Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8347
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 31715
Liker mottatt: 22106

Jeg er ingen forsvarer av Erik ten Hag.
Men vil heller ikke kaste ham, ennå.
Det sagt, det er flere bekymringer.
Ser vi på en ting som er målbart - antall scorede mål, der har vi blitt svake.

Under Erik ten Hag har vi scoret 117 ligamål på 79 ligamatcher.
Det gir 1,48101266 på kalkisen min.
For å kjøre sammenligning med Solskjær igjen.
195 ligamål på 109 ligamatcher blir 1,78899083 på samme kalkulator.
Så hvis min emintente telefon deler rett så scorer vi 0,3 mål mindre per match.
Eller 12 ligamål mindre per sesong.

Under Solskjær scoret vi 308 mål på 168 liga og cupmatcher.
Det gir 1,83333333 i snitt.
Neida, jeg sier ikke at vi skal hente tilbake Solskjær.
(Og heller ikke de Gea, Wan-Bissaka, James eller noen av de andre).
Vi har bare ikke blitt noe bedre.
Men vi har vunnet to cuper.
Det er jeg takknemlig for.

Så må jeg være rettferdig å ta med Ten Hags cupmatcher også.
Vi scora masse i FA cupen forrige sesong.
Ten Hag har 199 mål på 118 matcher (ink C Shield), hvilket gir 1,68644068.

Men både i ligaen, og i cup og liga kombinert scorer vi mindre nå enn under Solskjær.

I tillegg slipper vi inn flere mål.
post liked by: Can2, 10Hag, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, BluePink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 2009
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 15480
Liker mottatt: 5634

Pink Final wrote: 02 Sep 2024, 20:30 I tillegg slipper vi inn flere mål.
Men vi har fått en keeper som er "bedre til å sentre" enn de Gea var noe som gikk igjen.

Deler denne fra en som kommenterte under Øyvind Eide på United.no i dag, og jeg er langt i fra uenig med vedkommende:

"En keeper skal hindre motstanderen i å score, han skal plukke innlegg og han skal kommandere forsvarslinjen. Sentre og spille seg ut bakfra kommer langt ned på listen."
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, BluePink, RedTrafford, Blodfink, Can2
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

@Belfastboy: Det er gode poenger, og sikkert sant i mange tilfeller og for de fleste lag. Synes selv at fotarbeid er høyt på lista, bare se på Ederson. For de beste lagene slår keeperne langt mere pasninger enn de gjør redninger. Så da mangler man mye med kun en god skuddstopper, blant annet muligheten til å beholde ballen i laget i alle lagdeler.

Men slik United spiller, kunne vi sikkert heller hatt en bedre skuddstopper. Tror vinninga hadde gått opp i spinninga uansett. Er nok ikke keeperplassen som gjør at vi sliter så fælt, selv om det heller ikke er optimalt.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, BluePink, RedTrafford, Blodfink, Belfastboy

BluePink
Posts: 13
Joined: 14 Dec 2023, 17:45
Liker gitt: 65
Liker mottatt: 49

Kjenner en Barca fan han mobber meg for at Onana er like dårlig som Stegen men det trur jeg ikke noe på :(
post liked by: Pink Final, Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15493
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 27644
Liker mottatt: 22725

Harry Greaves wrote: 02 Sep 2024, 14:14 . Jeg ser ingen posisjonsbytter eller tredjemannsbevegelser som setter motstanderen ut av spill, og derfor belager nesten alt de gjør "in possession" seg på at spillerne på banen har en sånn kvalitet i éntouch-spillet at de klarer å overliste motstanderen på det. Mainoos scoring i cupfinalen er jo et godt eksempel på hvor flott det ser ut når det fungerer. Men det er på lykke og fromme
Dette ja.

Må bare kommentere min kjennskap til teamet, som er noe tabloid, men dog: Jeg prøver å få med meg de treningene som klubben legger ut for offentligheten. Jeg ser stort sett kun firkanten og da 1-touch. De trener jo på andre ting. Men jeg synes alt ser så hektisk ut. Virker som EtH's løsning er at gutta spiller i fortfilm for å komme unna press.

Lite bevegelser (som du skriver), og skaping av overtall etc.
post liked by: BluePink, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15493
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 27644
Liker mottatt: 22725

Ok, rett skal være rett. Erik nevnte de spesifikke feil som skjedde. Har sett mer av post match nå.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Can2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

Berrada og Ashworth ute med full backing til Ten Hag nå. Sier de vil støtte ham uansett om han går på en rekke med tap fremover.

På den ene siden er det bra å se at klubben står samlet utad. Men på den andre, er jeg skeptisk og frykter vi skyter oss selv i foten.

Vi får se. Har bare ikke lenger trua på dette prosjektet. Håper jeg er helt på bærtur.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Andtho01, red, Pwint
User avatar

red
Posts: 1745
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2773
Liker mottatt: 5227

Bare å krysse fingrene for at vi har litt tur på skadefronten fremover, slik at Ten Hag faktisk får muligheten til å få satt ett toppet lag over en lengre periode. Håper spesielt at Shaw vil kunne bidra til å få igang Rashford igjen. Og at Ugarte kan bidra til at vi ikke like ofte går helt tomme for krefter halvveis ut i andre omgang.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 5191
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3110
Liker mottatt: 12789

Han må jo i det minste få lov til å prøve å spille inn de nye spillerne, så noen sparking NÅ er uansett meningsløst. Har heller ikke veldig stor tro på at det vil bli bra nok, men litt tid må han få.

Regner uansett med at de nye dressene kontinuerlig scanner markedet for potensielle erstattere - uavhengig av hva som skjer på banen.
post liked by: alfen74, Pwint, Pink Final, Can2

alfen74
Posts: 104
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 479
Liker mottatt: 567

I utgangspunktet er det ikke så veldig overraskende at et lag som ble nummer 8 i ligaen forrige sesong vinner knepent mot Fulham, taper knepent mot Brighton, og får stryk mot Liverpool. Slik sett har starten på denne sesongen vært som en fortsettelse på forrige sesong (hvis vi ser bort fra FA Cup-finalen). Når det er sagt, hadde jo vi som supportere større forhåpninger enn som så, særlig når vi tar faktorer som klubbens historie, ambisjoner og spillerstall med i betraktningen.

En ting jeg synes er merkelig, er tesen om at ten Haag-fotballen bare kan fungere dersom ingen spillere i "førsteelleveren" er ute med skade, og alle er i 100% kampform. Hvor ofte i en sesong skjer dette egentlig i praksis? Vi vet jo at skader og suspensjoner, etc. kommer, selv om vi skulle ha mer flaks med det enkelte sesonger. De beste managerne klarer vel å stable en slagkraftig enhet på bena, selv når man har flere av de beste spillerne ute?
post liked by: Pwint, Ryder, Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 5191
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3110
Liker mottatt: 12789

Enig @alfen74, en av grunnene til at jeg tippet United utenfor topp 4 i år er jo med fjoråret som bakteppe - skal vi kjempe om CL-plasser må det STOR forbedring til, ikke bare litt framgang på enkelte områder. Og selv om skadehistorikken i fjor var ekstrem, syntes jeg han trakk skadekortet altfor ofte og på bekostning av effektive og fornuftige justeringer av spillestil og taktikk.
Skader vil påvirke toppnivået vårt, det skjønner alle. Men selv med reserver på banen burde vi vært langt mindre "softe" og enkle å spille mot.

For orden skyld, og i den grad det har betydning - støtten til ETH fra Berrada og Ashworth kom FØR Liverpool-kampen, på et pressemøte.
Last edited by Ryder on 03 Sep 2024, 09:31, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 2165
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 5144
Liker mottatt: 7692

10Hag wrote: 02 Sep 2024, 23:41 Berrada og Ashworth ute med full backing til Ten Hag nå. Sier de vil støtte ham uansett om han går på en rekke med tap fremover.

På den ene siden er det bra å se at klubben står samlet utad. Men på den andre, er jeg skeptisk og frykter vi skyter oss selv i foten.

Vi får se. Har bare ikke lenger trua på dette prosjektet. Håper jeg er helt på bærtur.
Meldes nå at disse uttalelsene kom før Liverpool-kampen, men ble rapportert etterpå. Viktig detalj, uten at det nødvendigvis endrer noe.

EDIT: Ser nå at du allerede nevnte det @Ryder 😄
post liked by: Andtho01, Blodfink

LoveBruno&Rashford
Posts: 207
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 351
Liker mottatt: 893

