(PL) Crystal Palace -Manchester United 21.09

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2179
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8532
Liker mottatt: 5042

Det ble ikke bedre med byttene i dag, og jeg kan forstå at ETH ønsker å rulere , noe han ikke har gjort så mye av tidligere.
Og laguttaket var greit nok det, første omgang var veldig god, men jeg føler i det store og hele at Rashford har mer mål i seg enn Amad. Så ble litt overrasket over at man ikke prøver å bygge videre på det.
Ellers så savner jeg desperasjonen på slutten, det ble altfor stillestående og tregt.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Spirograf1, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Can2, Andtho01, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15630
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 28582
Liker mottatt: 23297

Jaja, 1 av de 10 poengene før november er i boks.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Can2, Andtho01, Pwint, Pink Final
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1517
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 14934
Liker mottatt: 5629

Sto mellom Eric Cantona og Salma Hayek i sikkerhetskontrollen på Gardermoen en gang.


mulig det var i en drøm, faktisk.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final, Buchan, Blodfink, Jon Andreas, Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse, Spirograf1
Kong Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 528
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 893
Liker mottatt: 1548

Burde selvfølgelig score samt ta 3 poeng i dag.
Men jeg er fattet samt positiv. Klarer de å opprettholde ett lignende nivå samt kontroll gjennom store deler av sesongen på bortebane så tror jeg vi får en del seiere og uavgjort.

Vinnes hjemmekamper stort sett så høres det ut som en god oppskrift for min del. Lignende kontroll og styring av kamp fremover burde gi bra med poeng.

Troen på topp 4 blei faktisk ikke svekket kanskje noe styrket faktisk. Sjelden har jeg sett United ha såpass god kontroll gjennom store deler av en bortekamp i PL.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Personlig er jeg verken styrket eller svekket i troen på tabelltipset mitt med en 7. plass.

Vi klarer ikke levere en hel god kamp. Beste første omgangen på lang tid, andre omgang er et stort gjesp fra oss. Skaper 0 og Crystal Palace har 3-4 store muligheter med dobbelsjansen.

Man har i grunn hver sin omgang.

I tillegg syns jeg ETH alt for ofte gjør rare valg/disponeringer/vurderinger under veis i kampene.
post liked by: Blodfink, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3460
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17317
Liker mottatt: 15805

Sånn går no dagan...

post liked by: Andtho01, RedTrafford, red, Pancho P, Jan Erik, Pink Final, Spirograf1, M.r. Brownstone, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Man kan naturligvi si mye og mene mye om børssetting.

https://www.united.no/nyheter/til-topps ... nn/1326801

At Onana blir BB i denne er naturlig når han varter opp med den ville dobbeltredningen. At Zirkzee og Diallo er på nærmest på bunn, sier veldig mye om forståelse syns jeg. Tipper det er mange som har gitt de lavt fordi de ikke fikk mål eller noe.
Selvfølgelig er der ingen eksakt fasit på det heller og alle har sine meninger og synspunkter.

Jeg syns jo for eksempel Mazraoui leverer sin svakeste kamp i United-drakten så langt. Langt mindre involvert offensivt enn tidligere. De Ligt gjør jobben defensivt, men syns han er alt for passiv i det offensive pasningspillet (som også skal være en av styrkene hans). Virker som det er Martinez som kun blir straffet for dette, siden han mer demostrativt står og trør på ballen når han ikke har noen å slå til lengre fremme i banen i plassen for å kun slå på tvers.

Garnacho får altså høyest rating av våre offensive. Lurer på hvorfor. Syns han var frisk i starten, men forsvant mer og mer utover i kampen. Det var på Diallo sin side det meste skjedde. Syns han og Zirkzee var langt bedre enn argentineren i denne.

Ikke noe stort grunnlag for diskusjon dette her, men det viser bare igjen at enkelte spillere har lettere for å få god karakter enn andre :) Slik det i grunn alltid har vært.

Så merker jeg meg at frustrasjon bygges mer og mer opp av mine medfans, på Bruno Fernandes. Statistikken hans er også dalene, og personlig syns jeg det er skremmende hvor lite ETH får utav Bruno Fernandes, men tror hovedsaklig det skyldes at han blir brukt både her og der i kamp etter kamp, og har vel ikke fått hvile en helt kamp under ETH og naturligvis fordi vi har et dårlig offensiv spill og generelt dårlig grunnspill etter min mening.

Jeg skjønner ikke helt logikken i at vi skal spille oss ut bakfra, men med en gang ballen er på midten, så skal det gå i 100 nesten uansett, enten man er 2 spillere i angrep eller 5 spillere. Jeg ønsker ikke at vi skal bli som City å bruke 10 minutt på hvert angrep (jada, det er satt på spissen), men allikevel, det finnes helt klart en mellomting. Dette syns jeg Diallo og Zirkzee er flinke på, de drar ned tempoet litt innimellom og får med seg medspillere. Bruno og Garnacho strake motsetning.

Noen gang skal det også gå kjapt, men man trenger ikke det hver eneste gang.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 5287
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3203
Liker mottatt: 13225

Bruno hadde en stinkador mot Palace, ingen tvil om det. Ekstremt slurvete hele kampen, noe av det aller svakeste jeg har sett av ham. Synes ikke han har hatt noen god start på sesongen, virker rett og slett kjørt og mangler den ekstra gnisten.

Nå krisemaksimerer jeg kanskje, men alle spillere har et visst antall kamper i kroppen. Antall kamper og minutter viser seg å være vel så viktig som alder for når kurven til en spiller begynner å peke nedover. Og Bruno har spilt mer enn de aller fleste toppspillere i verden over i flere år nå og hviler aldri.

Jeg er derfor litt redd for at Bruno har passert toppen, og at vi får se maksnivået sjeldnere framover. Eventuelt at vi håndterer kapasiteten hans bedre og roterer ham på linje med alle andre.
post liked by: Jan Erik, Andtho01

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Helt enig i det, Bruno var vår svakeste.

Er ikke bekymret for det enda @Ryder, men syns det er rart at man ikke benytta sjansen med å la han hvile 100% mot for eksempel Barnsley. Så overhode ikke noe poeng å sette han inn i den kampen.
Enig med deg angående minuttene. Rart han fikk 90 minutter mot Crystal Palace også.
post liked by: Ryder
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 5287
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3203
Liker mottatt: 13225

I ganske sterkt etterpåklokskapslys var det ikke smart å ta ut både Eriksen, Amad og Zirkzee, selv om alle byttene sikkert kan forsvares hver for seg. Alle tre bidrar til kontroll med sin ballbehandling - i stedet satte vi inn både Højlund og Rashford som ikke evner å ta vare på ball i samme grad, og beholdt Bruno på en dårlig dag.
post liked by: 28FPellistri, Mr H, 10Hag, Blodfink

28FPellistri
Posts: 1182
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1214
Liker mottatt: 4555

Det er en ting som dessverre i følge meg i alle fall går alt for ofte igjen hos ETH. Gjør dårlige valg fra sidelinjen. Tok ut 3 "like" typer på likt.

Eriksen var grei å ta ut, han var helt ferdig så det ut som. Spilt for mye på kort tid han, så litt daff ut tidlig. Diallo og Zirkzee var de to klart beste i det offensive og så ikke direkte trøtte ut. Garnacho var knapt involvert i hele andre omgangen og burde vært byttet ut. Rashford inn var i grunn greit, selv om det blei elendig. Han burde ha startet kampen for å fortsette framgangen.

Men ja, lett å være etterpåklok, men samtidig så var det mange som mente det både før og midtveis og etter kampen.

ETH ser veldig ofte noe i kamper andre ikke ser, meeen så skal jeg unnskylde han litt, med at vi vet ikke alt som skjer i bakgrunn med smeller og andre hensyn han må ta.
post liked by: Mr H, Andtho01, RedTrafford, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply