Dan Ashworth

Diskusjon rundt nyhets hendelser som er mer dagsaktuelle enn det som diskuteres i Generelt forumet.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19260

Ratcliffe må bare hoste opp de 20 mill. Dan Ashworth tjener inn det på kort tid vel.

Blir artig å se hvilken sum det ender på. Regner med det er uaktuelt å vente 2 år i hvert fall
post liked by: Pwint, Andtho01, 10Hag
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8659

Vi har ønsket oss nye eiere og bedre ledelse i mange år. Nå er det første på gang og det andre ser ut til å komme på plass ganske raskt. Spennende!
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Blodfink wrote: 20 Feb 2024, 10:45 Ratcliffe må bare hoste opp de 20 mill...
Tipper de ender opp på ca halvparten og at Ashworth kommer inn for fullt før sommeren. Ingen av partene er tjent med at klubbene ikke kommer til enighet. Det blir ikke enkelt for Newcastle å finne en god erstatter dersom de setter seg helt på bakbeina og gjør det de kan for å ødelegge for en ansatt som ønsker nye utfordringer.

Selv om han er i karantene vil han nok kunne komme med innspill ift både ansettelser og spillerlogistikk.
post liked by: Pwint, Andtho01, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Jeg tror mange av de jeg har hørt på i media den siste tiden har mistolket rollen hans i Brighton litt, eller i det minste fortjener den noen flere nyanser.

Ashworth er ingen speider, som identifiserer talenter.
Hans store bidrag i Brighton og etter alt å dømme i Newcastle også, har vært å fasilitere for at rekrutteringen blir mer logisk.

Ashworth har vært sentral i å lage den mye omtalte "røde tråden" i organisasjonene han har jobbet i, og vært en viktig brikke i utformingen av kulturen som har preget den sportslige drifta.

Når man har en 'top notch' mann eller dame til å gjøre dette, så gjør det jobben til en såkalt "head of recruitment" mye enklere, nettopp fordi de da har det nokså klart for seg hvilke profiler man skal lete etter.

Jeg er derfor usikker på om en sportsdirektør som det jeg tror United er ute etter, først og fremst behøver å ha et godt nettverk av agenter og klubbledere rundt omkring i verden. Det tror jeg er mer kritisk når man skal ansette en head of recruitment og forhandlingssjef.

Sett bort fra ansettelsen av en CEO, så er det å signere den riktige DoF den kanskje aller viktigste enkeltbeslutningen klubben kan gjøre i den sportslige driften (jeg sier driften her, og ekskluderer dermed investeringer i anlegg).
Derfor må vi ikke bare hente en kompetent person her, men også den riktige for jobben, en som i tillegg til å ha erfaring med arbeidsoppgavene, har karismaen og lederevnene til å lede en stor omstillingsprosess. Det jeg har fått med meg i aviser rundt omkring tilsier at Ashworth kanskje er rette mannen for en slik rolle, og da er jeg glad for at han ser ut til å bli vår nye DoF.
post liked by: Pwint, Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8659

Ja, sant det @Harry Greaves. Har hørt mange beskriver ham som senter/hub i hjulet som inneholder alt fra rekruttering, medisinsk apparat, psykologer, trenere, manager osv. osv.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

Harry Greaves wrote: 20 Feb 2024, 13:35

Jeg er derfor usikker på om en sportsdirektør som det jeg tror United er ute etter, først og fremst behøver å ha et godt nettverk av agenter og klubbledere rundt omkring i verden. Det tror jeg er mer kritisk når man skal ansette en head of recruitment og forhandlingssjef.

Sett bort fra ansettelsen av en CEO, så er det å signere den riktige DoF den kanskje aller viktigste enkeltbeslutningen klubben kan gjøre i den sportslige driften (jeg sier driften her, og ekskluderer dermed investeringer i anlegg).
Derfor må vi ikke bare hente en kompetent person her, men også den riktige for jobben, en som i tillegg til å ha erfaring med arbeidsoppgavene, har karismaen og lederevnene til å lede en stor omstillingsprosess. Det jeg har fått med meg i aviser rundt omkring tilsier at Ashworth kanskje er rette mannen for en slik rolle, og da er jeg glad for at han ser ut til å bli vår nye DoF.
Gode betrakninger, og nyttig info.

Ryktet sier at Woodward i sin tid i stor grad benyttet agenter som rådgivere.
Jeg tenker han ble grundig lurt opptil flere ganger, et lett bytte.
Strukturen under Arnold/Murtough kjenner jeg ikke i detalj.
Men kan ikke tenke meg annet enn at Ashworth blir en gedigen organisatorisk oppgradering.

Ps! Husker btw at du skrev om klubbstruktur på det forrige Unitedforumet i 2015 👍.
Ref posten din under Nye eiere tråden.
post liked by: Harry Greaves, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Newcastle ønsker bokstavelig talt å ikke selge seg billig.

Kan ikke tenke meg at United går med på å betale 20 millioner eller mer, det vil i så fall stride mot den nye filosofien å ikke betale overpris for sine mål og være en innrømmelse av at vi fortsatt er en klubb som lar seg utpresse. Tviler vel også på at Newcastle faktisk kan gi ham yrkesforbud i to år, som det prates om.

Tipper det blir forhandlinger, at vi betaler 10 millioner (maks) og at det blir presentert som "undisclosed fee" eller lignende for at Newcastle ikke skal tape ansikt.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Må innrømme at min kompetanse på sportssjefer er så som så, men Ashworth virker å være en stor oppgradering fra det vi har hatt.

Det som er åpenbart er at Sir Jim har en plan og at han ikke kaster bort tiden. Det vet hvem de vil ha i ulike posisjoner og gjør det som trengs. Om det får oss til topps igjen er jo ikke sikkert, men det er åpenbart et skritt i riktig retning.
post liked by: Pink Final, Ryder, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Ja, tenker at selv om SJR og co gjør alt riktig og tar alle de rette avgjørelsene, vil det likevel i beste fall ta to-tre år før vi er helt ajour på alle fronter. Det er et stort tankskip som skal snus og ikke alt lar seg løse over natta.

Det er for eksempel langt fra sikkert at vi har en DoF og en Head of Recruitment klare i tide til å jobbe med sommerens transfervindu. Økonomien er svak/sårbar en så lenge.
post liked by: Pink Final, King Eric, Rød Pølse, alfen74, Belfastboy
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Ja, det er åpenbart ingen quick fix som kan rette opp alt kaoset som ubrukelig eierskap og ledelse har skapt de siste 19 årene.
post liked by: Ryder, Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Pink Final wrote: 20 Feb 2024, 15:07 Ryktet sier at Woodward i sin tid i stor grad benyttet agenter som rådgivere.
Jeg tenker han ble grundig lurt opptil flere ganger, et lett bytte.
Strukturen under Arnold/Murtough kjenner jeg ikke i detalj.
Men kan ikke tenke meg annet enn at Ashworth blir en gedigen organisatorisk oppgradering.
Det aller viktigste er til syvende og sist at man har et styre og et eierskap som har et reelt ønske om å forbedre de sportslige prestasjonene, og det tror jeg genuint at våre nye minoritetseiere har.
Med et slikt tankesett kan en riktig kultur spre seg nedover i organisasjonen, som en trakt der CEO er den første og viktigste ansettelsen for å gjenspeile det man ønsker å oppnå. Frem til INEOS tok over ansvaret for å drive FOTBALLEN fremover i klubben så var ikke dette til stede. Da ble på sett og vis Richard Arnold bakbundet, og når også han først og fremst er ansatt for å drive inn store sponsoravtaler, så falt en uforholdsmessig stor del av ansvaret på John Murtough og faktisk også Erik Ten Hag, for å implementere en rød tråd i fotballen.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3584

Krysser fingere for at denne overganfen snart blir berkeftet.
https://utddistrict.co.uk/newcastle-low ... 6/03/2024/
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Ryder
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3584

Siste nytt om Dan Ashworth
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Gode nyheter. Uansett utfall, legger det ytterligere press på Newcastle, som må bruke tid og ressurser på å forsvare saken i arbitrering. Og samtidig må de og betale lønna til Ashworth.

På toppen av det hele har de siktet seg inn på Dougie Freedman som Ashworths arvtaker. Samme mann vi vurderer som ny rekrutteringssjef (Head of Recruitment).

Med andre ord; Om denne saken er slitsom for oss, er den garantert like strevsom for Newcastle. Liker at vi setter hardt mot hardt her, og at Ashworth gjør det så vanskelig som mulig for Newcastle.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Andtho01
Post Reply