Regelendringer (lagoppstilling-konkurransen)

Av og til vil vi ha konkurranser, av og til også premier
Post Reply
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg tenker det kan være greit med noen nye regler slik at man ikke er ute av konkurranser hvis man glemmer seg av én gang eller to, for sånn er det nesten nå.

Forslag 1:
Samme poengutdeling, men at man starter med blanke ark hver måned. Hvis jeg får mest poeng i desember, så får jeg ETT poeng med meg videre. Eventuelt så kan de tre beste hver måned få poeng. Den som tar flest poeng får 3 poeng, plass nummer to får 2 poeng og tredjeplassen tar 1 poeng.

Så teller vi opp poengene i mai og ser hvem som har mest. På denne måten går det an å glemme seg av en gang og fortsatt være med i konkurransen.

Tanker?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Litt usikker på hva du mener. Men jeg tolker det slik at en god mai potensielt gir seier i hele konkurransen...

Men kunne vi ikke tatt en belgisk vri? Halvering av poengsum ved månedsslutt?
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 26 Nov 2019, 20:47 Litt usikker på hva du mener. Men jeg tolker det slik at en god mai potensielt gir seier i hele konkurransen...
Hmm, sikkert bare jeg som er dårlig å forklare. Men la oss si at du, jeg og messilingard får mest poeng i desember. Så får vi 1, 2 og 3 poeng, alt etter hvem som fikk flest poeng av oss.

Desember:
3p - messilingard
2p - Elkey
1p - Lingard

Man må havne på topp 3 i løpet av måneden for å få med seg poeng videre. Disse poengene tar man med seg videre og blir viktig når opptellingen skal gjøres i mai.

------------------------------------------------------------------------------------

Januar kjører vi samme drill. Alle tipper lagoppstilling før match, men på slutten av måneden er det kun de tre som har fått mest poeng i januar som får med seg poeng videre. La oss si at du, Pink Final og Buchan var best i januar.

Januar:
3p - Buchan
2p - Elkey
1p - Pink Final

-------------------------------------------------------------------------------------

Da ligger du godt an med dine 4 poeng når opptellingen skal gjøres i mai.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

For min del er det ene like bra som det andre.
Ser fordelen med forslaget du kommer med her.

Det viktigste er at reglene er klargjort på forhånd.

Takk for jobben du gjør [mention]Lingard[/mention]
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Greit for meg om det blir endring til dette, ryddig og fint det [mention]Lingard[/mention]
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Tenker at det systemet som er nå fungerer godt. På den måten blir man faktisk belønnet for å bli med hver eneste gang.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Jepp, eksisterende regler funker også, samme for meg rett og slett.
LUHG!
Post Reply