Antony Matheus dos Santos (Antony)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4735
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2658
Liker mottatt: 10839

Beklager, skal ikke skje igjen |P

Men seriøst, statistikk kan jo brukes til det meste. Er veldig glad i det selv, men fort gjort både å misbruke og å se seg blind på enkelttall som gir et skjevt bilde. Jo større grunnlag, jo mer forteller tallene.
post liked by: Pwint

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Antony hdde flere støttepasninger uansett hvordan man velger å lese det.

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Her tenker jeg bare selg, mulig han kan finne nivået sitt i Ligue.1, får Memphis Depay vibber. Totalt middelmådig.

Edit: Skrivefeil.
User avatar

10Hag
Posts: 1527
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3648
Liker mottatt: 4970

Blir kanskje litt merkelig konstruert å måle en vings prestasjon på antall støttepasninger.

I de aller fleste tilfeller er det uansett det riktige og fornuftige valget å slå nettopp enkle pasninger eller støttepasninger, for å beholde kontroll og bygge et angrep som har større sjans for å lykkes enn om man løper rett fram inn i en blokk.

I tillegg løper man ofte fra medspillere om man bare durer på fremover, og ender opp med 3-4 motspillere rundt seg, og ingen lagkamerater.

Om noe, behandler vinger som Antony og Amad ballen veldig fornuftig, og slik f.eks også både vinger som Saka og Grealish gjør. De gir oss mer kontroll og mulighet til å faktisk bygge angrep.

Men om Antony er god nok til å drible? Det er han nok ikke.
Last edited by 10Hag on 25 Apr 2024, 17:31, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Ryder

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Jeg er av den gammeldags skolen som mener at vingene skal være essensielle i det offensive spillet. Da forventer og forlanger jeg at vingene bidrar mere med målpoeng. Garnacho er en slik spiller. Antony er langt unna en slik spiller jeg forventer en ving skal være.
Men det er jo smak og behag. Jeg mener i alle fall at Antony er langt unna den klassen vi skal ha i United.
User avatar

10Hag
Posts: 1527
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3648
Liker mottatt: 4970

Ser den. Å være essensiell i det offensive spillet og bidra med målpoeng er ikke nødvendigvis det ene og det samme, da.

Lisandro Martinez er vanligvis svært essensiell i vårt offensive spill, men bidrar ikke med mange målpoeng.

Men enig i at Garnacho er en bedre dribler, og mer direkte type ving. Vinger som Amad og Antony derimot, gjør seg bedre i en spillestil der vi har ballen mye. Derfor var de og gode og essensielle i går. De gav oss mye kontroll, og sørget for at vi fikk tid til å bygge mange gode angrep, med intrikate pasningsmønster og gode bevegelser.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Han gjør seg jo ikke bedre når vi har ballen mye. Da hadde han kunne skapt like mye som Garnacho da.
Coppell, Kanschelskis, Sharpe, Giggs, Beckhsm og Ronaldo er vingtyper som bidrar med målpoeng og sjanser.
Vi hadde ballen mye med disse vingtypene på laget, de greide å skape målpoeng uansett.
Er jo mot dypliggende lag vi trenger kreative vinger som kan dra seg forbi en motstander. Ikke en ving som stopper opp hver gang og heller spiller støtte.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2531
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7896
Liker mottatt: 8262

Veldig lett å se seg blind på mål og assists. Jeg er jo en stor fan av Bruno, og han leverer jo veldig gode tall denne sesongen. Men jeg syns han hadde en laaaang vinter der han virket sliten og ute av form? Kanskje han spilte gjennom skader? For meg er det viktigere at en spiller bidrar til at laget vinner kamper. Både offensivt og defensivt. Derfor rangerer f eks jeg Rooney foran Ronaldo som United-spiller. Man fikk bare så mye mer fra Rooney.

Jeg syns Antony var ok/bra forrige sesong, denne sesongen har vært skuffende. Og han har klare mangler. Men det betyr ikke at han ikke er nyttig.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Han er flink å jobbe defensivt. Det skal han ha. Men at han er så veldig nyttig? Jeg sier ikke at alle støttepasninger er feil, men hva med å ta et løp i bakrom en gang i blant når man sender en støttepasning? Hva med å prøve å forvirre, gjorde jobben som forsvarer vanskeligere ved å bevege seg eller å gjøre litt forskjellige ting? Det å være forsvarer mot Antony kan man gjøre i blinde. Alle vet hva han kommer til å gjøre.
Eneste jeg faktisk kunne vært nysjerrig på er å sett ham på venstre siden en kamp. Få innlegg fra venstrefoten.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1527
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3648
Liker mottatt: 4970

Han har allerede spilt på venstrekanten i år, så det har vi fått se. Gjorde det veldig bra der. Virker som en mer naturlig posisjon for han å spille, enn på høyre.
Alf banan wrote: 25 Apr 2024, 17:44 Han gjør seg jo ikke bedre når vi har ballen mye. Da hadde han kunne skapt like mye som Garnacho da.
Coppell, Kanschelskis, Sharpe, Giggs, Beckhsm og Ronaldo er vingtyper som bidrar med målpoeng og sjanser.
Vi hadde ballen mye med disse vingtypene på laget, de greide å skape målpoeng uansett.
Er jo mot dypliggende lag vi trenger kreative vinger som kan dra seg forbi en motstander. Ikke en ving som stopper opp hver gang og heller spiller støtte.
Dette forutsetter at nesten det eneste nyttige en ving kan gjøre er å lage målpoeng, noe vi vet ikke stemmer.

Da ser man bort fra at det ofte er pasningene enda tidligere i angrepsfasen som virkelig strekker ut motstanderne og åpner for rom, og da gjerne ofte de enkle pasningene. Og ikke minst at å holde ballen i laget i de fleste tilfeller er mer verdifullt enn å forsøke å drible.

Bare det faktum at vi har vinger som holder på ballen, betyr at mer kreative spillere som Bruno og Garnacho oftere kommer i posisjon til å skape sjanser, og rett og slett får ballen mer.

Hvis man kjører driblevinger på hver kant som hele tiden skal skape noe på egenhånd, vil de fleste angrep ende med at vi må jage etter ball og forsvare oss.

De fleste spillerne som nevnes var for øvrig enten blant tidenes beste spillere i sin posisjon, eller spilte i ekstremt velfungerende og dominerende lag, med verdensklasse i hver posisjon. Og det var i en periode hvor lag var langt mindre defensivt velorganisert og strukturerte enn nå. Det var også i en tid hvor å pumpe innlegg var gangbart. I dag er det svært vanskelig å få noe som helst ut av innlegg. Spillet, angrepsmønstre og defensiv struktur har endret seg enormt mye de siste 20 årene.
post liked by: Jan Erik
User avatar

Jan Erik
Posts: 2531
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7896
Liker mottatt: 8262

Antony nederst på spillerbørsen på united.no.etter kampen mot Sheffield Utd.

Ikke spesielt populær.

Heller ikke hos journalisten som skrev saken tydeligvis. 'Fikk ikke til noe som helst'...da har man ikke sett kampen.

Det er forsåvidt greit å mislike en spiller, og ønske ham solgt. Men det blir noe patetisk over dette.
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Patetisk fordi alle som stemte(leserbørsen) har en annen oppfatning?
Antony ble byttet ut tidlig i 2.omg. Det var ikke fordi han hadde vært så utrolig god. Ei heller sliten eller skadet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18016

Har ikke akkurat blitt imponert over Antony.
Men han spilte bra mot Sheff United imo.
Gjorde ting med ball jeg ikke trodde han hadde i seg.

Men totalt sett har han skuffet kapitalt som United spiller synes jeg.
Mye støtte pasninger, stopper opp og vender hjem.
En balltriller ute på kant er ikke så effektivt.
Men altså, god mot Sheffield klubben.
post liked by: Alf banan, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply