Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Hvorfor tror du at klubben ikke har støttet ham, @Pangaea. De var jo klar for å gjeninnføre ham i troppen. Betaler så og si all lønnen hans (gjør det dermed mulig for ham å spille fotball), og Ratcliffe har døren på gløtt. Mulig det bare er et spill for galleriet?

Ellers hadde han vært en meget velkommen spiller. Min teori er at han innser selv at det ikke vil fungere.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Andtho01
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

Det var noe snakk i media i den retning tidligere, som jeg anså som lekkasjer fra Greenwoods "gjeng"/crew, og klubben var jo knallharde. Ikke trening eller noe som helst, null juridisk støtte heller. Og selv etter at saken ble droppet av politiet, så brukte United vår og vinter på å komme til sin egen konklusjon. Og selv nå så ble han altså sendt på lån framfor å bli satset på. Så jeg har noe forståelse for at fra Greenwoods synspunkt, så har ikke klubben støttet ham.

Men som nevnt, det er en svært vanskelig sak, så alt hadde sikkert blitt feil. Likevel, om vi skal bruke rettsprinsippet om at alle er uskyldig inntil dømt, så burde Greenwood ha blitt gjenintegrert i troppen for lenge siden.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2189
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9927
Liker mottatt: 8947

Kanskje man bør gå all in på å hente Greenwood tilbake for å få Rashford i gang? Et potensielt sjakktrekk mtp å fordele hetsen på litt flere spillere og samtidig booste stallen.

Jeg mener jo det er synd at "gapestokken" sannsynligvis sørger for at vi mister et akademiprodukt for godt. Rettsprinsipper burde trumfet SoMe. Dette er jo litt brennbart, jeg regner egentlig med at begge parter er innstilt på å skille lag.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

@Pangaea, han fikk betalt. Og en rettferdig gjennomgang av saken. Som han selv forårsaket. Enten politiet avsluttet saken på ene eller andre måten. United kunne helt sikkert gjort ting annerledes. Samtidig kunne de pushet på for å terminere kontrakten og kvitte seg helt med ham. Mot en payoff, selvsagt. Det er jeg sikker på at en del andre klubber hadde gjort.

Men det er en lei situasjon som sannsynligvis ikke endte med rettssak fordi partneren hans trakk seg fra saken.
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3040
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14229
Liker mottatt: 9232

Jeg beklager. Kan aldri støtte menn som mishandler kvinner. At hun trakk anklagene og senere har gått tilbake til ham forandrer ikke hvordan jeg ser den saken. Fantastisk spiller, for all del, men noen ting er større enn fotball.

Edit: Om Han hadde gått ut og vist at han er et bedre menneske nå og hadde lært noe så kunne det kanskje vært annerledes, men har ikke sett eller hørt noe som tilsier at det kommer til å skje.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Beta 2.0
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2189
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9927
Liker mottatt: 8947

For meg handler det om bevisbyrde og rettsprinsipper, @Pwint. Har både sett og hørt det "alle" har gjort, men det er altså ikke nok til å dømme en mann i en rett.

Jeg tar også avstånd fra vold mot kvinner. Moralpolitiet må gjerne forsøke å arrestere meg, men det er sikkert mer givende å gå etter noen som bryr seg.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pangaea, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

@Rød Pølse, er egentlig enig med deg. Er man ikke dømt, så er man uskyldig. Og sånn sett kunne han kommet tilbake. Og jeg måtte akseptert at han spilte for United. Det er sikkert nok av skjeletter i ulike United-spillere sine skap som vi ikke vet om...

Men nå lever vi nå en gang i denne virtuelle verden der ting ikke fungerer etter 'gamlemåten' lengre. Da må vi, United og ikke minst Greenwood selv forholde seg til det. Dessverre.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Andtho01
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

Jan Erik wrote: 27 Apr 2024, 20:44 @Pangaea, han fikk betalt. Og en rettferdig gjennomgang av saken. Som han selv forårsaket. Enten politiet avsluttet saken på ene eller andre måten. United kunne helt sikkert gjort ting annerledes. Samtidig kunne de pushet på for å terminere kontrakten og kvitte seg helt med ham. Mot en payoff, selvsagt. Det er jeg sikker på at en del andre klubber hadde gjort.

Men det er en lei situasjon som sannsynligvis ikke endte med rettssak fordi partneren hans trakk seg fra saken.
Mulig klubben kunne kansellert kontrakten, men da hadde det blitt rettsak av det også, og ikke sikkert klubben hadde vunnet, og det hadde blitt baluba i månedsvis av det også. Greenwood var under kontrakt, så selvsagt skulle han betales. Det var klubben som suspenderte ham, ikke Greenwood som nektet å møte opp til trening. Men joda, jeg er enig i at klubben kunne vært enda mer hardføre, men samtidig har jeg forståelse for at, det fra Greenwoods ståsted, framstår som at klubben ga ham liten støtte.

Men som alltid når denne saken eller andre vanskelig ting kommer opp, så angrer jeg på at jeg sa noe i det hele tatt, for det blir alltid bare krangel og dårlig stemning. Og sånn er det i samfunnet nå. Bedre å holde kjeft enn å si sin mening. Ikke at det formelle demokratiet fungerer så jævla bra heller, men denne nedkjølende effekten er skummel.

Til et helt annet tema, så er Leverkusen helt anti-United i år. Altså, der vi roter bort poeng etter poeng i slutten av kampene, så redder Leverkusen seg inn gang etter gang. I dag reddet de uavgjort 2-2 hele syv minutter på overtid. Dermed er det mirakuløst fortsatt ubeseiret i hjemlig liga. 25-6-0 nå. 3 kamper igjen.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

@Pangaea, helt enig angående Leverkusen. Så siste 30 av kampen i kveld, og det trøkket minnet meg på gamle dager....

Jeg håper ikke du opplever det jeg skrev som dårlig stemning eller kranglete. Jeg liker genuint å høre andre sine velbegrunnede meninger om vanskelige temaer.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Pink Final, Rød Pølse, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

Nei, det var ikke personlig ment, mer generelt om både denne saken og andre ting. Folkemord for eksempel. Sykt å skrive det slik, men vi lever i en så opp-ned verden at det å være mot folkemord er altså negativt for våre folkevalgte gjennom hele Europa. Ikke direkte fotballrelatert akkurat (men det også), men vertfall internasjonalt :-/
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Ok, skjønner hva du mener@Pangaea. Krig burde vært forbudt....
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Pancho P, Pangaea
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2189
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9927
Liker mottatt: 8947

De lystige folkemord-kommentarene tok uansett brodden av det som eventuelt måtte være av dårlig stemning 😬 PS! Jeg er imot krig og fred og sånn, både prinsipielt og i praksis 😇
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pancho P, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23746
Liker mottatt: 19856

Harry Kane (35 mål) har 9 ligamål mer enn nestemann (Mbappe, 26) på den europeiske toppscorer-lista, Guirassy nr 3 med 25. Openda, Lepzig 24, Lautaro, Inter 23, deretter kommer PL-spillere på rekke og rad, Braut, Palmer, Watkins, Isak og Solanke. 20, 19, 18, Salah 17.

United: Bruno best med 10 ligamål. Højlund 8, Rashford, McT og Garnacho 7
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Andtho01, Rød Pølse, Pangaea
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2189
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9927
Liker mottatt: 8947

Litt interessant at det kun er to av disse spillerne som spiller for en seriemester; Mbappé og Lautaro. Potensielt tre med Brautolini, som uansett har hatt en ganske bratt nedadgående kurve fra i fjor. (Hvor er de "ekspertene" som sammenlignet han med prime Messi og Ronaldo nå?)

Verken Real Madrid, Leverkusen eller Arsenal er representert på lista.

Liverpool er i ferd med å kollapse når Salah ikke leverer like bra som tidligere sesonger. Det er selvsagt synd 🤣 🥳

United har en stall som er satt sammen av en liten haug av managere, med svært ulik tilnærming, i samarbeid med udugelige ledere.

Jeg tror vi får se en helt ny retning på overgangsmarkedet for Uniteds del, med fokus på komplementære ferdigheter. Det vil sannsynligvis gi utslag i et par nykommere som går litt under radaren når geniene i Daily Mail og The Sun skal dikte opp rykter.

Så er spørsmålet hvor lang tid det tar før vi kan høste fruktene av å ha en plan...
post liked by: Andtho01, Pancho P, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!

alfen74
Posts: 56
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 152
Liker mottatt: 278

Litt off topic, men jeg bor for tiden i Sør-Korea, og blir nok værende noen år. Dersom det er folk her på forumet som har tenkt seg til Korea på ferie, og vil få med seg en eller flere fotballkamper, så ta gjerne kontakt via DM. Jeg kan gjerne hjelpe med praktisk informasjon, billetter o.s.v. Den koreanske fotballsesongen varer fra mars til november, og et besøk på fotballkamp her er absolutt å anbefale.

PS. Jeg følger selvsagt med på Jesse Lingards skjebne i FC Seoul (foreløpig en stor nedtur), og skal legge ut en oppdatering på Lingard-tråden etter hvert.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, Belfastboy, Blodfink, Pangaea, RedTrafford, Pink Final
Post Reply