Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

D. Rice ser jo ut til å være ballsikker, fysisk sterk, teknisk god, ballvinner og vil forhåpentligvis styrke oss.

Men heller ikke jeg er heeeelt sikker. Men de 3 som kom inn i sommer har jo vært bra. Håper det fortsetter sånn med nye inn.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

En spiller i den posisjonen skal uansett ikke være spektakulær, men først og fremst trygg. Trygg med ball, trygg under press, trygg i pasnings- og posisjonsspillet.

Får man inn noen medspillerne kan stole på, tror jeg ganske mye kan løsne framover i banen. Nå er det for mange som går oppå hverandre og skal gjøre hverandres jobb.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

MUFC-LFC:

3 poeng i dag ville betydd 7. plass? Med 1-1 ble det 13.plass...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Ligger i feeden til høyre, men tenkte å få den inn i en tråd...Veldig spent på hvordan det ser ut i mai.

LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 25 Dec 2019, 04:34 Ligger i feeden til høyre, men tenkte å få den inn i en tråd...Veldig spent på hvordan det ser ut i mai.
Sterk prestasjon.. :hah:

Under Mourinho synes jeg spillerne så litt slappe ut og det så ikke ut som de gjorde sitt beste under kampene. Så kom Solskjær og det ble bedre allerede etter første kamp. Jeg synes fortsatt det ser ut som at spillerne virkelig ønsker å vinne - at de virkelig ønsker å spille bra for Solskjær og gjøre jobben, men det skorter på ferdighetene til både spillere og manager når vi møter lag som legger seg dypt i banen.

Stallen skriker etter en god 10'er.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Ja, enig i at de prøver, men jeg er bekymret angående april og mai, det var ikke bra å falle sammen. Topp 4 var innen rekkevidde, vi lå vel på 4.plass før nedturen startet. Om de kunne få tilbake flyten fra des/jan/feb/mars så ville det resultere i topp 4, muligens 2.plass også. I OGS` 3 første mnd. vant vi også mot spillets gang i flere kamper. Det er dit vi må. Alle lag som skal ha suksess må vinne på dårlige dager.


En 10'er og en klinisk målscorer. Vi sliter så veldig med å score på fine sjanser. Greenwood bør kanskje få sjansen til å bli skikkelig varm i trøya. Han har spisskompetanse på scoringer som Drillo ville sagt.

Liverpool hadde ikke hatt noen særlig luke ned til 2.plass om de ikke hadde hatt denne egenskapen med å vinne på dårlige dager i år.

Det vil nok ta tid å få den evnen tilbake i United, selv om håpet ligger der. Spesielt når man ser på Solskjærs 3 første mnd, eller caretaker-perioden. Men det var kanskje bare boosting med en positiv fyr istedet for en grumpy old man.
LUHG!

Deleted User 108

Synes det er rart Solskjær fortsetter med å bruke en 10'er når vi har Lingard, Mata og Pereira å velge mellom. Burde lagt 10'eren på is fram til noen er god nok der. Spennende å se om Pogba blir brukt der resten av sesongen.
Håper på Eriksen eller Bruno Fernandes, Sancho og en bedre, sterkere, tøffere spiss enn Martial. Er redd det kommer inn briter som ikke forsterker første 11'eren. Er Rice bedre enn McTominay? Er Maddison til 80 mill pund bedre enn Fernandes til 50?
Tror vi går en spennende januar i møte.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Gode poenger det der [mention]Mcilroy[/mention]
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Interessante tider fremover mtp de neste kampene. Arsenal borte blir en jevn affære tror jeg, Arsenal er også et drittlag, men ikke på samme måte som Burnley. Nå ble det spart litt spillere i dag, men frykter en gørrkjedelig uavgjort...Men vi har alle muligheter til å vinne med full innsats. Arsenal er ikke dårligere enn at de slår oss hvis vi ikke er helt på...

Så er det to cup-kamper, jeg for min del prioriterer ikke disse, håper i grunn ikke Solskjær gjør det heller.
Jeg vil jo gjerne vinne begge, men vi møter Wolves og City...Blir ei nøtt for alle 3 managere å ta ut lagene sine. Alle 3 klubber vil komme inn topp 4, samtidig skal City spille CL, de har gitt opp ligagullet regner jeg med...

Så er det Norwich hjemme, de ligger sist på tabellen, men vi kan tape for bunnlaget. Vi gjorde jo det for veldig kort tid siden, men da het dette laget Watford...Jeg vil tro at vi topper laget mot Norwich, siden PL er viktigere enn de engelske cupene...

Og siden det er 7 dagers hvile mellom Norwich og sesongens viktigste kamp: Borte mot scouserne.

En seier på Anfield er viktigere enn å vinne EL for min del...Fordi: Disse raringene må gjerne vinne PL, og de må gjerne vinne resten av kampene, bortsett fra den de spiller søndag 19.januar kl 1730, det betyr at de ikke går ubeseiret gjennom sesongen, de har da 36 seiere, 1 uavgjort og 1 tap.

I historiebøkene vil dette se ganske så flott ut: Liverpool slo alle, bortsett fra Manchester United. Det tar litt av gleden bort fra The Kopp :D eller The Klopp :D eller hva det opplegget deres heter. Det vil faktisk ødelegge mye av gleden deres. Den 19 januar 2020 er en meget viktig dag.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 29 Dec 2019, 03:02 I historiebøkene vil dette se ganske så flott ut: Liverpool slo alle, bortsett fra Manchester United. Det tar litt av gleden bort fra The Kopp eller The Klopp eller hva det opplegget deres heter. Det vil faktisk ødelegge mye av gleden deres. Den 19 januar 2020 er en meget viktig dag.
:heart:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Blodfink wrote: 29 Dec 2019, 03:02 Disse raringene må gjerne vinne PL, og de må gjerne vinne resten av kampene, bortsett fra den de spiller søndag 19.januar kl 1730, det betyr at de ikke går ubeseiret gjennom sesongen, de har da 36 seiere, 1 uavgjort og 1 tap.

I historiebøkene vil dette se ganske så flott ut: Liverpool slo alle, bortsett fra Manchester United. Det tar litt av gleden bort fra The Kopp eller The Klopp eller hva det opplegget deres heter. Det vil faktisk ødelegge mye av gleden deres. Den 19 januar 2020 er en meget viktig dag.
Haha.
Jeg tror også United vinner på Anfield.
Skrev det allerede i komm feltet på United.no før matchen på Old Trafford i oktober.
Jeg får 1986/87 vibber..

Den sesongen vant United kun én bortekamp.
Liverpool tapte kun én hjemmekamp.

Kampen var selvsagt Liverpool - Manchester United 0-1 på Anfield 26 desember 1986.
Det var «The scourge of the scousers» himself; Norman Whiteside som satt kula i nettet foran 15.000 nypermanentete Kopites :hah:

Image

United kommer til å slå Liverpool :strong:

Så får vi håpe at ikke det andre som hendte i romjula 1986 slår til.
United tapte mot Norwich 27 desember 1986 :tear: - klubben United møter uka før Liverpool som du skriver.

For å relatere til tråden.

United må styrke troppen i januar.
Spesielt midtbanen.
Om ikke annet et lån om det ikke lykkes å kjøpe en av de Solskjær vil ha.

Låne Arturo Vidal ut sesongen?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Vidal er en kriger, ikke meg i mot
Pink Final wrote: 29 Dec 2019, 11:09 United må styrke troppen i januar.
Spesielt midtbanen.
Om ikke annet et lån om det ikke lykkes å kjøpe en av de Solskjær vil ha.

Låne Arturo Vidal ut sesongen?
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Jeg drar frem denne tråden igjen, ettersom United har nå gått 10 kamper uten tap. Derav skåret 24 mål og sluppet inn så lite som 2 mål.
Etter uavgjort borte mot Everton og ikke minst seier mot byrival City så har troppen fått sin dose med selvtillit inn i kampen om topp 4.

Dersom vi ser på resterende kamper så er jeg enda mer (veldig farlig riktignok) optimistisk på at dette skal løse seg. Nå er det helt og holdent opp til spillerne selv å avgjøre dette. Kommer også en sulten Pogba tilbake styrker det også aksjene.

Så vil det selvsagt også bli et lite skår i gleden om vi må spille for tomme tribuner... Men;

United sine siste kamper går som følger:
Spurs borte
Sheffield United hjemme
Brighton borte
Bournemouth hjemme
Aston Villa borte
Southampton hjemme
Crystal Palace borte
West Ham hjemme
Leicester borte.

Noen få bananskall men overkommelig program.

Chelsea sine gjenstående kamper:
Aston Villa borte
Man City hjemme
West Ham borte
Watford hjemme
Crystal Palace borte
Sheffield United borte
Norwich hjemme
Liverpool borte
Wolverhampton hjemme.

Så kan man spå og drømme så langt det rekker, men det vil alltid komme overraskende resultater. Mine tanker er at Chelsea har ett mye vanskeligere program, ditto kan United avgjøre dette på egenhånd. Avhengig av at spillerne bretter opp ermene og holder seg skadefrie. Vi krysser fingrene! :thumb_up: :strong:
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fjerde plass hadde vært fantastisk. Men redd for at siste runde, der Chelsea skal ha hjemmekamp mot Wolves, og United bortekamp mot Leicester, er avgjørende for at 4. plassen går til Chelsea.

Men med Bruno på laget, så er vel alt mulig :-)
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mulig det blir en tett kamp helt inn. City og Leicester er vel for langt foran.

Chelsea har igjen Lfc, men da har sannsynligvis sistnevnte sikret gullet og kanskje spare laget inn mot eventuelt Champions League.

Føler likevel sådan at spillerne har dette i egne hender. Farlig å få trua kjenner jeg.
Post Reply