Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Andtho01
Posts: 1139
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3525
Liker mottatt: 3658

Georgia, Ukraina og Polen er klare for EM i sommer. Var starffekonk i Wales-Polen og den eneste som bommet på straffe var Daniel James.
post liked by: red, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, Pwint

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 175

Da er landskampene over. Vi berget vel rimelig greit? Maguire muligens hjem med skade. Ellers ok spilletid på de som trengte det og lite spilletid på de som fortjente litt hvile.
City har spørsmålstegn rundt Stones og Walker. Liverpool får Robertson hjem med litt usikkerhet rundt helsen.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Andtho01 wrote: 26 Mar 2024, 23:29 den eneste som bommet på straffe var Daniel James.
Alltid 1 som står litt alene igjen etter straffesparkkonkurranser :yikes: Men lagkamerater er flinke til å støtte opp og gå videre forhåpentligvis. Er ikke noe annet å gjøre. Det må bare DJ børste av seg.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Har ikke den helt store EM-feberen merker jeg...
Det eneste jeg forbinder med det mesterskapet nå er Mainoo egentlig. Må si jeg egentlig savner å være litt opptatt av landslaget, men den interessen er død og begravet for mange år siden :yikes:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mulig den kommer tilbake med bedre resultater, men jaggu ikke sikker.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Andtho01, 10Hag, Jan Erik, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Jeg er litt spent på hvordan EM vil påvirke overgangsvinduet. Vil tro at overganger med EM-spillere i all hovedsak blir gjennomført når de er slått ut av mesterskapet.

I gruppespillet er det i utgangspunktet mest spenning knyttet til Gruppe B. Tror det blir «dødens gruppe». Så blir det sikkert en overraskelse eller to. Ingen kommer til å savne toppnasjonen Norge, men gjennomgangstema på norske tv-kanaler blir vel at Braut og Ødegaard ikke er med 🥱😴

Har trua på et godt organisert og bra EM. Tipper interessen kommer snikende når mesterskapet starter. Da blir det uansett en etterlengtet ferie for Eliteseriespillerne og man kan videreføre tradisjonen med en glidende overgang mellom serieavslutning og advent ☃️
post liked by: Pwint, 10Hag, Andtho01, Pancho P, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

At EM arrangeres i Tyskland er nok bra, ja. Vil tro logistikk og fasiliteter er høvelig på stell, både for spillere og supportere.

England, forhåpentligvis med Mainoo som fast inventar, blir laget å følge for min del. Og selvfølgelig interessant hvordan Portugal gjør det; med både Dalot og Fernandes. Synes og det er kult å se Ronaldo sette rekorder som om det er en lek, i sitt 12. mesterskap (6 VM + 6 EM). Gikk ikke så bra i VM, men kan fort bli bedre nå. Scorte ikke mindre enn 10 mål i kvaliken, og har nå hele 14 (!) mål i selve EM, som er 5 mer enn nestemann. I tillegg har Portugal nå flere spisser som er kurante, slik at man ikke blir for avhengig Ronaldo. Liker og målvakten til Portugal; Diogo Costa. Han er gøy å se på!

Tyskland er visst på bedringens vei under Nagelsmann. Og Rangnick har gjort det vel så bra med Østerrike, som har overrasket mange. Der er Sabitzer en nøkkelspiller, som har vært god. Så det er en del lag som er interessante å følge!

Gruppe B -- også kalt "Middelhavsgruppa" -- er som nevnt litt av en kohort:
Spania
Italia
Kroatia
Albania

Her er det fort rom for at Kroatia eller Albania kan kapitalisere på at Italia og Spania umulig kan begge få full pott, selv om det skal godt gjøres.

At Norge ikke er med er like så greit. De har vist med brask og bram at de ikke er klar for å levere på dette nivået.

Så er timingen med pre-season litt kjedelig. Hvis våre spillere går langt i turneringen, mister vi dem fort til deler av oppkjøringen.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8675

@10Hag. Eg har følgt lite med landslagsfotballen i det siste, men var ikkje Tyskland heilt ute og sykle for berre nokre månader sidan? Synest å hugse at det var snakk om å erstatte Nagelsmann med Klopp allereie før mesterskapet. I ekte tysk ånd blir det vel EM-gull til slutt.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pancho P: Jepp, det var rimelig krisestemning før jul.
I November røk de mot henholdsvis Tyrkia (2-3) og Rangnicks Østerrike (0-2).
Og like før der igjen ble de regelrett knust av Japan (1-4), som virkelig ikke er bra.

Men på de to siste kampene har de imponert med å slå gullfavoritten Frankrike (2-0), og Nederland (2-1).
Så slo de også Frankrike tilbake i September.

Så ser ut som det er litt mer blest rundt Tyskland akkurat nå, og en tro på at hjemmebane kan gi de en boost, akkurat som når de vant VM sist. De er et lag som er skummelt å avskrive. Kan gå begge veier :yikes:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Jeg har trua på Tyskland i EM. Nagelsmann har funnet ut hvordan han kan få mest mulig ut av Wirtz og Musiala. I motsetning til England har de en trener som kan bidra med taktisk brilliante løsninger. Tror det blir vanskelig å slå ut «Die Mannschaft» også denne gangen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Andtho01, Belfastboy, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Litt tabloide Rio F. mener Frankrike er det eneste laget som kan snyte England for pokalen... Jeg tror det er flere nasjoner som vil ha et ord med i laget der gitt...Tyskland, Spania, Italia og Portugal bl.a. Og så er det jo alltid et eller annet lag som ingen forventer noe av som kan gjøre et godt mesterskap.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse, Andtho01
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Tyskland blir nok skumle på hjemmebane ja.
Frankrike må man også regne med.

Fra barndommen har jeg holdt med England, men etterhvert har jeg startet mesterskapet med å holde med England for å håpe de ryker ut pga av utrolig kjedelig og dårlig fotball.
De har jo en god generasjon nå, så det bør jo være muligheter.
Har sans for danskene også jeg da. Helt siden 86 i Mexico.

Begynner å bli en del år siden den store interessen for sluttspill for landslag for min del.
Noen kamper blir det nok, ellers får se an været tenker jeg :D

Hadde vært artig om Italia gikk videre, for da er jeg på Sicilia når utslagsrundene starter.
Varme kvelder, øl og gærne italienere kan bli festlig :beer:
post liked by: Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, Andtho01
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Jepp. For å være fair ser de fleste punditsene i England på Frankrike som den eneste som kan kuppe England. På Stick to Football og Fozcast mente de også det samme. Håper og tror det blir mer åpent som så!
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Portugal og Tyskland er store favoritter i sine grupper vel?
England må passe seg litt, Danmark, Slovenia og Serbia er gode lag i grunn.
Gruppe B blir intens sikkert ja.

Fikk litt fokus på EM plutselig :hah:
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Andtho01, 10Hag
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Belgia har jo forspilt sine muligheter tidligere med verdens beste lag på papiret.
Nå blir det heller at de overrasker hvis de skulle nå langt på en måte. Kan de det?
Tipper det blir enten eller med Spania.
Ellers har Portugal jevlig mange bra spillere også.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, 10Hag
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Blodfink wrote: 27 Mar 2024, 21:34 Fikk litt fokus på EM plutselig :hah:
Gjorde det selv, i hvertfall det siste kvarteret :hah:
post liked by: Pink Final, 10Hag, Blodfink
Post Reply