(PL) Manchester United - Sheffield United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2129
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9448
Liker mottatt: 8682

Setter en hundrings på at Bruno starter og Garnacho er i kamptroppen. Men ja, det er et mareritt 😱
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2962
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13797
Liker mottatt: 8881

Jeg har gitt opp denne sesongen. Klarer ikke se for meg hvordan vi skal vinne FA cupen over det som er et av verdens beste lag, sånn som vi spiller for tiden. Ja, jeg vet at alt kan skje, men slik ting er nå er jeg faktisk bekymret for om vi kan slå Sheffield United. Bunnlag nummer en. Venter bare på at ten Hag er ute med lyskestrekk.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1522
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3644
Liker mottatt: 4958

Tror vi fort kan vinne FA Cupen. Om man ser bort fra den spesielle og store anledningen (finale mot en av verdens beste lag), så er det til syvende og sist kun én enkeltkamp. Og Pep sin akilleshæl er velkjent; når lag presser de og strekker lagdelene, samt spiller i bakrom. Det takler de ikke så bra.

Så vet vi at selv om disse spillerne leverer alt for dårlig innsats i de fleste kamper, så hever de seg betraktelig på innsats (men dessverre ikke teknisk nivå nødvendigvis) mot de største lagene, som mot City, Liverpool og Arsenal.

Så jeg ser fort for meg et scenario der vi sliter mot Sheffield United i morgen, men vinner FA Cup-finalen mot City.

Uten at det endrer noe for min del om behovet for en overhaling av stall og trenerapparat. Som Ten Hag, Bruno og Maguire sa etter Coventry-kampen; Det er ikke bærekraftig suksess om vi vinner FA Cupen i år. Det endrer ingenting om hvor store problemer vi har. Og som Solskjær sa for en måned siden; Å vinne cuper kan faktisk maskere problemer mer enn å faktisk løse problemer. Det er god innsikt fra de ovennevnte, og noe det er lett å glemme for oss andre.

Blir veldig stas om vi kan vinne et så gjevt trofé som FA Cupen. Men framgangen må uansett først og fremst måles på hva vi får til i ligaen. Og der sliter vi uansett hvem vi møter. Og tror vi vil se at det blir nok en rotete kamp mot Sheffield United, som mot alle andre lag vi har møtt. Vi bør allikevel vinne, men det blir fort nok en kaospreget kamp.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3981
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17441
Liker mottatt: 11171

Rød Pølse wrote: 22 Apr 2024, 17:27 Ser den hvis jeg ikke har noe annet å gjøre
Hva med å se den sammen med de tøffe gutta fra forumet her da :hah: :beer:

Etter den tiende halvliteren spiller United faktisk bra fotball vøttø :hah:
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Blodfink

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

10Hag wrote: 23 Apr 2024, 15:38 Tror vi fort kan vinne FA Cupen. Om man ser bort fra den spesielle og store anledningen (finale mot en av verdens beste lag), så er det til syvende og sist kun én enkeltkamp. Og Pep sin akilleshæl er velkjent; når lag presser de og strekker lagdelene, samt spiller i bakrom. Det takler de ikke så bra.

Så vet vi at selv om disse spillerne leverer alt for dårlig innsats i de fleste kamper, så hever de seg betraktelig på innsats (men dessverre ikke teknisk nivå nødvendigvis) mot de største lagene, som mot City, Liverpool og Arsenal.

Så jeg ser fort for meg et scenario der vi sliter mot Sheffield United i morgen, men vinner FA Cup-finalen mot City.

Uten at det endrer noe for min del om behovet for en overhaling av stall og trenerapparat. Som Ten Hag, Bruno og Maguire sa etter Coventry-kampen; Det er ikke bærekraftig suksess om vi vinner FA Cupen i år. Det endrer ingenting om hvor store problemer vi har. Og som Solskjær sa for en måned siden; Å vinne cuper kan faktisk maskere problemer mer enn å faktisk løse problemer. Det er god innsikt fra de ovennevnte, og noe det er lett å glemme for oss andre.

