[PL] Sheffield United - Manchester United (24.11.19 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Sheffield United - Manchester United

Søndag 24. november KL 17:30

Premier League
Bramall Lane, Sheffield


Head to Head:

Kamper spilt: 6
Man Utd seire: 5
Uavgjort: 0
United Tap: 1


Form:
screenshot.536.png
screenshot.536.png (8.75 KiB) Viewed 4061 times

Pressekonferanse:
// Kommer //
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Dette kan fort bli et tap. Sheffield United spiller bra om dagen, og når man ser hvilke klubber de har tatt poeng mot, så får man en dårlig følelse inn mot kampen
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Vanskelig kamp dette.
Laget til Chris Wilder imponerer.

Får håpe vårt United vinner og passerer ‘the Unitedites’ som de av og til kalles i Sheffield.

Fant igjen det jeg postet før FA cupkampen mot Sheff United i januar 2016 da Louis van Gaal var manager (Ref avslutningen på innlegget mitt)
Har justert stats og fakta.

United v United

Liga stats 40 15 33 (alle utenom 6 kamper i øverste divisjon)
FA cup       4   0   1

Totalt        44 15 34 favør United.

Sheffield United

Fotballbyen Sheffield er sulteforet på suksess.
Helt fram til rundt 1970 befant byens to klubber seg stort sett i øverste divisjon.
Men, bortsett fra Wednesday's Ligacuptriumf i 1991, har ingen av klubbene vunnet noe på flere generasjoner.
Sheff United's siste triumf var FA cupen i 1925.

Sesongen 1974/75 endte the Blades på 6 plass i øverste divisjon.
Deretter begynte nedturen.
I 1975/76 endte de sist og rykket ned.
Blant annet etter å ha tapt 1-5 på Old Trafford.
Det er fantastisk å høre stemningen på Old Trafford den gang, det ligger et klipp på you tube.
United slo dem dessuten hele 4-1 på Bramall Lane, med tusenvis fra Red Army på tribunene.
Red Army okkuperte hele Bramall Lane End, og halve nordre langside, kalt John Street Stand.
Det ligger et you tube klipp av den også.

I 1978/79 rykket Sheffield U ned til nivå 3, og i 1980/81 ned til nivå 4.
De vant 4 div i 1981/82, og etter flere opprykk var de med i PL fra 1992/93.
Ja, Brian Deane scoret tidenes første PL mål, da the Blades slo United 2-1 på Bramall Lane.

Bramall Lane

Bramall Lane er verdens eldste stadion hvor det har vært spilt kontinuerlig proffotball, helt fra 1889.
Tradisjonene er det ingenting i veien med.
Bramall Lane ble opprinnelig åpnet som cricket bane.
Derfor ble det spilt både cricket og fotball der helt til 1973.
Pga cricketbanen hadde Bramall Lane kun tre tribuneseksjoner rundt fotball banen.
Langs den søndre langsiden var det åpent, der fortsatte cricket banen.
Så South Stand var helt i enden av Cricket banen, og ikke i bruk under fotball.
Først i 1975 ble det tettet på sydsiden, da man lukket åpningen mot cricketbanen.
Den søndre langsiden ble hovedtribune, og er den tribunen det filmes fra under tv kamper derfra.

The greasy chip butty song

Til høyre - mot øst, ligger blade’s fansens kjære Shoreham Kop.
The Kop er bygd på høyden i Shoreham Street.  
Sangen 'Hello, hello we are the Shoreham boys' vil helt sikkert høres søndag.
(Samme melodi som United’s ‘Hello, hello we are the Busby boys).

Det vil også 'The greasy chip butty song'.
Den synges til melodien av 'Annie's song' (you fill up my senses) og omhandler livet i Sheffield, blant annet deres øl Magnet og sandwich fyllt med chips.
Butty er Sheffield dialekt for sandwich.

Den ble første gang sunget i 1985, borte mot Stoke.
Naboklubben Rotherham påstår sangen opprinnelig er deres.
Også klubber som Grimsby og Burton Albion synger egne versjoner.
Det gjør også Rugby klubben St.Helens. 
Sangen har spredt seg til Canada og Norge, ja helt til Kina.
Her i Norge er det GodsetUnionen som synger sin versjon.
En fantastisk fotballsang.

