Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4718
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2639
Liker mottatt: 10765

Leksa man har lært her er at United ikke lenger er klubben der folk skal få prøve seg og lære seg nye jobber, nå må du ha vist andre steder at du duger.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, messilingard, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Blodfink wrote: 09 Apr 2024, 18:42 Ikke at Ferguson bør være en beslutningstaker nå for tiden tenker jeg.
😂 Der kunne jeg ikke vært mer enig. Elsker fyren, men alt og alle har sin tid. Nå er vi jo i ferd med å gå bort fra amerikaniseringen, så da er det greit å unngå beslutningstakere i 80-åra 😬
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5151

Synes faktisk det er litt leit at John Murtough forsvinner helt ut av klubben. Greit nok at han kanskje fikk litt vann over hodet når han ble promotert helt til toppen (innen sitt felt) i 2021, men før den tid gjorde han en meget god jobb for både hele akademisystemet og for kvinnelagene. Men samtidig har jeg forståelse for at han sikkert ikke er kjempeinteressert i å bli "nedgradert" dit igjen, samt at de nye folkene som kommer inn sikkert vil ha kontroll på de lagene også, og da særlig akademiet for de med utovertiss.

Ønsker Murtough lykke til videre (så lenge du holder deg unna noen visse klubber), og takker for lang og god tjeneste i klubben vår.

Ellers godt å se at Fletcher vil være med videre, men med en annen (og mer passende) stillingstittel. Antar han vil fortsette å være et godt bindeledd mellom de eldre akademilagene og førstelaget.
post liked by: red, Blodfink, Pink Final, Pwint, Jan Erik
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Tenker at manageren har sine ord i behold når han sier at fremtiden er lys ✨

post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Jan Erik, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Nok en svak forestilling i kveld. Det er vel ingen som er direkte sjokkert.

Ingen tvil om at vi går en spennende sommer i møte. De fleste av oss har vel noen tanker om overgangsvinduet. Jeg er ikke blant de som ønsker et managerbytte, men jeg forstår at det er en diskusjon som lever i beste velgående. Hva er realistiske forventninger når det gjelder spillere ut og inn?

At INEOS-delegasjonen kritiserte signeringen av Casemiro (da de var på Old Trafford ifm budrunden i fjor) forteller meg at de har en klar formening om hvordan United bør operere i markedet, og at det kommer en kursendring.

Jimbo har uttalt at rekruttering er helt essensielt for å oppnå suksess. Jeg har forstått det slik at man ser på en sterk og kompetent sportslig ledelse som en forutsetning for å lykkes på dette området. Endelig ser det ut til at United har planer om å få på plass en bærekraftig modell. Jeg mener at den nåværende manageren fortjener å jobbe videre med støtte fra den nye strukturen.

United har brukt MYE penger på spillere, men har rekruttert uten en (god) strategi. Vil tro at vi får se mer fokus på spillertype, personlighet og alder, og mindre fokus på navn og markedsverdi i form av draktsalg.

Spillerne jeg mener vi bør bygge laget rundt er: Onana, Dalot, Mainoo, Bruno, Garnacho og Højlund. Så er det opp til resten å vise at de klarer å holde seg skadefrie og/eller heve seg i takt med klubbens standarder. McTominay vil jeg gjerne beholde som kulturbærer og wildcard.

Jeg har ikke alt for sterke meninger om hvem som bør selges, eller fristilles, men jeg ser for meg at det er et par tidligere Real Madrid-spillere med høye lønninger som står høyt på den lista. Ellers kan man mer eller mindre plukke fritt fra minst halve stallen.

Alle skadene vi har hatt på forsvarsspillere denne sesongen tilsier at det kan være fornuftig å starte rekrutteringen i de bakre rekkene. Men vi trenger også en ekstra målscorer, og det er behov for «legs» i midtbaneleddet.

Hvis jeg skal velge én drømmesignering er det João Neves. Benficas «wonderboy» tikker så og si alle boksene mtp hva United har behov for sentralt i banen. Prisen er det eneste aberet, men kvalitet, alder og potensial gjør at det sannsynligvis vil være verdt det. Vi har jo relativt gode erfaringer med å hente portugisiske spillere.

Håper man prioriterer å forsterke sentrallinja først. United må nok bruke minst et par sommervinduer på å bli en seriøs utfordrer til ligagullet, men vi bør kunne forvente CL-spill etter neste sesong.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4447
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2885
Liker mottatt: 9497

Fem år på Lacey, og det er gode nyheter! Selvsagt et stykke til førstelaget, men dette er en spiller som jeg har stor tro på!

post liked by: Andtho01, Jan Erik, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Pancho P, Tringe, Pwint, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519



Antony er jo nærmest avskiltet som Unitedspiller. Når man ser denne statistikken er det kanskje ikke så rart. Brasil har i tillegg Raphinha, og sikkert et halvt dusin andre vinger, som holder et høyt internasjonalt nivå. Det er likevel et tankekors at vår enbeinte kamerat står bokført med 16 landskamper, deriblant 4 VM-kamper og 9 i VM-kvalik, på et landslag som åpenbart har relativt god konkurranse om plassene.

Kan det være at vi enda ikke har sett det beste av den utskjelte brassen? Er det ekstra vanskelig å komme til verdens største sportsklubb med en enorm prislapp hengende over seg? Jeg tror det. At laget sliter med å prestere, og man blir beskyldt for å være voldsmann, gjør det neppe enklere. EtH virker å ha stor tro på Antony. Manageren bør jo ha rimelig gode forutsetninger for å vite hva som bor i spilleren, selv om han er taktisk analfabet 😆

Må innrømme at jeg har mer sans for spillere som jobber rævva av seg, og trøkker til i taklinger, enn spillere som lunter rundt og unngår å gå i dueller.

Jeg klarte aldri å bli særlig imponert av det Sancho leverte i Unitedtrøya. Typisk luksusspiller som passer best i en liga som ikke er spesielt fysisk. Som brite bør man klare å tilpasse seg engelsk fotball. Han er sikkert kjempegod i futsal, men har ikke så mye å bidra med i PL. Elendige holdninger drar ikke opp helhetsinntrykket, og jeg håper vi slipper å se han i rødt igjen.

Rashford har mer ekstremferdigheter, men jeg begynner også å bli lei av å være vitne til kronisk underprestering. Han har levert noen helt fabelaktige prestasjoner som Unitedspiller, men nå er det omtrent et år siden sist. Det holder ikke. Gammel moro kan ikke gi en spiller ubegrenset tillit. På sitt beste er Rashford verdensklasse, men en nøkkelspiller må levere opp mot sitt beste i nesten hver kamp. Der må lista ligge i Manchester United.

Her har først og fremst spilleren en jobb å gjøre, men også den sportslige ledelsen. Hvis man ikke klarer å tenne en gnist er det bedre å skille lag.

Garnacho er bankers, Amad har vist glimt av hva som bor i han og Antony har innstillingen, gutsen og muligens også kvaliteten som kreves. I tillegg har vi Lacey (17) og Mantato (16), to akademispillere med kjempepotensiale, som har trent med førstelaget denne sesongen. Forson og Pellistri er to andre som kan bidra. Det er kanskje ikke så veldig sannsynlig at sistnevnte kommer tilbake til klubben, men vi har i hvert fall noen alternativer.

Greenwood kunne vært en god tilvekst, men det toget har sannsynligvis forlatt perrongen.

Jeg håper vi unngår å betale i dyre dommer for en kantspiller denne sommeren. Det er definitivt et par avgjørelser som må tas.

Olise har jo vært linket ganske heftig de siste månedene. Jeg er ikke spesielt sugen på en ny kjeks til £60M, og vil helst bruke sommerens overgangsbudsjett på å styrke sentrallinja.

Det er flere spørsmål enn svar i dagens spillerstall.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Jason Wilcox er bekreftet som ny Technical Director. Han starter i rollen umiddelbart. INEOS leverer 👍
post liked by: Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Andtho01, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4718
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2639
Liker mottatt: 10765

Knall! Tror det er ekstremt viktig på kort sikt å få på plass én som kan jobbe fritt og åpent med umiddelbar virkning. Regner med Wilcox har Berrada og Ashworth på speed dial…
post liked by: Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2945
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13694
Liker mottatt: 8797

Rød Pølse wrote: 18 Apr 2024, 19:42

Antony er jo nærmest avskiltet som Unitedspiller.
Jeg er fremdeles usikker. Innimellom synes jeg han viser tegn til at han har noe spesielt. Lurer litt på om den sinnssyke prisen har ødelagt endel.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1160
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 3748

Ineos jobber hardt.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, messilingard, Pwint, Buchan, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4447
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2885
Liker mottatt: 9497



Må si at jeg syntes det er svært imponerende å løpe maraton i en alder av 71 år!
post liked by: Pwint, Andtho01, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, Buchan, Jan Erik, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Ja det er bra gjort.
Leste at han satser på å rekke 2 omgang.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Andtho01, Buchan, Jan Erik, RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5151

messilingard wrote: 21 Apr 2024, 14:27

Må si at jeg syntes det er svært imponerende å løpe maraton i en alder av 71 år!
Synes det er imponerende uansett alder :blush:

Stakkars mann da. Kommer inn til andre omgang, sikkert veldig sliten, og med blodårene synlige. Og så sitter han ved siden av en vampyr. Kan umulig ha hatt hvilepuls.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Pink Final, Andtho01, Spirograf1, Jan Erik, RedTrafford, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4447
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2885
Liker mottatt: 9497

Det er vanskelig å ikke like SJR for min del. Det er noe som er utrolig beroligende med å høre på fornuftige ord fra toppen. Kultur starter helt på toppen og han her tror jeg skal klare bygge en organisasjon som er verdig United!

post liked by: Pangaea, Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, Tringe, Pancho P, Buchan, Rød Pølse, Can2
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply