Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Ja, det er ikke alvor - UNO fikk et litt spøkefullt spørsmål fra en lytter, basert på hvor sjelden Garnacho sentrer til Højlund (og at Højlund kjeftet Garnacho huden full underveis).
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Alf banan

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

@Alf banan du kan høre den som podkast på f.eks spotify :thumb_up:
post liked by: Pwint, Alf banan
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Rød Pølse wrote: 26 Jan 2024, 23:21
Jan Erik wrote: 26 Jan 2024, 23:18 ...ideelt sett skulle jeg hatt fem cm til av ham.
😂 Det er riktignok fredagskveld, men jeg lurer på om dette er forumet for slike ønsker 🤪
Her dømmes ingen. 😂

Edit: Så lenge de er United supportere da! 😁
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

Mainoo går i fotsporene til et par lagkamerater. United er i alle fall gode på noe...

post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Tringe, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

En liten statistisk oppdatering om fremtiden til Manchester United ❤️

post liked by: Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Tringe, Pwint, RedTrafford, MektigeTHOR
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

Mye som tyder på at man endelig har funnet løsningen på høyrekanten. At vi har en tenåring på dette nivået som kan operere på begge kanter er fantastisk. Ingen tvil om hvilken ving som har vært best denne sesongen. Håper å få se litt mer av Diallo også etterhvert...

post liked by: Andtho01, Belfastboy, Tringe, RedTrafford, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

Etter en vanskelig start på sesongen har både laget og enkeltspillere begynt å finne formen de siste kampene. Onana skaper debatt, men hva med de andre nyervervelsene?

Højlund er den som har fått mest spilletid. Nå har han begynt å vise hvorfor United la så mye penger på bordet. Mount har så langt blitt godt kjent med klubbens medisinske apparat.

Hva så med Amrabat? Kan det være at han har mer inne enn det vi har sett til nå? Vi har allerede betalt ca €10M for tjenestene hans denne sesongen. For ca €20M kan han bli Unitedspiller permanent. Er det helt uaktuelt eller kan det være en smart signering?

Jeg mener at han bør få en fair sjanse. At han ikke har imponert så langt er ikke særlig overraskende. Laget har jo stinket. Han er nok ikke en som bør være fast på laget når alle er tilgjengelig, men han er en kriger, og vi må jo ha en stall...
post liked by: Pink Final, Buchan, Jan Erik, Andtho01, 10Hag, RedTrafford, Pwint, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Sannsynligvis er ikke Amrabat god nok, samtidig synes jeg han har fått spille svært få kamper med noe i nærheten av optimale betingelser. Spilt back eller alene som DM, stort sett - og ikke minst uten Mainoo/Casemiro som makker (i par med Mainoo mot Liverpool, og det fungerte om ikke annet ganske godt defensivt).
Han har ikke tempo/frekvense til å gjøre den jobben alene, men tror han kunne framstått ganske mye bedre med en makker som både kan og vil spille ball.

Men at han ikke er noen langtidsløsning dersom vi skal ta et par steg opp, er vel åpenbart.
post liked by: 10Hag, Tringe, Pink Final, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

Herlig intervju med unge Kambwala på MUTV ❤️ Håper han unngår flere skader og kan ta steget opp på øverste nivå 💪

post liked by: RedTrafford, Tringe, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Andtho01, MektigeTHOR
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

For noen dager siden uttalte SJR at de jobber med å skape et miljø i klubben som bidrar til at toppidrettsutøvere kan prestere på sitt høyeste nivå. Det har vært mangelvare i lange tider. Man trenger ikke veldig mye innsikt for å se at det er mange i Manchester United som underpresterer ift forventninger.

Frem til man har fått på plass en struktur utenfor banen syns jeg det er vanskelig å ha så veldig sterke meninger om fremtiden til enkeltindivider. Både i spillerstallen og i trenerteamet. Jeg er ikke kjempeimponert av så veldig mange og tror det blir mye aktivitet i sommer. Blir heller ikke sjokkert hvis det skjer noe på managersiden allerede før sesongen er over. Det som er positivt er at man kan forvente at kompetente folk skal ta disse avgjørelsene. Håper man unngår forhastede beslutninger.

Martinez, Dalot, Mainoo, Garnacho, Bruno og Højlund er spillere jeg føler meg rimelig sikker på at fortsatt er Unitedspillere neste sesong. Regner med at Mount og Onana får litt mer tid til å overbevise og håper man ønsker å beholde McTominay i stallen. Resten av gjengen har en jobb å gjøre for å overbevise om at de fortsatt fortjener å representere verdens mest fantastiske fotballklubb. Det gjelder i høyeste grad også han som er ansvarlig for taktikk, kampplaner og lagets prestasjoner.

Jeg utelukker ikke at noen kan overraske og vise at de har noe å bidra med når United skal tilbake der de hører hjemme 🏆
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final, MektigeTHOR
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

PL-kåringer i februar:

Rasmus Højlund er nominert til månedens spiller ✅
Erik ten Hag er nominert til månedens manager ✅
Kobbie Mainoos mål mot Wolves er nominert til månedens mål ✅
Andre Onanas redning mot West Ham (en av de) er nominert til månedens redning ✅

Det er ikke helt krise selv om rullegardinen gikk ned for mange etter tapet mot Fulham.
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Benfica spiller med Fredrik Aursnes på venstre back framfor å bruke Alvaro Fernandez.

Ikke 100 prosent sikkert han hadde vært svaret på utfordringene våre på venstrebacken…
post liked by: Andtho01
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Fin hyllest til Willy Kambwala fra United.nos Håkon Aaberge på United.nos Facebook-side. Willy virker som en tvers gjennom fin fyr:

EIN UHØGTIDELEG HYLLEST TIL WILLY KAMBWALA

Mi akademioppsummering for desember 2022 på united.no fekk tittelen «Vi bør ikke gi opp denne spilleren ennå». På det tidspunktet hadde eg strengt tatt bortimot gitt opp sjølv, så tittelen var nærmast ein instruks til meg sjølv.

Eg hadde nemleg likt Willy Kambwala godt ei stund. Grunnlaget for det var ikkje stort, for han var skada stort sett heile tida. Dei gongene han kom tilbake, så viste han glimtkvis kva han hadde i seg, før det dukka opp ein ny skade. Sjølvsagt øydela det for utviklinga, og ein kunne sjå det på både tempo og teknikk at han han vart påverka av skadane, og utan dei lange periodane skadefri var det vanskeleg å seia kor mykje han faktisk hadde blitt påverka. Kva slags spelar han hadde vore no utan skadane, er ikkje godt å seia, men Kambwala har uansett imponert meg.

Ikkje berre har han vore på bana seks gonger for United sitt førstelag no – det er naturlegvis imponerande i seg sjølv (sjølv om skadekrisa denne sesongen er grunnen til at han først fekk sjansen), og det er allereie meir enn eg på som sannsynleg då eg skreiv artikkelen – men personen Willy Kambwala har imponert meg over tid, og det er det denne teksten eigentleg handlar om.

Du har kanskje lagt merke til korleis Kambwala dukkar opp glisande i bakgrunnen på mange jubelbilder, som ein litt meir beskjeden David May, og det smilet møter han folk med utanfor bana òg – og ikkje berre når det er store folkemengdar. Han har nemleg vore ein av akademispelarane som lenge har imponert meg med korleis han stiller opp. Han snakkar gjerne med supportarar, er høfleg, blid, gir av seg sjølv, og desse eigenskapane kjem endå meir til sin fulle rett no som A-lagskampane gjer at han er litt meir populær.

På mandag sist veke var eg på The Hawthorns for å sjå Kambwala & co vinna 3-0 borte mot West Bromwich, og etter kampen var det mange som var interesserte i å ta bilder med Kambwala, og han stilte opp for alle saman som var interesserte. Eg vart ståande igjen for å følgja med, sidan eg hadde god tid. På eit tidspunkt begynte han å løfta ein ung søskenflokk opp på ein murkant for å få eit best mogleg gruppebilde med dei, etter at han først hadde stilt opp for kvar og ein av dei, og han ga generelt så mykje av seg sjølv i all kommunikasjonen sin at eg er sikker på at dei kjem til å hugsa det lenge. Det var ikkje noko mekanisk og kaldt over det, slik det gjerne blir når stjerner skal stilla opp for fansen. Slik har eg òg sett han etter andre akademikampar tidlegare.

Under oppvarminga til kampar har eg òg merke til korleis han – utan å vera useriøs på nokon måte – er ein spelar som ser ut til å bidra til å skapa god stemning i gruppa. Han har òg imponert i intervjusituasjon, for intervjuet han gjorde med MUTV i februar var eit uvanleg flott spelarintervju, og han som intervjua Kambwala har snakka varmt i podkasten sin om franskmannen.

Eg veit ikkje kor god Kambwala kan bli, eller kor mange førstelagskampar det eigentleg blir på franskmannen til slutt (det vil framleis overraska meg om det blir veldig mange), men eg trur at det er bra for dynamikken å ha ein slik type i gruppa. Det vil aldri vera nok aleine, og det sportslege bør sjølvsagt stå i sentrum når hans vidare skjebne vert avgjort, men eg veit i alle fall at eg håpar at han kan bli i United nokre år til.

Det er mange fotballspelarar som av ulike grunnar er lite interesserte i å gi av seg sjølve, så då er det fint å sjå ein spelar som Willy Kambwala representera klubben på ein god måte.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9162
Liker mottatt: 8415

To av de beste tenåringene i verden har nettopp spilt landskamp ✨



post liked by: Pink Final, Andtho01, Blodfink, RedTrafford, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jason Wilcox kommer inn som teknisk direktør. Nåværende sportsdirektør i Southampton, en av arkitektene bak City sitt akademi. Lukter litt Berrada av denne signeringen. Usikker på når han kommer inn, men før sommeren hadde vært positivt dersom Ashworth blir permittert.

post liked by: Andtho01, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, Buchan, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply