Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2325
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10757
Liker mottatt: 9535

Serhou Guirassy, Guinea, 27 år, 187 cm, spiss.
Bundesliga 23/24: 11 kamper, 16 mål & 1 assist.
Transfermarkt: €40M
Rapportert utkjøpsklausul: Ca €18M
Løp og kjøp!!!


post liked by: RedTrafford, Blodfink, Andtho01
Football, bloody hell!

Beta 2.0
Posts: 341
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 858

Byttehandler er ikke hverdagskost, men ryktet om bytte mellom Sancho og Malen kan det vel kanskje være noe i?
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3140
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14739
Liker mottatt: 9656

Vet du noe om Malen @Beta 2.0? Kjenner ikke til ham.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24209
Liker mottatt: 20265

Donyell Malen, gått gradene i Holandia, Ajax, Arsenal og PSV. Er vel en helt ålreit angrepsspiller han. Har sett 1 match med Dortmund i høst, da var han dårlig. 4 mål på 12 kamper. 0 assist.
post liked by: Pwint
LUHG!

Alf banan
Posts: 363
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 772

Må slutte å hente middelmådigheter. Vi hentet Antony, Mount og Højlund. Tenk om vi hadde heller brukt de pengene på Kane og Rice. Da hadde vi vært topp 3.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2325
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10757
Liker mottatt: 9535

Jeg synes det er alt for tidlig å avskrive Antony, Mount og Højlund som middelmådigheter. Alle tre har en god aldersprofil og de to sistnevnte kom til klubben i sommer. Antony har til gode å vise et høyt nivå over tid, men man har sett enkeltkamper hvor han har vist hva han kan bidra med. I tillegg har det siste halvåret vært preget av utenomsportslig dritt.

Højlund er 20 år og har allerede vist at han er en solid tilvekst. Mount er den som har mest å bevise, men hvis han får orden på fysikken så er toppnivået udiskutabelt.
post liked by: messilingard, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4500
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2946
Liker mottatt: 9770

Alf banan wrote: 08 Dec 2023, 18:43 Må slutte å hente middelmådigheter. Vi hentet Antony, Mount og Højlund. Tenk om vi hadde heller brukt de pengene på Kane og Rice. Da hadde vi vært topp 3.
Tenker at det kan være greit å komme med en forklaring for hvorfor du mener disse tre er middelmådige og hvorfor de potensielt ikke kan bli noe mer?

I tillegg så er det greit å undersøke ting sikkelig. Var det noe som tilsa at Rice ville til United? Var det noe som tilsa at Tottenham ville selge Kane til United? Uten å spoile for mye så er det rimelig sikre kilder på at førstnevnte spørsmål er nei (united.no podcasten før sommeren, Fredrik Filtvedt om jeg ikke husker feil, og basert på Levy sin historie så er det nok sannsynlig at det er nei på det andre spørsmålet også.
post liked by: Rød Pølse, red, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Alf banan
Posts: 363
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 772

messilingard wrote: 08 Dec 2023, 19:24
Alf banan wrote: 08 Dec 2023, 18:43 Må slutte å hente middelmådigheter. Vi hentet Antony, Mount og Højlund. Tenk om vi hadde heller brukt de pengene på Kane og Rice. Da hadde vi vært topp 3.
Tenker at det kan være greit å komme med en forklaring for hvorfor du mener disse tre er middelmådige og hvorfor de potensielt ikke kan bli noe mer?