Fatty Foulke og Diego Maradona

En av klassikerne på engelske tribuner er "who ate all the pies?".
Sunget til spillere som ser ut som de er litt for glad i paien som serveres på engelske baner. 
Sheffield United mener de var først ute med 'who ate all the pies' alt i 1894.
Dagens melodi 'Knee's up mother Brown' kan de ihvertfall ikke ha brukt.
Den ble laget først i 1938.
På den tiden hadde the Unitedites keeperen William Foulke.
Han gikk under navnet Fatty Foulke.
Fatty var 1,93m høy og veide 140 kg i følge myten.
Men, det er en myte.
I 1894 veide William Foulke kun 81 kg, og gikk under navnet octopus.
Så, om Sheffield United fansen sang 'who ate all the pies' til sin keeper - ment som en hederssang i 1894 er vel tvilsomt?
Vektøkningen kom senere i karrieren, tidlig på 1900 tallet.

I 1905 ble Fatty solgt til Chelsea.
Fatty hadde 'spist mere pai', og veide da rundt 152 kg.
For å skremme motstander, og for å imponere publikum plasserte Chelsea to smågutter bak målet til Fatty.
Han virket enda større da.
Foulke orket ikke å hente ballen for skudd som gikk utenfor mål, slik øvrige keepere måtte.
Husk at Stamford Bridge var oval, så ballen kunne havne et titalls meter bak mål.
Den jobben tok de to småguttene.
Flere klubber adopterte idèen, og slik kom tradisjonen med ballgutter til proffotballen.

William Foulke og Diego Maradona har sannsynligvis ikke mange fellesnevnere. (Ingen ting sagt om Maradonas vekt for noen år siden) 

Men begge kunne spilt for Sheffield United.
Maradona i Sheffield United?
Ja, i 1978 reiste Sheff United manager Harry Haslam til Argentina.
Der avtalte han å kjøpe 17 årige Maradona for £200 000 fra klubben Argentina Juniors (ikke Boca Juniors).
Alt var klart for tenåringen Maradona til Sheffield, men overgangen strandet på penger.
Om det var Argentina Juniors som ville ha enda mer enn £200 000, eller om Sheffield United ikke maktet å reise £200 000 vet jeg ikke.
Sheffield United var ihvertfall veldig nære å sikre seg tenåringen Diego Maradona.
Tidenes 'nestenovergang'?

Alex Sabella 

I stedet kjøpte Harry Haslam Alejandro Sabella for £160 000.
Han Alejandro Sabella?
Landslagstreneren til Argentina i 2014 VM?
Han ja.
I Sheffield ble han kalt Alex - Alex Sabella.
Etter VM i Argentina i 1978, kom fire Argentinske spillere til England.
De to mest kjente i ettertid er Osvaldo Ardiles og Richardo Villa til Spurs. 
Albert Tarantini gikk til Birmingham.
Og Alejandro 'Alex' Sabella gikk til Sheffield United.
Alex Sabella var et nytt og spennende bekjentskap i 1978 - i gamle 2 og 3 divisjon med Sheff United.

Alex Sabella underholdt fansen på Bramall Lane fra sin midtbaneposisjon, men kom til klubben da de var på vei utfor stupet sportslig.
Ikke ulikt det Georgiou Kinkladze opplevde i Man City 15 - 18 år senere.
En BALLspiller på et elendig lag.
Sabella ble solgt til Leeds i 1980 for £400 000.
Sunderland bød £600 000, men Sabella ville til Leeds fordi Sunderland da var på nivå 2.
Det ble med en sesong for klubben i helhvitt, og retur til Argentina.
Med tiden ble Alejandro Sabella Argentinas landslagssjef.
Laget hans slo blant annet ut van Gaals Nederland på str konk i semifinalen i Brasil VM 2014.
Last edited by Pink Final on 19 Nov 2019, 11:43, edited 2 times in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Elkey wrote: 19 Nov 2019, 08:40 Dette kan fort bli et tap. Sheffield United spiller bra om dagen, og når man ser hvilke klubber de har tatt poeng mot, så får man en dårlig følelse inn mot kampen
Tja, de er svekket på keeperplassen pga Henderson. Moore har spilt to kamper i år i ligacupen og sluppet inn i begge.

Som jeg ser det så avhenger mye av hvorvidt McTominay blir klar til kamp. Vi er så svake der og taper fort midtbanen uten han. Er han 90% så burde vi etter min mening vente med han. Vi har Spurs og City like rundt hjørnet og er i alle fall avhengig av han der. Da får vi heller klare oss med Matic hvis han er klar, eventuelt Gardner selv om at jeg mener at han ikke er klar. Tuanzebe hvis han er klar kan være et alternativ og Jones spilte noe defensiv midtbane for noen år tilbake.

Jeg har likevel troen på at vi skal klare å karre med oss tre poeng, men er mer skeptisk på om det blir en overbevisende seier.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For et par uker siden var jeg overbevist om at vi ville tape denne kampen, det finnes vel knapt PL-lag som passer oss dårligere å spille mot enn Sheffield United. Tøffe, løpsvillige, defensive og kontringssterke. Oppsvinget i form får meg likevel til å håpe på en ok kamp - og vinner vi her er det et klart tegn på at vi er på riktig vei.
Tror også det blir utrolig viktig å få McTominay klar, frykter de bevisst kommer til å valse over Garner...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Tror det blir tøft, men ikke noe ville være mer positivt enn om vi skulle karre til oss en seier her.

Hadde det ikke vært for Bournemouth-fadesen ville jeg vært mer sikker på en god kamp.

Dette er HUB på tippinga for min del.

Om Rashford er i like god form som i de 2 siste landskampene han har spilt, og de siste 2 for oss, så kan han bli redningen. James god for Wales i kveld. Med en påtent Martial så bør vi kunne skape problemer.

Men det er dette med stabilitet...Gleder meg til å se kampen, veldig spent på hvordan vi fremstår.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Man United opp på 5 plass med seier på Bramall Lane ikveld.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Som vanelig har jeg ikke noe tru på seier i dag, men ikke noe er bedre en at jeg tar feil og det blir 3 poeng, skal se denne kampen og mange mange kamper med MU så blir ikke så skuffet om det blir tap. Men det blir for dumt vist man begynner å rope på Posethino vist det blir tap.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg satser på at Rashford drar med seg inn selvtillitt fra landskamp. Har et håp om seier her, men det har jeg nesten alltid.
Spillerene som er satt inn har gjort brukbar figur de siste kampene, så her er det bare å håpe at de fortsetter å heve seg.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Soleklart frispark til Jones før målet i mot. Hvis ikke slikt er frispark, så er det bare å skaffe seg spillere på +100 kg, og starte med rugbytaktikk og gå i kroppen.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Der kom beviset på at dommerstanden i PL har bestemt at L-pool skal vinne, der skulle jo var ha vært å anulert pga frispark.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ser ikke kamp, men rapportene går på at vi sliter. Håper på oppsving i 2.omg...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Stusselig. Svært stusselig.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nu går de fleste på MU suporter club amok på kommentarene til kampen, mye direkte tull å lese, kan vel neppe være MU fans en god del av den bermen. Men mye å ta tak i på kampen men dessverre så er ikke MU bedre med de spillerene som OGS har til å bruke. Får håpe på et flaks mål i 2 omgang.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

pixma wrote: 24 Nov 2019, 18:19 Nu går de fleste på MU suporter club amok på kommentarene til kampen, mye direkte tull å lese, kan vel neppe være MU fans en god del av den bermen.
Hadde tenkt å kommentere der inne underveis ikveld.
Orker ikke.
Flaut å lese kommentarfeltet på United.no når man sammenligner med andre klubbers forum.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Midtbanen er helt krise. Sheffield kan jo holde på helt alene der. Når vi har ballen så sendes den videre i blinde, slik at vi mister den.
Jeg er heller ikke imponert over dommer, han har lagt seg på et rimelig tøft nivå.

Jeg savner Hererra og Fellaini, de hadde gjort seg utpå der idag. Vi trenger spillere som Fella, som motstander ikke tør tulle for mye med. Fred og Pereira er ikke akkurat krigere. De har ikke vekt og styrke nok til å kunne vinne krig mot spillerne til Sheffield.

Få av Pereira og Williams, og sett inn Young og Tuanzebe.
Post Reply