Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Forståelig og ikke nødvendigvis negativt. Hvis klubben ønsker å selge kan man gjøre det uten å forholde seg til EM, hvis ikke får spilleren tid til å finne tilbake til gleden ved å spille fotball.

Denne sesongen har vært miserabel og nå er det «make or break» for Marcus Rashford.

Jeg tror dette er en av spillerne som kan profittere mest på strukturelle endringer i klubben. Det er neppe tilfeldig at både ledere og spillere har en tendens til å underprestere ift forventninger i Manchester United.
post liked by: Andtho01, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Absolutt forståelig, men også litt trist, syns jeg. Marcus er definitivt god nok til å spille på landslaget når han er som best, men denne sesongen har han ikke vært i nærheten. Når det er sagt, så kan det godt være han har godt av en skikkelig ferie.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

red
Posts: 1571
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2390
Liker mottatt: 4366

Sater på at han kommer sterkere tilbake neste sesong!

Image
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 670
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 721
Liker mottatt: 2442

Fint gjort av Rashford!

Fryktelig kult med Mainoo i troppen. Kult med Wharton også, og litt synd at vi gikk glipp av han når han var i Blackburn og vi hadde han på blokka.. Ble nok et kjent navn i plassen.

Personlig syns jeg det merkeligste valgene er Luke Shaw og Jack Grealish. Shaw har spilt fryktelig lite og det samme har City-spilleren. Godt han i det minste har vraket Henderson og Phillips. Jeg hadde nok uansett tatt ut Ipswich-spilleren Leif Davis, som har vært bunnsolid for nyopprykka lag. Må ha mye mer å bidra med enn en kjeks som Shaw.

Min lineup her hadde vært:

Pickford,

Walker, Konza, Brantwhaite, Trippier

Gallagher, Rice, Bellingham

Palmer, Watkins, Bowen

Pickford: er soleklart førstevalg slik han har vært for Everton, særlig etter jul. Vil jeg påstå.
Walker og Trippier siser seg vel nesten selv. Midtstopperne er vanskelige, men føler man Konza har vært enorm for Aston Villa i år, både som midtstopper og høyreback. Maguire pga. lederegenskapene sine her kan bli valgt, men syns ikke han heller har spilt nok, og Brantwhaite har vært solid for Everton, selv om han har tabber i seg, men det har Maguire også. Guhen den næmeste etter det for min del.

Gallagher og Bellingham som pressledd på midten, med Rice som den balanserende, det vil være ekstremt bra.
I tilligg til pressledded man får i Bowen og Watkins. Palmer er mer den som trenger ballen for å gjøre mye.

Litt tøft og vrake Kane fra en startoppstilling, men syns Watkins er mer ufortsigbar og en bedre kontringsspiller. Så mye defensiv trygghet Southgate vanligvis velger så er jeg ikke i tvil om at han er et bedre valg. Han og Gordon spesielt vil være helt enormt viktige for kontringene til England. Går tregt med Kane, og motstanderne kommer ofte hjem igjen.

Kane som avslutter derimot, er nok hakket bedre, men om det gjør England bedre er jeg veldig i tvil om.

Fryktelig bra tropp på de offensive posisjonene England, og vanskelig å ta ut noe konkret. Vanskelig å vrake Saka, men jeg hadde gått for Palmer pga. jeg føler han har enda mer x-faktor enn Saka.

Edit: Ser nå at denne posten sannsynligvis heller hører til under en Euro-tråd, enn under Rashford :p
post liked by: Andtho01, Jan Erik
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@28FPellistri, Foden? Kanskje den beste spilleren i PL?
post liked by: 28FPellistri, Pwint

28FPellistri
Posts: 670
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 721
Liker mottatt: 2442

Jan Erik wrote: 21 May 2024, 17:27 @28FPellistri, Foden? Kanskje den beste spilleren i PL?
Haha, definitivt en miss av meg. Da blir det han inn for Palmer.
post liked by: Jan Erik
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1795
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6034
Liker mottatt: 6181

