Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2851
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9463
Liker mottatt: 9689

Enig i det, @Rød Pølse. Tror det hadde vært bra for McKenna også. Ingen krise om det hadde endt med nedrykk heller. Kompany og Edwards har jo fått mye skryt selv om de rykket ganske klart ned. Selv med to konkurrenter som ble fratatt poeng.

Men vi får bare følge med på lasset og se hva herrene av ulik høyde bestemmer seg for.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Can2
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6114
Liker mottatt: 6275

Håper for guds skyld at ikke Conte heller blir trener her neste sesong..
https://football-italia.net/conte-targe ... -juventus/
post liked by: Pwint, Pink Final, Can2, Jan Erik, Belfastboy
Hate Glazer love United

28FPellistri
Posts: 672
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 722
Liker mottatt: 2454

Personlig er jeg spent på hvem som har lekka infoen ut også. En som har fått beskjed at han benkes i finalen? En som ble vraket til EM og gir skylden på ETH? Rashford sitt team for eksempel? Noen som mister jobben høyre opp i hierarkiet? Ikke godt å si.

Dårlig timing er det i alle fall og litt mistenksom timing.

Angående ny manager, blir jeg bare mer og mer solgt på McKenna. Vi spilte tross alt vår artigste fotball post Fergie og scora mye mål når han var assistent til Ole. Noe påvirkning hadde han nok, vi spilte også da hans foretrekkende formasjon 4-2-3-1 ganske ofte.
post liked by: Can2, Andtho01, Jan Erik
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 974
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9127
Liker mottatt: 3013

Leif Wellhaven i VG sier blant annet dette i en kommentar:
"Sammenlignet med hvordan flere av de andre som har forsøkt seg endte opp, fremstår Ole Gunnar Solskjærs managerperiode relativt sett som mer og mer vellykket. " Det er unektelig litt besnærende. Han nevner også at prosessen rundt Ten Hag nå er uverdig. Det er lett å være enig i det.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, pixma, Pwint, Andtho01, Jan Erik, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5608

28FPellistri wrote: 25 May 2024, 06:47 Noe påvirkning hadde han nok, vi spilte også da hans foretrekkende formasjon 4-2-3-1 ganske ofte.
Vi spilte og en god del 4-2-3-1 under Mourinho, med McKenna som taktisk trener. Mourinho hentet ham opp i trenerteamet, så fortsatte han under Solskjær.

4-2-3-1 er og formasjonen vi har spilt i de fleste kampene til Ten Hag. Da med en "staggered" pivot på midten (Den ene ligger noe lavere, f. eks Casemiro i fjor).

Så det vil ikke bli noe revolusjonsmessig formasjonsmessig med McKenna. Selve formasjonen er mer eller mindre likt slik vi har gjort i store deler av de 7 siste årene.

McKennas taktiske instrukser er jeg mer usikker på, har ikke sett Ipswich sine kamper. Kan hende det er helt ulikt fra hvordan vi har spilt. Men regner med vi får se McKenna i årets Premier League, enten for Ipswich, United eller Chelsea, og da finner raskt ut hva slags fotball han ønsker å spille. Har forstått det slik at han har en taktisk tilnærming som ikke er helt ulik Ten Hag, uten at jeg vet om det stemmer.

Jeg tror McKenna forblir Ipswich-manager.
Og ang. United tror jeg ledelsen ønsker ny manager, men at markedet er "fattig" på gode erstattere. Om vi går for noen, ville jeg tippet at De Zerbi er høyest på listen, uten at det er noen garanti for suksess.
Last edited by 10Hag on 25 May 2024, 10:11, edited 1 time in total.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7890
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29031
Liker mottatt: 19388

Mitt råtips er at Erik ten Hag er manager minst til desember.
Tror ikke noe på disse ryktene som begynte å gå fredag.
Antar at noen har fått 2+2 til å bli 5 igjen.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1987
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 857
Liker mottatt: 2731

Pink Final wrote: 25 May 2024, 10:08 Mitt råtips er at Erik ten Hag er manager minst til desember.
Tror ikke noe på disse ryktene som begynte å gå fredag.
Antar at noen har fått 2+2 til å bli 5 igjen.
Får håpe du har rett og er han der i desember så trur jeg at han blir lengere for har trua på at han får sving på MU igjen vist han får hjelp fra toppen av klubben.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
User avatar

King Eric
Posts: 96
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 135
Liker mottatt: 620

NB! Spekulasjoner.

