Dan Ashworth

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.
User avatar

Andtho01
Posts: 1796
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6035
Liker mottatt: 6185

post liked by: Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Blodfink
Hate Glazer love United
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Saken om mailkorrespondansen som fikk et par av de nye dressene til å fremstå over middels klønete virker å være litt annerledes enn først fremstilt. Hvis jeg har forstått det riktig, er saken slik:

Berrada har kontaktet Ashworth ifm stillingen som Sportsdirektør i United, dette har Newcastle plukket opp (ref. den omtalte saken). Deretter har sebraklubben gitt Ashworth karantene (gardening leave) før han informerte dem om at han ønsket å skifte beite. Derfor vil han nå argumentere for at han i praksis fikk sparken. Dette kan være avgjørende mtp kompensasjon.

Vi vet at det er et strengt regelverk for fremgangsmåte når man kontakter spillere og managere ifm overganger, for andre ansatte gjelder ikke det samme regelverket. Det som virket å være et problem for United kan vise seg å være et større problem for Newcastle. Kanskje gutta er smartere enn man fikk inntrykk av da saken først ble omtalt...

Det skal sies at jeg ikke har inngående kjennskap til gjeldende regelverk, men det er langt fra sikkert at United er involvert i noe som er ulovlig. Vil tro at mediene tjener litt mer på å fremstille det slik.

Jeg kan også ha misforstått, selv om det er lite sannsynlig 😬
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9389
Liker mottatt: 9587

Vi får håpe du har rett, @Rød Pølse...tenker du at de har gjort dette med vilje for å fremtvinge hagearbeid for Ashworth?

Jeg tviler på at dette er bra for United, og det kan føre til litt mer penger til Newcastle.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Jeg tviler på at det er gjort med vilje, @Jan Erik. Spørsmålet er om det er ulovlig. Mediene har åpenbart fått denne informasjonen fra Newcastle. At det publiseres uten at mediehusene vurderer saken fra flere sider er i hvert fall ikke usannsynlig.

Hvis kontakten ikke er ulovlig, og araberklubben har sendt Ashworth ut i hagen på eget initiativ, kan det ha betydning for utfallet når det skal avgjøres i retten. Jeg er mer positiv nå enn for to dager siden.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply