Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2973
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13857
Liker mottatt: 8918

Jeg tenker også at Marcus ikke har det noe godt for tiden, men da syns jeg ikke Erik gjør ham noen tjenester med å spille ham i hver eneste kamp. Hvis han virkelig sliter med noe, eller har det ille, så la ham få en pause. La ham få hjelp. La ham finne ut av ting. Ikke ha ham fast i hver eneste kamp mens fansen blir mer og mer frustrert.
post liked by: Andtho01, messilingard, Ryder, Rød Pølse, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2806
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4030
Liker mottatt: 5256

Jeg er ikke på asosiale medier heller, men så noen nevne på redcafe at det muligens hadde å gjøre med en kjerring som gikk til frontalangrep på Rashford, anklaget ham for å forfalske skade, og kalte ham trashford. Fikk ikke klarhet i om det var på twatter eller i det virkelige livet, men uansett totalt uakseptabel oppførsel, uansett hva Rashford har gjort eller ikke gjort på banen.

Da Beckham ble utsatt for sikkert fotballhistoriens største hatkampanje, så var Old Trafford en festning av trygghet. Må innrømme jeg skulle ønske det fortsatt var slik. På kampdager.
post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse, Pancho P, M.r. Brownstone
User avatar

Andtho01
Posts: 1236
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3873
Liker mottatt: 3971

Ten Hag har snakket om Rashford på pressekonferansen.
post liked by: Ryder, Rød Pølse, Pancho P, Pwint
Hate Glazer love United

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Rashford kan jo sette seg ned med Maguire for å få litt kunnskap om hvordan en kan håndtere motgang og sosial uro. Selv om psykisk helse er essensielt kjenner jeg at irritasjonen øker når så priveligerte mennesker skal fremstille seg selv som ofre.
post liked by: Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2144
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9519
Liker mottatt: 8741

Rashford har vært dårlig denne sesongen, og har ikke gjort seg fortjent til så mye spilletid som han har fått. Så spiller han også på et middelmådig lag. Hvor stor del av skylden man skal gi venstrekanten kan selvsagt diskuteres, men han kunne definitivt bidratt mer for laget.

Personlig syns jeg det er enda mer patetisk å rettferdiggjøre hets og sjikane med dårlige idrettsprestasjoner. Det er ikke forbudt for supportere å bruke hjernen. Det er forståelig at 13-åringer har problemer med å skjønne forskjellen på banter og mobbing, men man bør kunne forvente litt mer av voksne folk.

Det er supert at Maguire har funnet tilbake til sitt gamle jeg. Det betyr ikke at man bør utsette Rashford for det samme hjernedøde opplegget. Hvis folk tror at det er en slags psykologisk test å se om noen reiser seg etter å bli utsatt for massiv hets kan det være en idé å ta et år eller to på skolebenken. Det er i beste fall pinlig.

Hvordan er det mulig å hate en fremmed fyr fordi han presterer dårligere enn forventet?

Håper de nye gutta i administrasjonen finner ut av veien videre, med eller uten Marcus Rashford.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Pwint, Ryder, Belfastboy, M.r. Brownstone
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4742
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2661
Liker mottatt: 10846

Godt sagt @Rød Pølse. Det er strålende at noen mennesker klarer å reise seg fra kraftig motgang og hets, men urimelig å kreve at alle skal eller kan klare det, bare de prøver hardt nok.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pancho P, Pwint

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Pangaea wrote: 26 Apr 2024, 14:21 . Må innrømme jeg skulle ønske det fortsatt var slik. På kampdager.
Tror vi dessverre vi bare kan drømme om en sånn supporterkultur per i dag.

De store fankanalene lever av å spre negatvitiet og jeg er nesten overbevist om at kreatørene der selv ønsker det. Kritikken Rashford får er helt berettighet, men mengden med shitposts jeg ser de få gangene jeg åpner SoMe er langt utenfor grensen og dette mistenker jeg smitter over i tribunekulturen og flokkmentalitet kombinert med anonymitet. Tviler på at majoriteten hadde sagt tilsvarende direkte til han.

Samtidig er det ikke lett vite de bakomliggende årsakene, broren hans er jo ofte ute i media når han er benket. Noe som heller ikke gjør situasjonen bedre.
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2973
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13857
Liker mottatt: 8918

Rashford, og alle andre unitedspillerne har alltid min support. Det betyr IKKE at jeg lar være å kommentere på et norsk forum at de ikke gjør en god jobb. :D
post liked by: Ryder, RedTrafford, Blodfink, Andtho01, Rød Pølse, Tringe, Spirograf1
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18033

Når Erik ten Hag sier det sånn, spekulerer jeg i at Marcus Rashford har det tungt mentalt.
Jeg tror flere av disse unge stjernene ikke har det så lett.
De lever på mange måter et unaturlig liv.
Selv om de er økonomisk privilegerte.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Btw bra Rashford sier i fra.
Det er mobbing han blir utsatt for.
Motivene hans trekkes i tvil regelmessig.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Pwint, Ryder, Belfastboy, M.r. Brownstone, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4456
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2902
Liker mottatt: 9537

For min del så handler dette om at mann som toppidrettsutøver må gjøre sitt ytterste for å prestere. Om den mentale helsen til Rashford stopper han fra å prestere så har han alle verdens ressurser til rådighet for å løse det problemet. Dette er så privilegerte mennesker som man får det, absolutt alt er tilrettelagt for personer som Rashford. Men dette innebærer også at han tar ansvar, og for min del så ser jeg absolutt ingenting som skulle tilsi at det er noe som han gjør. Det får i alle fall ikke han til å se bedre ut på banen.

Så er jeg selvsagt helt i mot grov sjikane eller rasisme. Men om Goldbridge kritiserer kroppsspråket hans på Twitter så er det noe han bare må finne seg i. Eller enda bedre, overse det. Eller enda bedre der igjen, ikke gi noen en unnskyldning til å kritisere han.

Man må gjerne mene at jeg er kynisk her nå. Men dersom spillere ikke er i stand til å prestere på grunn av en mental tilstand så må de enten fikse problemet som de har, ellers så har vi faktisk ikke bruk for de som fotballspillere. Kynisk ja, men det er spillereglene i fotballens natur slik den har utviklet seg. Så kan man godt ha empati for mennesket Rashford, det har jeg også til en viss grad, men fotballspilleren må prestere ellers så er han en byrde og ikke en ressurs. Fotballspillere som ikke er en ressurs for klubben, det har vi til syvende og sist ikke bruk for.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Tringe, Bruviking, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4001
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17498
Liker mottatt: 11232

Støttes her i hvert fall @messilingard :thumb_up:
post liked by: messilingard, Pwint, 10Hag
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2973
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13857
Liker mottatt: 8918

Ja, godt sagt @messilingard. 👍
post liked by: RedTrafford, 10Hag, messilingard
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18033

Men Erik ten Hag sier det motsatte egentlig.
En mann som både kjenner Rashford og er sjefen hans.
Fornuftig av Ten Hag.
post liked by: M.r. Brownstone
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4456
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2902
Liker mottatt: 9537

Det er klart at for en leder, så kan han ikke si til en medarbeider at han ikke har bruk for han dersom han ikke presterer. En del av jobben til ten Hag er å motivere Rashford til å prestere sitt beste, da kan man ikke gå ut i pressen og si at han må prestere ellers så er det rett ut.

Men fra klubben sin side, så må man ta hensyn til at dette er både toppidrett og business. De to tingene har en ting til felles nemlig brutal konkurranse. Da er det ikke mulig å beholde den dyreste medarbeideren som ikke presterer godt nok til å forsvare lønnen han mottar. Kynisk, ja. Men det er bare slik det er.
post liked by: Andtho01, Pwint, Tringe, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18033

Så Erik ten Hag mener egentlig ikke det han sier?
Det er bare et spill?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply