(FA) Coventry - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18031

Coventry hadde null å by på i første.
Trodde vi skulle score ett eller to til å ta en 4-5 måls seier når de måtte fram.
Vi hadde full kontroll på denne matchen.
Så fikk de et enormt momentum fra spesielt 2-3.
Ny hawai seier for oss til slutt.
All ære til Coventry.
Og en god porsjon ære til oss også, som har nådd finalen igjen.

Victor Torp har et massivt og tungt skudd.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, M.r. Brownstone, Jan Erik, Andtho01, messilingard, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2806
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4030
Liker mottatt: 5256

Pwint wrote: 21 Apr 2024, 19:41
Pangaea wrote: 21 Apr 2024, 19:37

Den er grei, skal begynne å se meg rundt :P
Det er mye elg på østlandet. Jeg sier ikke mer.
Kommer an på, de har vel tvilsom betalingsevne.
post liked by: Pwint
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1909
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13535
Liker mottatt: 5132

RedTrafford wrote: 21 Apr 2024, 19:32 Skal ikke ødelegge festen, men det er jaggu mange som bør søke seg ny jobb i sommer.
Så og si en hel spilletropp, manager, fysioteam, trenere, ballgutter, kioskansvarlige, vakter osv. ligger tynt an
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2971
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13852
Liker mottatt: 8916

Å fy søren så gøy det kommer til å være i London 25. mai. Mange spinnville united fans og kanskje en tre, fire Stockport fans også.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Pangaea, Pink Final, Jan Erik, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2144
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9517
Liker mottatt: 8741

Solskjær inn for å vinne FA-cupen 🏆 Han har jo faktisk en imponerende statistikk mot han skalla doping-duden på andre siden av byen. Det er ikke lett å ha trua på EtH når vi rakner på 3-0 mot føkkings Coventry.
post liked by: Pwint, messilingard, Pink Final, Tringe, Andtho01, Jan Erik, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2971
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13852
Liker mottatt: 8916

Jeg savner Solskjær! Seriøst. Sist gang jeg virkelig syns vi hadde noe skikkelig bra på gang var under Solskjær.
post liked by: Rød Pølse, Pangaea, Pink Final, messilingard, Andtho01, Jan Erik, Belfastboy, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2806
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4030
Liker mottatt: 5256

Anyway, bare for å ta en litt annen vri på det, etter noen minutter med nedkjøling.

Coventry er heldige og får et mål via ryggen til Wan-Bissaka eller hvem det var. Den hadde aldri gått inn ellers. Og så får de en straffe de aldri skulle hatt.

Joda, vi fucker det til, men vi hadde også en del uflaks sånn sett, med de to målene i mot.

Det jeg egentlig klødde meg mest i hodet av gjennom kampen, var at Rashford spilte helt til han måtte av pga skade. Synes han var direkte svak, og kanskje vår svakeste. Casemiro begynte veldig bra, men sleit mer den siste timen. Har ikke farten, og er ikke midtstopper.
post liked by: Pwint, M.r. Brownstone, Jan Erik, MektigeTHOR, 10Hag, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4455
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2901
Liker mottatt: 9537

Straffen til Coventry var ekstremt irriterende siden Grealish slipper unna med en enda mer tydelig hands i går. Men det endrer ikke det faktum at Wan-Bissaka går ut med begge armene for absolutt ingen grunn. Han har ikke oversikt over to spillere bak seg og følger ikke med for fem flate øre. På 3-1 så er han i ingenmannsland og setter Maguire i en kinkig situasjon. På 3-2 så snur han ræva til og støter heller ikke ut. 3-3 er soleklart hans feil. 4-3 var også hans feil da han opphever nesten offsiden.

Sorry for rantingen, men jeg kommer ikke på en svakere prestasjon av en Unitedspiller på evigheter. Og jeg har sett Antony spille fotball her i snart 2 sesonger. Og det er som er greia er at disse posisjoneringsfeilene og den taktiske biten, det er noe som Wan-Bissaka har utviklet null og niks siden han kom. Helt fair at man kan skyld på coaching, men man må nesten forvente en viss form for innsats i form av at man er påskrudd på jobb. Jeg er sjokkert, oppriktig sjokkert.

Jeg er glad for resultatet og at vi får en FA-cup finale, men denne prestasjonen her er ikke noe annet enn pinlig. Og det går på laget og ten Hag, ikke bare enkeltspillere. Forhåpentligvis så er de enig i at prestasjonen er LANGT under pari.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Tringe, Andtho01, Pangaea, Jan Erik, 10Hag, selje
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18031

MektigeTHOR wrote: 21 Apr 2024, 19:42 Jeg hadde egentlig tenkt å spørre @Pink Final om han kunne gi meg litt kunnskap om Coventry sin fine logo.

Men rakk ikke før kamp og i pausen turte jeg ikke å jinxse noe. Tror det siste der var meget lurt for dette tok jo bitte litt av, 😅 riktignok med litt VAR og dommerhjelp som alltid når United er involvert.

Men antar du har litt kunnskap også her eller?

I så fall @Pink Final take it away.
Takk for tilliten.
Jeg leste det da jeg laget klubbtråden om Coventry, men har glemt det meste 😅.
Den elefanten er visstnok et religiøst symbol, noe med St.George og en motvekt mot draken.
Coventry er visstnok en katolsk høyborg.
Elefanten symboliserer også styrke.
Og i moderne tid når den balanserer på den ballen, har noe med Coventrys ustabile tider å gjøre.

