Manchester United - Fulham

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 5191
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3110
Liker mottatt: 12789

10Hag wrote: 16 Aug 2024, 22:59 Vi hadde laaangt mer kontroll på kampen og midtbanen med Mount i 10-er rollen, akkurat som forventet.

Man ofrer en del av Brunos individuelle genialitet ved å heller bruke Mount der, men det mener jeg det er verdt, for herrefred... vi trenger kontroll.

Med en gang Mount gikk ut og Bruno gikk i 10ern, så blir det fullt kaos og autostrada, akkurat som i fjor. Vi har flaks at Fulham ikke scorer, og heldigvis kommer Zirkzee til redningen.

Jeg ser Brunos individuelle kvaliteter, men jeg blir bare mer og mer overbevist at å bruke han slik vi gjør i 10er-rollen er blant bidragsyterne til det kaoset vi må gjennom i hver kamp. Det må kunne gå an å disponere Bruno på en bedre måte.
Tja. Tenker at det har minst like mye å gjøre med at vi går tom for krefter og ikke klarer å opprettholde presset (som var nøkkelen til dominansen i 1. omgang). Vi sprekker opp over hele banen med store avstander mellom alle ledd.
Mount lå høyt i banen han også før pause, men da sto laget kompakt etter og stengte rom.

Vi bør justere kampplan og taktikk etter kampbilde. Når ETH ser at kreftene begynner å ta slutt, bør han instruere laget til å ligge samlet i lavere blokk i stedet for å la dem fortsette med noe de ikke lenger evner.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pancho P, Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Jeg 'slaktet' Garnacho litt i sted, men han hadde jo målgivende...så det er jo positivt.

Ser poengene dine, @10Hag. Hadde vært spennende å sett dette over tid. Men vi trenger jo en spiss også. Så da er det ikke plass til Bruno...? Eller må vi finne balansen med ham og uten Mount?
post liked by: Andtho01, 10Hag, Pwint, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Andtho01
Posts: 2675
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 10068
Liker mottatt: 10269

Joshua Zirkzee fikk banes beste prisen av skysport etter kampen
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint
Hate Glazer love United
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

@Andtho01, de der blir jo bare gitt til den som avgjør en kamp...totalt meningsløst.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Pwint, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Ryder wrote: 16 Aug 2024, 23:09
10Hag wrote: 16 Aug 2024, 22:59 Vi hadde laaangt mer kontroll på kampen og midtbanen med Mount i 10-er rollen, akkurat som forventet.

Man ofrer en del av Brunos individuelle genialitet ved å heller bruke Mount der, men det mener jeg det er verdt, for herrefred... vi trenger kontroll.

Med en gang Mount gikk ut og Bruno gikk i 10ern, så blir det fullt kaos og autostrada, akkurat som i fjor. Vi har flaks at Fulham ikke scorer, og heldigvis kommer Zirkzee til redningen.

Jeg ser Brunos individuelle kvaliteter, men jeg blir bare mer og mer overbevist at å bruke han slik vi gjør i 10er-rollen er blant bidragsyterne til det kaoset vi må gjennom i hver kamp. Det må kunne gå an å disponere Bruno på en bedre måte.
Tja. Tenker at det har minst like mye å gjøre med at vi går tom for krefter og ikke klarer å opprettholde presset (som var nøkkelen til dominansen i 1. omgang). Vi sprekker opp over hele banen med store avstander mellom alle ledd.
Mount lå høyt i banen han også før pause, men da sto laget kompakt etter og stengte rom.

Vi bør justere kampplan og taktikk etter kampbilde. Når ETH ser at kreftene begynner å ta slutt, bør han instruere laget til å ligge samlet i lavere blokk i stedet for å la dem fortsette med noe de ikke lenger evner.
Ser poengene dine.

Siden vi så nøyaktig det samme i hele fjoråret lenge før vi ble slitne, og det så veldig likt ut i dag f.o.m. så og si samme minutt det byttet ble gjort, så tror jeg at det jeg sier kan stemme.

Mount ligger tidvis høyt, men er en langt mer effektiv presser enn Bruno (og de andre på topp). Har og raskere frekvens og kommer seg kvikkere ned tilbake i posisjon.

Men er og mulig at det kun var helt tilfeldig, og vi bare kollektivt sprakk nøyaktig da.
Tror ikke det selv, men det finner vi nok ut i neste kamp der Bruno er tilbake i 10-er rollen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 16 Aug 2024, 23:10 Jeg 'slaktet' Garnacho litt i sted, men han hadde jo målgivende...så det er jo positivt.

Ser poengene dine, @10Hag. Hadde vært spennende å sett dette over tid. Men vi trenger jo en spiss også. Så da er det ikke plass til Bruno...? Eller må vi finne balansen med ham og uten Mount?
Det viktigste for meg er hvor mye kontroll vi har. Ikke hvem som får målpoeng. Har vi kontroll, så vil vi skape og unngå sjanser imot. Om det betyr å sette Bruno lenger ned i banen, sammen med Maino og/eller Casemiro, så vil jeg heller det enn å spille så høyrisk som vi vet ikke er stabilt over tid.