@28FPellistri Trippier er ikke sole klart inne i ellvern denne sommern. Han har gjort mye rart bak i Newcastle og vært skadet en del.
Hate Glazer love United

28FPellistri
Posts: 670
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 721
Liker mottatt: 2442

Enig der, men ser ingen alternativer på backen hans. Kunne kanskje fungert med Walker på venstre også da med Konza på høyreback. Walker har farten og styrken som sine sterkeste sider så han klarer det sannsynligvis på venstreback også. Shaw har bevist fint lite denne sesongen. Overraskende at han faktisk er i troppen syns jeg.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

På tide å styre dette inn i EM-tråden? :hah:
post liked by: RedTrafford, 28FPellistri, Rød Pølse, Andtho01
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Tror vrakingen av Rashford er det beste som kunne skjedd ham, selv om han sikkert er nedfor akkurat nå.

De svake prestasjonene for United har vel ikke fått de konsekvensene de kanskje fortjener på klubblaget, men nå er det slått fast at det ikke holder til England-spill. Tenker også at det er greit at en formsvak Rashford skjermes fra de nådeløse England-omgivelsene, Southgate har uansett sjelden hatt tillit til Rashford.

Så kan vi sympatisere eller spekulere i årsaker til vi blir blå, men det kan vel ikke være tvil om at han må tak i seg selv og prestasjonene ganske umiddelbart dersom karrieren skal komme på rett spor igjen. Og om dette fører til at han detter enda lenger ned i kjelleren? Da han han uansett ikke den fighterviljen som kreves.
Håper Rashford tar opp hansken.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, messilingard, Rød Pølse, RedTrafford, M.r. Brownstone, Spirograf1
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Jan Erik wrote: 21 May 2024, 17:27 @28FPellistri, Foden? Kanskje den beste spilleren i PL?
Foden er alt det jeg hadde håpet Rashford skulle bli.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

M.r. Brownstone
Posts: 100
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 437
Liker mottatt: 519

Enig med de som skriver at på lang sikt er dette bra for Rashford å bli vraket til troppen. Han har jo fått sjansene sine i United i år slik sett kan han ikke si at det er mangel på spilletid men prestasjoner som er årsaken.
Så vil jeg si at å selge Rashford håper jeg ikke skjer vi må ha litt tålmodighet med spillerne våre denne sesongen har det meste gått på tverke. Men at det bor en god spiller i Rashford det har han bevist.
En uting så snart en spiller ikke presterer så er han årsaken til alt som er galt. Krysser fingrene for at Mainoo fortsetter fremgangen neste år hvis ikke er det vel selg selg fra deler av fansen
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Blir ærlig talt lei meg om vi selger Rashford.
En stor favoritt helt siden jeg så debuten hans live på Old Trafford.
post liked by: Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1571
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2390
Liker mottatt: 4366

Åpenbart en langt svakere sesong enn fjorårets. Antakelig den svakeste noensinne for han i Unitedtrøye?

Men tenker det er viktig å legge til at han i fjor også hadde:
  • Shaw på backplass bak seg i kanonform.
  • Eriksen fast på midtbanen på venstresiden,
  • hvilket også førte til at Bruno også trakk mye mer ut til på venstresiden av banen.
  • Og Weghorst fra januar, som bidro til at vi presset og vant tilbake ballen på topp langt bedre enn det Højlund har fått til denne sesongen.
I tillegg har jo savnet etter fjorårets Casemiro + Martinez vært stort for laget generelt.

Blir spennende å se om han klarer å kjempe seg tilbake. Håper virkelig det. Det er jo egentlig nå (26-27 år) og de neste 4-5 årene han skal være på sitt beste i karrieren.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 670
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 721
Liker mottatt: 2442

Vi snakka om dette før og i pausen av kampen.

Dette er vel første sommeren Rashford får ordentlig spillefri og/eller går inn i sommeren relativt skadefri på lang tid.

Kan det være vi får se en Rashford med fornyet energi til neste sesong? Jeg tror kanskje det.
post liked by: Tringe, Rød Pølse, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply