Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15120
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21152

Jepp, det er kun rykter. Men jeg ble ikke lei meg merket jeg, er nøytral eller totalt flat ift managerbytte eller ei.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Ryder, RedTrafford, Jan Erik
LUHG!
User avatar

King Eric
Posts: 96
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 135
Liker mottatt: 620

Det er rykter i øst og vest. Er relativt nøytral jeg og. Ser gode argumenter for og mot.

Når det er sagt er det ikke mye fryd og entusiasme hos meg for de erstatterene som nevnes, må jeg ærlig innrømme....
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Ryder, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, M.r. Brownstone
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

DiMarzio forsøker å være relevant. Han traff vel på et par overganger rundt 2015. Nå kan han best beskrives som en shit Fabrizio Romano.

Jeg tipper De Zerbi går til Chelsea, Pochettino går til Bayern, McKenna blir i Ipswich eller går til Brighton og EtH blir i United.

Det jeg og DiMarzio har til felles er at begge gjetter etter beste evne 🤪
Last edited by Rød Pølse on 22 May 2024, 18:40, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Ryder, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Heller faktisk mot at jeg gjerne blir med på enda et nytt prosjekt. Enn hvor kjedelig det er å starte på nytt hele tiden.

Synes det har vært spillemessig svakt helt siden dag 1 under Ten Hag, og med få oppturer. Resultatmessig har det vært både bra og dårlig. Men jeg tror god spillestil på sikt gir oss bedre og mer stabile resultater, ikke omvendt.

Jeg hadde stor tro på ham når han kom. Den troen ble testet hardt i første sesong, da jeg rett og slett ikke synes vi så noe gode ut, selv om vi vant. I år er troen blitt helt vekke.

Kun rykter, men for min egen del ser jeg ikke lenger store poenget ved å tviholde på en manager som ikke funker, og som ikke engang klarer (eller gidder?) å kommunisere tydelig til fansen hva han ønsker og prøver på rent taktisk.
post liked by: Ryder, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Vi må jo egentlig uansett «starte på nytt», selv om ETH blir kan han jo strengt tatt ikke bygge videre på noe av det som har skjedd i år.

En ny manager vil fortsatt ha bruk for Martinez, Dalot og Bruno, fortsatt gi mange kamper til Garnacho, Mainoo og Højlund. Fortsatt slite med å få det til å funke for Casemiro og Antony.

Vi har blitt nummer åtte, og alle underliggende tall forteller at vi til og med endte høyere enn vi fortjener. Vi har hatt mange skader, men ETH har ikke vært i nærheten av å minimere konsekvensen av dem. Han har i stedet tviholdt på en taktikk som i stedet har eksponert og forsterket problemområdene våre: en aldrende, ensom DM, stoppere med tempoproblemer og et lag som ikke evner/orker å presse kollektivt.

Det som KAN gi ETH opptur om han blir, er om vi får inn de 2-4 riktige spillerne slik at vi klarer å spille slik han virker å ha låst seg til - med mer atletiske typer i alle lagdeler. Selv da tviler jeg på at dette er en stil som kan bære helt til topps.
Og ikke minst - harmonerer ETHs stil og tanker med den nye ledelsens ønsker?

Men heller ikke jeg ser for meg noen quick fix med en ny manager, føler meg ikke trygg på noen av de mest åpenbare kandidatene.
Så jeg graver meg ikke ned om ETH blir, men må innrømme at denne sesongen har svekket trua på prosjektet hans ganske kraftig.
Last edited by Ryder on 22 May 2024, 19:29, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse, Spirograf1
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15120
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21152

10Hag wrote: 22 May 2024, 18:40 Heller faktisk mot at jeg gjerne blir med på enda et nytt prosjekt. Enn hvor kjedelig det er å starte på nytt hele tiden.
Jeg er litt der sjøl, og synes ikke det er så kjedelig med nytt prosjekt heller. Det synes jeg nesten aldri det er, i noen sammenheng. Noe nytt er ofte positivt, og kan gi alle involverte litt xtra energi.

