Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2952
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13722
Liker mottatt: 8834

Enig @Tringe. 👍
post liked by: Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Leser på engelsk Coventry forum.
De frykter mest våre raske kanter, og særlig Rashford.
De diskuterer om det blir fem mann bak hos dem.
Og om de bør bruke Joel Latibeaudiere eller Milan van Ewijk på høyreback.
Ser de tror Lati vil bli spist levende av farta og rykket til Rash.
Digg at supportere hos andre lag ‘verdsetter’ ham 😆.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

@Pink Final, tror du Rashford starter kampen? Noen endringer bør jo komme etter 'fyrverkeriet' mot Bournemouth?
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Andtho01
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Tror han starter @Jan Erik.
Ten Hag, Rangnick og Solskjær har stort sett startet Rashford.
Siste manager som brukte ham mer fra benk var Mourinho.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Andtho01
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Får håpe han finner ut av ting da, @Pink Final. Er jo ikke bare Rashford sin feil at vi ikke ser ut som et lag. Ser litt på Sancho sine bevegelser for Dortmund nå. Han er ikke spesielt aktiv, men virker som han forstår rollen sin greit. Hvorfor får ikke vi det til?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Andtho01
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7630
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27428
Liker mottatt: 17906

Virker som Coventry fansen tror vi kommer til å true dem mest med farta vår på kantene.
Vi har flere raske kanter.
Rashford, Garnacho, Antony og Amad - der Rash er den raskeste.
Kanskje den raskeste spilleren i hele den engelske ligaen?
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Van der Ven er den raskeste som er registrert i PL. Nesten 38 km/t. Rashford ikke på topp 10 denne sesongen (liste fra februar)
post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4448
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2892
Liker mottatt: 9504



Jeg er helt enig med Rashford om at nok er nok. Det er nok elendig kroppsspråk, laber innsats og ingen vilje eller forsøk på å forbedre prestasjonene på banen.
post liked by: Andtho01, Pwint, Tringe, Alf banan, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

All trakasering, hetsing og "naturligvis" rasistiske skjellsord han får etter seg, hører ikke hjemme noen plass.

Rashford kan gjøre det enormt enkelt for seg selv. Dette kommer ikke om man kun er dårlig(i alle fall i mye mindre grad, noe ville det sikkert vært om han var god også), men er man dårlig og i tillegg ser ut til å gi blaffen, ikke gi ALT, så kommer dessverre det verste i folk frem. Det er sjeldent mellom hver gang man ser dette hos Rashford, særlig i år. Vis at du BLØR for drakten, løp ræva av deg så "driter" store deler av fansen om formen er dårlig.

Det er heller ikke noe nytt, dessverre. At våre egne får hardere medfart blant fansen når de ikke gir alt, enn spillere som er kjøpt.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4448
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2892
Liker mottatt: 9504

28FPellistri wrote: 26 Apr 2024, 09:44 Det er heller ikke noe nytt, dessverre. At våre egne får hardere medfart blant fansen når de ikke gir alt, enn spillere som er kjøpt.
Også er det vår egen som labber rundt. Vi kan ta eksempler på to andre spillere som har fått mye kritikk, Maguire og Bruno, den ene har stått i en hinsides shitstorm de siste årene og den andre spiller sin beste kamp for sesongen med brukket hånd. Respekt og anerkjennelse fortenes basert på handlinger fremfor fødested for min del, og Rashford fortjener kritikk for sin atferd og sine prestasjoner, og da spesielt førstnevnte.

Så er det selvsagt ikke greit med sjikane langt over streken eller rasisme, men veldig mye av det som kommer mot han er kritikk som jeg mener er innafor.
post liked by: Alf banan, 28FPellistri, Pwint, Andtho01
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Mye av det Rashford får ER ren sjikane, det er hevet over enhver tvil. Det ble vel gjort en undersøkelse for en tid tilbake der de fant ut at Rashford var den drettsutøveren i hele verden som fikk nest flest hets-meldinger i sosiale medier - bare slått av Cristiano Ronaldo. Så det har gått over styr og er ikke proporsjonalt med "synden". Det var det heller ikke med Maguire, eller Bruno for den saks skyld.

Men ja, denne sesongen har han provosert meg også, og han gjør seg selv vanskelig å like. Når han vet utmerket godt hvordan han blir oppfattet, og likevel ikke klarer å endre på noe som helst, er det forståelig at det er en rød klut for mange.

Likevel vil jeg argumentere for at Rashford har vært den samme spilleren hele tiden - på godt og vondt. Det er ikke sånn at han plutselig har sluttet å jobbe hjemover eller sluttet å presse. Han har aldri gjort det, aldri vært god til det og han vil aldri bli det, men han har kompensert for og kamuflert sine svake sider gjennom å være jæskla god på det han kan. Og han har fått lov til å "jukse", spesielt under Solskjær, ettersom oppsiden (krefter igjen til offensive løp, hele tiden ligge og hugge på offsidelinja) har vært større enn nedsiden. Når det svikter, har han ikke noe å falle tilbake på - og det handler mer om type enn om vilje, tror jeg. Rashford har ikke ett eneste defensivt fiber i kroppen, han KAN IKKE spille forsvarsspill. Og når han og laget nå er avhengig av ham i den delen av spillet, blir det veldig synlig og tydelig problematisk for ham individuelt og for strukturen i laget.

Dette er sikkert totalt irrelevant og på sida av det egentlige problemet, men jeg synes han endret seg negativt da han begynte med den der alvorlige "finger mot tinningen"-feiringa. Kanskje fordi jeg generelt misliker planlagte feiringer, i alle fall dem som er blottet for glede/energi, men for meg virket det som et uttrykk for at dette ikke er gøy lenger. Har knapt sett ham smile siden.
Last edited by Ryder on 26 Apr 2024, 10:49, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Andtho01, messilingard, 28FPellistri

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1593

Bare så det er sagt, jeg er enig i mye av den konstruktive kritikken av Rashford. Han har som du sier @messilingard labbet rundt. Ser lat og uinteressert ut. Vært ræva hele sesongen, med noen lyspunkt her og der.

Kritikken mot Maguire har vært helt absurd. Kritikken på Fernandes, tror jeg er svært lav blant de fleste United-supporterne, men litt høyt blant noen store kontoer på SoMe. Kjenner personlig ingen United-fans som ikke mener han er vår beste og viktigste spiller.
post liked by: Andtho01, Pwint, messilingard
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2952
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13722
Liker mottatt: 8834

Nå vet ikke jeg hva han reagerer på. Jeg er ikke aktiv på sosiale media mm. og mye kan ha blitt sagt der som er ille. Men når det gjelder kritikken for hvordan han har fremstått etter han signerte ny kontrakt, så syns jeg mye av den er rettferdig. Han spilte som en gud helt frem til han signerte ny kontrakt og fremsto deretter som mye mindre interessert og engasjert. Det kan selvsagt være helt tilfeldig at det skjedde da, men jeg syns ikke lengre han ser ut som han har lyst å spille. Litt lei av syting på internett for tiden. Vis oss at du vil spille for klubben, ikke snakk om det på X.

Han tjener mer på en mnd. enn mange av fansene hans vil tjene i løpet av et liv. Han spiller for klubben han har vokst opp i, og som har gitt ham alle muligheter. Da forstår jeg at folk er skuffet over at han bare spiller sånn halvveis. Se på Bruno som uansett om han har en god eller dårlig dag, jobber fletta av seg (derfor han ikke har fletter). Det er det vi ønsker å se. Lidenskap og innsats i alle (eller i det minste de fleste) kamper.
post liked by: messilingard, Andtho01, 28FPellistri, Ryder
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1171
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3658
Liker mottatt: 3787

Ingen fortjerner hets men at Rashford skal få masse kirtikk det er på sin plass med hans innstiling på banen denne sesongen. Rashford vet kor vikitg han er for laget men han gir totalt faen. Kanskje på tide å la han reise til en annen klubb for å restarte karrieren hans.
post liked by: 28FPellistri, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Jeg er 99,9 prosent sikker på at Rashford ikke gir faen. Kanskje heller tvert imot, han ser deprimert og plaget ut. Han skjønner selv at han spiller dårlig, det er åpenbart for meg. Det er vel mer et spørsmål om hvordan han angriper problemet og ikke minst om han får de riktige rådene fra de rundt seg. Det er en dårlig skjult hemmelighet at Rashfords "entourage" ikke nødvendigvis påvirker ham positivt.

ETH har stått last og brast med ham, og på en måte kan det ha vært med på å forsterke problemet. At han får starte og fullføre så mange kamper, selv når han tydelig er ute av form, utfordrer fansens (og medspillernes?) rettferdighetssans. Jeg mener han burde blitt benket mye oftere - både for å få pause og slippe fokus i dårlige perioder, men også for å markere en standard, oppmuntre til endring og gi et spark bak. Så er kanskje Rashford et menneske som trenger gulrot og ikke pisk, men det er likevel grenser for hvor lenge man kan stryke noen medhårs.

Kanskje er det et miljøskifte som skal til, komme et sted med mindre nådeløst fokus. Vi er verdens største klubb, på godt og vondt, og ikke det letteste stedet å finne seg sjøl igjen dersom ting går på tverke.
post liked by: messilingard, Pwint, Andtho01, red
Post Reply