Ryder wrote: ↑16 Aug 2024, 23:09
10Hag wrote: ↑16 Aug 2024, 22:59
Vi hadde laaangt mer kontroll på kampen og midtbanen med Mount i 10-er rollen, akkurat som forventet.
Man ofrer en del av Brunos individuelle genialitet ved å heller bruke Mount der, men det mener jeg det er verdt, for herrefred... vi
trenger kontroll.
Med en gang Mount gikk ut og Bruno gikk i 10ern, så blir det fullt kaos og autostrada, akkurat som i fjor. Vi har flaks at Fulham ikke scorer, og heldigvis kommer Zirkzee til redningen.
Jeg ser Brunos individuelle kvaliteter, men jeg blir bare mer og mer overbevist at å bruke han slik vi gjør i 10er-rollen er blant bidragsyterne til det kaoset vi må gjennom i hver kamp. Det må kunne gå an å disponere Bruno på en bedre måte.
Tja. Tenker at det har minst like mye å gjøre med at vi går tom for krefter og ikke klarer å opprettholde presset (som var nøkkelen til dominansen i 1. omgang). Vi sprekker opp over hele banen med store avstander mellom alle ledd.
Mount lå høyt i banen han også før pause, men da sto laget kompakt etter og stengte rom.
Vi bør justere kampplan og taktikk etter kampbilde. Når ETH ser at kreftene begynner å ta slutt, bør han instruere laget til å ligge samlet i lavere blokk i stedet for å la dem fortsette med noe de ikke lenger evner.
Ser poengene dine.
Siden vi så nøyaktig det samme i hele fjoråret lenge før vi ble slitne, og det så veldig likt ut i dag f.o.m. så og si samme minutt det byttet ble gjort, så tror jeg at det jeg sier kan stemme.
Mount ligger tidvis høyt, men er en langt mer effektiv presser enn Bruno (og de andre på topp). Har og raskere frekvens og kommer seg kvikkere ned tilbake i posisjon.
Men er og mulig at det kun var helt tilfeldig, og vi bare kollektivt sprakk nøyaktig da.
Tror ikke det selv, men det finner vi nok ut i neste kamp der Bruno er tilbake i 10-er rollen.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: ↑16 Aug 2024, 23:10
Jeg 'slaktet' Garnacho litt i sted, men han hadde jo målgivende...så det er jo positivt.
Ser poengene dine, @10Hag. Hadde vært spennende å sett dette over tid. Men vi trenger jo en spiss også. Så da er det ikke plass til Bruno...? Eller må vi finne balansen med ham og uten Mount?
Det viktigste for meg er hvor mye kontroll vi har. Ikke hvem som får målpoeng. Har vi kontroll, så vil vi skape og unngå sjanser imot. Om det betyr å sette Bruno lenger ned i banen, sammen med Maino og/eller Casemiro, så vil jeg heller det enn å spille så høyrisk som vi vet ikke er stabilt over tid.
Mount har vært veldig god i 10er-rollen i mange kamper på rad nå. Han skaper ikke like mye som Bruno, men til gjengjeld synes jeg han gir hele laget mye mer balanse. Vi virker bedre strukturert med og uten ball, og presser mer effektivt når det spilles rundt ham.
Det optimale er om Bruno kunne spilt dypere i banen for min del. Problemet da er at han er ikke en utpreget duellspiller.