Rasmus Højlund

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

King Eric
Posts: 96
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 135
Liker mottatt: 620

Hsr sett noen bilder/filmsnutter som tyder på at vår kjære Højlund drikker som en ekte danske:-)

Vel fortjent!
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Can2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2851
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9463
Liker mottatt: 9692

@King Eric, nipper lett til en drink og så tidlig i seng?
post liked by: King Eric, Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, Can2
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6114
Liker mottatt: 6281

post liked by: Pink Final, Pwint, Can2, Spirograf1, Rød Pølse, messilingard
Hate Glazer love United
User avatar

Pangaea
Posts: 3055
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4835
Liker mottatt: 6452

Tja. Kanskje jeg er for streng med vår danske dræng, men jeg hadde håpet på 20+ mål. Har jo i praksis vært vår eneste spiss hele sesongen. Men som de fleste andre har han vært en del skadet, så slik sett er det vel en okay til bra sesong.

Vært en merkelig sesong på mange vis også. Første halvdel scoret vi knapt mål, og andre halvdel puttet vi ganske mye, men slapp inn minst like mye også. Slikt påvirker naturligvis tallene til våre angripere.

Jeg har derimot store forhåpninger for Højlund. Gjør så mye riktig og har en herlig innstilling, og fortsatt veldig ung :)
post liked by: RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4541
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2992
Liker mottatt: 9982

Jeg tenker at det er en godkjent, men ikke imponerende sesong av Højlund. Ting som bør med i betraktningen er fullstendig mangel på service til tider, ingen avlastning i form av andre spisser, skader samt at resten av laget også har vært ustabile. Højlund har derimot jobbet og slitt, hadde også en veldig god periode før han ble skadet i vinter.

Jeg har veldig store forhåpninger til Rasmus, som etter min mening er en av Europas største spisstalenter per dags dato. Så handler det selvsagt om å ta de nødvendige stegene til å bli en solid spiss på toppnivå.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3299
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15654
Liker mottatt: 10467

Pangaea wrote: 02 Jun 2024, 19:10 Tja. Kanskje jeg er for streng med vår danske dræng, men jeg hadde håpet på 20+ mål.
Wow. Hadde du det? Ja, da syns jeg du er litt streng. 😂 Han kom jo inn med beskrivelsen talent og trenger tid. Jeg syns han har gjort det bedre enn forventet. Nå har han endt opp med å være vår eneste spiss og fått til tider ganske elendig service og likevel har han scoret endel.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Andtho01
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

For å underholde meg selv har jeg sett litt nærmere på fjorårets jakt på ny spiss. Mange hadde et ønske om Harry Kane, vi endte opp med Rasmus Højlund. Det er mulig å argumentere for at det var positivt. Jeg mener i hvert fall det.

Ville vi fått en bedre sesong med Kane på laget? Sannsynligvis. Hadde vi kjempet om ligatittelen? Aldri i verden.

Superspissens pokal-allergi ville mest sannsynlig ødelagt sjansene i FA-cupen også 😬

Jeg har sammenlignet overgangene til de to angrepsspillerne. Et av argumentene som gikk igjen da Højlund ble kjøpt var at vi kunne betalt €25m ekstra og fått Kane. Det er en sannhet med rimelig store modifikasjoner.


Harry Kane:

Kjøpt av Bayern München med 1 år igjen av kontrakten med Spurs.

Overgangssum: €95m *

Årslønn: €25m **

Kontrakt: 4 år

Totalpris: €195m

Årlig kostnad: €48,75m

Alder ved utløpt kontrakt: 34 år


Rasmus Højlund:

Kjøpt av Manchester United med 4 år igjen av kontrakten med Atalanta.

Overgangssum: €73,9m *

Årslønn: €5,14m **

Kontrakt: 5 år (+1)

Totalpris: €99,5m

Årlig kostnad: €19,9m

Alder ved utløpt kontrakt: 25 år


Kane koster altså omtrent det dobbelte av Højlund, på en kortere kontrakt. De årlige driftskostnadene for engelskmannen er ca 2,5 ganger høyere enn for dansken. Så kan man spekulere i markedsverdi året før kontrakten utløper. Da vil Harry være 33 år og Rasmus 24 år, samtidig som United har opsjon på et ekstra år.

Det sier seg nærmest selv at klubben må slutte å betale i dyre dommer for spillere på 'feil' side av karrieren. Vi er ikke én spiller unna tittelkamp, vi må bygge et lag.

Hvis vi skal operere på sparebluss klarer vi aldri å tette luken opp til de beste. United må bruke MYE penger for å bli konkurransedyktig, men klubben må investere smartere. Slik man faktisk gjorde i fjorårets spissjakt.

* Transfermarkt.com
** Capology.com
post liked by: Ryder, 10Hag, Andtho01, Blodfink, Pangaea, Tringe, messilingard, Spirograf1, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21183

Jeg ønsket begge to, det gjorde vel også EtH, (uten at det betyr noe for tallenes tale), økonomien tillot ikke det.

Penger spart er ofte smart.

Om Højlund snitter halvparten av det Kane putter i nettet pr. år er det jo greit egentlig.

Jeg ser jo ofte bort fra hva det koster, men var kritisk til Casemiro. Kane var derimot veldig ønskelig, fin læring for Højlund. Samtidig har nok Højlund vokst på å være nr.1

Litt både og for min del. Men helt klart ja til Kane fra meg i fjor. Ja takk, begge deler rett og slett.
post liked by: 10Hag
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5608

Visste ikke at Kane var så dyr i drift. God sammenligning. Har begynt å få øynene mer opp for hvor avgjørende lønn er ift kjøpesum og alder, etter slike innlegg.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11640

Kane var jo en veldig sånn «toppen av kransekaka»-signering, en type spiller man kjøper for å gå fra å være nummer to/tre til å vinne. Nå hadde han kanskje maksimalt hjulpet oss til topp 4. Litt samme logikk som med kjøpet av Casemiro, strålende nivå når han er i form, men neppe en å regne med når det viktigste pushet skal komme om 2-3 år.

Er derfor helt enig i at vi bør skape en stamme i laget som er betydelig yngre, og som kan vokse sammen. Så får heller Kane-aktige signeringer være krydderet på toppen i stedet for grunnmuren som skal støtte opp hele byggverket.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Rød Pølse
User avatar

Pangaea
Posts: 3055
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4835
Liker mottatt: 6452

Tror ærlig talt Kane hadde null interesse i å gå til United på det tidspunktet uansett. Og ikke hadde vi fått kjøpt ham for summen Bayern betalte heller, selv om de også ble bretta ut over ei tønne av Tottenham. Har du ikke vunnet trofeer, men vil vinne liga + CL før du legger skoa på hylla, så går du ikke til en "fallen giant" i krise, uten (fornuftig) sportslig infrastruktur.

Ellers enig i at det er en type signering som van Persie var. Men der er ikke laget vårt nå, dessverre. Mer fornuftig for oss å bygge for framtida, og det betyr å investere i yngre spillere. Litt surt for spillere som Bruno da, som er en av verdens beste, vertfall i sin posisjon, men som kanskje er på vei nedover igjen når/hvis United klarer å kjempe om de aller gjeveste trofeene om 2-3-4 år. Slik sett kan jeg forstå de test-ballongene som agenten hans har sendt ut nå.
post liked by: Ryder, Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6114
Liker mottatt: 6281

post liked by: Rød Pølse, Spirograf1, RedTrafford, Pink Final, Can2
Hate Glazer love United
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2100
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8004
Liker mottatt: 4630

Skal ikke være en sur gretten gubbe her, men Højlund sitt stikk/harselering med den norske landslagsdrakten var unødvendig mener jeg. Greit å ha det moro på andre sin bekostning, men som spiller bør man vise litt respekt.
Dette er supporter oppførsel.
post liked by: Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4541
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2992
Liker mottatt: 9982

Tenker at den er mer enn innafor. Syntes egentlig at det er litt morsomt også faktisk, bra humor fra dansken i mine øyne.

Vi kan gjerne være bitre for at vi ikke er med på leken, men da kan vi heller starte med å sparke en fotballpresident som er mer opptatt av å være utenriksminister og finne en trener som er villig til å spille på våre styrker og ikke implementere en spillestil som kun én spiller på banen håndterer mesterlig i Ødegaard.
post liked by: Andtho01, 10Hag, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21183

Link til saken? Finner ikke noe om den
LUHG!
Post Reply