Du kan godt si at Donny "ikke har fått en reell sjanse", men da må du samtidig ta med at det har skjedd under fire United-managere og på lån under to andre managere. Altså seks trenere der ingen av dem har sett Donnys genialitet - inkludert ETH, mannen som tok ham inn i Ajax-laget i sin tid. Utelatt av CL-tropp hos oss og EL-tropp hos Frankfurt. Startet fire kamper for Frankfurt.10Hag wrote: ↑29 Apr 2024, 14:59 @Jan Erik: Skjønner hva du mener, og er ganske enig altså. Men synes fortsatt det er litt selvmotsigende. Hvis man har sett glimt av det, og på en måte vet hva som bor i en spiller, så betyr jo det og at spilleren må ha vist dette. Men som mange andre diskusjoner, kan dette handle mer om oppfatning av språk, enn direkte uenighet.
Om det handler om hvorvidt Van de Beek har vært en suksess i United, og om han over tid har vist seg som en klassespiller, så er jo svaret nei, og nei, for min del. Så blir litt viktige ankepunkt at han aldri har fått en reell sjanse.
Historien er full av lovende spillere som har én eller to gode sesonger, gjerne i en dårligere liga, som enten fader ut eller faller gjennom på det høyeste nivået. Det betyr ikke nødvendigvis at de alle er misforståtte. Årsakene er helt sikkert sammensatte av fysiske og mentale faktorer, men sånn er det i idrett på toppnivå.
Bruno-diskusjoen har vi hatt før, så egentlig ingen vits å gjenta det jeg har skrevet x antall ganger før. Men jeg er fortsatt overbevist om at han kan fungere minst like bra i et lag som spiller mer kontrollert. Som i periodene mot Burnley og Sheffield United der vi kontrollerte kampen - fortsatt var det Bruno som skapte brorparten av sjansene, og det med en pasningsprosent på over 90 når kampbildet tilsa det.
Å spille kontringsfotball eller årets spreke variant "kaosball" er et taktisk valg av manager, ikke et resultat av en enkelt spiller. Du gir Bruno altfor mye makt. Årsaken til at vi ikke klarer eller ønsker å spille kontrollert fotball med fokus på ballbesittelse ligger et og to hakk lenger bak i laget. Tror du vi ville spilt på samme måte med f.eks Rodri som DM i stedet for Casemiro eller McTominay?