(PL) Brentford - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13454
Liker mottatt: 5128

Blodfink wrote: 30 Mar 2024, 23:46 28FPellistri wrote: ↑29 minutes ago
Første punkt på arket til Ineos, bør være "FÅ UT MANAGEREN".
6.plass og tap mot Coventry vil nok få fortgang i sakene
Skal ikke forundre meg om det finnes United-fans som håper på det også.
Har jo sett at noen ikke var glade for at vi slo Liverpool sist heller...
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4718
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2638
Liker mottatt: 10763

Frustrerende elendig nett på hytta, og frustrerende elendig kamp av United.

At Liverpool-kampen ble et engangstilfelle bør vel ikke overraske noen. Vi slo dem på pur innsats, av typen du klarer å mobilisere 2-3 ganger i løpet av en sesong. Den grunnleggende kvaliteten til å sette sammen en seiersrekke er rett og slett ikke tilstede.

Om det er spillerne, ETH eller en salig blanding, er egentlig ett fett. Med denne kombinasjonen av manager og spillere kommer vi uansett ikke til å utfordre om tittelen, ikke i nærheten en gang.

At vi må forsterke stallen er en no-brainer. Men nekter fortsatt å tro at stallen vår er SÅ dårlig som den har framstått denne sesongen - skader eller ei.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, red, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17891

Vi har spilt en del dårlige matcher de siste sesongene.
Den i går er definitivt blant de svakeste.
Men vi har faktisk en del bra prestasjoner også de siste 3 månedene.
10-3-4 f.o.m 0-0 på Anfield i liga og FA cup.
Erik ten Hag er ikke helt på viddene i det han sier.

Sakset fra United dott no;
Vi burde opptrådt annerledes og det var totalt unødvendig å slippe inn når vi først tok ledelsen. Kanskje vi ikke hadde fortjent det, men jeg må også gi ros til laget for at de klarte å henge med i kampen og for at de kjempet, sier han.
– Jeg synes Brentford ønsket det mer gjennom hele kampen, men likevel burde vi klart å hale seieren i land, legger Ten Hag til.

Jeg synes vi var upresise og trege på siste tredjedel. Vi var ikke gode nok til å forsvare oss eller på andreballer. De hadde også mer energi, påpeker han.

Er det ikke slik sesongen deres har vært - at dere ikke har klart å følge opp gode prestasjoner..?
Jeg synes vi har levert jevne prestasjoner. Så det du sier stemmer ikke.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Viser bare hvor langt ute fra virkeligheten ETH er spør du meg. Han sa også at han ikke var bekymret for antall sjanser motstanderen skaper, så lenge man får et bra resultat. Legger jeg godviljen til så kan jeg forstå hva han mener, men det er helt idiotisk sagt allikevel. For det å ha griseflaks og gullhår i ræva mot Brentford og så si at man ikke er bekymret når motstanderen lager mange sjanser, så lenge man får et bra resultat, så kan det også tolkes som at han syns det er et bra resultat.

Unnskyldning om at man er litt tom etter landskamper er også helt idiotisk. Spesielt når dette var nærmere normalen enn kampen mot Liverpool. Det var den som var unormal.

Kun Sheffield United og oss er lagene som har hatt 30+ sjanser i mot i mer enn 1 kamp denne sesongen i Premier League. Brentford med meste touch i vår 16-meter i Premier League, siste 5 årene. Med over 80 touch. Når varsellampene ikke lyser da engang, da kunne jeg håpet at journalistene var mye tøffere med ETH.

På nyåret så har vi hatt greie resultater, men spillemessig har vi fått godt betalt i mange av de kampene.
Kampen i dag er det svakeste jeg har sett på lang lang tid, kan ikke huske lignende egentlig. Dette var en mye dårligere gjennomført kamp enn når vi tapte 4-0 mot Brentford.

ETH sier også i en video at han så City også slite mot Brentford og at de var heldige som vant.
Usikker på hvilke kamper han har sett og fra hvilket år. Begge kampene i år har City dominert STORT mot Brentford og vant 1-3 og 1-0 hjemme, men skapte over 25 sjanser og hadde 10 skudd på mål på hjemmebane, mens de på bortebane skapte 25 sjanser og hadde 15 skudd på mål. Usikker på hvilken kamp ETH snakker om som sagt. Brentford på sin side, skapte 15 sjanser totalt på de to kampene og hadde 5 skudd på mål.

Tror nesten ETH i sesong 2 hadde vært ferdig med denne typen spill og resultater i nesten samtlige andre "storklubber". Og jeg tror det eneste som redder han er at Ineos ønsker å få på plass andre stillinger først. Blir mildt sagt sjokkert om de velger å gi han en sesong til. Det er absolutt ingenting som tyder på ETH har det som skal til taktisk til å snu dette.

Så kan man skylde på spillere så mye man vil for min del, men det ser ikke ut som et lag som har gitt opp egentlig, det ser bare ut som et lag som i kamp etter kamp er underlegen taktisk, med at motstanderen spiller 2-3 trekk så er de "alene mot keeper". For i går så vi det gang på gang, det var en pasning på tvers og en pasning fremover, så var ballen hos Wizza og Tony, eller hos backene som kom stormende og kom til innlegg. Midtbanen vår var som vanlig i ingenmannsland.

Sheffield United kan i alle fall skylde på spillermaterialet når motstanderne har skapt så uendelig mye mot de, men United kan ikke gjøre det. Spiller for spiller så er vi bedre og jevne opp mot samtlige lag, med unntak av Arsenal, City og Liverpool, og kanskje Aston Villa. Allikevel blir vi rundspilt i svært mange kamper.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17891

@28FPellistri.
Enig, det med å ikke være bekymret over antall sjanser i mot kan han umulig mene innerst inne.
Sånn burde han ikke ha uttrykt seg.
Vi hadde flaks i går, gullhår rett og slett.

Det jeg mener er at han også erkjenner at vi spilte dårlig.
Se sitater over.
Pluss at vi har hatt en viss stabilitet fra og med midten av desember.
Ser man på den rekka har vi i det minste noen matcher hvor vi har spilt ganske bra.

Jeg skriver ikke at Erik ten Hag overbeviser meg.
Bare prøver å se ting litt fra en annen side.
Ble ganske ensidig i kamptråden i går kveld, forståelig nok det altså.
post liked by: 28FPellistri, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Ja, han erkjenner det, men syns han ofte utrykker seg svært dårlig i media, og kommer med unnskyldninger.

Resultatmessig syns jeg vi har vært mer stabil, men spillemessig syns jeg vi er "all over the place" i så og si hver kamp med unntak av Liverpool, hvor vi jobber og presser mer som en samlet enhet. I de andre kampene virker det som om vi ikke henger sammen i det hele tatt.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Pwint, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2945
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13691
Liker mottatt: 8797

Jeg klarer ikke å la være å henge meg opp i denne:

Duncan Alexander i The Athletic: - Manchester United har fått flere skudd mot seg (193) i 2024 enn samtlige øvrige klubber i Premier League.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14651
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23398
Liker mottatt: 19384

Belfastboy wrote: 31 Mar 2024, 00:06
Blodfink wrote: 30 Mar 2024, 23:46 28FPellistri wrote: ↑29 minutes ago
Første punkt på arket til Ineos, bør være "FÅ UT MANAGEREN".
6.plass og tap mot Coventry vil nok få fortgang i sakene
Skal ikke forundre meg om det finnes United-fans som håper på det også.
Har jo sett at noen ikke var glade for at vi slo Liverpool sist heller...
De finnes sikkert, men hvorfor bry seg om dem?
Tenker også at det er litt mer nyansert for noen av EtH's kritikere, de ser bak resultater i matcher og synes ikke det vitner om fremgang og bedre tider.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7798
Liker mottatt: 8196

Jeg har egentlig ikke noe problem med å skjønne mesteparten av kritikken mot EtH. Den er STORT sett velbegrunnet. Spesielt med tanke på manglende stabilitet og spillestil. Så er det altså noen punkter som gjør at jeg ikke er klar for å takke for innsatsen, og ønske ham lykke til et annet sted...

1. Det tar tid. Det gjorde det for Arteta, Klopp og andre. Men det er ingen garanti for at det samme vil skje med EtH...

2. Ingen effektiv sportslig ledelse. Rekruttering er en enormt stor del av det som skal til for at en klubb skal lykkes. Det mangler vi. Men her må også EtH (sammen med de tidligere managerne...), ta en del av ansvaret siden de har vært villig til å ta en del av den jobben selv.

3. Eiere uten peiling. Se på Chelsea nå i forhold til da Abramovich var der.

4. Problemer med egoer. Dere vet hva jeg mener.

5. Skader....alle lag får skader, og vi har hatt mye denne sesongen. Det unnskylder ikke på noen måte alt, men det forklarer noe. Martinez og Shaw er viktige for måten vi skal spille på. Men sånn er det.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
Post Reply