Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4297
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19299
Liker mottatt: 12502

Akkurat nå, så er det terrasse-solseng-hodetelefon og også United relatert musikk, Agnes Obel med the Curse😀
Avslapping🍺
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21183

Morro, får inn tips her om artister/band. Datt av musikklasset for mange år siden. Før det hadde man jo oversikt over det meste som rørte seg. Jeg solgte CD-samlingen billig for å dra på spontan påsketur til Køben på 90-tallet. Klovn vøtt.

Men har planer om å bygge opp en samling igjen :thumb_up:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, red, Pangaea
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4297
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19299
Liker mottatt: 12502

Håper det var en artig tur da😁
post liked by: Blodfink, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Akkurat nå manner jeg meg opp til det mindre attraktive korpskjøret med en iskald Isbjørn og albumet «A Piece Of Strange» med Cunninlynguists. Hip-hop av beste merke og en gruppe som leverer både live og på plate 🎶
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Ryder, Blodfink, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21183

RedTrafford wrote: 14 May 2024, 18:13 Håper det var en artig tur da😁
Den var artig :D
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pangaea
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11640

Hører på den nye plata til Beth Gibbons, som noen vil huske som vokalist i formidable Portishead på 90-tallet. Høres veldig bra ut, passende søndagsmusikk.

Faktisk hennes første soloalbum, om en ser bort fra "Out of Season" fra 2002, et nydelig samarbeid med Rustin Man fra Talk Talk.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink

Beta 2.0
Posts: 359
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 110
Liker mottatt: 972

Setter på stadighet på dette opptaket av Jaga Jazzist, ‘Starfire’:

Ligger også en veldig bra konsert med dem på tuben fra Haldern Pop Festival i 2012 som jeg hørte igjennom i går.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Ryder, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Ligger i sola og hører på albumet «Mantra» av Jean du Voyage. Som så mange andre artister har han slitt med å nå de samme høydene på prosjektene etter dette strålende debutalbumet.

Midt i blinken hvis man vil drømme seg litt bort og samtidig ødelegge dagen for naboen. Det rister godt i kjøkkenskapene når man spiller denne høyt 🎶
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Spirograf1, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3299
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15652
Liker mottatt: 10467

Skulle nesten laget en collaborative playlist i Spotify for forumsmedlemmene. Mye jeg aldri har hørt om her.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Spirograf1, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21183

Mye man har hørt om/hører på/hørt på, og heldigvis er det mye jeg ikke har hørt om. Det er likbart :thumb_up:

Kim Dracula anbefales om du trenger å våkne opp, og tåler harselering med samfunnet.

Et musikalsk multitalent, men ikke gangbart for alle sikkert.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11640

Lar manager være manager fram til tidligst lørdag kl 18.
fram til avspark går denne på repeat, Derby day-spillelista med det ypperste av Manchester-band:

post liked by: Rød Pølse, Pink Final, 28FPellistri, RedTrafford, Pwint, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 3055
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4835
Liker mottatt: 6452

Mye jeg ikke har hørt om her heller, takk for mange tips :)

Jeg hører på CDer og mp3er jeg har rippa selv (og noen ikke, erm), så da blir det ganske begrenset av nye band å oppdage. Blir mye klassisk rock, og elsker band som AC/DC, Iron Maiden, Airbourne, Guns 'N Roses. Men kom over et band jeg likte godt fordi de varmet opp for Iron Maiden i Bergen for en del år siden. Ghost heter de, og er svenske. Veldig bra live også, og ganske spesiell utkledning :D

Men nå har jeg endelig fått skaffet meg katt :heart: , så har spilt litt Cat-ie Melua :rofl:

Liker en del forskjellig selv om det går mest i rock, men det meste av rap, hiphop og kommers musikk klarer jeg ikke, eller bare i veldig begrensede mengder. Når det er sagt, så liker jeg en del låter av Michael Jackson for eksempel, og hun engelske (?) damen jeg ikke husker navnet på nå, men som hadde storsuksess for noen år siden.

Av norsk musikk, så er selvsagt CC Cowboys og Dum Dum Boys favoritter.

I det hele tatt utrolig mye godt å ta av. Dire straits, The Datsuns, Pink Floyd, Neil Young, Heart (!), Springsteen, Dio, Alice Cooper, Bob Dylan, Led Zeppelin, Rose Tattoo, osv osv. Bare nevner noen jeg ser i diverse filer på PCen.

Videre er jeg svak for mer naturlyder når jeg bare skal slappe av, eller noe som heter ASMR som bakgrunnslyd. Noen ganger er det greit å ha på lyd, men ikke nødvendigvis musikk.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Spirograf1, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Akkurat nå hører jeg på The Stone Roses sitt ikoniske debutalbum mens jeg skriver et lengre innlegg til en annen tråd. For oss som er glade i United er dette musikk som kommer med gåsehudgaranti 🎶
post liked by: Pwint, RedTrafford, Spirograf1, Ryder, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Spirograf1
Posts: 159
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1154
Liker mottatt: 736

Har også et oppheng på The Stone Roses for tiden, @Rød Pølse 😊
"Gjenoppdaget" de via siste AlternativeMUFC-video 😍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Har lyttekveld, og er litt "all over the map". Hodet har ikke tatt helg enda :hah:

Noen låter jeg har hørt på, med betraktninger:
  • Stinking Lizaveta - The Heart. Ren instrumental som høres improvisert ut. Trommene er både stødige og lekne, sugende tungt bassunderlag, og en utforskende gitar.
  • Kvelertak - Likvoke. Trenger ikke si mer.
  • Guano Padano (og Mike Patton!) - Prairie Fire. Ørken/stoner og stemmekameleonen Mike Patton. Deilig.
  • Tønes - Spleiselag/Waldorfsalat. Det er bare så utrolig gøy :D
  • Ten Years After - I'd love to change the world. (But I don't know what to do).
  • Slash og Myles Kennedy - Back from Cali. Sliter vanligvis med stemmen til mr. Kennedy, men denne låten eier han.
  • Alice in Chains - Them Bones. Det råeste "grunge"-bandet, med en "banger" av en låt.
  • Metallica - Screaming Suicide. Slår et slag for gamlekara. Etter min mening den sterkeste låten fra siste albumet.
  • Claude Debussy - Clair de Lune. Måneskinn, når som helst og hvor som helst. Min klassisk-favoritt.
Enjoy :)
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4297
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19299
Liker mottatt: 12502

The Stone Roses er gull👍
Eller Stine Rises som autokorrekturen trodde de het.😬
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Spirograf1, Pangaea
Post Reply