Det finnes et engelsk idiom ‘send them to Coventry».
Et sted folk ble glemt tror jeg er meningen.
Også er det noe med den borgen/fengslet som har en sammenheng der også.

Ikke spesielt nøyaktig dette, men orker ikke lese meg opp akkurat nå 😁.
post liked by: MektigeTHOR, Pwint, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4455
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2901
Liker mottatt: 9537

Pwint wrote: 21 Apr 2024, 19:51 Jeg savner Solskjær! Seriøst. Sist gang jeg virkelig syns vi hadde noe skikkelig bra på gang var under Solskjær.
For å være fair så var mange kamper under ten Hag i fjor som var gode. Og det var noen høydepunkter med ligacupen blant annet. Men det fallet som har vært i nivå på spillerne i år har vært helt hinsides. Greit nok at det er mye skader, det har selvfølgelig en effekt. Men det er absolutt ingen taktisk tilpasning fra ten Hag som brukte hele fjoråret på å snakke om prinsipper, disiplin og kultur. Jeg kjenner ikke igjen noen av de tingene i laget om dagen.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Tringe, Jan Erik, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 359
Liker mottatt: 450

Gratulerer vi er i FA cup finalen.
Kampen full kontroll i 70 min. Så er Coventry veldig heldig med skoringen som går i ryggen på Wan Bissaka. Så er Wan Bissaka nok en gang veldig uheldig da ballen treffer hånda. Og her får jeg problemer. Hvorfor ble det straffe? Når det ikke ble dømt mot Grealish i går? Jeg får litt problemer med spillerbørsen på United.no når Wan Bissaka får en 4 i denne kampen og disse 2 situasjonene blir trukket frem som en del av årsaken.synes Wan Bissaka gjorde en ok kamp.
Jeg får problemer når VAR lar den passere. Jeg har store problemer med VAR som vanlig.
Maguire,Bruno,Dalot var veldig gode i min bok i dag.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pwint, Belfastboy, Can2

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Greit nok at man tror det kan være lurt å ta av Garnacho når vi har full kontroll. Forstår det, men hvorfor ikke Rashford også tas av forblir en gåte for min del.

Så fort Coventry scorer skulle jeg helst sett at formasjon blei forandret. Tar man kontroll over midtbanen ved å overbefolke den vil man forhåpentligvis kontrollere kampen mer ut.

Bytter samt mangel på formasjon forandringer altså den taktiske biten er det jeg stiller mest ? til rundt Ten Hag. Ingen tvil om at det er mye bra med filosofien og måten han tørr å satse på ungdom osv men det må jo gå ann å kombinere dette bedre frem til stallen er god nok samt bygd rundt evt hans filosofi.
Last edited by MektigeTHOR on 21 Apr 2024, 20:12, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, messilingard, Pangaea, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4455
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2901
Liker mottatt: 9537

Kan også legge til en beklagelse for mitt bidrag til dårlig stemning i dag, det koker over til tider.

Når det gjelder straffer så har FA og dommerstanden et forklaringsproblem når det gjelder Grealish etter min mening. Feilen er ikke at det ble dømt straffe i dag, men at de ikke dømte i går. Så tviler jeg på at PGMOL innrømmer feilen, men det er egentlig ikke noe nytt.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pangaea, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, M.r. Brownstone
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Pink Final wrote: 21 Apr 2024, 20:00
MektigeTHOR wrote: 21 Apr 2024, 19:42 Jeg hadde egentlig tenkt å spørre @Pink Final om han kunne gi meg litt kunnskap om Coventry sin fine logo.

Men rakk ikke før kamp og i pausen turte jeg ikke å jinxse noe. Tror det siste der var meget lurt for dette tok jo bitte litt av, 😅 riktignok med litt VAR og dommerhjelp som alltid når United er involvert.

Men antar du har litt kunnskap også her eller?

I så fall @Pink Final take it away.
Takk for tilliten.
Jeg leste det da jeg laget klubbtråden om Coventry, men har glemt det meste 😅.
Den elefanten er visstnok et religiøst symbol, noe med St.George og en motvekt mot draken.
Coventry er visstnok en katolsk høyborg.
Elefanten symboliserer også styrke.
Og i moderne tid når den balanserer på den ballen, har noe med Coventrys ustabile tider å gjøre.

Det finnes et engelsk idiom ‘send them to Coventry».
Et sted folk ble glemt tror jeg er meningen.
Også er det noe med den borgen/fengslet som har en sammenheng der også.

Ikke spesielt nøyaktig dette, men orker ikke lese meg opp akkurat nå 😁.
Ikke sjokkert at du kunne noe selv her. 👌🏻

Det var langt mer enn jeg kunne i alle fall. Den er i alle fall fin.

Jeg liker å studere logoer men har ikke generelt lest meg opp på logoer rundt i alle kriker og kroker på balløya samt rundt i verden.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7654
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27559
Liker mottatt: 18031

@MektigeTHOR.
De to fuglene er en ørn og en fønix.
Coventry var den britiske byen som ble hardest bombet under ww2.
Tyskerne laget et eget ord for å jevne en by med jorden Coventrieren.
Fønixen symboliserer gjenoppbyggingen av byen Coventry.
post liked by: MektigeTHOR, Pangaea, Jan Erik, Pwint, Belfastboy, M.r. Brownstone, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply