(FA) Manchester City - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7891
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29032
Liker mottatt: 19393

Jeg tror ikke vi her hjemme helt klarer å ta innover oss statusen FA cupen har og hadde @LoveBruno&Rashford.
Hvis man vil ha en idé.
Søk opp ulike klubbers publikumstall den gang det var pay at the gate.
Tallene økte omtrent alltid i cupen ifht til i ligaen.
Det gir en indikasjon på cupens status.
- Mikke Mus cup - det er enten historieløst eller provokasjon i min bok.
post liked by: Andtho01, King Eric, Belfastboy, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Buchan, Can2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2851
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9463
Liker mottatt: 9693

Hvem kaller den for Mikke Mus-cup? Har sett det om ligacupen, men ikke FA. Noen av de beste minnene fra tiden som United-supporter, er FA-cupseierne i 85, 90, 96, 99...i dag henger HØYT.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, 10Hag, red, Buchan, Can2, Spirograf1, Blodfink, Pancho P
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Det er vel ingen som kaller FA-cupen for Mikke Mus-cup? Da er det i så fall en fordel å slutte å sniffe bensin. Liverpool vant Mikke Mus-cupen, hvis det er noe som kan kalles det. I Kloppetiklopp sin siste sesong 🤣 Nå skal det sies at Ligacupen hadde enorm status så sent som i fjor.

FA-cupen er ground zero for alle fotballturneringer. Manchester United er mestere for 13. gang. Vi har sendt Liverpool på rattata ut av turneringen og vi drepte sportsvaskerne i finalen 🏆
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Buchan, Can2, Spirograf1, Blodfink, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2851
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9463
Liker mottatt: 9693

Liverpool 22/23: 5.plass, 0 troféer
Liverpool 23/24: 3.plass, ligacup

Man United 22/23: 3.plass, ligacup
Man United 23/24: 8.plass (host), FA cup.

Vi er bedre...
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, red, RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Can2, Pangaea
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5608

Har aldri hørt noen omtale FA Cupen som Mikke Mus-cup. Hvem sier det, og hvorfor nevner alle det plutselig nå? Har noen norske TV-eksperter vært på banen?

Ligacupen begynte å bli omtalt som det på slutten av 90-tallet, når Fergie og andre begynte å stille reservepreget lag i den fram til de siste rundene. Og spesielt etter Liverpool slo oss i finalen i 2003. Det var faktisk da Mikke Mus tok av her i Norge. Det var ikke så farlig sa vi, det var jo bare Mikke Mus-cupen 🤣 Litt dårlig forsvarsironi, men lell en del sannhet i det. Ligacupen har ingen høy stjerne, såfremst den ikke kommer sammen med andre troféer. Å vinne kvadruppelen er jo tidenes våte drøm, og da blir plutselig Ligacupen ekstremt viktig. Men isolert sett, så er det vel den de fleste storlag bryr seg minst om -- eller i det minste velger å nedprioritere.

Forutenom Champions League, er FA Cupen fortsatt den gjeveste klubbturneringen man kan vinne i hele verden. (Og for mange den aller gjeveste. Men dessverre må man bare innse at CL har en mer utbredt og pompøs status).
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
EDIT: Husker og det var veldig mye harselering om at Ligacupen skiftet navn så ofte, pga en haug av ulike sponsorer opp i gjennom.

Først Milk Cup (Ikonisk)
Så Littlewoods Challenge Cup
Rumbelows Cup
Coca-Cola Cup (Harseleringa begynner her)
Worthington Cup
Carling Cup
Capital One Cup (Denne husker jeg ikke)
Og nå... Carabao Cup


Det ga alltid litt assosiasjoner til Tine Cup eller Coca-Cola Cup på Østre Toten Kunstgress, Bane 2F. Oppnevnt dommer: Hjemmelagets oppmann.
post liked by: Andtho01, red, Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Buchan, Pink Final, Spirograf1, Pancho P, Pangaea

Beta 2.0
Posts: 359
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 110
Liker mottatt: 972

Jeg trodde helt seriøst frem til dette øyeblikk at Coca-Cola Cup var en vennskapsturnering under sesongoppkjøringen en gang på midten av 90-tallet. Tror kun jeg har hørt den nevnt én gang når jeg enda var ganske ung, og de som nevnte den fikk den til å høres så uviktig ut at jeg ikke trodde det var en faktisk offisiell turnering, ante ikke at det en gang var navnet på ligacupen 😂
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Can2, 10Hag, Pancho P

alfen74
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 220
Liker mottatt: 357

King Eric wrote: 25 May 2024, 21:10 To 19 åringer, fra akademiet, scorer. Våre egne gutter setter 115 på plass. Det er vakkert mine damer og herrer! Vakkert!
Ikke nok med det: Vi starter kampen med fire spillere fra eget akademi. Og en femte (Evans) kommer inn underveis. Sterkt! Dette er the United Way, og en skarp kontrast til det 115 driver med.
post liked by: MektigeTHOR, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, King Eric, Can2, Spirograf1, RedTrafford, Blodfink, Pancho P, Pangaea

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

United møter nå City i Community Shield.
Kan nr 22 komme da mon tro? 🤔

Håper virkelig de setter i gang raskt med å få på plass forsterkninger så noe har satt seg innen den tid.

Ten Hag burde bli værende. Viktig å få arbeidsro, kontinuitet mm fremover.
Klubben skal gjøre mye riktig over lang tid før PL og CL igjen kan vinnes. Frem til det må de få stablet på plass et konkurransedyktig lag som kan vinne cup titler, få topp 4 og CL deltakelse mens, stadion, fasiliteter, treningsanlegg, sportsligledelse, laget ja klubben mm utbedres.

Vi står ovenfor noen spennende sesonger nå.

Amrabat har virkelig stått frem den senere tiden. Kan man få signert han som ett ekstra valg for en lavere sum med fornuftig lønn så er det fort vekk ett godt valg.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Can2, Buchan, RedTrafford, Blodfink, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7891
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29032
Liker mottatt: 19393

Ja helt fantastisk at vi lykkes med akademi modellen vår fremdeles.
Synes seieren i går viste oss en del av The United way.
Raske, pasningsterke, bevegelige og hardtkjempende spillere.
Der 1/3 del av 11’rn kommer fra vårt eget jnr lag.
Vi burde hatt ballen mer, det er sant.
Men å ha ballen bare for å trille den rundt (overdrivelse) synes jeg er omstendelig og kjedelig fotball.
————-
Det er ikke alle som sier at FA cupen omtales som Mikke mus cup.
Jeg ga støtte til @LoveBruno&Rashford i at FA cupen er viktig for engelskmenn.
Kan ikke huske at noen her inne har omtalt FA cupen som Mikke Mus cup.
Et søk på nett, og det er ikke så vanskelig å finne supportere som omtaler FA cupen som mindre viktig.
Om ikke akkurat ordet Mikke Mus er brukt, det blir oftest brukt om ligacupen.
Vi har også her inne skrevet om ‘å ryke ut av cupene’ slik at vi kan konse på ligaen.
Helt nylig bøyde FA selv av for kommersialismen og kutter omkamper i cupen for å gi mer plass i terminlista.
Plass til tullete Uefa turneringer som har mistet mye sjarm.
Dessuten ødelegger de for de 80ish proffklubbene og alle non league klubbene som ikke er med i Europa.
Selv synes jeg FA cupen går CL en høy gang slik Europacupene har blitt.
Men la nå ikke dette bli en diskusjon som ødelegger sødmen finaleseieren ga oss.
En pokal gir alle et løft.
Et løft vi forhåpentlig kan ta med oss inn i den nye sesongen.
Jeg liker å være optimist på Uniteds vegne.
Så slenger igjen ut påstanden om at vi blir topp 3 neste sesong.
Vi har så mange gode spillere, så potensialet vårt er høyt!
Last edited by Pink Final on 26 May 2024, 07:06, edited 1 time in total.
post liked by: alfen74, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Can2, Buchan, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 672
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 722
Liker mottatt: 2456

Like deilig seier dagen derpå også :D

Og noe av det artigste, en av få sesonger de siste årene, ja i grunn kanskje siste 15 årene så føler jeg vi har en ordentlig spennende grunnstamme i laget å bygge videre med, med en god blanding av egenproduserte spillere og mange sultne spillere i riktig alder.

Over til kampen igjen, jeg har gjentatt flere ganger allerede at Amrabat var min BB, men Bruno også med en enorm kamp og spesielt i første omgang. Martinez viser igjen hvor viktig han er. Den skallen og mentaliteten, kynismen i spillet, man kan bare lure hvor vi hadde landet i PL og CL om han var skadefri.

Jeg slaktet valget av Rashford før start og han leverte absolutt ikke noen god kamp, så tung ut og det ser ut som det enorme tempoet og eksplosiviteten ikke er der nå, men han leverte i grunn ikke noen dårlig kamp heller og den strøkne krosseren i forkant av 2-0, verdt starten alene!

Kobbie Mainoo, for en sesong! Der skal ETH ha mye ros også, allerede i pre-season begynte han og implementere og starte han i laget, virket tydelig da at han skulle være starter, men så kom skade. Gjør ikke noe det, fast ble han og kanskje ble det for mye spilletid også enn hva planen var, men selv i sesongens siste kamp for United så leverer han, mål attpåtil. Hans 5. for sesongen, scorer bare viktige mål. Dette, 3-4 mot Wolves. I 2-2 kampen mot Liverpool. 3-2 seieren mot Newcastle og mot Newport ;P i en tidligere runde i det som gav pokal i år!

Man kunne i grunn skrevet noe om hele gjengen, men det holder nå tror jeg.

Nå som det meste tyder på at dette var siste kampen til Amrabat, Evans og Varane. Så er det gøy å se hvor proffe de er. Aldri snakk om å la prestasjonene falle.

Nei folkens, gratulerer igjen! Dette var MEGET gøy!
post liked by: Pink Final, alfen74, Ryder, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Can2, Buchan, Spirograf1, Jan Erik, Pancho P
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4541
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2992
Liker mottatt: 9984

Våknet kanon bakfull og lykkelig som et barn med to is på 17. mai!

Sesongen har vært som den har vært, men måten vi stilte opp i går varmer særdeles godt. Hadde ingen forventninger på forhånd, men som det smaker å vinne FA-cupen!

Eneste jeg forventer nå er at samtlige journalister som kritiserte klubben i går for manglende klasse gjør seg selv rett og kryper til korset!
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Blodfink, Spirograf1, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3299
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15654
Liker mottatt: 10467

Pink Final wrote: 26 May 2024, 07:04 Det er ikke alle som sier at FA cupen omtales som Mikke mus cup.
Nei, det har jeg aldri hørt. FA cupen har alltid vært gigantisk for meg og er den cupen som er nærmest serietittel i verdi. For meg er rangeringen:

1. PL tittel
2. CL tittel
3. FA cup tittel.
4. Resten
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, messilingard, Can2, Spirograf1, Buchan, Blodfink, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

🎶 We're the famous Man United and we won it at Wembley 🎶 For en herlig søndag morgen 🏆 🥳
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, messilingard, Can2, Spirograf1, Buchan, Blodfink, Jan Erik, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7891
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29032
Liker mottatt: 19393

CL var viktig, veldig viktig.
Vi var den første klubben som deltok og som vant den opprinnelige E cupen.
Men kommersielle hensyn gjør at CL har blitt så utvannet.
Det er ikke en Champions cup lenger, det er en Big money cup blitt.
FA cupen er mer likt den opprinnelige ideen med fotball.
Og for engelskmenn var den en betydelig turnering.
Statusen har nok falt, mye fordi pengene ikke finnes i FA cupen.
Det handler mest om heder og ære.

Seieren i går var et høydepunkt, kanskje den beste pokalen vi har vunnet post Fergie?
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy, messilingard, Can2, Spirograf1, Buchan, Jan Erik, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4297
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19299
Liker mottatt: 12502

Våknet faktisk av lyden av flagget som svaier i vinden utenfor soveroms vinduet.

Like lykkelig, den seieren i går betyr mye🏆💪
post liked by: Pwint, Belfastboy, messilingard, Andtho01, Can2, Spirograf1, Buchan, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, Pancho P, Pink Final
Post Reply