Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2952
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13722
Liker mottatt: 8834

Jeg mener han bør få gå ut kontrakten sin. Selv om det har vært mye rart denne sesongen og deler av forrige så tror jeg han er en god manager. Samtidig er jeg lei av at vi skal bytte hvert andre år.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse, Jan Erik, Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1521
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3637
Liker mottatt: 4952

@Jan Erik og @Pwint: Kan og gjerne ta en sesong til med Ten Hag.

Skal jeg være ærlig, har jeg mistet det meste av troen på ham som taktiker og lagleder. Men en sesong til vil i alle fall fjerne enhver tvil, uansett vei man heller.

Men jeg ser for fort meg at vi starter sesongen og ser ganske lik ut i spillestil som nå. Jeg synes jo vi så veldig mye tendenser av de samme svakhetene i fjorårssesongen også, selv om vi var bedre enn nå. Men håper det er feil, og det blir en positiv sesong.

Dette blir et langtidsprosjekt for INEOS uansett. Å fornye stallen til det nivået vi trenger kan ta flere år.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Ryder
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14663
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23430
Liker mottatt: 19421

Jeg er helt 50/50 angående EtH, veldig vanskelig egentlig. Jeg har trua og samtidig ikke.

Hvem som evt. skal erstatte ham vet jeg ikke. Litt resignert rett og slett.

Dette er i INEOS' hender nå. Inntil det tyder på noe annet, så må jeg stole på at de har bestemt seg, eller har det klart for seg hva de ønsker.

Tror ikke det spiller noen rolle om United vinner FA-cupen eller ei for EtH's del.

INEOS har vel alle verktøy de trenger for å bestemme seg, vil tro de har tatt en avgjørelse, hadde ikke gjort noe om de offentliggjorde dette...
post liked by: Pancho P, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2105
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9332
Liker mottatt: 8579

Jeg mener jo at EtH bør få mulighet til å vise hva han kan med et godt sportslig apparat i ryggen. Håper og tror at INEOS tar avgjørelser basert på hvordan ståa er internt, og ikke kjører den populistiske varianten vi har sett det siste tiåret.

Samtidig er jeg lei av både managerbytter og diskusjonen. Det er ikke slik at United står og faller på nederlenderen. Skal man gjøre en endring bør man være rimelig sikker på at det er en oppgradering. Kryssser fingrene for at det blir fremgang, uansett hvilken løsning man lander på.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Vidar Dale Fjeld
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Om INEOS skal gå etter boka, så skal jo den sportslige profilen, inkludert taktikk, være et langsiktig prosjekt som skal implementeres på alle aldersnivå. Og den profilen skal toppledelsen være enige om.

Derfor tror jeg ETHs framtid avgjøres av hvor godt han klarer å selge inn sin filosofi og visjon, sitt «end game», ikke om vi ender som nummer 5 eller 8 i PL eller om vi vinner FA-cupen eller ei. Klarer han å overbevise dem om at vi bare er noen få spillere/typer unna å se ut som et topplag? Hva og hvor mye mangler, og hvor realistisk er det at problemene vi alle ser lar seg løse? Er stilen bærekraftig eller ikke?

Så håper jeg de som faller ned på en avgjørelse til slutt faktisk er de som sitter på fotballkompetanse, og ikke Jim Ratcliffe selv.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, 10Hag, Pink Final, Belfastboy, 28FPellistri
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Enig, @Ryder. Håper de har folk som snakker med ham som vet hva dette går i. Ellers må de muligens vente til de nye er på plass? Om ikke de allerede har begynt da...
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Pancho P, 28FPellistri
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Ja, hvem vet hvor involvert de kan eller tør la Berrada, Ashworth osv være før de er offisielt ansatt. De snakker garantert med INEOS, men de kan jo f.eks ikke snakke formelt verken med andre managerkandidater eller ETH selv for den saks skyld. Dersom Ashworth har møter med ETH og det ender med at ETH ønskes sparket, vil jo ETH ha all mulig juridisk ammunisjon å slå tilbake med.

Og det er egentlig hovedgrunnen til at jeg tror han får en sesong til, men at evalueringen og planleggingen skjer kontinuerlig og parallelt. Ikke en ideell situasjon det heller, så klart.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pancho P
User avatar

Jan Erik
Posts: 2521
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7836
Liker mottatt: 8231

Enig, @Ryder. Alt hadde vært mye enklere om vi faktisk kjempet om topp 4 nå. Da kunne vi (ten Hag) tålt å miste det, men nå er vi såpass langt bak at det blir vanskelig å forsvare. Negativ målforskjell, støy, rekord i antall tap, ubegripelig mengder med skudd imot osv...
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14663
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23430
Liker mottatt: 19421

Hørte bare første 7 min av Uno, støtter de på at manager virker sta, og spiller et system han ikke har mannskap til...For 4-6-8 uker siden sa jo manageren at nå var det bare finaler igjen, det har jo svikta totalt. Det er jo ikke en veldig solid søknad om videre engasjement.
post liked by: Pwint, Jan Erik, 10Hag, Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4723
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2647
Liker mottatt: 10798

Øyvind Eide i gjennomgangen som er ute på united.no nå klarer heller ikke skjønne at ETH ikke endrer på den defensive strukturen, og lander på at det handler om stahet.

Det store paradokset er jo hvordan han hele tiden har proklamert at vi ikke kan spille som Ajax pga andre spillertyper (altså pragmatisme), samtidig som han tviholder på dette oppsettet. Et oppsett som vi enten ikke har spillertyper til, eller som rett og slett er et dårlig oppsett det er umulig å prestere godt i samme hvem som spiller hvor.
post liked by: Pwint, Jan Erik, 10Hag, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2777
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3994
Liker mottatt: 5188

Begynte å se på siste episode av UNO, og etter 6 minutter får jeg egentlig lyst til å fistpumpe :rofl: :strong:

Jeg har sagt mye av det samme i det siste, så synes Dag Langerød virkelig talte for meg der. Skal se resten av episoden, men synes den starten var fin. Godt å høre litt andre tanker innimellom :)

Så forstår jeg selvsagt argumenter om at han ikke har hatt gode nok resultater og at spillet ikke har vært godt nok i år, og derfor kanskje bør sparkes. Men min mening er altså fortsatt at han bør gis mer tid. Og forhåpentligvis kan endelig en Manchester United manager ha et godt sportslig apparat i ryggen neste sesong. Det har vi ikke hatt siden Sir Alex sine glansdager.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pwint
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1946
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2575

Pangaea wrote: Today, 14:34 Begynte å se på siste episode av UNO, og etter 6 minutter får jeg egentlig lyst til å fistpumpe :rofl: :strong:

Jeg har sagt mye av det samme i det siste, så synes Dag Langerød virkelig talte for meg der. Skal se resten av episoden, men synes den starten var fin. Godt å høre litt andre tanker innimellom :)

Så forstår jeg selvsagt argumenter om at han ikke har hatt gode nok resultater og at spillet ikke har vært godt nok i år, og derfor kanskje bør sparkes. Men min mening er altså fortsatt at han bør gis mer tid. Og forhåpentligvis kan endelig en Manchester United manager ha et godt sportslig apparat i ryggen neste sesong. Det har vi ikke hatt siden Sir Alex sine glansdager.
Støttes 100% blir veldig skuffet vist Ten hag får sparken nu. Så håper han får minst 1 sesong til, går det da til helvete så er det vel logisk å få inn en ny trener.
post liked by: Jan Erik, Pangaea, Andtho01, Rød Pølse, Pwint
Post Reply