Vlogs fra UK

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15493
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 27644
Liker mottatt: 22725

Får oppheng på ulike temaer, har nå en periode (hatt det mange ggr tidligere også) med videoer fra det UK man ikke får servert i vanlige medier i særlig grad...

Wendall, Honest Places, Charlie Vietch, Learning Canteen, Backpacker Ben, Turdtowns, Wandering Turnip, JoeFish er bare noen av kanalene som viser nedsidene...

Knivstikking, seksuell vold og vold eksploderer. Eksplosjonen kom for mange år siden, men det øker...Det er ikke bare negativitet i disse videoene, men et usminka bilde. Så kan man jo alltids ta høyde for ulike agendaer, og det er ikke alltid vloggerne leverer stor kvalitet. Men at UK er i fritt fall i litt for mange counties fra nord til sør og vest til øst er det nok liten tvil om.

Greater Manchester er dessverre høyt på crime-lista
post liked by: 10Hag, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1359
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 371
Liker mottatt: 1645

Når flere av disse vloggerne disse får tusenvis følgere, og samtidig promoterer konspirasjonsteorier og holdninger som ikke er akseptable, så er ikke det akkurat med på redusere kriminalitet. De er med på å undergrave folks tillit og respekt til etablerte samfunnsstrukturer. Dette er strukturer som vi har bruk 100-vis av år på å bygge opp, men som nå undergraves i løpet av et par 10-år som følge av sosiale medier. Alle har mulighe til å promotere sin virkelighetsoppfatning uten at det er en redaktør som har ansvar.

Hvis min gamle mor hadde lagd vlog med sine holdniger, og hatt 1.000.000 følgere her hjemme, så hadde alle politikere i Norge vært fraktet til Bouvetøya av en rasende mobb. Alle merkelige kjerringråd mot kroppslige plager hadde erstattet medisiner. Søm og strikking hadde vært det viktigste faget på skolen. Alle minstepensjonister (de som har vært med å bygget landet) ville ha fått 50.000 utbetalt i pensjon pr mnd, i tillegg til at alle offentlige tjenster hadde vært gratis for dem.

Selv driver jeg akkurat å leiter etter gode vlogger som kommenterer "Project 2025" i USA. Det som jeg har sett og lest til nå gjør meg mørkeredd, altså redd for USAs mørkemenn i det evangelistiske miljøet.
post liked by: Andtho01, Pwint, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3823
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 19166
Liker mottatt: 12848

Internett er fullt av rabbit holes og ekkokamre som kan være direkte farlig for sarte sjeler. Der kan konspirasjonsteorier få leve uten å bli utfordret og den sunne debatten underbygget av fakta blir helt fraværende.

Project 2025 er super scary @Torquemada. Uansett hvor man står politisk så bør religion og politikk være adskilt.
post liked by: Andtho01, Torquemada, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply