Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1518
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3633
Liker mottatt: 4942

Off topic @Pangaea: Har du begynt å se på kampene våre? Husker du for lenge siden sa du ikke så kampene, og at du sa noe likt ganske nylig.

Også tror jeg vi kanskje snakket om det på PM for 2-3 år siden, men husker ikke stort mer.

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

For dere som ønsker en mer aktiv manager så er Xavi ledig til sommeren. Faren er vel at han må sitte på tribunen støtt og stadig. 😄
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Blodfink, Jan Erik, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Rudy Galetti, (som man skal ta med en klype salt står det å lese på United-siden) skriver at Motta ikke har bestemt noe angående fremtiden og at han er Uniteds førstevalg om EtH må dra.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8527

Jeg tror jo at vi er noen spillertyper unna å bli ganske bra. Det har ikke hjulpet at forsvarsrekka er laget av kjeks og fjorårets foretrukne duo på midten har blitt old boys-spillere.

Vi har også noen veldig talentfulle unggutter. Garnacho og Mainoo har fått sitt gjennombrudd under EtH, mens Højlund er signert av nederlenderen. Han er beviselig dyktig med unge spillere. Dette bør også vektlegges, særlig mtp hvor mange store talenter vi har i aldersgruppen 15-18 år.

Det at vi er «midt i et prosjekt», og mangelen på åpenbart bedre kandidater, gjør at jeg mener EtH bør få fortsette.

Tenker at det viktigste er at man tar avgjørelser som gagner klubben på litt lengre sikt enn bare neste sesong.

Jeg er ikke kategorisk negativ til typer som Nagelsmann og Motta, men sier nei takk til både Potter og Emery. Mtp Berradas fortid i Barcelona kan kanskje Xavi være en aktuell kandidat. Han er også en manager som ikke er redd for å gi unge spillere sjansen. Et par kampers utestengelse av UEFA bør ikke bety all verden i Conference League 😬

Sånn! Da var jeg ferdig med managerdiskusjonen for denne uka 😆
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Pink Final, Pangaea, Pwint, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Mikkjal Thomassen er ikke nevnt, merkelig :D
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4722
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2646
Liker mottatt: 10788

Nagelsmann har forlenget kontrakten med Tyskland til 2026, så da er i alle fall han ute av bildet.
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Pancho P, Rød Pølse, Pangaea, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4447
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2886
Liker mottatt: 9497

Mye rykter om Tuchel på Twitter i kveld. Både fordi ten Hag virker å sitte mer og mer utrygt, men også fordi det er rapporter fra Tyskland om at SJR og Ineos vurderer Tuchel som erstatter dersom ten Hag skal vekk. Legger ved en link til den tyske journalisten publiserte ryktet.

post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Logisk sett så syns jeg det passer med Tuchel etter ETH. Står for mye av det samme og særlig på det disiplinære.

Det sagt, så har jeg personlig svært liten sans for Tuchel, noe jeg også har for ETH, men syns ingen av de er særlig interessante å høre på. Ingen av de har utstråling, eller den karismaen jeg håper en trener skal ha.
Er også svært skeptisk til om de har det som trengs på det personlige plan mot spillerne, det som Solskjær var ekstremt god på. Får litt Mourinho-vibes over Tuchel.

Det sagt, så anser jeg han som langt bedre taktisk enn ETH, men er svært usikker på at det er veien å gå.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Blir meget spennende å se hva som skjer mtp manager. Jeg har gitt opp å velge meg en favoritt til å overta. Selv med INEOS inn som navigatører på den sportslige biten.

Grunnen til at man gir opp er jo denne voldsomme bakker og berg-reisen MUFC byr på. Uansett hvilken manager som har fått prøve seg. Skjønner derfor de som vil at manager skal få tid, siden det er noe som har mangla de siste 10-11 årene. Samtidig er det overhodet ikke sånn at det alltid er avgjørende for at en klubb skal gjøre det bra.

Angående skader så mangla United kun 2 spillere fra sin antatt beste lagoppstilling i går? Kanskje 3? (Shaw, Martinez og Varane). At Casemiro spiller stopper og McT går inn på midten er på en måte ikke veldig viktig. Siden Casemiro kanskje gjør mindre skade som forsvarer enn midt? McT har jo egentlig fått en del kritikk når han har startet som 1 av 2 def. midtbane. Men han gjør det ikke dårligere enn Casemiro der antageligvis...

Så bytter man ut to spillere fra 66 og 72 minutter. 3-1 kom kanskje mellom disse byttene? Så kommer det jaggu 2 mål til.

Ansvaret her får EtH og spillerne dele på. AWB er jo midt i suppa i går, men uansett så slipper hele laget Coventry inn i kampen. Helt uforståelig.

Måten laget fremstår på minner om majoriteten av sesonger fra og med 13/14. Mulig EtH får muligheten til å starte på ny frisk 24/25, akkurat nå synes jeg det er like greit, så håper jeg at det ikke skyldes likegyldighet fra min side :yikes:
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4722
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2646
Liker mottatt: 10788

Ambivalent til Tuchel, altså.

Er nok faglig sterk, men virker som en litt sur vriompeis. Ingen stor oppgradering fra ETH på karisma-fronten, i alle fall. Litt sånn fagnerder begge to, usikker på om det er nok. Også spent på hvordan han takler fokuset og kritikken som alltid kommer. Ser for meg at han kan finne på å tilte skikkelig.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2600
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 8732

Kjetil Knutsen. Så kan det bli spenning i Eliteserien i år😉 Vi har jo hatt suksess med Liverpool-fans på Old Trafford tidlegare.
post liked by: Pwint, Can2, Pangaea, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2946
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13697
Liker mottatt: 8802

Etter, og ikke minst på slutten av kampen i går var jeg helt ferdig med EtH. Men nå er jeg tilbake der at jeg ikke ser noen klare alternativer. Jeg spøker med Solskjær, men jeg unner ham bedre enn å ta over midlertidig.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pancho P, Can2, Pangaea, Rød Pølse, Spirograf1, 28FPellistri
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2771
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3977
Liker mottatt: 5163

Ryder wrote: 19 Apr 2024, 11:14 Nagelsmann har forlenget kontrakten med Tyskland til 2026, så da er i alle fall han ute av bildet.
Takk, da endte jeg opp med å ha rett om det vertfall, selv om jeg ikke visste kontrakten var utgående når jeg skrev jeg tvilte han kom til å gi seg før VM i 2026 :D
post liked by: Pwint
User avatar

Andtho01
Posts: 1161
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3621
Liker mottatt: 3748

Rart at vi ikke er linket til han her ennå.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19393

Har vel vært noe skriblerier om ham, eller så blander jeg.

Gamle Gasperini tok innersvingen på ham i gruppespillet og i round of 16 i EL da. Atalanta vant i Lisboa og spilte U hjemme, vant hjemme og U i Lisboa i round of 16. Amorim uttalte dette før utslagsrunden:

https://football-italia.net/amorim-i-am ... -atalanta/
Last edited by Blodfink on 23 Apr 2024, 07:15, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Pwint
LUHG!
Post Reply