(FA) Coventry - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1522
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3644
Liker mottatt: 4958

@Jan Erik: For å bevare forumfreden leser jeg ikke lenger enkelte innlegg, så fikk ikke med meg det. Nyvunnet, men grei strategi for alle parter for å unngå mer kjedelig krangling :D

Men ja. Vi var mest aktive på venstrekanten fra starten av, som forventet. Det var åpenbart en instruks om å angripe der via Rashford mot en rimelig svak høyreback.

Men så varer jo ikke kamper i 25-30 minutt, noe vi fikk erfare så til de grader i dag. Og det han leverte sett hele kampen under ett er så fryktelig slett fra en spiller som skal være hele klubbens symbol og ledestjerne. Det er så laber innsats og mange ganger han bare løper ballen vekk i ingenting inn i en flokk av motspillere, at man må få lov å lure på hva det er som skjer. Og hvordan en manager og klubb kan stå og se på at det skjer uke inn og ut i 1,5 år uten å foreta seg noe.

Maguire sitt intervju er i det minste edruelig. Det er godt å se at ikke alle er fullstendig i villrede om hvor vi befinner oss.
Last edited by 10Hag on 21 Apr 2024, 23:11, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Tringe, messilingard, Pwint, Ryder, Pangaea, Rød Pølse, RedTrafford

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Pink Final wrote: 21 Apr 2024, 22:40 Rashford begynte denne matchen ganske bra.
Alt skjedde på hans side, og etter initiativ fra ham.
Evner man ikke å se eller innrømme det, ja vel.
Men utover matchen falt Rashford drastisk.
Og han burde vært tatt av før Garnacho.

Rashford løper, han prøver, han skaper.
Det får han også veldig godt betalt for i form av veldig høy lønn.

Det jeg ønsker å se er sluttprodukt. At han tar riktig avgjørelse til riktig tid. At han setter laget fremfor seg selv.

Om du ser highlights i morgen evt 90 in 20 om du har United app så vennligst legg merke til hva han gjør så fort han nærmer seg samt kommer innenfor boksen til motstander. Han tar feil avgjørelse gang på gang. Han hadde noen brukbare samt gode involveringer men også mange som er langt under pari. Han må se de rundt seg samt spille de bedre ved å være uselvisk.

Rashford fortjener min respekt for alt han har gjort for klubben. Om han blir værende en sesong til håper jeg virkelig at laget samt han tar nye steg i riktig retning sammen. Men velger ledelsen å selge han for en betydelig stor sum som igjen brukes på å forsterke stallen så forstår jeg godt at det skjer.

Strengt tatt hadde denne klubben vært drevet godt kunne de ha fått over £100 mill når han var på sitt beste. Det er sånne avgjørelser vi forhåpentligvis tar fortløpende i fremtiden når klubben igjen er drevet forsvarlig samt fornuftig.
Kjøp ungt og lovende, finn gode kupp, uslepne diamanter mm. Selg når verdien er på sitt høyeste punkt. Erstatt med egne produkt samt nye unge store talent fra andre klubber osv.

Jeg går ikke inn i andre sine tanker om Rashford men jeg er glad i det han har bidratt med oppgjennom årene samt også hva jeg har fått se av han denne sesongen.

Men som sagt forstår jeg INEOS om de evt snart gir han ett ultimatum. Enten så selger vi deg eller så er du villig til å gå ned i lønn. Da får han virkelig bevise hvor mye han verdsetter United fremfor alle andre klubber. Vi kan ikke ha han på så høy lønn både fordi det ikke er holdbart men også fordi det sender feil signal ovenfor resten når vi skal bygge ett nytt lag ifra bunnen av.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7870
Liker mottatt: 8252

Jaja, @10Hag, sikkert like greit. Har merket meg at du og @Pink Final er tidvis uenige. Olje og vann osv.
post liked by: Pwint, Pangaea, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14697
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23502
Liker mottatt: 19554

Jan Erik wrote: 21 Apr 2024, 17:42 FFK-fotball nå....effektivt det?
what?? nei nå...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote: 21 Apr 2024, 17:42 Tydelig at Onana har sett Brann-FFK kampen 🤣
Hæ? Nei nå...
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Pwint, Can2, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2525
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7870
Liker mottatt: 8252

Bare å venne seg til det, @Blodfink. FFK er hatklubb nr 1 i verden nå. Rett foran City.
post liked by: Blodfink, Pwint, Can2, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14697
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23502
Liker mottatt: 19554

:hah: Ja, det merkes @Jan Erik !

Man kan da ikke hate en stakkars klubb på 10.plass i norsk liga :O
post liked by: Pwint, Jan Erik, Can2, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14697
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23502
Liker mottatt: 19554

Den offsiden på Coventry der var hårfin...
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

På generelt grunnlag er jeg imot at det dømmes på den type offside @Blodfink.
Mener det er med på å ødelegge gleden og spontaniteten i fotball.
Millimeter offside, utydelige handsregler, inkonsekvente regler på hva som gir straffespark og ikke.
(Ref Everton - Nottm Forest i går bl.a).
Dømminga har etter mitt skjønn aldri vært dårligere enn denne sesongen.
Men prinsipper fikk være prinsipper i går, helt fantastisk når VAR viser at det er et hårstrå offside på Coventry spilleren.

Skulle likt å vite hva som gikk av tanker gjennom hodene til Sir Jim og Ineos gutta i går?
Den andre omgangen er sjokkerende av oss.
Gi fra seg kontroll og initiativ på den måten.
Å peke på enkelt individer er blitt vanlig for oss supportere på nett.
Vi er barn av vår tid,
Det er alltid en eller to spillere som skal slaktes.
Å provosere andre supportere i samme slengen er visstnok også stas for enkelte.
Problemene i klubben de aller fleste av oss holder med er kollektive.
Det er noe med hele kulturen som er klin hakka feil.
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Pwint, offside, Pangaea, Can2, Rød Pølse, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

Jeg mener vi kan prise oss lykkelig over at Coventry kom til Wembley med AAAALT for mye respekt for United. 5 mann bak osv. Skulle nesten ikke tro de hadde sett United denne sesongen.
Når de etter hvert får opp øynene og legger om til 4 mann bak, så ser man at United med en gang begynner å slite mer med å beholde ballen i laget. Det ble en klassisk kamp med "two halfs". Og igjen så stiller jeg meg meget kritisk til ETH sine taktiske disponeringer når man leder 3-0. Jeg skjønner egentlig hva han vil med Eriksen inn, men han burde ha fått med seg nå at dansken er så langt unna det som kan kalles noe som helst nivå på "toppnivå" at han aldri burde kommet inn. Det han leverer er milevis unna det en kan forvente fra en rutinert midtbanespiller på United. Innhoppet til Antony er knapt verdt å nevne, så dårlig var det. Enkelt å forstå frustrasjon til Diallo. En spiller som er spillesugen og som stort sett leverer når han kommer inn, men får aldri muligheten.

Når Diallo allikevel kom inn etter 96-97 minutter så viste han mer på et lite minutt enn Antony hadde gjort på sine 30. minutter. Siden han er et hett tema så får jeg vel nevne Rashford litt også. Hva han gir til laget for tiden, det sliter jeg med å se. Rashford i dårlig form og humør er nesten som å spille med en mann mindre på banen. Han hadde noen offensive involveringer tidlig i kampen som var brukende, men i nesten 9 av 10 situasjoner, så gjorde han dårlige valg. Enten gikk han for lenge med balll (klassisk Rashford), eller så stoppa hn opp når vi en sjelden gang hadde mulighet til å ta Coventry i litt ubalanse. Skal ikke si at han er et problem for klubben, men han trenger en "reality check" og jeg mener han fortjener å bli vraket totalt. Om det ikke gir han nyvunnet vilje til å vise noe og kjempe for plassen sin, så bør han selges.

Casemiro klarte seg langt bedre som stopper enn på midten, i alle fall i første omgang. Når han derimot måtte ut i litt mer løpsdueller i andre omgang, så så han igjen ut som en bedriftsspiller til tider, men syns allikevel laget fungerte vel så godt med han som stopper enn med han på midten, noe som siser en god del om hvilket nivå han nå er på.

Syns Maguire igjen viser sin klasse både på banen og etter kampen. Fernandes er nesten som vanlig, mget bra. Samme var Garnacho.

Mainoo skulle jeg gjerne se få seg en pause, har ikke vært like god i det siste, men samtidig så lever jeg fint med det, for alternativene er så langt unna det han leverer selv på en dårlig dag allikevel.

Kampen alt i alt, syns jeg i grunn oppsummerer Manchester United i 2024. Høyt toppnivå, men det ser vi sjeldent, go vi kan tape mot hvem som helst på omtrent hvilket som helst nivå. At vi klarer å sleppe inn et lag fra Championhip inn i kampen vi leder 3-0 er i grunn utilgivelig.

ETH burde slaktet laget etter denne kampen, offentlig i media. Sagt at dette var uakseptabelt. Syns også det viser litt om sammholdet i laget når Højlund scorer den avgjørende straffen og så er det knapt noen som feirer med han, men det sier kanskje litt om hvor flaue de faktisk var over å gjøre dette spennende også.

Spillerne og treneren kommer i alle fall svært dårlig ut etter denne kampen. Og det framfor Sir Jim og WIlcox. Vil tippe de har sett mer enn nok av både trener og spillere til å ta gode beslutninger om hvem som bør bort.
post liked by: Jan Erik, Ryder, Pwint, Pink Final, RedTrafford, MektigeTHOR
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14697
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23502
Liker mottatt: 19554

Enig i din vurdering av dømmingen denne sesongen @Pink Final, veldig forvirrende og inkonsekvent. Og dessverre har United fått en del i mot seg, ikke verst ute av de 20 laga, men vi kunne vært heldigere. Offsiden i går var av det heldige slaget, selv om man får tro at de har bedre kontroll på teknologien der, enn de har på hva som er hands og ikke innenfor 16 m f.eks.
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, MektigeTHOR
LUHG!

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

Personlig syns jeg straffen vi får mot oss er ganske klar, men selvfølgelig frustrerende at Grealish sin som faktisk er MYE klarere ikke blir tatt dagen før, men så viser det seg gang på gang at de har litt egne regler i den lyseblå delen av Manchester.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Pwint, messilingard, Blodfink, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

AWB var helt klart svak i går men han får heller så og si ingen hjelp fra Rashford. Han spiller også på en uvant posisjon.
Vi har egentlig 2 backer( AWB, Dalot) som sliter med posisjonering og det taktiske defensivt. Malacia er vel heller ingen oppgradering der defensivt.

Blir faktisk mer provosert over det Rashford holder på med på banen enn AWB sine mangler defensivt.
Hvor mange ganger i løpet av kampen skal Rashford prøve å drible 3-4 mann før han avslutter? Hvor mange ganger skal han møte ball for så å stoppe absolutt all fremgang? Hvor mange ganger skal han miste ballen for så å ikke gidde å prøve å gjenvinne den?
Jeg håper Rashford er første mann ut i sommer. Jeg mener Antonyber en av tidenes floppekjøp, men beholder heller Antony enn Rashford da han i det minste jobber for laget.
post liked by: Tringe, Pwint, Pangaea, Blodfink, RedTrafford, MektigeTHOR
User avatar

Ryder
Posts: 4733
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2656
Liker mottatt: 10836

28FPellistri wrote: 22 Apr 2024, 07:37 Jeg mener vi kan prise oss lykkelig over at Coventry kom til Wembley med AAAALT for mye respekt for United. 5 mann bak osv. Skulle nesten ikke tro de hadde sett United denne sesongen.
Når de etter hvert får opp øynene og legger om til 4 mann bak, så ser man at United med en gang begynner å slite mer med å beholde ballen i laget. Det ble en klassisk kamp med "two halfs".
Man kan se dette på to måter:
A) 1. omgang er bevis på at planen og instruksjonene i utgangspunktet er gode, og så lenge spillerne følger dem så går det bra. 2. omgang er resultatet av at spillerne slutter å gjøre oppgavene sine, og sånn sett kan ETH "frifinnes"
B) 1. omgang er et resultat av at Coventry hadde altfor stor respekt for United og rett og slett var for feige/forsiktige. Så snart de våget å komme ut av egen halvdel og spille eget spill, fikk United store problemer - nok en gang.

