Akkurat nå hører jeg på...
-
- Liker gitt: 411
- Liker mottatt: 1163
Choke er favoritt sangen min til Bury Tomorrow @RedTrafford
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse
-
- Donor
- Liker gitt: 25691
- Liker mottatt: 17771
Choke var ikke så værs @LoveBruno&Rashford , selv om dette er helt utenfor min kategori
Hørte på noen flere.
Da må jeg bytte Whisky med flybensin tror jeg, hvis jeg skal komme meg i gjennom
Hørte på noen flere.
Da må jeg bytte Whisky med flybensin tror jeg, hvis jeg skal komme meg i gjennom
-
- Liker gitt: 2923
- Liker mottatt: 2717
Ny lyttekveld, denne fredagen har hodet tatt helg
Vi starter nedpå og bygger oss opp:
Vi starter nedpå og bygger oss opp:
- Alice in Chains - Rotten Apple. Åpningssporet til legendariske Jar Of Flies vitner om et band der flere av medlemmene sliter med rus. En nydelig og trist låt.
- Isobel Campbell og Mark Lanegan - Come Undone. Enda en av vokalistene (Screaming Trees) fra grunge-tiden som ble borte for tidlig.
- I Am Kloot - From Your Favorite Sky. Disse dukket plutselig opp i "Anbefalte" hos meg, og siden de er fra Manchester så passer de fint inn her
- Terje Nilsen - Mjelle. Nordlending-hjertet mitt smelter
- Faith No More - Sunny Side Up. En cool låt fra siste FNM-albumet, der de viser litt av sitt gamle selv.
- Tonic - Open Up Your Eyes. Dette er et av de bandene som jeg sliter med å huske navnet på, men dette er en go'låt. Sjekk også ut hit'en deres "If You Could Only See"
- Reef - Place Your Hands. One-hit-wonder? Husker i hvert fall ikke noe mer fra dette bandet, men dette er en lykkepille av de sjeldne!
Last edited by Spirograf1 on 07 Jun 2024, 23:43, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri, Blodfink, Rød Pølse, Pangaea
Småartig video au det.
Jar of Flies
Lanegan- låta
Sjekker ut det jeg ikke har hørt
post liked by: Spirograf1
LUHG!
-
Hadde aldri de på radaren @Blodfink, bortsett fra "No Rain" da. Leser at vokalisten var med på "Don't Cry" til GNR, det var jeg ikke klar over. Enda en vokalist fra grunge-æraen som ikke ble gammel.
post liked by: Blodfink, Pangaea
-
- Liker gitt: 1750
- Liker mottatt: 6320
Elton John - High Flying Bird
Alltid en herlig låt. Blitt bare mer og mer glad i musikken til Elton John. Tidløs musikk!
Alltid en herlig låt. Blitt bare mer og mer glad i musikken til Elton John. Tidløs musikk!
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Spirograf1, Pangaea, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
Lenge siden jeg har hatt lyttefredag nå, her er noen av de jeg har hørt på i kveld:
- Slash - Killing Floor feat. Brian Johnson + Steven Tyler på munnspill og "YEAH!" :) Coverlåt som koker over av spilleglede, selv om temaet i sangen ikke er så oppløftende. Blir bare glad av musikken!
- Eagles of Death Metal - Wannabe in LA. Sideprosjektet til QOTSA-vokalist Josh Homme. Som låten over er det masse spilleglede her, selv om temaet handler om å miste seg selv.
- Screaming Trees - Winter Song. Feil årstid for sangtittelen, men kombinasjonen av en fri og melodiøs førstegitar og Mark Lanegans dype bass passer året rundt.
- Madrugada - Vocal. Åpningslåten på Industrial Silence, som var mitt første møte med mørkets mestere fra Sortland(?) på slutten av 90-tallet. På denne låten får de vist hele registeret sitt, og det er bare gull.
- Moillrock - Lasaron. Gutta fra Honningsvåg spiller 80-tallsmetal som om de aldri har gjort noe annet, med tekster på dialekt. Banger!
- Ghost - Call Me Little Sunshine. Først må jeg beklage de assosiasjonene som refrenget kan gi. Høyoppløst, detaljert og en mektig Ghost-låt. Hodetelefoner anbefales.
- The Dead Deeds - Murder Ballad II feat. Corey Taylor. Harmoniene i denne låten... Argh :)
post liked by: Pangaea, Rød Pølse, 28FPellistri, Pwint
-
Nå hører jeg på den nye sangen til Spiritbox. Den heter Soft Spine, men den er ikke soft....
post liked by: Rød Pølse, Pwint
-
Lyttefredag har vært på pause såpass lenge at det ble lyttelørdag, og når dette postes er det søndag
Mye gammelt som er gjenoppdaget, men også noe nytt (for meg).
Mye gammelt som er gjenoppdaget, men også noe nytt (for meg).
- Black Pumas - Colors. Denne kom jeg over ved en tilfeldighet, og gud bedre meg så glad jeg er for det! Forutsetter et godt hodesett eller anlegg, så er det bare å la stemmen til Eric Burton gjøre jobben. Ståpels!
- Ugly Kid Joe - Milkman's Son. Men er det ikke...? Joda, disse var en del av lydbildet på tidlig 90-tall, med hits som coveren av "Cats In The Cradle" (sjekk også Finn Kalvik sin cover på norsk: "Ride Ranke"), samt "Everything About You" og "Neighbor" fra debutalbumet "America's Least Wanted". Andrealbumet fra 1995 har et mindre lekent lydbilde, der "Milkman's Son" skiller seg ut med fengende gitar og en allsang-vennlighet som hilser til debutalbumet.
- Linkin Park - The Emptiness Machine. Årets comeback? Det er ikke mulig å erstatte Chester Bennington, men jeg synes de har kommet et stykke på vei med Emily Armstrong. Det er en skarphet og desperasjon i stemmen hennes som fenger meg. Gleder meg til fortsettelsen!
- Slipknot - Solway Firth. Veteranene leverer både tungt og godt. Sangen føles som en reise som man egentlig ikke vil være med på.
- Alice in Chains - Check My Brain. Andrelåten på første albumet etter Layne Staleys bortgang åpner med et gitarriff som er ganske spesielt. På tross av det, og at det er ny vokalist, er dette 100% AiC.
- Roxette - Spending My Time. Roxette er min "guilty pleasure". Marie Fredriksson hadde en stemme ut av en annen verden og gikk bort alt for tidlig.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, LoveBruno&Rashford
-
Der var det en deilig variasjon av artister, sanger og sjangere @Spirograf1
post liked by: Rød Pølse, Spirograf1
-
- Donor
- Liker gitt: 25691
- Liker mottatt: 17771
Sjekket den ut på Hifiman Pro hodesettet med hodetelefonforsterker, kablet selvfølgelig. Og streamer fra Qobuz i Hi-res.Spirograf1 wrote: ↑29 Sep 2024, 00:30
- Black Pumas - Color
Forutsetter et godt hodesett eller anlegg, så er det bare å la stemmen til Eric Burton gjøre jobben. Ståpels!
Det låt utmerket
Takker for tipset. Sjekket flere låter, må si jeg liker det.
Lydbildet er bare
post liked by: Rød Pølse, Spirograf1