Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mason Will John Greenwood
Date of Birth: Oct 1, 2001
Place of Birth: Bradford England
Age: 17
Height: 1,81 m
Citizenship: England
Position: Forward - Centre-Forward


Full oversikt: https://www.transfermarkt.co.uk/mason-g ... ler/532826
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Målene er nesten identiske, bare "speilvendt" med motsatt fot.

Vidar Dale Fjeld

Mason er vår eneste naturlige målscorer(James ligner mer og mer) og han er 17 år. Men han må fortsette utviklingen...det er nok av eksempler på unge lovende...de fleste fader ut og forsvinner. Min påstand er at han må spille mer regelmessig, også i viktige kamper fra start. Da bygges den indre mentaliteten som trengs. Ingen fasit, bare min "sannhet"
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vanskelig problemstilling, synes jeg. Som du sier, han er antagelig allerede den beste avslutteren vi har (kanskje med unntak av Martial i form). En spisskompetanse det er sløseri å ikke benytte seg av.

Samtidig, han er bare 17 år, og helt fersk på dette nivået. Hvem vet hvordan negative opplevelser vil påvirke ham videre, vi vet heller ikke hvordan han vil takle den rent fysiske belastningen.

Nå skal det sies at han virker som en kald fisk, veldig moden og rolig på banen og i avgjørende øyeblikk. Det tyder på at han kanskje vil takle presset og oppmerksomheten bedre enn de fleste på hans alder.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Litt annen type, men litt Ruud i ham og...Naturlig målscorer helt klart. Med ham, en Martial uten skader i noen uker og James fremme der. Kan bli bra det.

Kanskje Rashford skulle få prøve seg som 10`er?

Leter desperat etter en plass for Rashford i grunn. Han er ute av laget?
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har sett noen ta til orde for 3-5-2. Tuanzebe inn som tredje stopper.

Verdt å prøve, tror Rashford er bedre med en makker enn som ensom spiss. Men i en sånn oppstilling er vel også James aktuell som en av de to på topp.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, alle forandringer i oppstilling er i grunn velkomment.

På tide å prøve noe nytt.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Er det kun Martial og Rashford skadede og Pogba tvivlsom?

Så ville jeg stille med dette hold:

DDG
AWB, Tuanzebe, Maguire, Young
McTominay, Garner, Pogba/Fred
James, Greenwood, Gomes

Garner spiller mest fordi alle de andre har spillet sig af holdet. Og jeg er bestemt ikke imponeret af Fred. Han har i de kampe han har spillet i denne sæson haft fine momenter, men over en hel kamp har han i bedste fald være middelmådig. Samtidig synes jeg, at Lindeløf er meget, meget overvurderet best symboliseret ved artikkelen om ham på united.no (som jeg ikke får læst pga. jeg ikke er medlem). Og Tuanzebe har gjort det fremragende da han har fået muligheden selvom han kunne godt have set bedre ud ved Rochdales udligning.

Nå forkert tråd. Kan en admin flytte indlægget?
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Vanvittig talent denne gutten og for en avslutningssteknikk han har! Minner jo litt om selveste RvP jo.Får han først ballen i beina rundt 16 meteren er han livsfarlig rett og slett. Også like god med begge beina da? Fortsatt litt spinkel kanskje, og ikke så eksplosiv foreløpig. Blir litt usynlig til tider, så utfordringa er å få fora han med gode pasninger innen/rundt 16 meteren så han kan gjøre det han er så utrolig god på.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

united.no la ut statistikk som viser hvilke av spissene som er mest effektive. Det vil si - prosentvis - hvor mange av skuddene som går i mål:

Mason Greenwood: 22.22 prosent.
Marcus Rashford: 17.54 prosent.
Anthony Martial: 14.81 prosent.

Dette er jo interessant, og bekrefter flere ting:

1. Greenwood er bedre avslutter enn de to andre - som OGS tidlig påpekte.
2. Rashford og Martial bommer på mange av skuddene...

Jeg synes jeg har lest en gang, at de beste spissene ligger på rundt 25%, og i så måte er Greenwood allerede der oppe. Dette er imponerende med tanke på alderen hans, og forhåpentligvis har vi mer i vente.

Samtidig er det urovekkende at en 17 åring - og uetablert på førstelaget - er så mye bedre Rashford og Martial, som liksom skal være de beste spillerne United har på topp. Ja, Greenwood spiller mot lettere motstand, men det er likevel langt over U23-nivå vi snakker om, og det er ikke mange 17-åringer som er klare for et slikt nivå.

Martial har fått sjansene sine etter min mening. Han er done. Greenwood har allerede vist - og som statistikken bekrefter - at han er en bedre (mer effektiv) spiss, og bør derfor få starte flere kamper på bekostning av Martial IMO.

Hva tenker dere?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8981

Er egentlig litt uenig med deg angående bruken av Martial/Greenwood. Tenker at det er veldig fornuftig bruk av Greenwood for øyeblikket. Rett og slett for å ikke legge for stort press allerede på han. Samtidig så er jeg enig i at Martial egentlig ikke er en god langsiktig løsning. Martial virker rett og slett litt som en sutreunge til tider, elendig kroppsspråk i alle fall.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Jeg er faktisk uenig i dere begge over her,vist jeg får lov til det ? hehe ;) Jeg tror at Rashford-Martial og Greenwood alle starter mot Watford. Solskjær har vist tidligere at han satset på alle disse tre sammen i match før som har fungert. Vist ikke så blir det Lingard igjen. Pogba er også med,men han tror jeg ikke blir med fra start. Daniel James blir også med fra start. En formasjon mot Watford blir vel 4-2-3-1 formasjon tenker jeg.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Greenwood virker å ha avslutter-egenskapene helt naturlig, nettopp det er jo bare en gjentakelse av hva Solskjær forteller til det kjedsommelige på PK-ene...Men det er en sannhet: Greenwood bare er der innimellom, på rett sted. Klinisk.

Sånn sett kunne han være 1.valg i såpass ung alder. Rooney/Ronaldo var ikke eldgamle når de fikk spille de heller.

Uansett bra at vi har fått et tilskudd til troppen, en som kan fylle en viktig rolle, fotball er fryktelig enkelt i grunn, man må score mål, her er Greenwood viktig allerede.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Blodfink wrote: 21 Dec 2019, 21:05 Greenwood virker å ha avslutter-egenskapene helt naturlig, nettopp det er jo bare en gjentakelse av hva Solskjær forteller til det kjedsommelige på PK-ene...Men det er en sannhet: Greenwood bare er der innimellom, på rett sted. Klinisk.

Sånn sett kunne han være 1.valg i såpass ung alder. Rooney/Ronaldo var ikke eldgamle når de fikk spille de heller.

Uansett bra at vi har fått et tilskudd til troppen, en som kan fylle en viktig rolle, fotball er fryktelig enkelt i grunn, man må score mål, her er Greenwood viktig allerede.
Sånn som ståa er nå så hadde kanskje Martial hatt gått av å være på benken noen kamper og latt Greenwood og Rashford starte på topp ?? Den unge spissen fortjener det.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Når man regner antall minutter pr. mål så har unge Mason bedre tall enn Ruud Van Nistelrooy i PL og EL

Greenwood har i overkant av 900 minutter spilletid i PL og EL, og 8 mål . 116 min pr mål. Det er sterkt.

Det gjenstår å se om Greenwood kan holde tritt med nederlenderen.

RvN spilte 40 856 minutter i alle turneringer for alle lag og scora 356 mål, 1 for hvert 125. minutt

Greenwood har foreløpig 1 mål for hvert 136. minutt i alle turneringer. 1632 minutter, 12 mål.
LUHG!
Post Reply