Mount har vært veldig god i 10er-rollen i mange kamper på rad nå. Han skaper ikke like mye som Bruno, men til gjengjeld synes jeg han gir hele laget mye mer balanse. Vi virker bedre strukturert med og uten ball, og presser mer effektivt når det spilles rundt ham.

Det optimale er om Bruno kunne spilt dypere i banen for min del. Problemet da er at han er ikke en utpreget duellspiller.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Enig i mye av det du sier, @10Hag. Jeg mener jo som kjent at Bruno kan spille med kontroll, men da må han og laget instrueres til det.

Ser forøvrig at Dag Langerød gir Bruno 7,5 på børsen. Mount får 5,0....

Han om det.

Jeg skulle ønske ten Hag kunne kommunisert hvor mye risiko han vil ta offensivt, i fjor var det til tider veldig tydelig at han overlot 6eren og de 4 bak til seg selv i påvente av at vi skulle vinne ballen fort tilbake, og da skulle vi ha 4-5 mann foran ball, men det fungerte jo ikke.
post liked by: Pwint, 10Hag, Pancho P, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Martinez intervjues av Keane, Neville og Carra nå.

Glimrende intervju, han er like dyktig med kjeften som på banen. Får skryt av programlederne etterpå. Martinez burde bli sendt til flere intervju, han viser både taktisk innsikt og er dønn brutalt ærlig! Nydelig 👏

Sier at i Ajax var han vant til at de hadde mer possession og kontroll i kamper, og at de vil jobbe med å forbedre det i United. Viser til slutten av 1. omgang der vi hadde mye ball og presset Fulham ned i egen boks, slik City gjør i hver kamp.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 16 Aug 2024, 23:26 Ser forøvrig at Dag Langerød gir Bruno 7,5 på børsen. Mount får 5,0....

Han om det.
Helt sykt. Uansett hvor mye man synes jeg er en idiot eller har Bruno som favoritt, burde man klare å se at Mount var god i dag.

Tror nesten ikke på deg. 😅
post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3823
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 19166
Liker mottatt: 12848

Oi. Jeg mener Mount fortjener 7 i dag. Til og med oppe og snuser på 8 innimellom.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Pancho P, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 1046
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1070
Liker mottatt: 4049

Syns Langerød nesten alltid har noen spillere han gir usedvanlig høy karakter på, gjerne litt i mot inntrykket andre sitter med.

Jeg syns jo Maguire totalt sett er vår beste spiller i dag, Casemiro før pausen, men han blir litt sliten utover. Syns Bruno gjør en kamp helt på det jevne, og hadde 7 på Mount og 6 på Fernandes, men man så også en tendens før Mount ble byttet ut at han var veldig lite involvert i starten på andre omgang. Så godt mulig karakteren hans hadde syknet en del før 90 minutter var gått om det var han som spilte alt.

Skuffende at vi ikke klarte å involvere vingene våre mer i denne kampen syns jeg, men det skal sies at både Robinson og Tete er gode backer, spesielt først nevnte. Han hadde jeg på lista over spillere jeg kunne tenkt meg til United i sommer.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Ryder, Pancho P, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Mine to favorittspillene i United nå er Bruno og Martinez. Syns ikke Martinez var på sitt beste i dag, men vi vet jo hva han kan. Bruno er pur verdensklasse på sitt beste, men han spiller til TIDER helt på grensen når det kommer til risiko. Der er jo Mount bedre. Har ingen problemer med å se det.
post liked by: 10Hag, alfen74, Pancho P, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Jan Erik wrote: 16 Aug 2024, 23:26 Enig i mye av det du sier, @10Hag. Jeg mener jo som kjent at Bruno kan spille med kontroll, men da må han og laget instrueres til det.

Jeg skulle ønske ten Hag kunne kommunisert hvor mye risiko han vil ta offensivt, i fjor var det til tider veldig tydelig at han overlot 6eren og de 4 bak til seg selv i påvente av at vi skulle vinne ballen fort tilbake, og da skulle vi ha 4-5 mann foran ball, men det fungerte jo ikke.
Ja, det skulle jeg og ønske at Ten Hag kunne gjort.

Jeg tror og Bruno kan spille annerledes. Han gjør jo det for Portugal. Han ligger ikke og herjer i frontpresset som en falsk nier der, og får fortsatt godt med målpoeng der, fra en mer dypere rolle.

Det jeg er mer usikker på er om vi har en god nok midtbane rundt Bruno som kan avlaste og kompensere for det Bruno ikke kan så godt (presse, drible, avstå press og forsvar).

Jeg er ganske sikker på at neste gang Bruno starter i 10-er rollen, så vil vi fortsette å se mye av det vi så i dag etter byttet. Skjønner at noen blir irriterte fordi jeg gjentar det, men jeg mener det er så elementært og innlysende problematisk at det blir kunstig å ikke snakke om det;

Bruno står alt for høyt, og presser på en måte som isolerer resten av midtbanen. Det funker bare ikke strukturelt. Om det er hans eller Ten Hag sin feil vet vi ikke. Men at det skjer i hver kamp i den rollen må alle klare å se.
Last edited by 10Hag on 17 Aug 2024, 00:00, edited 2 times in total.
post liked by: Jan Erik, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Er enig, @10Hag, men mener at vi spiller ikke med en ren 10er nå. Vi har på en måte to falske 9ere, så det blir en 4 2 4/4 2 2 2 mer enn den tradisjonelle 4 2 3 1-varianten.

Men argumentene dine holder sikkert mål uansett. Vi må klare å gjennomføre 90+ med tettere avstand i leddene, uavhengig av formasjon. Det er jo det De Ligt og Yoro skal hjelpe oss med. Tempo, gode med ball og dermed mindre risiko ved å stå høyt og komprimere. Zirkzee går jo også for å være god i presspill, så er sikkert en grunn til at han ble hentet...
post liked by: 10Hag, Pancho P, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

@Jan Erik: Ja, jeg bare kaller det 10er fordi det er det "offisielt" er på papiret. Så alle skjønner hva jeg mener.

Men i 90% av kampene for oss er jo Bruno rent effektivt en klink falsk 9er i praksis, som du sier.

Jeg tror ikke jeg tar fullstendig feil, i alle fall. Møter motstand fra folk som ikke vil snakke om Bruno så lenge det ikke er utelukkende lovsang. Men jeg tror at de fleste ser at dette er i det minste nogenlunde reellt, og ikke bare noe man drar ut av løse lufta.

Så er det vanskelig å balansere det. Bruno har ekstreme styrker og tall. Men det betyr ikke at det ikke og samtidig kan være sant at vi bruker ham i en rolle eller instruerer ham på en måte som gjør oss strukturelt veldig sårbar. Og det er det egentlig ganske tydelig at vi gjør, det tror jeg mange har begynt å se.

De nye kjøpene vil nok nærmest garantert hjelpe. Vi ser jo allerede bedre ut i presspillet og intensiteten, så det er bra!

Men alt i alt og til tross; Så lenge Bruno spiller midtbane uten å faktisk spille midtbane, men mer som spiss, så vil vi mangle en kropp på midtbanen. Så enkelt er det egentlig, om man vil si det helt ukomplisert 😅
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 3526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 12207
Liker mottatt: 12744

Nei, @10Hag, det kan være vanskelig å diskutere/kritisere enkeltspillere som bidrar så mye med målpoeng, innsats og det meste annet...

Ser at noen på united.no mener han var direkte dårlig (terning 3...). Det blir jo useriøst, men viser at mange mener han tar for mye plass og prøver for mye. Det er vel mye av det du mener også?

Jeg ville gjerne sett oss i en ren 4 3 3 med f eks Mount til venstre i en relativt fri rolle der. Litt som Grealish eller Foden til tider. Vi trenger spillere som kan ta imot og distribuere ball videre under press. Der er vel han en våre bedre. Men han må jo holde seg skadefri. Og det spørs vel om vi endrer formasjon igjen nå?
post liked by: 10Hag, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

@Jan Erik: Ja, uten at jeg skjønner hvorfor det skal være så irriterende. Vi har jo en grei diskusjon nå, og tror ingen av oss er i nærheten av å bli irritert.

Jeg ville aldri gitt ham 3/10 i dag. Som spiss var han vel rundt 4/10. Som 10er var han 6/10. 5/10 som sammenlagt blir da fair i mine øyne. Evt 6/10 om man syntes han var litt bedre enn jeg synes han var som 10er. Han slo vekk ganske mye ball i 2. omgang, der alternativene var enkle; Slå kort til en som ikke er presset, fremfor å dunke den blindt framover med ryggen til. Forstår ikke hvorfor han gjør dette, og hvordan så mange kan se en kamp uten å engang få med seg at det skjer. Hvis man lurer på hvorfor vi sliter blytungt i store deler av de fleste kampene vi spiller ligger jo deler av svaret nøyaktig der; ikke gi vekk ballen, og i hvert fall ikke gi vekk ballen når det er helt unødvendig å gjøre det.

Den 4-3-3 du beskriver der er noe jeg og vil se. Det betyr at vi måtte ha ofret Rashford, som også er en annen het diskusjon som irriterer mange. Men der er det langt mindre komplisert for meg; jeg synes ikke Rashford er god nok til å spille fast for oss fra start uansett. Hadde vært en herlig rollespiller å hatt på benken, men det blir da verdens dyreste joker å ha i bakhånd...
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
Post Reply