Jeg lener meg på kjemiske Jim og hans våpendragere, de tar nok et godt valg.

Det har vel vært snakk om at CV'n til neste manager ikke er så nøye for den nye adm.

Mer at vedkommende passer inn i visjonen. Og den visjonen er jo bra, United skal tilbake til topps, og underholde samtidig. Om jeg husker Jimmærn rett.
post liked by: 10Hag, Ryder, Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Spirograf1
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Tror nok jeg har havnet i kategorien 'likegyldig' om han blir eller ikke. Begge deler er liksom greit nå.
Hvis han blir fjernet, så prøver heller å tenke at med ny ledelse, så er det nå vi skal begynne å ha plan fra A- Å.

Har støttet han så og si hele veien, hvis man ser bort fra noen få kokepunkter etter elendige forstillinger.
Skulle ønsket at alternativene var bedre enn det som vi ryktes til, for der er det mye skrot.
Det har vært hovedgrunnen min til å beholde Ten Hag.
post liked by: Andtho01, Ryder, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Selv om jeg forventer litt mer stil fra de nye eierne enn at de evt gir ETH sparken på vei ned trappa på Wembley, må det jo komme en avklaring ganske fort.

Tipper det tar maks to dager etter finalen før de går ut med om ETH blir eller drar. Og om det blir et skifte, håper jeg de har nestemann klar - orker ikke en prosess der vi går i mange uker uten å vite hvem som tar over, a la Bayern om dagen. P
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15120
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21152

Har for meg at avgjørelsen falt i Monaco på adm-møte forrige uke egentlig. Eller kanskje tidligere enn det også. Hva de falt ned på aner jeg ikke. Men heller mot fyken altså.

Passer godt med tradisjonen å sparke nederlender samme dag de vinner FA-cupen :champion: :yikes:
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Jeg for min del tenker vi godt kan la Erik prøve seg en sesong til. Ingen av managerene som nevnes frister i alle fall.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Jan Erik, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9387
Liker mottatt: 9587

Jeg kjenner jeg blir litt matt av tanken på å starte på nytt. Det er mye å ta EtH på, sikkert enda mer enn det vi ser under kamper og i intervjuer og PK'er( alt er ikke negativt der heller). Sitter med en følelse av at vi mangler så mye i troppen selv uten skader, at det er vanskelig å få et lag til å fungere med noen annet enn 4 2 3 1 og kontringer. Vi har flere spillere som er over toppen (Casemiro, Eriksen, Varane, Maguire), flere som ikke er spesielt raske (Maguire, Lindelöf, Casemiro, Mainoo, McT, Eriksen), ikke er spesielt gode med ball og flere som rett og slett ikke har det tekniske nivået inne som skal til (McT, AWB, Lindelöf, Maguire). I tillegg er det blitt lagt for mye på Mainoo, Garnacho og Højlund. Vi har hatt enormt med skader som nevnt utallige ganger før (noe av dette må EtH ta på seg?), og noen spillere har rett og slett sviktet helt (Antony, Rashford, Casemiro, Sancho). Atter andre har vi rett og slett ikke sett denne sesongen (Malacia, Mount, Martinez, Martial, til dels Shaw). Vi sender et halvgodt lån tilbake i januar (Reguilon) fordi vi tror vi har to vb på gang.

Det har rett og slett vært en jævlig sesong på alle måter. Nevner igjen at Liverpool falt ut av topp 4 da de hadde skadetrøbbel forrige sesong. Da var det flere måneder der de ikke så ut som et lag, men de kvittet seg med Henderson, Fabinho, Firmino og Milner og fikk inn nye og yngre krefter.

Så er det ikke sånn at EtH skal fredes eller unnskyldes for alt, men vi må gi noen tid snart (3-4 sesonger). Kjenner ikke på noen spesiell glede ved å erstatte ham med Tuchel eller Pochettino. De Zerbi er mer spennende, og McKenna hadde vært tidenes gambling...men JÆVLIG gøy om det hadde lyktes.