Med resten av sesongen i bakspeilet, heller jeg mest mot alternativ B. Synes likevel det er utrolig vanskelig å dra opp grensen mellom hva som skyldes taktisk oppsett og idé fra ETH, og hva som bare er udugelig utføring av spillerne. Veien videre for klubben avhenger veldig av hva den nye ledelsen velger å tro på av disse alternativene. Men uansett hvor svake vi kan mene spillerne våre er, skal de være betraktelig bedre individuelt enn Coventry-spillerne. Det er NOE med struktur og oppsett som gjør oss betydelig dårligere enn summen av enkeltspillere skal tilsi. Coventry ble lag nummer 50 denne sesongen som har spilt seg enkelt over/rundt vårt smale topp-press og fått en halv bane å boltre seg i.
Man kan si at spillernes individuelle kvaliteter og mangler gir laget et gulv og et tak. En managers oppgave er å løfte laget så nært taket som mulig. Taket til denne troppen er antagelig ikke ekstremt høyt, men denne sesongen har vi stort sett ligget farlig nær gulvet i et flertall av kampene.
28FPellistri wrote: 22 Apr 2024, 07:37 ETH burde slaktet laget etter denne kampen, offentlig i media. Sagt at dette var uakseptabelt. Syns også det viser litt om sammholdet i laget når Højlund scorer den avgjørende straffen og så er det knapt noen som feirer med han, men det sier kanskje litt om hvor flaue de faktisk var over å gjøre dette spennende også.
I fjor var ETH "aldri" fornøyd, i år forsvarer han de rareste prestasjoner. Skjønner jo at det vil gå inflasjon i skjellsord og at de derfor blir meningsløse etter hvert. Men det ligger en ansvarsfraskrivelse i det - også på vegne av spillerne - som jeg ikke liker.

Synes i grunnen ikke det er så fruktbart å skille ut enkeltspillere, en sånn prestasjonssvikt er resultat av en kollektiv kollaps. Men må innrømme at begeret begynner å bli fullt når det gjelder et par av dem. Midlertidig formsvikt må man bare akseptere i toppidrett, men vi nærmer oss et mønster når vi snart skriver mai og verken Rashford og Casemiro har spilt en eneste virkelig god kamp for oss denne sesongen. Det er uakseptabelt, rett og slett.
post liked by: Pwint, messilingard, Pangaea, Blodfink, RedTrafford

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Tror vi kan prise oss lykkelig over at Coventry hadde for mye respekt i første omg. Hadde de spilt sitt vanlige spill og sin vanlige formasjon, som de gjorde i 2.omg, hele kampen ville vi tapt.
post liked by: Pwint, Ryder, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Pink Final wrote: 22 Apr 2024, 06:04 Problemene i klubben de aller fleste av oss holder med er kollektive.
Det er noe med hele kulturen som er klin hakka feil.
Ja det kan du virkelig si. Det er et eller annet galt i hele den klubben. Hva det er er ikke godt å si, men det er et gjentagende mønster alle trenere opplever.
Det er at de fleste trenere klarer en god sessong, altså Van Gaal, Mourinho og Solskjær, før det da skjærer seg helt neste sessong.

Van Gaal skaffet oss CL fotball og ting så ut til å gå i riktig retning før han også fikk svi i sin andre sesong.
Mourinho hadde en god sesong og fikk oss på 2 plass før alt bare raknet neste år.
Solskjær hadde en god sesong og fikk oss på 2 plass før alt rakna.
Nå fikk Erik ten Haag også en god sesong i fjor. Altså i forhold til hvordan klubben var, og mtp forventinger så var det CL plass et steg i riktig rettning.
I år har det igjen skjært seg.

Men det som har vært en fellesnevner for samtlige managere;

United klarer å få frem gode kamper, og gode prestasjoner mot enkeltlag.
Det har vært prestasjoner mot gode motstandere som vi også har slått for så deretter neste kamp kollapse la oss si Bournemouth.
Det er en gjenganger, og har vært over tid.

Man klarer å prestere bra i enkeltkamper for så å kollapse neste kamp.
Toppnivået til United har til tider vært bra, men det varer ikke over tid.

United makter ikke å levere prestasjoner og resultater uke etter uke.
Som fks Liverpool, City og andre lag gjør.

Hvis du setter en siklus på 15 kamper, europa, cup, serie osv.
United klarer ikke å komme på en winning streak, har vært noen enkelttilfeller men de klarer ikke å opprettholde prestasjoner eller resultater.

Så er spørsmålet hvorfor klarer ikke United det? Hva er galt i klubben, mangler det vinnermentalitet og vinnerkultur? Er klubben rett og slett ikke bedre?
Ikke med tanke på midler vi har brukt og størrelse på klubben.

I går var det rett og slett sjokkerende, laget kollapset fullstendig. Covnetry hadde fortjent bedre.

Men det store og hele spørsmålet er hvorfor klarer ikke United over tid å levere resultater og prestasjoner?
Et skritt frem, og to tilbake. Hva er gærnt?
Og det samme mønsteret skjer med alle managere...?
post liked by: Pangaea, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
Post Reply