De som håper eller tror Ten Hag får sparken i landslags pausen blir nok skuffet.
Ineos mener de gjorde en grundig gjennomgang av manager spørsmålet i sommer som endte med at Ten Hag fikk forlenget kontrakten med opsjonsåret.
Ten Hag er vel den samme manageren nå som i sommer. Verken bedre eller verre på disse tre kampene. Hvis Ineos sparker Ten Hag nå vil deres gjennomgang i sommer bli latterliggjort og få dem til å se ut som klovner.
Men hver eneste kamp framover blir viktig nå. Om det er flaks eller uflaks med "enkle" kamper for Ten Hag nå er jeg usikker på. Med tap mot Southampton blir knivene kvesset og skulle det gå galt hjemme mot Barnsley lever Ten Hag ihvertfall utrygt.
Jeg personlig tror Ten Hag lever på nåde, og hvis dette ikke snur rimelig raskt, er han nok ferdig rundt juletider.
Det verste er at man hangler videre, få en god seier når det brenner under føttene til manageren slik at han får fortsette litt til. Da ender det som regel opp med null og niks.
Jeg for min del når jeg ser kamper akkurat nå er følelsen litt slik at jeg håper det snur, at vi vil spille drømmefotball. Hvis vi ikke gjør det kan det like gjerne gå så galt som mulig, til helvete, slik at eierne må gjøre noe drastisk.
Akkurat nå kjenner jeg på en frustrasjon. En likegyldighet. Resignasjon.
Ten Hag var mitt store ønske da han ble ansatt. Endelig fikk jeg troen på klubben igjen. Nå har han nok bare 3-4 måneder på å berge jobben sin.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, BluePink, Ryder, Jan Erik, Pink Final, Belfastboy

Mr H
Posts: 540
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 123
Liker mottatt: 1651

Vi har nådd et punkt hvor jeg er ganske overbevist om at Casemiro er ferdig. "Neville mot WBA", "den 15 år gamle familiehunden", eller "Joe Biden i den siste debatten sin". Det er rett og slett der vi er i dag.
Han har likevel et poeng her. Taktikken til Ten Hag eksponerer svakhetene hans enda mer enn nødvendig. I RM ble han f.eks. ofte fratatt ansvar i det oppbyggende spillet. Han ble flyttet mer opp som en 8er med ball, mens Kross og Modric kunne håndtere kula, så droppet han ned igjen som vaktbikkje uten ball.

https://x.com/ZAYN_Z7/status/1830616027744628829
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

red
Posts: 1745
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2773
Liker mottatt: 5227

alfen74 wrote: 03 Sep 2024, 07:47 [...]

En ting jeg synes er merkelig, er tesen om at ten Haag-fotballen bare kan fungere dersom ingen spillere i "førsteelleveren" er ute med skade, og alle er i 100% kampform. Hvor ofte i en sesong skjer dette egentlig i praksis? Vi vet jo at skader og suspensjoner, etc. kommer, selv om vi skulle ha mer flaks med det enkelte sesonger. De beste managerne klarer vel å stable en slagkraftig enhet på bena, selv når man har flere av de beste spillerne ute?
Tja

For de fleste lag i Premier League er forskjellen på en sesong der de havner på øvre halvdel av tabellen eller nærmere nedrykk – i veldig stor grad avhengig av skader. De har en 11-er som på sitt beste kan sparke ganske greit fra seg. Men med en gang de får litt skader, er rett og slett ikke kvaliteten god nok.

Flere av topplagene har dybden til å håndtere endel skader. Spesielt City for noen år siden hadde nesten en like gode andreellever som førsteellever.

Men det er bare å se på Liverpool i 22/23 sesongen hvor lite som skal til. Sesongen før tok de 92 poeng, og var bare to seire unna å vinne både PL og CL. Men så kom det til et punkt sesongen etter der Fabinho og Henderson rett og slett ikke lenger hadde beina til å styre midtbanen deres. Det endte med 6-plass og 25 færre poeng.

Ikke for ulikt det som skjedde med Eriksen og Casemiro mellom 22/23 og 23/24 for oss.

Per nå vil jeg si at vi har ganske store utfordringer med dybden i flere av posisjonene.

Enten fordi fallet i kvalitet er for stort:
  • LCB - Martinez --> Evans/Lindelof
  • RCB - De Ligt --> Maguire (pasningsspillet), mens Yoro vil kunne bli god nok på sikt
  • LB - Shaw --> Malacia
  • DM - Ugarte --> Casemiro (pga ikke holder i 90 min, og heller aldri har vært en ren DM)
  • CM - Mainoo --> Eriksen (pga ikke holder 90 min, og etter forrige skaden ikke lenger tar tempoet i PL)
Eller fordi begge spillerne i posisjonen er for svake:
  • RW - Antony (offensivt, defensivt bra nok), Amad (men har potensiale på sikt). Garnacho kan spille her, men hjelper ikke når Rashford også er helt ute av form på den andre siden (selv om jeg tror at Rashford er på vei).
Eller fordi vi fra før av har skader:
  • LB/RB - Skade på både begge venstrebackene (Shaw og Malacia). Går inntil videre fordi både Dalot og Mazraoui kan spille LB. Men vi er en skade unna store problemer på backplass. Og sjansen for øker fra kamp til kamp, fordi Ten Hag per nå må bruke begge høyrebackene våre hver eneste kamp.
  • AM - Skade på Mount. Bruno nærmer seg 30, og det er bare et tidsspørsmål før han ikke tåler kampbelastningen vi utsetter han for.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Post Reply