Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15207
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25285
Liker mottatt: 21499

Mye interessant på den lista @Spirograf1 Debussy er en av mine favoritter også. Og Mike Patton selvfølgelig. Alle band og prosjekter han har bidratt i inneholder mye bra altså.

"Them Bones" er en av klassikerne fra Grunge-tiden, helt klart. Skal sjekke ut noen på lista di der :thumb_up:

Noen andre jeg liker:

Black Crowes, "Remedy" må jo nevnes som 1 av favorittlåtene.

Tidlig "Grunge": Blood Cirkus, Mudhoney, Green River, Mother Love Bone med legenden Andy Wood (Opprinnelig Malfunkshun), det var mye bra i Seattle i årene rett før det tok av med Nirvana, Screaming Trees, Soundgarden, Pearl Jam og Alice in Chains. Mange av disse gruppene hadde jo samme medlemmer. Gossard og Ament spilte jo i Green River, Mother Love Bone og startet Pearl Jam bl.a.

Mange for tidlig døde blant disse dessverre.
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, 10Hag, Rød Pølse, Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

Spirograf1
Posts: 160
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1159
Liker mottatt: 744

Det er mange sterke stemmer fra den tiden som er borte ja. Layne Staley er min favoritt, med Chris Cornell like bak. Digger også stemmen til Peter Steele (Type O Negative), sjelden å høre dype basser som ikke bare growler 😊
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pink Final

LoveBruno&Rashford
Posts: 87
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 129
Liker mottatt: 388

Kom ny sang fra metal core bandet Bury Tomorrow i går. Koser meg med den og en god whisky nå.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Spirograf1 wrote: 31 May 2024, 21:51
  • Tønes - Spleiselag/Waldorfsalat. Det er bare så utrolig gøy :
Tønes er en lokal helt, og mange utrolig bra tekster. Å være på Tønes sine konserter er en opplevelse. For dere som ikke har oppdaget han så kan jeg anbefale på det sterkeste, selv om han synger på Haua (Sokendal) dialekt.
Han skriver også kåseri i Dag og Tid.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Spirograf1, Ryder, Pink Final

Beta 2.0
Posts: 359
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 110
Liker mottatt: 972

The Desert Sessions - Powdered Wig Machine
Gabriels - To the Moon and Back
Yasmine Hamdan - Douss
PJ Harvey - On Battleship Hill
Rainer Maria - Atlantic
Alabama Shakes - Hold On
Hjerterå - Svanesangen
post liked by: Spirograf1, Rød Pølse, Ryder, Buchan, Pangaea, Pink Final
User avatar

Spirograf1
Posts: 160
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1159
Liker mottatt: 744

Buchan wrote: 01 Jun 2024, 16:21
Spirograf1 wrote: 31 May 2024, 21:51
  • Tønes - Spleiselag/Waldorfsalat. Det er bare så utrolig gøy :
Tønes er en lokal helt, og mange utrolig bra tekster. Å være på Tønes sine konserter er en opplevelse. For dere som ikke har oppdaget han så kan jeg anbefale på det sterkeste, selv om han synger på Haua (Sokendal) dialekt.
Han skriver også kåseri i Dag og Tid.
Han har veldig mye bra ja, men skal innrømme at jeg liker de absurde låtene hans best 😊
"Sprøe svor", "St. Hans 1987", "Bjørnar Vigeland", "Det kan ikkje være helsikt", "Stuo e okkuperte", "Eg går og legge meg" osv.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Ryder, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Enig @Spirograf1, og for ikke å snakke om de gode gamle låtene. Basar og Te Kniss i Drid :D
post liked by: Spirograf1, Rød Pølse, Ryder, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4929
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2887
Liker mottatt: 11666

Tønes er fantastisk, både live og på plate!
Tror min favorittsang er "Sidde i bilen", kan relatere meg veldig til den :hah:

Da jeg studerte på det glade 90-tallet, hadde jeg en studiekamerat som hadde spilt i band med Tønes, tror de kalte seg "Galane Gamle" eller noe sånt. Fikk en kassett med dem, det var veldig samme greia bare enda mer tøys og tull. Både sketsjer og sanger, et par av dem har jeg hørt senere på de skikkelige platene også (f.eks "To Bila")
post liked by: Buchan, Spirograf1, Rød Pølse, 28FPellistri, Pink Final

28FPellistri
Posts: 709
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 750
Liker mottatt: 2620

Hyggelig å se at Tønes er godt likt. Mine favoritter derfra er nok Yatzi, Gode Senge, Lyset, Littegran og Glede Meg hvor den nest siste der spesielt har en sterk tekst.

For min del går det i plata "You Love It Here" av bandet I Was A King fra Egersund. Norsk indie pop på engelsk i verdensklasse.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Spirograf1, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Har hørt I Was A King på Visefestivalen i Egersund noen ganger, Frode Strømstad heter vokaliste. Anne Lise Frøkedal eller Frøkedal som er artist navnet pleier også å spille med dem, hun har også opptredd med Tønes noen ganger.
Jeg synes hun minner litt om Susanne Sundfør kanskje. Angående Susanne Sundfør så opptrådde hun alene med gitar på Egersund Visefestival i 2007. Lite viste de da hvor stor hun skulle bli.
post liked by: 28FPellistri, Rød Pølse, Pink Final

28FPellistri
Posts: 709
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 750
Liker mottatt: 2620

Buchan wrote: 01 Jun 2024, 19:49 Har hørt I Was A King på Visefestivalen i Egersund noen ganger, Frode Strømstad heter vokaliste. Anne Lise Frøkedal eller Frøkedal som er artist navnet pleier også å spille med dem, og Tønes også noen ganger.
Jeg synes hun minner litt om Susanne Sundfør kanskje. Angående Susanne Sundfør så opptrådde hun alene med gitar på Egersund Visefestival i 2007. Lite viste de da hvor stor hun skulle bli.
Korrekt. To særinger på en god måte både Sundfør og Frøkedal.
Liker musikken til begge, men helt klart mest Frøkedal.

Sett både Frøkedal sitt soloprosjekt og I Was A King live, minst like bra som på plate. Vanvittig dyktige musikere.
Fun fact: Frøkedal er samboer med Vidar Landa fra Kvelertak om jeg ikke blander navn nå.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2102
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8009
Liker mottatt: 4642

Kvelertak er helst noen av ungene som hører på, 😊, vokalisten i Kvelertak, Ivar Nikolaisen fra Moi. Bror av kanskje for noen mer kjente Elvira Nikolaisen.
post liked by: 28FPellistri, Spirograf1, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

LoveBruno&Rashford wrote: 01 Jun 2024, 15:06 Kom ny sang fra metal core bandet Bury Tomorrow i går. Koser meg med den og en god whisky nå.
Måtte sjekke dem ut nå, var noen kule låter der.
Kan også skjønne det passer med glass/flaske Whisky til😀
post liked by: Rød Pølse, LoveBruno&Rashford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Akkurat nå hører jeg på lyden av å sprette Hansa fatøl :øl:

Den står på repeat også :D
post liked by: Jan Erik, Can2, Rød Pølse, Andtho01, Spirograf1, Pangaea, LoveBruno&Rashford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Skål, @RedTrafford 🍻 Jeg drikker 12 år gammel single malt. Da må de rundt meg høre lyden av full nordlending etterhvert. Det er som musikk i ørene 🎶🥳
post liked by: Can2, RedTrafford, Spirograf1, Pangaea, LoveBruno&Rashford, Pink Final
Football, bloody hell!
Post Reply