTrafford, Spirograf1, Belfastboy, Pangaea, Blodfink

Pwint
Donor
Liker gitt: 22197
Liker mottatt: 14748

Ryder wrote: 31 Oct 2024, 22:55 Ved midnatt slippes det første albumet på 16 år fra et av mine store favorittband, The Cure. Tror nok det blir litt seinere i seng enn vanlig 🤩
Samme her @Ryder. A fragile thing syns jeg var knallbra. Gleder meg til å høre mer.
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Ryder, Belfastboy, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

RedTrafford
Donor

The Cure tilhørte ungdomstiden min.
Siste 15-20 årene har dem blitt litt glemt her.
Kanskje starte helgen med det nye albumet da👍
post liked by: Pwint, Ryder, Belfastboy, Spirograf1, Blodfink

Spirograf1

Lyttefredag!
Det er kanskje mer riktig med "Lytteuke", siden jeg har testet Qobuz ganske mye siden forrige helg.

I anledning at vi har fått ny hovedtrener, så er det vel ingenting som er mer naturlig enn å lage en liste med...
Guns N' Roses!😅

La meg forklare: GN'R var mitt første favorittband, og det er egentlig helt snålt at jeg ikke har tatt med en eneste låt fra de før nå. Det jeg skriver nedenfor er derfor farget av mine fanboy-briller ;)
GN'R kom og satte "hårspray og rouge"-metallbandene i skyggen med "Appetite for destruction" i 1987, med et lydbilde og en attitude som nevnte pudler ikke var i nærheten av. Det fantes ingen som var kulere for en 10-11 åring da, enn Axl Rose, Slash, Izzy, Duff og Steven Adler 8-)
GN'R gikk dessverre i oppløsning på grunn av "intern uenighet" (les: Axl er psycho og Slash fikser ikke konfrontasjoner), men lagde etter min mening den beste hardrocken ever.

Mine utvalgte for kvelden er:
  • Welcome to the Jungle.
  • Pretty Tied Up (The Perils Of Rock N' Roll Decadence).
  • Nightrain.
  • Chinese Democracy. Jepp! Lydbildet er mer mot metal, og det er kult å høre Axl beherske sjangeren.
  • Locomotive (Complicity).
  • Patience. Sjekk gjerne også Chris Cornell sin cover.
  • Breakdown.
  • Out Ta Get Me.
  • You Could Be Mine.
  • Rocket Queen.
Oppdatert liste på Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0Wdz9 ... 00290446db
De aller fleste låtene finnes i HiRes-utgave på Qobuz også.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink

RedTrafford
Donor

Guns N' Roses er aldri feil.
Bra liste der @Spirograf1

Ang Hi-Res så har jeg flere spillelister.
En spilleliste med sanger bare med 24 bit / 96 KHz en annen med 24 bit /192 KHz.
Burde kanskje ha gått til legen 8-)

Men i helgen har jeg lovet meg bort til The Cure, I hvertfall litt :D
post liked by: Spirograf1, Pwint, Blodfink

28FPellistri
Liker gitt: 1705
Liker mottatt: 6170

Herlig liste @Spirograf1 - Guns N' Roses var mitt første favorittband også, tett etterfølgt av Bon Jovi. Kun et av de har forholdt seg som favoritt, og de har jeg sett live også flere ganger. Og ja, bandet er Guns N' Roses.

Stort spørsmål eneste, hvordan i alle dager har du ikke hørt på deres kuleste låt om en først tester lyden på en ny streamingtjeneste? Låten "Coma" - Mesterverk av en låt, som samtidig får testet lyden
post liked by: Spirograf1, RedTrafford, Pwint, Can2, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Spirograf1

Jeg hadde mål om å lage en liste med 10 låter og valgte derfor bort et lass med knall musikk, @28FPellistri 😊
post liked by: Pwint, RedTrafford, Can2, Blodfink

RedTrafford
Donor

Nå har jeg hørt noen ganger på det nye albumet til The Cure.
Robert Smith har stemmen inntakt vil jeg si, i motsetning til det fuglerede han har på toppen.
Litt tynn i kvisten😀

Likte de 4 første og den siste, nr 5,6 og 7 trengs det mer tid på.
Alt i alt var det moro med nytt album etter 16 år.

Dom: 👍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Favoritten min forblir Inbetween in days fra The Cure.
One more time er også en jeg setter høyt.
post liked by: 10Hag, Belfastboy, Can2, Blodfink

Belfastboy
Donor
Liker gitt: 17310
Liker mottatt: 6072

I dag har radioen stått på P13 fra kl 10, og der har det vært 10 timers sending med The Cure. Har ikke noe sånn store favorittalbum med The Cure, men de har egentlig vært der fra tidlig på 80-tallet uten at jeg brukte verken tid eller energi på dem.

Har en datter som er veldig glad i The Cure, og hun hadde også hørt på P13 i dag. Jeg har vel bare et par album av de, men det nyeste skal også jeg få kjøpt meg.

Og så har det vært veldig godt i dag og bare "tømme" hodet med musikk, da en god kompis av meg døde i går. Det har bare vært et tidsspørsmål etter at han fikk hjerneslag for et år siden, med påfølgende hjerteinfarkt og nå sist en kraftig lungebetennelse. Da orket ikke kroppen mer.
post liked by: Ryder, Pwint, RedTrafford, Can2, Andtho01, Rød Pølse, Buchan, Pink Final, red, Blodfink

Pwint
Donor
Liker gitt: 22197
Liker mottatt: 14748

Det var veldig leit å høre @Belfastboy. Håper det går bra med deg.

The cure var en stor del av ungdomsårene mine, sammen med the smiths, og enda er det et av bandene jeg hører på i ny og ne. Men jeg heller nok litt mer mot mer rocka greier og falt ganske dypt ned i grunge hullet etterhvert.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Can2, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply