Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Kyndilfan1 wrote: 02 Dec 2019, 17:53 Men sommetider skal der altså sables ned.
Fullstendig uenig.
En leder skal ikke sable ned sine egne offentlig i media.
Det var den slags som felte Mourinho.

Synes tvert i mot det er sterkt av Solskjær å forsvare gutta sine utad.
Det er sikkert fristende å sable dem ned, og på den måten frikjenne seg selv - litt sånn Mourinho stil.

Jeg er overbevist om at Solskjær ser at spillet og spillerne ikke er bra nok.
Men, hvem skal han spille på midten?
De to beste er skadet og Matic er helt ferdig på dette nivået.
Garner har stort talent men har vist at han ikke er klar for nivået enda.
Levitt har jeg ikke sett nok.

Hadde kanskje ikke vært så lurt å hive innpå de to for at de skal falle igjennom - og slaktes i media.

Alle ser at ting ikke er på stell nå.
Det ser Solskjær også.

Glad han har rygg til å framstå med verdighet i media.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hvem som bestemte at det IKKE skulle hentes midtbanespillere i sommer ville det vært artig å vite hvem var. Det samme gjelder en goalgetter...Selger toppscoreren og flere midtbanespillere og så tror man at det skal gå bra?

Igjen, jeg ønsket jo faktisk Lukaku bort, men forventet en spiss INN...

Nå har Pogba vært skadet, men vi vant ikke med ham på banen heller, 1 seier på 6 kamper?

Nekter å tro at det var Solskjær som ikke ville ha inn noen, i så fall så vet vi hvem. Da gravde de i grunn graven allerede...

Det er ikke KUN et managerproblem i MUFC...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 02 Dec 2019, 19:55 En leder skal ikke sable ned sine egne offentlig i media.
Det var den slags som felte Mourinho.
Enig der.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er ikke helt sikker men trur at jeg sa noen sånt som at vist det ikke kom inn noen til på midtbanen så vil MU være et lag fra 6 plass og nedover tabellen, sånn som det ser ut nu er jeg glad om det ikke blir nedrykk vist det ikke kommer inn noen nu i Januar. Har ikke helt trua på at Pogba er motivert for mere spill for MU, og vist ikke OGS ser at det er store problemer i MU ja da vet da fan. Veldig negativ av meg men er like glad i MU som for 10 år siden.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Slapp av, vi rykker ikke ned. Et sted mellom 5-10.

Tror heller ikke OGS var superfornøyd med stallen før sesongen. Hvem og hva som sviktet da det ikke ble hentet en midtbanespiller får vi sikkert aldri vite. Kanskje "ingen", av og til faller overganger sammen uten at noen nødvendigvis har gjort en elendig jobb. Samtidig: At midtbanen kom til å bli tynn, visste vi allerede i april (antagelig enda tidligere), da Fellaini allerede var borte og Herrera annonserte at han kom til å gå (i tillegg var det tvil rundt Pogba). Fire måneder burde vært mer enn nok.

Et av problemene med OGS, tror jeg, er at han er for idealistisk og naiv. Jeg skjønner at han vil ha inn spesifikke spillertyper, men av og til må man heller være litt pragmatisk og kanskje kjøpe noen som er et par år "for gammel" eller "for mett" - i stedet for å satse alt på at en hel bråte med unggutter plutselig skal ta det store steget fra reservelagsfotball til PL, samt at Rashford og Martial plutselig skal levere stabilt hver uke. Det KUNNE gått, og i så fall hadde det vært både fantastisk og romantisk, men risikoen var enorm. Vi har gått inn i sesongen med et ok "best case scenario", mens det ikke virker som om noen har tenkt på "worst case". Altfor mange usikkerhetsmoment, altfor tynn stall.

Ting tar tid, de fleste skjønner at denne klubben ikke lar seg snu over natta. Samtidig tror jeg ikke OGS har råd til å vente til sommeren, noe må skje allerede i januar. Sannsynligvis er ikke "drømmespilleren" tilgjengelig, men selv en ok backupløsning, som gir ham reelle valgmuligheter, er bedre enn ingen ting.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, der er jeg enig, mistenker OGS for å ta litt for lett på troppen, naivt...Men han bestemmer ikke hvor mange spillere som blir kjøpt, det mener jeg fremstår som udiskutabelt...Han gjør som han får beskjed om...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sånn er det jo med alle managere, ikke mange som får hele ønskelista si.

Forskjellen er jo ofte hvordan de takler å ikke få viljen sin. Vi vet alle hvordan Mourinho reagerte, og hvordan det slo ut. Tror det var helt bevisst fra OGS å ta en motsatt tilnærming: Fergie-style, ingen internkonflikter eller oppgjør ut i offentligheten.
Nå er han på mange måter fanget av det prinsippet, når han først har lagt seg på den linja blir han stående alene med ansvaret ("men du sa jo at du var fornøyd med denne troppen" osv).

Selvsentrerte Mourinho gjorde selvsagt det han gjorde for å skyve ansvaret over på andre og redde sitt eget skinn. Sånn sett er det sympatisk av OGS å gjøre det motsatte, det er nok også bra for spillerne å ikke bli kastet foran bussen med jevne mellomrom. Men taktikken tjener neppe OGS' egen karriere...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Denne var fin, må si meg litt enig. Men burde hatt med at vi ikke erstattet "the wankers"..

LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg synes ikke, at OGS er så forfærdelig dårlig taktisk som mange gør det til. Jovist gør han nogle fejl, men han er ikke så meget værre end andre managers. Desuden så kan vi også godt sige, at han har været ret uheldig.

Brændte straffespark og forkerte dommerafgørelser koster nok sammenlagt fem points mod Wolves og Palace. Samtidig burde United nok mere eller mindre have sikret sig sejren i halvlegen mod både Newcastle og Southampton når man kigger på chancerne.

Men hans vedvarende forsvar af, i særdeleshed, Andreas og Lingard er forfærdeligt. De er begge elendige spillere, der end ikke har PL-niveau. Vis nu nogle nosser og fortæl fansene virkeligheden, og fortæl os, at holdet desværre ikke er bedre.

Hans udtalelser samt hans vedvarende brug af spillere som de to og derudover Lindeløf og Fred gør, at jeg håber han bliver fyret. Men så møder jeg mit kæmpedilemma. Og det er, at jeg vil have Pochettino ind og tror også han vil gøre det klart bedre. Men som der er blevet skrevet af en på twitter så kommer Poch også til at se dum og dårlig ud så længe Woodward har hans arm revet rundt på ryggen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg tenker motsatt [mention]Kyndilfan1[/mention].
Solskjær skal kritiseres for det taktiske og roses for uttaleser i media.

På meg virker det som Solskjær har forberedt laget særdeles godt mot klubber med en klar offensiv identitet.
Solskjærs United er best når motstander kan presses til å gjøre feil, ta dem i ubalanse og slå kontra.
Ligner ikke rent lite på styrken til Drillo.

Når United forventes å dominere, som hjemme mot Astana ser det planløst ut.
Evig balltrilling og ‘håndballangrep’ der ballen går fra side til side.
Minner veldig om den mest frustrerende tiden under van Gaal.

Rent taktisk har ikke Solskjær overbevist.

På pressekonferanser derimot, - der er det en plan.
En plan om å ta bort presset fra spillerne.
Og en plan om å framstå som en enhet.
Manager og spillere er forent - United - som klubben heter.

Der van Gaal kom med tåkeprat og evige bortforklaringer, eller der Mourinho kastet folk under bussen - der tar Solskjær ansvar.
Senest mot Aston Villa.
«Jeg synes IKKE VI FORTJENTE å gå til pause med uavgjort».
Når hørte vi de to foregående komme med en slik ærlig innrømmelse?

Solskjær er ikke redd for å innrømme at ting ikke er godt nok, fra LAGET.
Å derimot kritisere enkeltspillere offentlig er et svakhetstegn i min bok.
Det krever mye mer ‘’nosser’ og guts å IKKE kritisere enn å kritisere enkeltspillere.
Respekt til Solskjær for at han opptrer som en mann på dette feltet.

Ellers må jeg si at postene til @Ryder beskriver tilstanden veldig bra.
Får fram flere sider av samme sak, sånt liker jeg å lese.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 04 Dec 2019, 07:04
Solskjær er ikke redd for å innrømme at ting ikke er godt nok, fra LAGET.
Å derimot kritisere enkeltspillere offentlig er et svakhetstegn i min bok.
Det krever mye mer ‘’nosser’ og guts å IKKE kritisere enn å kritisere enkeltspillere.
Respekt til Solskjær for at han opptrer som en mann på dette feltet.
Helt enig. Å skyve spillerne foran seg som Mourinho gjorde, er feigt.
Tøff og kravstor skal han være i garderoben og i møter med Woodward og Glazers. Håper jo han er det, men det er umulig for noen av oss å vite.

Vidar Dale Fjeld

Og hvor lenge tror dere stallen i Manchester United kjøper Ole sine evner som manager når eventuelt resultater og spill ikke viser fremgang? Hva med nye spillere inn som eventuelt ser en klubb som står i ro? Skal det da igjen kjøpes spillere for dobbel pris og lokke med lønninger som får ambiøse spillere til å tenke på aldredommen. Det er jo bedre med 2 milliarder i banken i stedet for 1.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er jo det som er det store spørsmålet. Og samtidig hovedårsaken til at United ikke har råd til å bli nummer 11 i år, samme hvor mye "rebuilding" man sier at man driver med.

Jeg bryr meg egentlig nada hvor vi havner i år, sånn isolert sett - men jo lengre unna topplagene vi kommer, jo vanskeligere blir det å få fatt i de beste spillerne for framtida. Uten å lokke med lønn da, og vi vet jo hvilke problemer det har gitt oss de siste åra.

Smartere rekruttering er én vei å gå, men der har ikke klubben noen stolt tradisjon i nyere tid (bortsett fra Daniel James, men tror ikke vi kan basere oss på å finne juveler i Championship eller Serie B hvert år...)

Nei, både spillerne, fansen og potensielle transfer targets MÅ jo se en eller annen framgang. Trenger ikke være enorm heller, men det må være en retning på det som skjer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er imponert over tålmodigheten til noen fans, jeg er ikke så veldig tålmodig. Jeg tilhører nok den fraksjonen av fans som heter drittlei...Drittlei av eierne og ledelsen, som driter i fotball og elsker fanbase, marked og utbytte... Men skylder ikke på Solskjær for problemene. De startet i 2005...

Solskjær er bare en brikke i spillet er jeg redd.


Men fra 2005 til 2013 så gikk ting av seg selv p.g.a. regimet til SAF...Men transfer-politikken, den elendige sådanne, var i gang under SAF...fra 2008 så synes jeg det er skremmende å se overgangene. «No value in the market» liksom...

Ikke en gang SAF gikk i klinsj med eierne...Han var lydig...Moyes fikk Fellaini på sommeren og Mata i januar...Og ble behandla dårlig. LvG fikk ikke spiss. JM fikk ikke stopper.

De fikk mye annet da, men det er noe galt et sted...LvG og MOU gikk litt i klinsj, lønte seg ikke...Bare for å nevne det så ville jeg ikke ha JM som manager, noensinne.

Solskjær ønsket en spiss OG en nr. 10 i sommer, no doubt...Men det ble stopper, back og kant...Viktig, men vi trengte mye mer...Langsiktig plan er flott, for farmerklubber...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det jeg undrer mest på, er denne tankegangen om at man skal hente 5-6 spillere hvert eneste vindu. Jeg mistenker at ekstremt mange supportere glemmer en veldig vesentlig ting når det kommer til transfermarkedet, nemlig at andre klubber sjeldent vil selge sine beste spillere. For eksempel virker denne tankegangen om at man bare skal raide Leicester for spillere helt komplett uten noen form for realistisk tankegang angående andre klubber. Faktum er at de fleste bud blir avslått, og med mindre man tenker at man skal bruke 3-4 mrd hvert eneste år er man pent og pyntelig nødt å være tålmodige. Engang ikke City bruker så mye penger lenger etter FFP. United som klubb har blitt drevet uten en lang plan eller strategi, det har vært kortsiktige løsninger, spillerlogistikk fra tre forskjellige managere og uten en klar sportslig ledelse med reell kompetanse har satt oss i en posisjon hvor vi nå er nødt til å gjennoppbygge klubben fra topp til bunn. Selv om at Glazers er langt fra ideelle, så har klubben investert mye over siste fem årene. Det har ikke vært mangel på investeringer, det har vært en mangel på en klar plan.

Hvis man ser på fakta angående Solskjær så har en i praksis hatt et transfervindu til å forme stallen slik han ønsker den. Jeg står for fortsatt for at jeg tror Solskjær kommer til å etterlate klubben i bedre stand enn når han overtok den. Det at Solskjær ikke kritiserer enkeltspillere utad er for min del en veldig viktig og god egenskap. Hvem ønsker å følge en manager som stadig vekk dytter andre foran seg selv og stadig vekk går etter enkeltindivider. Angående det taktiske så er problemet for min del at vi fremstår som ekstrem stasjonære, alt for balanserte og at vi spiller med for lav risiko i antall spillere vi flytter frem. Dette fører til at alternativene blir for dårlige i det offensive spillet og man ender med en høy risiko pasning med lite potensiale for produksjon.

Det andre er det enkle faktum at de offensive spillerene vi har for øyeblikket er særdeles svakt. Pogba, Martial, Lingard, Pereira tilhører for min del gjengen jeg ønsker vekk fra klubben. Utelukkende basert på manglende mentale ferdigheter eller manglende tekniske ferdigheter. James har levert over all forventning, men han er samtidig ingen Hazard, Mane eller Sterling. Greenwood lover godt for fremtiden, men viser samtidig at han er langt unna å spille fast i PL. Fyren burde bli utlånt for å bli herdet i større grad, men alternativene for øyeblikket tillater ikke det.

Rashford er vel den eneste offensive spilleren vi har for øyeblikket som faktisk produserer på et godt nok nivå. Men til og med han virker ustabil og sliter med å dominere kamper. Men han har i det minste begynt å putte, selv om at han fortsatt har et eller to gir ekstra å gi mtp effektivitet.

Med mindre Poch er villig til å fortsette på denne gjennoppbyggingen, med en langsiktig plan i bunn uten store endringer fra Solskjærs plan angående spillerlogistikk burde vi fortsette med Solskjær. La klubben få tid til å bygge stein på stein, brikke for brikke. Ta en oppsummering etter at Solskjær får et par sommere på seg.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply