Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2603
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13541
Liker mottatt: 8750

Flott å lese,@King Eric. Fredrikstad fortente seieren pga strålande forsvarsspel og effektive avslutningar, men jukset må bort. Eg har alltid hatt ein soft spot for FFK, men den blei ettertrykkeleg viska bort i går.

Når det gjeld skader trur eg ikkje dommarane har stort anna valg enn å tilkalle medisinsk hjelp. Vi kjeftar og smell på dommarane for jobben dei gjer, men spelarane treng iallefall ikkje å gjere jobben endå vanskelegare.
post liked by: King Eric, Belfastboy, Rød Pølse, Buchan, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2050
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7640
Liker mottatt: 4370

Jeg liker ikke dette selv, men tror nok at deter umulig å bli kvitt. Har selv stått på stadion og vært frustrert mer en en gang. spesilet når viking møtte Steaua Bucuresti, dervar kynisme på høyt plan.
Når man skal ut i europa så er dette hverdagen man møter, da brukes alle triksene i boka. da hjelper det ikke å være snilleste gutt i klassen.
Blir sikkert fyr i teltet i Stavanger på søndag @Pancho P Skal du ned på kampen?
Anders Palmer gjør i hvertfall sitt til å få opp temperaturen.
Jeg håper Brann lar sin vrede gå ut over pakket fra olje byen :D
Last edited by Buchan on 09 Apr 2024, 09:11, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14712
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23515
Liker mottatt: 19591

Har ytret det jeg trenger angående kampen i går. Har innrømmet at det ikke var pent. Selv om det var pene mål og taktisk godt gjennomført

Om de endrer regelverket så endrer spillet seg. Men hva skal dommerne endre? Det eneste de kan gjøre er å gi kort for åpenbar drøying, (stort sett til keeper), men om spillere ligger nede, hva skal de da gjøre? Jo de legger til tid. Ble spilt 105 min. i går. For FFK sin del handler det om å etablere seg i øverste divisjon, jeg er glad for at FFK endelig viser litt rass-mentalitet og kynisme. Naiv tilnærming betyr fort nedrykk.

Toppfotball er kynisk i stor grad. Jeg forventer ingen tjenester av motstanderne til FFK, det bør ikke motstanderne til FFK forvente heller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så kan det være at stilen endrer seg når laget har gått seg til litt i eliten, ser ikke bort i fra det. På hjemmebane. Men på bortebane mot de antatt sterkeste? Sier seg selv.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pancho P, Buchan, Pangaea
LUHG!

28FPellistri
Posts: 463
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 487
Liker mottatt: 1602

Dommerne må begynne å gi gult kort, uten advarsel først. Gi så en advarsel samtidig med det gule, at skjer det igjen så kommer et nytt gult. Dette først og fremst på keeper og når det brukes 1 min for å ta et innkast. Hjelper lite å gi et gult kort etter 30 minutter når drøyingen starter i minutt 1. Og et nytt etter 80.
På spillere som ligger nede så bør man kanskje innføre at man må ut av banen, og stå der i minst 2 minutt før fjerdedommeren gir signal at han kan gå inn igjen. Da vil man nok bli kvitt noe av problemet.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pwint, Rød Pølse, Buchan
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2603
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13541
Liker mottatt: 8750

@Buchan Nei, eg blir heime. Fruen var mindre imponert då eg kom småbannande inn døra halv ett natt til måndag. Eg kom såvidt for seint til dei evinnelige tunnelstengingane her på Vestlandet og måtte bruke 90 minutt frå Stadion til Åsane i tett kø gjennom sentrum. Så takk for den FFK😅

Igjen, @Blodfink, spelestilen til Fredrikstad er heilt innanfor og sikkert nødvendig for å overleve i divisjonen. Eg har ingenting imot at eit lag pakkar feltet med svære forsvarsspelarar og satsar på kontringar. Sandefjord gjorde det same i fjor og lukkast. Fair play. Det er jukset eg ikkje taklar.

Hadde United eller Brann heldt på på same måten, hadde eg klikka i vinkel og nekta å følge klubben meir. Eg vil tru at Glimt, RBK-supportarar og mange andre hadde gjort det same.

Som @Buchan nemner, finst det lag i Europa som heilt åpenlyst spelar på kynisme og juks, men eg håpar vi aldri hamnar der sjølve. Publikumstala i "jukseligaene" er heller ikkje noko å skrive heim om. Skal norsk fotball ta steg internasjonalt trur eg ikkje det eg kynismen og jukset vi bør kopiere, men heller det ekstreme fokuset på utvikling og samhandling, som Nils Arne Eggen og Kjetil Knutsen var/er føregangsfigurar for.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Buchan, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14712
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23515
Liker mottatt: 19591

Forstår godt hvor du kommer fra her @Pancho P, er ikke dønn enig i alt vel og merke. Som sagt var det ekstremt i Bergen, men jeg ser da kamper fra mange land. Det drøyes når "nødvendig" i alle ligaer, også PL. Det er ikke så sjeldent det blir gult kort til keeper og spillere som skal ta innkast f.eks. Det er ikke 3 jukse-ligaer og resten er noble liksom. Så kan man alltid bruke stoppeklokke og måle hvem som er verst. Men det er vel prinsippet drøying, eller juks som du kaller det som du vil ha til livs. Det respekterer jeg.

Men det skjer ikke at jeg ikke følger FFK selv om de er super kyniske, så der er vi forskjellig skrudd sammen.

Newcastle ble vel kritisert for dette i fjor. Noe de blånekta for selv da, i motsetning til FFK's spillere som uttalte på TV at det kanskje ble litt i overkant. Så de er i det minste ærlige drøyere. :hah:

Uten kynisme vinner du ikke all verden i dagens fotball, det kan jo endre seg. Men ser ikke ut til at det er trendy å være nobel foreløpig.

Er ikke i mot argumentet ditt om at det er flott med utvikling og samhandling selvfølgelig , FFK er et eksempel her faktisk, da uten sammenligning med RBK og Glimt.
Mikkjal Thomassen har innprentet en spillestil på kort tid. Den er kynisk, men effektiv.

For FFK-supportere har det ikke vært lett å svelge, det har vært masse kritikk siden han kom til klubben. Men i takt med opprykk og en borteseier i Bergen stilna den litt blant egne fans. Så får vi se om den er bærekraftig nok i det lengre løp. Det er resultatene som avgjør hvordan kritikken blir for majoriteten av fans.
post liked by: Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Pancho P, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2603
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13541
Liker mottatt: 8750

Fair enough det, @Blodfink. Eg ser ikkje så mykje kontinental fotball, men folk som gjer det har kommentert at antall "skader" i kampen på søndag var ekstremt sjølv i eit europeisk perspektiv.

Uansett håpar og trur eg at Fredrikstad vil justere denne praksisen kraftig etterkvart som fokuset på den blir sterkare og motstanden svakare. På sikt kan det i verste fall bli ei omdømmemessig skrape på ein fin klubb med ei flott historie. Dvs. det aller verste er om dommarane begynner å gi beng i skader fordi dei mistenker ulv-ulv og at alvorlege skader blir ignorerte med tragisk utfall.
post liked by: Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2799
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4022
Liker mottatt: 5240

Siden dere er innom juksing og kynisme, så kan jeg ikke unngå å nevne Manchester City og Arsenal. De får jo knapt overganger imot fordi en eller annen stopper det med hva som brukte å bli kalt "professional foul" og automatisk gult kort. Ble litt rabalder når Solskjær nevnte det før en Man City-kamp, men de kjører på med samme dritten år etter år, og det får null konsekvenser. Et gult kort i ny og ne, og det er alt.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Jan Erik
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14712
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23515
Liker mottatt: 19591

Ja, stilen til FFK er annerledes nå, det er sikkert. Eggen jr (RIP) spilte jo annerledes enn dette, under Grönhagen som vi fikk 2.plass under i eliteserien 2008 spilte vi også annerledes igjen.

Fredrikstad kan jo komme tilbake til offensiv fotball, som de ble kjent for en gang for lenge siden. Det er ikke det at de ikke ønsker det nå.
De vil gjerne spille ball på motstanders halvdel, presse høyt etc. Men da må motstanden være av dårligere standard rett og slett. Og vi trenger nok en forsterkning eller tre for å få gjennomført dette. Selv om det er en helt ok tropp nå.

@Pangaea , absolutt, det er flere lag som kjører den taktikken enn de 2 også. Veldig effektivt, ikke så nobelt. Men skal du vinne må du nesten gjøre det. United bør bli mer kyniske, men vi har jo ikke spillere i nærheten av motstanders spillere, midtbanen vår er tom :hah:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1908
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13524
Liker mottatt: 5132

1. runde i NM i disse dager.
Lokaloppgjør i nærområdet mitt.
Ridabu møter HamKam på Black River Park - banen heter faktisk det.
Grunnen er at elva som renner der heter Svartelva!
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, LoveBruno&Rashford, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Andtho01, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18017

Hehe, artig navn @Belfastboy.
Ser gjestene fra Hamar leder 5-0.

Ellers leder Sarpsborg FK med 6 cuptitler 1-0 hjemme mot Sarpsborg 08.
Bombe på gang?

Start har utlignet i Mandal, men blir ikke overrasket om hjemmelaget vinner.

2 runde setter opp fredag fra kl 13.00.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Blodfink, Andtho01, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14712
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23515
Liker mottatt: 19591

Trodde Fredrikstad tok den største seieren i dag (10-0 med reservelag), men Alta er tydeligvis en del bedre enn Kirkenes (11-0).
Bomba kom på Flekkerøy som slo ut Sandefjord.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Buchan
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1219
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3824
Liker mottatt: 3922

Enda en cupbombe FK Haugesund tapte mot Torvastad på straffer og det samme gjorde Start borte mot Mandalskameratene
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Buchan
Hate Glazer love United
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18017

Haugesund, Sandefjord og Start ut av rekka gikk.
Start ser ut til å gå mot en tung sesong.
Sarpsborg 08 scoret fem det siste kvarteret og slo ut ærverdige Sarpsborg FK med 5-1.

Edit: Jeg var litt for treg ifht @Andtho01 👏
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2137
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9489
Liker mottatt: 8713

Keeperen på 4. divisjonslaget Torvastad reddet 4 straffer på rad mot FK Haugesund. Wow! Sånne ting skjer aldri i andre lagidretter enn fotball ⚽
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint, Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Buchan
Football, bloody hell!
Post Reply