Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Burde vel nevnes at Solskjær faktisk ikke nevnte Klopp eller Liverpool selv om det var klart at det var Klopp han snakket om. Synes det er helt innafor.
post liked by: Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14993
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24612
Liker mottatt: 20644

Så lenge Klopp ikke blir SAF og OGS blir Benitez får det være greit
post liked by: Pancho P
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det er ingenting som er verre for en dommer/e enn å få rettet beskyldninger mot seg fra managere/spillere. Dette kan lett ha en "tilbakevirkende" kraft i forhold til tvilsituasjoner. Dommere er faktisk mennesker og som alle mennesker så husker en om en blir beskylt for å være "kjøpt og betalt" av andre managere osv...Husker selv fra mine kamper der en alltid gikk på banen for å dømme så objektivt som mulig, uansett lag.
post liked by: Cola2, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pancho P wrote: 25 Sep 2021, 13:11 At Klopp har makt over dommarane er vel heva over einkvar tvil.
Er det? Konspiratorisk!
Klart sommarane lytter og leser. Men å ha makt, det er berre svada.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Otac wrote: 25 Sep 2021, 20:54
Er det? Konspiratorisk!
Klart sommarane lytter og leser. Men å ha makt, det er berre svada.
Eg er overbevist om at det var Klopp sine kommentarar som førte til at vi plutseleg ikkje fekk straffer meir. Han sådde tvil om dommarane sin integritet, utan å bli straffa for det. Ergo har han påvirkningskraft og makt. Legg til alle utbrota på sidelinja og banestorminga på Goodison (også utan straff), så er det tydeleg for meg at han får spesialbehandling av dommarane og FA. Tenk om f.eks. Mourinho hadde gjort det same.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14993
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24612
Liker mottatt: 20644

Det kan se ut som Kloppærn har litt status ja, men som jeg skrev sist,, da er jo fotballen stein dau, det bør i så fall settes i gang drastiske tiltak. Renske ut hele dommerstanden må jo være det første, vi fikk jo straffe i dag da.....
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur det er QAnon som styrer!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Otac wrote:25 Sep 2021, 20:54 Men å ha makt, det er berre svada.
Når nokon av ein viss status seier noko som vert ofte sitert i media og SoMe skaper vel det ofte ein slags sjølvoppfyllande profeti. Då ser ein gjerne at United ofte får straffer eller tvilsame offide mål etc. og sjølv om dommarane ikkje aktivt er påverka sit jo gjern eslike overskrifter i bakhovudet og sår litt tvil. Det er vel noko me alle kan kjenne litt att?
post liked by: Pancho P, Cola2, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@JørgenT
Dommere i PL er profesjonelle, og vi må ha tiltru til at de klarer å halde seg so nøytrale som mulig.

Det viser vel statistikkane at de klarer også?
Har United statistisk fått mindre straffer etter uttalelsen? Nei.

Vidar Dale Fjeld

Når andre managere uttaler seg i media er det sutring og klaging på dommere/spillere...når Ole gjøre det så er det helt på sin plass og viser at alle er ute etter å ta United... Min påstand er at Ole kjenner på det, som seg hør og bør i en storklubb, men en skal vokte seg vel for ikke å gå i den fellen at alt det klages på alt. Jeg er en enkel sjel som mener det skal være likhet for loven. Gidder ikke sitte med røde briller på bare for å vise at jeg er en "god" supporter.

Deleted User 108

Man trenger ikke røde briller for å forstå at målet til Aston Villa burde vært annulert @Vidar Dale Fjeld . Det er bare å kunne fotballregler så forstår man det.
Men enig med Øyvind Eide, selv om målet burde vært annulert har United større problemer enn det. Solskjær er ingen taktikker som greier å forandre kampbildet. Hvis taktikken fra start ikke holder så taper vi kamper. Synd at Solskjær ikke har bedre folk rundt seg. Er blitt tvilsom til om vi går videre i champions league etter kampen mot Young Boys. Hva skjer da med Solskjær? Vi må ihvertfall være i toppen av premier league da hvis vi ender opp med Europa league fotball på nyåret.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Otac wrote:26 Sep 2021, 08:47 Har United statistisk fått mindre straffer etter uttalelsen? Nei.
Tja...
Fra The Guardian på fredag;

"After Klopp’s complaint United were awarded five penalties in 22 Premier League games across the rest of last season, having won six in the previous 16 matches.

