Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2255
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10317
Liker mottatt: 9217

Veldig enig med denne posten. Et godt tegn at INEOS kritiserte signeringen av Casemiro da de besøkte Old Trafford ifm oppkjøpet i fjor. Håpløs rekruttering og elendig klubbdrift 💩

post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, Can2, RedTrafford, Belfastboy, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1398
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4551
Liker mottatt: 4519

post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Hate Glazer love United
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Rød Pølse wrote: 29 Apr 2024, 18:46 Veldig enig med denne posten. Et godt tegn at INEOS kritiserte signeringen av Casemiro da de besøkte Old Trafford ifm oppkjøpet i fjor. Håpløs rekruttering og elendig klubbdrift 💩
Om vi skal fortsette en "stolt" United-tradisjon post-SAF, hva tenker dere om å signere en 34 år gammel Kroos? :yikes:

Neida, for å være seriøs, så håper jeg vi ser flere signeringer av yngre spillere, altså i alderen ~20 til ~25. Det var gjerne slik våre kjære skotte bygde lagene sine. Kjøpte noen eldre spillere også selvsagt, særlig på slutten når vampyrene omtrent hadde låst lommeboka, men kjernen var å kjøpe ungt, forme dem, og så ha dem i deres beste år i United. Håper inntoget til INEOS går tilbake til denne strategien. Var det Rangnick ønsket også.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2255
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10317
Liker mottatt: 9217

Endelig litt gode nyheter på spillerfronten 👍 Kanskje vi kan gi de kjipe naboene kamp om cuptroféet likevel...

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Andtho01, Pwint, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1398
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4551
Liker mottatt: 4519

Jonny Evans og Anthony Martial er tilbake i trening. Rekker kanskje Cyrstal Palace kampen
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Can2, Pink Final
Hate Glazer love United
User avatar

Andtho01
Posts: 1398
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4551
Liker mottatt: 4519

post liked by: 28FPellistri, Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Spirograf1, Pink Final, Can2
Hate Glazer love United
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3090
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14492
Liker mottatt: 9421

En gjeng som ikke gidder å rydde når den nye eieren kommer på besøk engang ... Det er slapt.
post liked by: Andtho01, Pink Final, messilingard, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14814
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23872
Liker mottatt: 19954

Har det ikke vært matforgiftning å pådra seg fra etablissementene på Old T au?
post liked by: Andtho01, Pwint
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4483
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9692



Man kan sikkert diskutere hvorvidt hjemmekontor eller ikke skaper resultater på organisasjonsnivå, men jeg må si at jeg berømmer SJR for å stille krav. Beskjeden er enkel: "Enten så retter du etter den nye standarden eller så kan du finne deg en ny jobb!". Selvsagt en beskjed som hadde fått LO til å steile her hjemme, men jeg må nesten si at jeg liker strategien med å innføre krav tidlig og brutalt fremfor at de skal se dette over tid.

Hørte Andy Mitten snakket noe om dette på forrige episode hos Talk of the Devils, og dette er noe som kan skape litt usikkerhet hos folk siden de ikke vet om de beholder jobben. Det er brutalt, og man kan diskutere om det er etisk riktig, men jeg er 100% sikker på at klubben trenger en større form for endring. Endringer kan selvsagt være kjipe for de som er invovlert, men det er kanskje like greit å få det overstått så fort som mulig?
post liked by: Pwint, Andtho01, Pangaea, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Den typen form for kommunikasjon og lederstil har jeg lite til overs for om jeg er helt ærlig, vi har vel alle vært ute for sorten, men jeg vil også tro at disse dryppene blir lekket av ulike 'grupperinger', og at endringene inneholder langt mer enn bare "rydd opp i garderoben og IT-kontoret, og pæll dere på kontoret". De har vært tungt inne i sykkelsporten så vet en ting eller tusen om prestasjonskultur - også innenfor idretten. Liker hva de har gjort hittil av endringer i ledelsen, og får jo håpe det blir mer stell på ting internt. Sikkert mye som må ordnes opp i, og som vi har sagt til det kjedsommelige, signaler fra ledelsen har noe å si for spillerne også. Og når ledelsen har vært "drita full i Drøbaksund" og stjålet milliarder av pund fra klubbkassa, ja så påvirker det helt sikkert spillerne i negativ retning også.

Har også fått med meg fra Andy Mitten at det har vært ulike tilbakemeldinger på disse endringene om hjemmekontor, ryddighet osv. Noen liker det fordi det virkelig trengtes, mens andre misliker det og synes det blir for diktatorisk. Har forståelse for begge grupper. Tydelighet er vel uansett bra, og så får det gå som det går. I motsetning til tidligere klovnefakter, så vet vertfall denne gjengen hva de driver med.

Går det til helvete nå også, ja da er det bare å holde henda i lufta og gi opp for aller siste gang.

Men må bare håpe at det er lettere å rydde opp i det rotet her (diverse ukultur i klubben), enn drikkekulturen som Sir Alex måtte ta seg av.
post liked by: Andtho01, Pink Final, messilingard, Pwint, Rød Pølse
User avatar

King Eric
Posts: 82
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 103
Liker mottatt: 506

En skal jo være litt forsiktig med slike lekkasjer. Mangler nok en helhet som nevnt før.

Mulig det er i overkant diktatorisk. En annen mulighet er st det har vært i overkant slapt og at en oppstrammer er på sin plass.

At det har kommet en ny og kravstor eier kan vi nok være trygge på.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint, Rød Pølse

Beta 2.0
Posts: 335
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 846

Tviler på at det som gjør det store utslaget for de sportslige prestasjonene til klubben er at alle i regnskapsavdelingen sitter og plotter inn i Excel på kontoret istedenfor at de kan gjøre det hjemme. Ikke er det god effektivisering å bruke penger på kontorlokaler som strengt tatt ikke er nødvendige heller. Litt vel… gammelmodig for min smak akkurat dette.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3090
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14492
Liker mottatt: 9421

Jeg tenker det er litt avhengig av hvilken type bedrift det er, og i hvilken situasjon man er. For min del, så må jeg ærlig innrømme at den dagen jeg tvinges på kontoret så er jeg i ny jobb dagen etter. Som IT-arbeider har jeg jobbet med stor frihet angående hjemmekontor, spesielt siden jeg begynte i et firma som faktisk ikke hadde kontorer i 2014. Men det krever disiplin og er ikke for alle, og fungerer ikke i alle bedrifter, tror jeg. I en bedrift "i krise" kan det kanskje være smart å samle folket på kontoret, og jeg tenker vi er i krise. Dersom man ser at det opplegget man har hatt ikke fungerer, så kan det være lurt å endre på ting. Men om det er det som skal til her? Ikke vet jeg. Tipper sir Jim og gjengen har analysert det som har vært og mener det må endres.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4483
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9692

Tja, er flere selskaper som legger opp til man bør være innom kontoret nokså regelmessig. Min egen erfaring fra konsulentbransjen er at de fleste foretrekker å ha folk på kontoret regelmessig så det er ikke spesielt gammeldags med kontor. Ikke nødvendigvis fordi produktiviteten blir påvirket i særlig stor grad, folk jobber stort sett med de arbeidsoppgavene man har innenfor de fristene man har fått uavhengig av hvor man befinner seg. Det som derimot blir påvirket er ting som læring/kunnskapsdeling og relasjoner på arbeidsplassen som alle er avhengig av en viss form for fysisk interaksjon. Det er selvfølgelig noe individuelt, men vil tro det er sunt for de fleste å møte kollegaer.

Hva som er best av kontor og hjemmekontor er vanskelig å si helt konkret, men jeg klarer ikke helt å se for meg en modell som utelukkende er basert på hjemmekontor. Muligheten til å ha hjemmekontor kan derimot sikkert være positivt.
post liked by: Andtho01, Pwint, Spirograf1, Rød Pølse, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Beta 2.0
Posts: 335
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 846

Det er stor forskjell på «man skaper bedre kultur hvis alle må innom kontoret ved jevne mellomrom» og «hjemmekontor er det helt slutt på». Det som rapporteres at SJR krever er det sistnevnte, og jeg synes det høres ut som en veldig god metode for å kvitte seg med kompetente folk på. Trives man med å jobbe hjemmefra og jobben ikke er sånn at man *må* være på kontor så er CVen oppdatert minuttet etter at sjefen krever at man sitter på kontoret hver dag. Dette er noe som ganske mange sjefer har brent seg på de siste par årene.
post liked by: Pwint
Post Reply