Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5616

Riktignok ikke det aller mest representative for min del, men hører en del på ham likevel. Good shit som man sier :D

Johnny Cash, akkurat nå med "Hey Porter". Går jo runden på albumet :P
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Blodfink, 28FPellistri, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4161
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18274
Liker mottatt: 11872

Johnny Cash er gull :thumb_up:

Etter ca 20 år med dvale mtp innkjøp av cd'er, har jeg det siste året kjøpt 3 bare av Cash.
Henger nok godt sammen med ny cd spiller i fjor. Kan ikke la streamingen ta helt over :D

Liker albumet American III, " I see a darkness " er en av favorittene. (passer ekstra bra i denne United sesongen)
Må sies jeg liker å spille Johnny Cash når jeg er alene.

Ellers går det mye i Highasakite om dagen, sjøl mekka spilleliste :D
post liked by: Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Blodfink, 28FPellistri, Pangaea, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4161
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18274
Liker mottatt: 11872

Kul tråd foresten @Pangaea :thumb_up:
post liked by: Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Blodfink, 28FPellistri, Pangaea, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1932
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13991
Liker mottatt: 5244

Siste jeg hørte på var et samlealbum av Mötorhead tidligere i dag.
Jeg har rundt 800 cd'er, og annet hvert år spiller jeg gjennom alle sammen, men siden 2022 har jeg kjøpt ca 200 "nye" (nye i anførselstegn fordi jeg kjøper stort sett brukte cd'er), så spørs det om jeg kommer gjennom alt sammen før vi runder ett nytt år!
Mye doble og triple album som skal spilles, så antall cd'er blir godt over 1000!

Spennvidden er ganske heftig vil jeg si, fra heavy/hard rock til mer soft musikk.
Favorittene er Pink Floyd.
post liked by: Buchan, RedTrafford, LoveBruno&Rashford, Rød Pølse, Blodfink, 28FPellistri, Pangaea, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4852
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2754
Liker mottatt: 11257

Hørte på noen gamle favoritter, Arab Strap, og deres splitter nye album med den fiffige tittelen «I’m Totally Fine With It 👍 Don’t Give a Fuck Anymore 👍».

Ikke verdens mest kjente band, blir beskrevet sånn:
«Arab Strap's music features frank, unflinching narratives about sex and drugs spoken/sung in a thick Scottish brogue, often backed by drum machines, electronic loops, and sparse guitar melodies.»
post liked by: Belfastboy, 28FPellistri, Pangaea, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2

28FPellistri
Posts: 567
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 583
Liker mottatt: 2008

Hørt mye på One Deep River, nye albumet til Mark Knopfler, på Spotify. Deilig behagelig musikk.

Kjøper ikke CDer lenger, men kjøper LP når jeg er på konsert og kan jeg få de signert av artisten/bandet så er det ekstra stas, selv om sjansen der selvsagt er størst for norske artister.

Blir ofte skuffet når mindre utenlandske artister har 10-20 LPer med seg på konserter og jeg er ikke en av de som får tak i en av de.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2325
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10757
Liker mottatt: 9537

Najs tråd, @Pangaea 👍 Jeg hører på veldig mye forskjellig musikk. Rock, country, funk, electro, hip-hop, soul, jazz... Har en egen spilleliste for kampdag. Den har vært fast innslag siden Ole Gunnar Solskjær overtok som manager og jeg legger til nye låter med ujevne mellomrom.

For tiden hører jeg mye på såkalt «genrebending» musikk, som har innslag fra flere sjangere. Poldoore, Kognitif, Boogie Belgique, Wax Taylor, The human experience etc. Manchester Orchestra er et band jeg ofte går tilbake til. Blir aldri lei av Pink Floyd ❤️
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Ryder, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5616

Kult å høre at det er flere Johnny Cash fans her. Han har mye bra, og var en vågal sjel. Synes hans versjon av "Hurt" er veldig bra, og musikkvideoen som fulgte med var et emosjonelt skue. Passer for så vidt til Uniteds sesong også :/
Belfastboy wrote: 11 May 2024, 20:01 Jeg har rundt 800 cd'er, og annet hvert år spiller jeg gjennom alle sammen, men siden 2022 har jeg kjøpt ca 200 "nye" (nye i anførselstegn fordi jeg kjøper stort sett brukte cd'er), så spørs det om jeg kommer gjennom alt sammen før vi runder ett nytt år!
Mye doble og triple album som skal spilles, så antall cd'er blir godt over 1000!
Oi, det var litt av en samling! :O

Har sluttet å kjøpe CDer, og har bare noen få vinylalbum, og for tiden har jeg faktisk ikke CD-spiller heller. Går i mp3 eller lossless fra PCen stort sett. Dessverre har jeg veldig mye i .shn format, som er så godt som utryddet nå og ble erstattet med mer effektive formater. Har ikke orket å konvertere, men kanskje en dag. "Rippet" mye fra egen samling i sin tid, så jeg hadde det i gode versjoner på PC også. Alt det i lossless, men også mye i mp3 med gode algoritmer så det var lite tap av lydkvalitet.

"Back in time" drev vi å byttet konsert-opptak med hverandre i lossless format. Fikk tilsendt en konsert, tok perfekt kopi av den. Og sendte den videre til nestemann, og tilbydde så en annen konsert på en epostliste. Så slik spredde ting seg ganske så effektivt. Er vel en ganske dau skikk i dag vil jeg tippe.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2

LoveBruno&Rashford
Posts: 67
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 286

Hører mest på metal core for tiden.
Architects, Spiritbox, Arch Enemy og Bullet For My Valentines som favoritter akkurat nå.
post liked by: Belfastboy, Pwint, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3140
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14739
Liker mottatt: 9656

For tiden hører jeg mye på Jane's addiction, placebo, strokes, hives, cure, joy division, foo fighters, nirvana, men jeg er egentlig altetende. Liker å høre på "film musikk" som Hans Zimmer mm. I tillegg hører jeg veldig mye på lydbøker og podkaster.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1615
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3782
Liker mottatt: 5274

Edit noknoknoknoktegn
Last edited by 10Hag on 11 May 2024, 22:42, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, LoveBruno&Rashford, Rød Pølse

LoveBruno&Rashford
Posts: 67
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 286

Ble fryktelig imponert av Architects på Tons of Rock i fjor @10Hag. Enorm på scenen. Arch Enemy og Alissa White-Gluz er jo helt enorm. Synes Spiritbox er Arch Enemy light, de imponerte også på Tons i fjor.
post liked by: Pwint, 10Hag, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final

Beta 2.0
Posts: 341
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 858

I det siste har det gått mye i soundtracket til Derry Girls her i huset, så mye nittitalls musikk fra Irland og Storbritannia. Ellers kjøpte jeg typen Rumours på vinyl til jul og den får kjørt seg ganske hardt sammen med en vinyl med det beste av Sidney Bechet som jeg er veldig glad i og et par plater med Janis Joplin.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Can2

28FPellistri
Posts: 567
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 583
Liker mottatt: 2008

Litt spredd smak på meg fra alt fra Pop til Black Metal. Hører mye på Dire Straits, Mark Knopfler, Pink Floyd, Opeth, War on Drugs(Kansje et av de beste livebandet som er nå), Bruce Springsteen, Belle & Sebastian, Israel Nash, Wilco, David Bowie, Elton John og Fleetwood Mac og uendelig mye annet.

Av norske så går det mest i: Madrugada, Midnight Choir, Torgeir Waldemar, Frøkedal, Virkelig, Hjerteslag, Oslo Ess, Kvelertak, Raga Rockers, Kings of Convinience, Satyricon, Monica Heldal, Dagny og selvfølgelig Kaizers Orchestrsa
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1932
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13991
Liker mottatt: 5244

Det som jeg har mest av og som jeg hører mest på er Pink Floyd, Roger Waters, Supertramp, Deep Purple, Rainbow, Fleetwood Mac, Dire Straits, Ulf Lundell, David Bowie, Rolling Stones, UFO, Led Zeppelin.

Det er liksom ikke noen ungdommer dette der, men har også en del fra nyere tid (for meg i hvert fall). Bl.a. noe som jeg er blitt pådyttet av min datter som liker mye som jeg aldri hadde hørt om før (The Strokes, The Steets, MGMT, Suede, The Cure, Blur, Belle & Sebastian m.fl.)

På Discogs har jeg registrert 1100 album, men der er det både kassetter og LP'er, som jeg ikke har lyst til å kvitte meg med.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, red, Can2
Post Reply