Journalisten som "breaket" dette i går er ikke kjent for å ha gode kilder i klubben. Vedkommende skriver stort sett om London-lagene. Ingen av de troverdige United-journalistene med gode kilder i klubben, som jeg har sett, har støttet det som kom ut i går.

Dette lukter av kilder som på en eller annen måte er involvert i manager-jakt, trolig(min spekulasjon) fra Chelsea.

Skulle det være noen i klubben som har lekket dette håper jeg de blir tatt og kjeppjaget ut av klubben. Skulle det være noen i INEOS(ingenting som tyder på det for øyeblikket) så har de mistet all troverdighet og integritet i mine øyne.

Uansett hvem og hva, jeg er så drittlei all støy og faenskap som dukker opp rundt United. Møkklei!
Det er FA-cup finale og den dritten her har all fokus.....
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Andtho01, Can2, Spirograf1, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4297
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19285
Liker mottatt: 12502

Da er det bekreftet at McKenna ikke blir vår neste manager uansett hva som skjer med EtH, da han signerte ny kontrakt med Ipswich idag.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Pangaea, Can2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Hvis man skal stole på ryktene er altså tyskeren ute av bildet. Da står vi igjen med rekordmannen fra Ajax, som har vunnet to titler på to år i engelsk fotball, andrevalget forrige gang vi var ute etter manager, som ikke har vunnet en dritt på 8 år i engelsk fotball, og en italiener som har prestert helt greit i Brighton i to år, uten å vinne noe som helst.

Manageren med best CV er i jobben allerede. Han kjenner klubben og blir også den klart billigste løsningen. Håper de nye beslutningstakerne ikke skal prøve å finne opp kruttet på nytt.

Jeg regner ikke med Southgate og Frank, det blir for useriøst.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Can2, Pwint, RedTrafford, pixma, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 3055
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4835
Liker mottatt: 6452

Uff. Hver gang jeg ser Frank på den måten, så tenker hodet "Frank Lampard", og jeg får fnatt et lite halvsekund :cry2:
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21182

Tuchel kjøpte ikke planene til United's adm. påstår Romano. Landa på å ta seg en pause i stedet :hah:

Og det ventes en avklaring "snart" :yikes:
post liked by: Jan Erik, pixma, RedTrafford, Pwint
LUHG!

28FPellistri
Posts: 672
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 722
Liker mottatt: 2454

Romano sier vel ingenting om at Tuchel ikke kjøpte planene til United. Han sier bare at de avsluttet samtalene og at Tuchel ønsker å ha en ferie i sommer. Ønsker sikkert å nyte EM i hjemlandet.
post liked by: Andtho01, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15127
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24977
Liker mottatt: 21182

Tuchel avsluttet samtalene er det jeg leser av posten til Romano, ikke "de"... Og så er det litt glimt i øyet i den posten min...
post liked by: Andtho01, Pwint, 28FPellistri, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5608



Ser ut som Tuchel i alle fall forlot møtet med inntrykk av at han ikke var INEOS' førstevalg.

Leser ikke at han avsluttet møtet, men heller at det var inntrykket han hadde da møtet var ferdig. Slik jeg tolker "left the meeting".

Men flisespikkeri. Blir altså ikke Tuchel.
post liked by: Pwint, Andtho01, 28FPellistri, RedTrafford
Post Reply