Merkbart fall der, altså. Var ikke sånn at det ikke var kontroversielle situasjoner siste halvdel av sesongen, heller.

Både Clattenburg og Poll har jo sagt rett ut at dommerne fryktet SAF og var redd for å ta noen kontroversielle avgjørelser mot han, som f.eks. straffe til bortelaget på OT, så selvfølgelig lar dommerne seg påvirke av managere.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Mcilroy wrote: 26 Sep 2021, 10:49 Man trenger ikke røde briller for å forstå at målet til Aston Villa burde vært annulert @Vidar Dale Fjeld . Det er bare å kunne fotballregler så forstår man det.
Men enig med Øyvind Eide, selv om målet burde vært annulert har United større problemer enn det. Solskjær er ingen taktikker som greier å forandre kampbildet. Hvis taktikken fra start ikke holder så taper vi kamper. Synd at Solskjær ikke har bedre folk rundt seg. Er blitt tvilsom til om vi går videre i champions league etter kampen mot Young Boys. Hva skjer da med Solskjær? Vi må ihvertfall være i toppen av premier league da hvis vi ender opp med Europa league fotball på nyåret.
Det finnes mange andre som mener at målet ikke skulle vært annullert, all den tid DdG knapt nok vet at Villa-spilleren er der og målet går inn i motsatt hjørne. Den dagen Herr Eide sitter på fasiten på noe som helst skal jeg lytte til han. Han synser i etterkant, akkurat som alle andre eksperter. I runde etter runde går alt i mot United og Solskjær spesielt...akkurat det er spesielt. Vi hører ingenting fra de andre managere, spesielt de lenger nede på tabellen...og fotballreglene kan jeg, tolkninger er basert på skjønn i gitte situasjoner. Der er det dessverre ikke svart/hvitt slik Unitedsupportere skal ha det til.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Otac wrote: 26 Sep 2021, 08:47 Har United statistisk fått mindre straffer etter uttalelsen? Nei.
Jeg har ikke tall på dette, men visst pokker har vi fått mindre straffer. Greit nok at vi fikk unaturlig mange straffer i starten av forrige sesong og det var sikkert 2-3 som aldri burde vært straffe, men samtidig hadde vi flere hendelser som burde vært straffe.. men som vi ikke fikk, selv om VAR kunne hjulpet oss. Men etter at Klopp var ute i media og sutret så har vi fått mindre straffer. Det har vært situasjoner hvor det ikke har vært noen som helst tvil om at vi skulle hatt straffe, men der dommeren ikke har blåst..

Se bare på situasjonene med Ronaldo mot West Ham. Greit nok at ikke alle var straffe, men ingen?? Det er helt håpløst. Og sist mot West Ham så ble Lingard dratt ned og man så at Moss fikk med seg hva som skjedde.

Fikk dere forresten med dere at Allan skaffet Everton straffe i gårsdagens match mot Norwich? Dommeren dømte ingenting, men da grep VAR inn. Situasjonen var kliss lik den ene situasjonen med Ronaldo, den som var 100 % straffe.. forstå det den som kan.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 26 Sep 2021, 11:15 Tja...
Fra The Guardian på fredag;

"After Klopp’s complaint United were awarded five penalties in 22 Premier League games across the rest of last season, having won six in the previous 16 matches.
5/22 og 6/16 er heilt hinsides høge tall for antall straffer uansett, og kan ikkje brukes statistisk som noko som helst. United har fått enormt mange straffer siste åra, og langt meir enn f.eks Pool.

Er det da unaturlig at vi på eit tidspunkt kjem ned på eit normalt antall straffer pr kamp?

Etter å ha fått dobbelt som mange straffer som snittet i fleire år blir det for meg banalt å klage over at vi no er på eit høgt, men meir normalt nivå.
Post Reply