Så i sum håper jeg de gir ham to år til, og så ser vi. Men da må folk begynne å jobbe med spillere inn og ut, og Kieran Maguire mener at United kan ha en del midler til spillerkjøp pga av at underskuddet fra 21/22 nå etterhvert ikke påvirker oss like mye lengre.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Belfastboy, Pwint, Ryder
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Jeg er skeptisk til Erik ten Hag, samtidig så ser jeg ingen alternativer som frister noe særlig jeg heller. Når man i tillegg vet at klubbkassa er så godt som tom fordi vi betaler enorme summer i lønn og overgangssummer over flere sesonger så frister det lite å hive på en fallskjerm + en potensiell utkjøping av neste trener. Bedre å vente i et år dersom man ønsker et trenerskifte. Overgangsmarkedet skal uansett styres av andre enn manageren og vi vet at det kommer til å bli utskiftinger i stallen uavhengig av hvem som sitter i managerstolen på Old Trafford.

Jeg tror samtidig at ten Hag blir. Rett og slett fordi det er ingen med tette bånd til klubben som melder noe som helst. Hadde dette vært opplest og vedtatt på styremøte så hadde det neppe bare blitt lekket til én person. Det virker for meg rart at Di Marzio skal sitte på så sentral info uten at noen andre har fått samme beskjed. Kanskje han kjenner Blanc fra tiden i Juventus, men er det sannsynlig at han hadde lekket slik info en uke før en finale? Nei, gir ikke mening i mitt hodet i alle fall.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

M.r. Brownstone
Posts: 100
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 437
Liker mottatt: 519

Jeg har kommet dit at jeg stoler på avgjørelsen de nye i styret tar. Samtidlig håper jeg de gir Ten Hag en sesong til å rette opp inntrykket. Han er jo ingen dårligere manager nå enn for 2 år siden da ansettelsen ble hyllet av de fleste. Skadene denne sesongen må taes med i regnestykket. Kritikken fra meg er den tilsynelatende mangelen på å gjøre noe med det.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, Ryder
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15120
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21152

Det kan være noe i det som skrives her og der: At United forer mediene med at avgjørelsen om manager ikke er tatt, selv om den kanskje er det.

Og er den det, så ville det logiske være at den betyr slutten for EtH muligens. (min spekulasjon).

Andre skriverier:

Kompany meldes å ta over Bayern. Chelsea har McKenna som førstevalg, McKenna kommer til å forlate Ipswich. De Zerbi har skrevet under for hemmelig klubb. Pochettino ryktes til United, det gjelder også McKenna, United har snakket med McKenna, Poch og De Zerbi, men ikke de siste dagene med De Zerbi.

Men : Hvem pokker skal ta over stakkars Burnley?? :D

Og hva med Michel, Maresca, Hoeness og resten av kobbelet?

Full manager--bonanza i mediene, hehe. Litt morro da :fire:
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Ryder
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Ballsy av Bayern om det stemmer at de ønsker Kompany (selv om han åpenbart er nummer 13 eller noe sånt på lista deres). Fra nedrykk i PL til topp 5-klubb i Europa? Men han er jo sikkert lit mini-Pep han også, og vil profittere på å ha bedre spillere til rådighet.

Det som taler for ETH, er jo at vi ikke ser tydelige tegn på "spilleropprør". Synes Palace-kampen så illevarslende ut i så måte, men så har det på et vis tatt seg opp igjen etter det. Synes liksom ikke det står på innsatsen denne sesongen. Sammenlignet med under både Rangnick og slutten under Solskjær, er det også færre lekkasjesaker fra garderoben om misnøye.

Tenker at det sikkert også er viktig for INEOS å ha tatt tempen blant spillerne, og at det påvirker avgjørelsen. Vi kan jo mene mangt om spillermakt osv, men det er nå engang sånn at majoriteten av spillergruppa må klare å ha tillit tillit at treneren kan ta dem opp og fram.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Andtho01, Harry Greaves, Belfastboy, red
Post Reply