Blir veldig stas om vi kan vinne et så gjevt trofé som FA Cupen. Men framgangen må uansett først og fremst måles på hva vi får til i ligaen. Og der sliter vi uansett hvem vi møter. Og tror vi vil se at det blir nok en rotete kamp mot Sheffield United, som mot alle andre lag vi har møtt. Vi bør allikevel vinne, men det blir fort nok en kaospreget kamp.
Bra du har trua. Personlig tror jeg ikke vi har en sjanse i havet. City kan stille med reservene sine og fortsatt vinne enkelt. Spesielt nå som de er ute av CL.
post liked by: Pwint, Andtho01
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2962
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13797
Liker mottatt: 8881

RedTrafford wrote: 23 Apr 2024, 16:09 Etter den tiende halvliteren spiller United faktisk bra fotball vøttø :hah:
Ti halvlitere i løpet av en kamp så har jeg mest sannsynlig sovnet og gått glipp av kampen. Hmm... Kanskje ikke så dumt. 😆
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1522
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3644
Liker mottatt: 4958

@Alf banan: Jepp, det kan også skje. City har kvalitet nok til å slå hvem som helst selv med sine nest beste. Personlig synes jeg f. eks Julian Alvarez ikke nødvendigvis er en nedgradering fra Haaland. Han er bare en annen type spiller, med andre styrker som Haaland ikke har.

De har basically dobbel oppdekning over hele banen. De har til og med to keepere som er ca. like gode, med svært like styrker og spillestil.

Men det er forskjell å ha trua på United og disse spillerne og manageren generelt, og i enkeltkamper. På generell basis (i ligaen over 38 kamper f.eks) har jeg ikke mye tillit til oss. Men i enkeltkamper mot gode lag, vet vi at de allikevel tidvis hever innsatsen betraktelig.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2129
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9448
Liker mottatt: 8682

RedTrafford wrote: 23 Apr 2024, 16:09
Rød Pølse wrote: 22 Apr 2024, 17:27 Ser den hvis jeg ikke har noe annet å gjøre
Hva med å se den sammen med de tøffe gutta fra forumet her da :hah: :beer:

Etter den tiende halvliteren spiller United faktisk bra fotball vøttø :hah:
10 halvlitere midt i uka 😂 Jeg ser riktignok uforskammet bra ut til å være en middelaldrende mann, men det begynner å bli lenge siden jeg kunne herje på den måten.

Blir nok å se kampen. Hvis det blir skikkelig rævva er jeg åpen for å diskutere nye gardiner med fruen underveis. Sliter med å engasjere meg i noen av delene. Skal klare å leve med både resultat og gardiner 🫤
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3981
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17441
Liker mottatt: 11171

@Rød Pølse
Hehe , det var visst midtuke kamp dette her. ☺️
Tenkte selvfølgelig på lørdagskampen jeg vøttø.
Nei da blir nok 10 halve en eller to for mye ja😀

Ellers er det bare å bli med på Burnley kampen
til Lørdag i byen👍
post liked by: Blodfink, Andtho01, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2129
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9448
Liker mottatt: 8682

Det blir familietragedie i Buskerud på lørdag, @RedTrafford. Setter meg ikke på bakbeina for noe på hjemmebane før 25. mai. Såpass raus kan jeg være etter 8 måneder med ukentlig kjefting på TV'n 😇 Vi får ta det igjen til høsten. Da kan vi forhåpentligvis kombinere godt øl med god fotball 🍻 ⚽
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3981
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17441
Liker mottatt: 11171

Høres ut som en god plan👍
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

Blir aldri lei av dette klippet.

Vår første hjemmekamp etter en gjestesesong i 2 divisjon.
Vi hadde spilt to bortematcher, 2x 2-0’mot hhv Wolves og Birmingham.
Før vi gruset Sheff United 5-1.
Hør på Old Trafford!
Se på Stretford End!
Vakkert.
Blir motivert av denne til å se morgendagens match.
Højlund er Pearson, Mainoo er Daly og Garnacho er Mcilroy.
Gleder meg til i morra jeg 🥳
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Andtho01, M.r. Brownstone, Pwint, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 359
Liker mottatt: 450

Selvsagt skal jeg se kampen. United er mitt "drug" så skal det sies at i år har det vært langt mellom oppkvikkerene. Det er tider hvor jeg har hatt lyst å slå av tven noen pool og City kamper. Men klarer det ikke nan må stå i lidelsen da tror jeg oppturen vil føles så mye bedre. Dor den kommer
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Jan Erik, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1197
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3776
Liker mottatt: 3876

Da ser det ut som at Garnacho, Mctominay, Fernandes og Rashford blir klare til kampen. Håper forsatt at Rashford blir benket og at vi får se Diallo fra start. Rashford har brukt opp jævlig mange sjangser denne sesongen..
post liked by: Pwint, RedTrafford, Tringe
Hate Glazer love United

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Blir vel samme lag som sist. De spilte så bra at de fortjener en ny sjanse.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
Post Reply