[PL] Manchester United - Aston Villa (01.12.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United - Aston Villa

Søndag 01.12.2019 kl 17:30

Premier League
Old Trafford, Manchester


Head to Head:

Kamper spilt: 48
Man Utd seire: 34
Uavgjort: 11
United Tap: 3


Pressekonferanse:
// Kommer //

Cola



Skjermbilde 2019-11-30 kl. 01.21.00.png
Skjermbilde 2019-11-30 kl. 01.21.00.png (101.93 KiB) Viewed 3131 times
[/b]
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

98 United seiere
39 uavgjort
49 Villa seiere

Oppdelt i turneringer

FA cup 10-0-2
Liga cup 2-1-3
C Shield 1-0-0
Liga 85-38-44
Liga i PL æraen som oppgitt i førsteposten 34-11-3 :thumb_up:

Man United på 9 plass med 17 poeng.
Aston Villa på 15 plass med 14 poeng.

Dette blir tett og jevnt.
Har sett noen få Villa kamper, og de dominerte i perioder både mot Spurs og Arsenal.
De er et lag som er i stand til å spille ut motstander på en god dag.

Dean Smith foretrekker vel 4-2-3-1 som utgangspunkt.
Når de forsvarer seg blir det til 4-1-4-1.
Tviler på at de kommer til Old Trafford å angriper rett i strupen på United.
De er redde for kontringsstyrken Rashford, Martial og James besitter.

Midtbanen deres ser klart sterkere ut enn United’s midtbane.
Spesielt om McTominay (og Pogba) ikke er med.

Jack Grealish er en habil indreløper med offensive kvaliteter.
Når jeg har sett Villa trekker Grealish mye ut mot venstre i banen.
John McGinn har imponert stort.
Han spiller ved Grealish side men litt dypere i banen, dog ikke som anker.
Der spiller enten Conor Hourihane eller Marvelous Nakamba.
Tipper Nakamba.

Redd United vil slite med å bryte ned Aston Villa.
Akkurat som både City (i første omgang), og Liverpool (i hele kampen) sleit mot dem.
Ble imponert over hvordan de presset Liverpool og nektet dem rom.

Historisk sett har det vært en hel haug av morsomme matcher mot dem.
I United lektyre kan man lese til øye blir stort og vått om FA cupkampen i 1948.
Villa tok ledelsen etter 15 sekunder på Villa Park.
Første gang United var nær ballen var avspark etter gållen.
United kom voldsomt tilbake, og Matt Busby’s gutter ledet 5-1 til pause!
I 2 omgang reduserte Aston Villa til 4-5 før United satte spiker’n i kista og vant 6-4.
Omtalt som den beste 3 runde kamp i FA cupen noengang.

I moderne tid er United også snudd matcher mot Villa i FA cupen.
Husker godt den i 2002, da Villa ledet 2-0 og United med Solskjær og ikke minst van Nistelrooy i spissen vant 3-2.



Og, hvem kan glemme PL matchen i 2009?
Da unge Macheda kom inn å scoret vinnermålet.

Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp, dette blir ikke lett tror jeg heller, fine tilbakeblikk over her[mention]Pink Final[/mention].

John McGinn ja, blir spennende å se hva han får til i morgen. Selveste SAF ville visstnok at Ed skulle hente ham i sommer. Husker ikke hvor jeg så det. United.no muligens.

Villa har noen fotballspillere de, og det var bittert når scouserne snudde og vant...Grusomt var det.

Og så blir det spennende å se Tyrone Deon Mings, ikke så populær etter klammeriet med Zlatan på Old Trafford, da som B`mouth spiller.

Men jeg er fan nå, holdt med Zlatan i den saken da...Men de var like gode mener jeg å huske, Zlatan er ingen engel, haha.

Men Mings bør vurderes som aktuell, om stopper skal inn. Men vi får se hvordan han gjør det mot raske folk i morgen.

Han har blokkert flest skudd av samtlige spillere i PL denne sesongen. Fysisk beist, kynisk og knallhard, akkurat det jeg ønsker av en stopper.

Forventer at det blir noen mål begge veier i morgen egentlig, United har begynt å score oftere, men virker sårbare bakover til tider...

Tipper med hjertet: 3-2 seier.
LUHG!

Deleted User 108

McTominay og Matic ute av kamptroppen, men Dylan Levitt er med i følge Manchester Evening News.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det blir en spennende kamp, men jeg har tro på seier. Nå begynner det å komme spillere tilbake fra skade, så da blir det trolig et mer slagkraftig United utpå der.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Midtbanen blir det store spørsmålet i dag...Moro med Levitt inn uansett, har trua på`n.
Mcilroy wrote: 30 Nov 2019, 22:20 men Dylan Levitt er med i følge Manchester Evening News.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg tror det var en tabbe av Solskjær (Røkke ødela) å ikke gå til AV. Tror det hadde vært er langt bedre springbrett enn det Cardiff og gale-Tan endte opp med å bli. AV er en klubb med noe bedre tradisjoner enn Cardiff. Når eier skifter farge på lagets drakt pga overtro og spådamer, så bør det ringe en bjelle hos alle som er der. Ble ikke akkurat noen suksess med rød drakt for Tan &Co

I dagens kamp så sliter jeg litt med å se for meg midtbanen. Hadde trua på at McT skulle være klar, men slik ble det tydeligvis ikke. Kan hende at Mata bør spille fra start.

Så blir det spennende å se om Shaw kommer inn, eller om Williams får fortsette. Han har jo ikke gjort seg vekk, og jeg synes han har gjort det bra framover. Enkelte feil bakover som må skrives på konto for manglende erfaring og rutine, men mye bra. Virker ikke som han er typen som lar seg pille på nesen heller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Torquemada wrote: 01 Dec 2019, 12:34 Jeg tror det var en tabbe av Solskjær (Røkke ødela) å ikke gå til AV.
Det kan være at Villa hadde vært et bedre valg ja, ante ikke at Røkke ødela det. Men overrasker meg ikke, er jo i bunn og grunn en kjeltring...

Ja, venstreback i dag er litt usikkert, blir Williams eller Young, Shaw får innhopp?

Pereira og Mata virker sannsynlig i McTominays sannsynlige fravær...Garner ble jo tatt av mot Astana, om det var for å spare ham til i dag eller kun taktisk kamp-bytte aner jeg ikke. Om Garner og Levitt begge er på benk, håper jeg å se Levitt få innhopp. Var mye bedre enn Garner mot Astana.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Håber på dette hold:

DDG
AWB, Tuanzebe, Maguire, Williams
Garner, Levitt
James, Mata, Rashford
Martial

Men alle ved jo, at Solskjærs favoritter inkluderer dårlige spillere som Lindeløf, Lingard og Andreas så mindst to af dem starter.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er greit å la unga lære å svømme før man hiver de på dypt vann [mention]Kyndilfan1[/mention]. At Levitt og Garner starter sammen nå tror jeg ikke ville gått bra, kunne sikkert startet med én, men begge to trenger hjelp fra noen mer erfarne. Hvis man da i tillegg skal spille med Mata i 10eren, begynner det å bli veldig lite defensive fibre på den midtbanen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ikke mye fart og kraft over MU gutta til nu, blir vel en mareritt kamp det her. Det laget som MU mønster nu er ikke bedre en at dem kan havne i nedrykk strid, så får tiden vise om det kommer noen nye eller om det blir bedre når Pogba og Mct kommer tilbake.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Dette er ikke veldig bra første 20...Vi burde ha utnyttet de mulighetene før 0-1...Men hverken Rashford, Mata eller James evner å treffe en medspiller med en pasning.

At Mata ikke triller ballen til Martial som står på blank er uforståelig.

At James ikke treffer medspiller begynner jeg å bli vant til.

Rashford roter også i siste fase...

Flott spill frem til de avgjørende valg...Da får de panikk.

Pereira rundlurt av Grealish før målet.

Maguire pinlig i situasjonen han får gult...Flaks for oss at høyrekanten deres måtte ut...

Pereira får ikke flere kamper når de skadede er tilbake...

Men lenge igjen, håper tipset på 3-2 går inn...

Men OM vi ryker idag blir det kaos blant medier og fans, med Ole i midten ...Spurs og City venter...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Dette er ikke godt nok. Når spillerne mottar ball, så bruker de 2-3 berøringer for å lete etter alternativer. Da går det alt og alt for sakte, og det blir lett å forsvare seg mot.
Jeg sa det forrige kamp, Pereira er ikke god nok for dette laget. Så langt er han helt klart det svakeste leddet.
I angrep er det alt for lite agressivitet. Ingen som følger etter og jakter mulig retur når ballen endelig er på vei inn foran mål.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser jo ut som ikke Ole klarer å få gutta tent før kamp, begynner å lure på om han er for snill fan vet, men ikke mye artig det som skjer på banen nu.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ja se der flott mål, mere sånt.
Post Reply