Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3040
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14229
Liker mottatt: 9232

Jan Erik wrote: 27 Apr 2024, 18:20 Å diskutere fotball er ikke lett, fort gjort å bli opphengt i egen meninger.
Her sier du noe. Når vi spiller dårlig/har dårlige resultater så kommer det mange sterke meninger frem (jeg er absolutt ikke noe unntak) og da blir det ofte krangler som ikke leder til noe. Jeg tenker vi alle ønsker at United skal gjøre det bra, og så er vi uenig om det meste annet, som hvordan vi skal gjøre det bra, hvem som skal spille, hvem som skal selges, kjøpes, sparkes osv. 😂
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7699
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27796
Liker mottatt: 18324

Må bare skrive dette ene.
Jeg er ofte enig med deg @Alf banan.
Så har ingenting med nag å gjøre her heller.
Mest med at jeg sikkert er for mye ‘politi’ her.
Sorry for det.
Kan være befriende at jeg ikke skriver her fram til omtrent kamptråden mot Man City kommer.
(Unntaket er om det skjer noe dramatisk, som at sir Alex går bort feks).
Så igjen, no hard feelings - helt sant 🫶🔴⚪️⚫️
post liked by: Pwint, Alf banan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Alf banan
Posts: 341
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 701

Da gjør jeg det samme. 🫡
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3040
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14229
Liker mottatt: 9232

Pink Final wrote: 27 Apr 2024, 18:41 Kan være befriende at jeg ikke skriver her fram til omtrent kamptråden mot Man City kommer.
Syns det er fint sagt, men du vet at du har like mye rett til å mene noe, være uenig og til og med være usaklig til tider, som alle andre her? 😆

Du trenger ikke trekke deg tilbake, eller la være å si hva du mener. Jeg håper vi har såpass takhøyde at det er rom for alle som er glade i klubben, uansett hvor forskjellige vi er når det kommer til å vise det. (Kan være de tre Hansaene som røk til under kampen som snakker nå altså.)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Alf banan wrote: 27 Apr 2024, 18:49 Da gjør jeg det samme. 🫡
Det syns jeg er trist. Både når det gjelder deg og @Pink Final. Vi trenger bidragene deres, og hvis alle skal trekke seg etter en liten diskusjon så ender det opp med at forumet dør. Og det vil vi vel ikke?
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Alf banan, Jan Erik, Andtho01, Pangaea, Belfastboy, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2190
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9930
Liker mottatt: 8950

Jeg er jo en av få her inne som ikke er irriterende. Det er altså fullt mulig 😇 Syns det er kjedelig at folk føler de må ta pauser. Det kan da ikke så jævlig farlig å være litt uenig innimellom de dårlige resultatene.
post liked by: Pink Final, Pwint, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, RedTrafford, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3040
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14229
Liker mottatt: 9232

Rød Pølse wrote: 27 Apr 2024, 18:54 Jeg er jo en av få her inne som ikke er irriterende. Det er altså fullt mulig 😇 Syns det er kjedelig at folk føler de må ta pauser. Det kan da ikke så jævlig farlig å være litt uenig innimellom de dårlige resultatene.
Ja det er sant. Jeg har enda ikke vært irritert på deg , men mest sannsynlig er det bare et tidsspørsmål. Før eller siden sier du noe frekt om Brann, Hansa, Bergen eller middelaldrende menn med viker.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4762
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2698
Liker mottatt: 10969

Mye dårlig kroppsspråk her nå… 😉
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7699
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27796
Liker mottatt: 18324

Inkonsekvente meg må jo bare svare dere 😁.
Jeg elsker å skrive, øse både av nerde genet, ocd genet og andre dna jeg måtte ha trang for å belaste forumet med 😁.
Ser på radiostillhet fra meg mest som en mulighet til å la beskjedne og ydmyke typer som @Rød Pølse og @Jan Erik få skinne litt 😉✨
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Pangaea, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2190
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9930
Liker mottatt: 8950

Min erfaring er at jeg skinner sterkere i middelmådige omgivelser, @Pink Final. Du vil gjøre meg en stor tjeneste ved å ikke ta pause 😜
post liked by: Pwint, Pink Final, Jan Erik, Pangaea, Belfastboy, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Flere her som briljerer på midten nå. Uten tellende resultat, men fint å se på 😄
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pangaea, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

Pink Final wrote: 27 Apr 2024, 10:34 Men om en ung mann som tydeligvis sliter mentalt.
Om han tjener 3 tusen eller 3 millioner i uka har vel ingen innvirkning på mental helse?
Vet ikke om han sliter mentalt? Har det vært genuine påstander i den retning?

Kan godt være selvsagt, men jeg aner ikke, og prøver å være litt forsiktig med å spekulere i den retning, på generell basis.

Kritikk for spill og form i år er helt på sin plass, han er bare en skygge av seg selv fra forrige sesong. Men mye av det andre er forkastelig, og det er nettopp der problemet ligger. Folk på twatter/x/tiktok/cunts'r'us or hva de alle heter driver hovedsakelig ikke med konstruktiv kritikk. Det blir generalisert og går på person med en gang, og det er ikke måte på krisemaksimering. Du siterte et flott innlegg av Rashford (om han skrev det selv aner jeg ikke, men godt skrevet var det) der han var inne på det, om enn litt mellom linjene.

Massemedia er jo på akkurat samme måten, så kanskje det blir for enkelt å "skylde" på såkalte "fan"-kanaler som Rantbridge osv, men de lever jo av slike svart/hvitt-maling, og jeg tror det smitter over på andre. Ikke er det noe nytt heller. Det har vært mange syndebukker opp gjennom årene, som ikke kunne "vinne" nesten uansett hva de gjorde. Du nevnte flere i et annet innlegg, og kan også legge til f.eks. Nani.

Jeg mener helt dønn ærlig at det er USUNT å være på disse asosiale media-kanalene og fortære så mye av hva som kommer ut. Og det mener jeg om langt mer enn bare innenfor fotballen. Det er det ekstreme som kommer fram, og det blir en bøllekultur der folk bare "slenger seg" på. Ren og skjær mobbing. Eller et ekkokammer (på andre områder).

Men for å svinge tilbake til Rashford, så håper jeg virkelig han "finner seg selv" igjen, og at vi ser en mer normal versjon av ham neste sesong. Om ikke han blir solgt i sommer da. Skal vi bruke mye gryn på spillere inn, må vi ha penger inn også, så enkelt er det. Og Rashford kan vi få en del for vertfall.

Håper han blir og spiller kjempebra neste sesong, men "selge eller ikke" er kanskje en diskusjon som ny sportslig ledelse vil måtte diskutere og konkludere på.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Can2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2190
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9930
Liker mottatt: 8950

Pangaea wrote: 27 Apr 2024, 19:14 Vet ikke om han sliter mentalt? Har det vært genuine påstander i den retning?

Kan godt være selvsagt, men jeg aner ikke, og prøver å være litt forsiktig med å spekulere i den retning, på generell basis.
Dette syns jeg er veldig fornuftig. Blir i overkant spekulativt for min del, og så har det gått en smule inflasjon i dette temaet ellers i samfunnet.

Jeg avventer med å ha noen formening om kjendisers mentale helse helt til de blir influensere og forteller om «den tunge tida» til Else Kåss Furuset. Da fråtser jeg og melder i øst og vest på alle mulige plattformer 😬
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pink Final, Pangaea, Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 896
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8052
Liker mottatt: 2660

Dette endte opp med å bli fornøyelig og underholdende lesning. :-| -Selv om det er en alvorlig undertone. Viktig å kunne løse opp litt! Også enig i at vi bør tåle diskusjoner, og ikke ta pauser om vi møter argumentativ motstand. (Vel vitende om at det er den rette ræva som fiser her. If you parden my french. 🫣 )

Den talen @Pink Final siterer virker ektefølt, og var fin lesning. Han nevner vel her også at han har/har hatt psykiske utfordringer. Ser ingen grunn til å tro at det ikke er han som har skrevet det. Det er mye privat og personlig der.

Ellers ser jeg også det andre ser, at Rashford er langt under pari og har vært det lenge. Opplevde at han var mer LAG-spiller før, nå går han seg ofte fast, prøver å avslutte istedenfor å sentre osv.

Så tenker jeg også at "Alle sier at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker". Det må jo være en grunn til at Rashford er blitt dårligere, som ikke handler om ferdigheter. Mulig det er riktig at Rashford og United bør skille lag, selv føler jeg at han bør bli. Det er dog muligens mer basert på følelser enn fornuft. Jeg har f.eks langt mer tålmodighet med Rashford enn Anthony. Mulig det er urettferdig.

En annen tanke jeg har, er at Rashford er et av de klareste symptomene på noe større som er galt. Det er jo blitt en vise etterhvert dessverre, at gode spillere blir dårligere etter ankomst Man. United, og at flere av våre hjemmefostrede blir med på denne negative spiralen. Kan SJR begynne en snuprosess? Håper det!
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Pink Final, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Det ER jo mentalt krevende å være profesjonell fotballspiller, og spesielt på United. Og kanskje enda mer spesielt nå med alt som skrives, snakkes om og filmes. Alle har sterke meninger om alt og alle. Det betyr jo ikke at Rashfprd ikke takler den biten, han har jo gjort det frem til nå. Så kan ting endre seg, og andre deler av livet kan spille inn. Vi vet ikke.

Noen ganger så blir spillere mette. De går lei av å måtte være 'på' hele tiden. Eden Hazard f eks. Gudbenådet spiller, men Real ble tydeligvis for mye. Spesielt når det ikke gikk på skinner av seg selv. Det KAN være sånn med Rashford også. At han rett og slett prioriterer annerledes.
post liked by: Can2, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, RedTrafford
Post Reply