Sykkel.

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
Post Reply

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Min annen lidenskap er sykkel, foruten kajakk. Snart starter VM-fellesstart, og av alle plasser i Leeds :-) En løype for Kristoff i utgangspunktet, men Norge har også Boasson Hagen og Amund Grøndahl Jansen som på en god dag kan være med helt til målstreken. Syklister er de idrettsutøverne jeg har mest "respekt" for...en fantastisk sport, som sikkert noen hater :-)
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Fint at du startet denne tråden@Vidar Dale Fjeld. Liker også sykling. Syklet selv en periode, blant annet Birken, Nordsjørittet og Trondheim - Oslo et par ganger.
Før så jeg det meste av sykkel, på sommeren så jeg gjerne oppdag av dagens Tour de France etappe, på kvelden. Det gjør jeg ikke lenger. Tror ikke jeg så en etappe I år.
Kristoff var meget nær I Bergen for to år siden, så det hadde vært fint og fått en norsk verdensmester i sykling igjen. Men konkuransen er beinhard.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
23 år gamle Mads Pedersen fra Danmark tok jaggu seieren. Gratulerer til Danmark. Et ekstremt tøft ritt.
Kristoff på 7 plass.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, 30 mil på sykkel i sur nedbør, dansken var jo helt rå.
LUHG!

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Var overbevist om at Trentin skulle ta spurten men Pedersen var overlegen...dansk sykkel er virkelig på vei opp igjen...håper å komme meg på en tre-ukers tur til Tour the France neste år...
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Årets TdF går uten Kristoffersen, litt skuffende det må jeg si men får satse på at han kommer sterkt tilbake til god gammel form!

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Regner med at du mener Alexander Kristoff? Forøvrig har alderen innhentet han som en av verdens beste spurtere og med tanke på etappeseire så er nok det over i de største etapperittene vil jeg tro. Selvfølgelig avhenger dette hvordan etappene utarter seg og hvor stor gruppen er som kommer mot mål. Han er jo råsterk. Men mer spennende med Carl Fredrik Hagen som sammenlagtløper synes nå jeg da. Håper han får sjansen i TDF i år etter sin imponerende innsats i Vueltaen tidligere i år. Den mannen er seig! Synd han mangler litt eksplosivitet på slutten av etappene.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Ja, mente Kristoff selvfølgelig, min feil :P [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] Kommer definitivt til å følge med på Hagen om han får sjansen i TdF eller noen andre stor løp! :thumb_up:
Post Reply