I tillegg så er det greit å undersøke ting sikkelig. Var det noe som tilsa at Rice ville til United? Var det noe som tilsa at Tottenham ville selge Kane til United? Uten å spoile for mye så er det rimelig sikre kilder på at førstnevnte spørsmål er nei (united.no podcasten før sommeren, Fredrik Filtvedt om jeg ikke husker feil, og basert på Levy sin historie så er det nok sannsynlig at det er nei på det andre spørsmålet også.
Nå har jeg ikke sagt at de 3 er middelmådige, men at vi må slutte å hente middelmådige spillere da det var snakk om Malen. Stor forskjell.
Dog så mener jeg at Antony og Mount er feilkjøp, og ikke er gode nok. Antony fordi han er hakk i plata spiller som gjør det samme 9 av 10 ganger i hver kamp. Alle vet hva som kommer og dermed er det lett å forsvare seg mot. Tenk om han feks kunne avsluttet i korthjørnet til en forandring? Mount mener jeg også er et helt feil kjøp da dette nok en gang er en spiller som vi har flere av. Skal riktignok få lengre tid på seg, men jeg tviler på at han blir en fremtid stjernespiler som skyter oss til gull og grønne skoger. Højlund er den eneste jeg ser potensialet i. En spiller som faktisk gjør de andre spillerne på laget bedre. Det ser vi feks ved målet til McT hvor Højlund binder opp forsvaret og gir rom til McT.
Om Rice var aktuell eller ikke kan diskuteres i det mente. Men om vi hadde bladd opp nok penger er jeg overbevist om at vi kunne signert minst en av de nevnte. Pr dags dato så har vi ingen spiss som scorer mål. Forrige spiss vi hadde var Weghorst. Nå har vi Højlund. De to tilsammen har hvor mange mål i serien? Da kan vi legge med Martial i gruppen også. Så ser vi hvordan Kane herjer i bundesliga.
User avatar

10Hag
Posts: 1615
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3782
Liker mottatt: 5274

@Alf banan: Antony mener jeg absolutt gjør de rundt seg bedre, slik han spiller nå. Han er ballsikker, en god ballfordeler, duellsterk og disiplinert i press og forsvar. Egentlig en helt motsatt type spiller enn f.eks Rashford, og det trenger vi.

At han er forutsigbar på skuddhold er sant, som du sier. Men hans viktigste bidrag er nok ikke mål. Det er blitt en utbredt fallasi å måle vinger og angrepsspillere på målpoeng. Det viktigste er at laget scorer og vinner når de spiller, ikke nødvendigvis hvem som ender opp med målpoengene.

Ellers synes jeg du har flere gode poeng. Denne Malen vi blir linket til virker ikke overbevisende for min del heller.

Og jeg tror nok at vi kunne gjort litt mer for å sikre oss enten Rice eller Kane. Selv om jeg og deler @messilingard sitt syn på saken.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2325
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10757
Liker mottatt: 9535

At Kane er en fantastisk spiller er det ingen tvil om. Han ville garantert gjort laget bedre på kort sikt. Men hvor mye bedre? Personlig tror jeg at han er en spiller som kan levere på høyt nivå i 5 år til, men da hadde man brukt brorparten av sommerens budsjett på én spiller.

Vi trenger flere forsterkninger og sannsynligvis minst ett sommervindu til for å være en seriøs tittelkandidat. Dersom det var den ene signeringen som manglet for å hente hjem ligagullet, så hadde det vært all mulig grunn til å gå all in på Harry Kane.

At klubbens rekrutteringsstrategi har behov for en totalrenovering er det vanskelig å argumentere mot, men også Unitedspillere har behov for tid til å tilpasse seg nytt lag og evt ny liga, nytt land og ny kultur. De færreste er like tilpasningsdyktige som Bruno.
post liked by: Ryder, Pwint
Football, bloody hell!

Alf banan
Posts: 363
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 772

10Hag wrote: 08 Dec 2023, 20:42 @Alf banan: Antony mener jeg absolutt gjør de rundt seg bedre, slik han spiller nå. Han er ballsikker, en god ballfordeler, duellsterk og disiplinert i press og forsvar. Egentlig en helt motsatt type spiller enn f.eks Rashford, og det trenger vi.

At han er forutsigbar på skuddhold er sant, som du sier. Men hans viktigste bidrag er nok ikke mål. Det er blitt en utbredt fallasi å måle vinger og angrepsspillere på målpoeng. Det viktigste er at laget scorer og vinner når de spiller, ikke nødvendigvis hvem som ender opp med målpoengene.

Ellers synes jeg du har flere gode poeng. Denne Malen vi blir linket til virker ikke overbevisende for min del heller.

Og jeg tror nok at vi kunne gjort litt mer for å sikre oss enten Rice eller Kane. Selv om jeg og deler @messilingard sitt syn på saken.

Men hvis ikke de offensive spillerne skal komme med målpoeng, hvem skal komme med de da? Skal Bruno alene stå for alle poengene alene? Du har rett i at det viktigste er at laget scorer, men jeg tar en topp målscorer i laget hver dag i uken. Da MÅ vingene produsere målpoeng.
User avatar

10Hag
Posts: 1615
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3782
Liker mottatt: 5274

@Alf banan: Hvem som helst, det har egentlig ingenting å si hvem som scorer.

Det viktigste er at laget spiller på en måte som gjør at vi skaper store sjanser, for hvem som helst.

Akkurat nå er det McTominay som scorer. Senere vil noen andre score. Det er naturligvis alltid en fordel at man har en rendyrket spiss som scorer mange mål, men heller ikke det er nødvendig. Og det har vi egentlig ikke hatt de siste årene, utenom relativt korte perioder med Ibrahimovic, Lukaku, Cavani og Ronaldo.

City scorte ca. like mye mål før Haaland kom.
Når Rashford ikke spiller scorer vi og i snitt mer enn når han spiller, til tross for at han har vært vår fremste målscorer i perioder.

Så det viktigste er egentlig bare å spille en dynamisk fotball som skaper nok sjanser slik at hvem som helst kan score.

Skjønner at det høres kontraintuitivt ut, men det er ikke det.

Når det er sagt, er jeg enig i at en prime goalgetter gjør det enklere. Den lille baksiden er at man som lag gjør seg avhengig av én spiller, og sliter veldig når de blir skadet eller suspendert.

Er og enig i at vi har god bruk for en goalgetter inn. Gjerne en som er i sin beste alder (25+) og bøtter inn mål. Men da må det og være et pressmonster, eller så mister vi hele grunnlaget for spillestilen med toppresset. Da trenger vi ikke legge alt ansvaret på en veldig ung Højlund. Eller bare peise på med Evan Ferguson, så har vi to av de største spisstalentene i ligaen. Det hadde jeg og likt!

Men hvorvidt vingene våre scorer mye eller ikke ser jeg som mindre viktig. Det er viktigere at de bidrar til at spissen vår får sjanser. Men det må ikke nødvendigvis måles i målpoeng/assists heller. Hvis Antony slår en genial stikker til f.eks Dalot, som legger inn til Højlund, får ikke Antony noen målpoeng. Men jobben han gjør da er like mye verdt som en assist.

Hvis Garnacho vinner ballen høyt i ballen, før noen andre overtar og gir ballen til McTominay som scorer, så får ikke Garnacho noen målpoeng. Men han skaper indirekte hele sjansen.

Og hvis Bruno holder ballen i laget, som fører til at Casemiro overlapper og slår en pasning til Mainoo som scorer, så får heller ikke Bruno målpoeng. Men hans bidrag er avgjørende for at laget scorer.

Derfor er jeg ikke noe tilhenger av flittig bruk av målpoeng for å bedømme spillere, utenom rendyrkede spisser. Det blir ofte overfladisk analyse. Det finnes unntak. Haaland, Salah og Kane er unntak. De er garantister for 30+ mål i 6-7 sesonger på rad. Vi har ingen slike unntak, ikke i nærheten.
post liked by: red, Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14900
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24209
Liker mottatt: 20265

Guirassy-ryktene fortsetter, apropos en målscorer. Ingen garanti for at det scores i PL. Men han ser ut til å ha fysikken og innsatsen i orden.
Kane f.eks. bruker mye fysikk i spillet sitt, ikke lett å vippe unna, og skaper med det tid for seg selv til å avslutte.
post liked by: 10Hag, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2325
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10757
Liker mottatt: 9535

Ser at vi ryktes til Kalvin Phillips. Hadde vært positiv til det for halvannet år siden, men kjenner at jeg er lite sugen på en City-reject som nærmer seg 30... Meldes heldigvis ikke fra verdens mest troverdige kilde.
post liked by: RedTrafford, Pwint, 10Hag
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1615
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3782
Liker mottatt: 5274

Ja, så den 😅

En snart 30 år gammel spiller som ikke har vært i nærheten av å få spille fast på over 2 år. I tillegg er han hakket overvektig. La jo på seg betraktelig etter City-overgangen, og Pep påpekte det til og med.

Er glad det ikke er Neil Custis som melder om den! The Sun har et fortjent dårlig ry, mens Custis har ganske god track record de siste årene.
Last edited by 10Hag on 10 Dec 2023, 15:18, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
Post Reply