(PL) Manchester United - Everton

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8009

@RedTrafford, sliter med å finne gode argumenter FOR ten Hag, men han ønsker nok å fortsette og å lykkes. Men må nok først og fremst ha en ny midtbane (2 stk), og minst en ny stopper...

Han har bare ett år igjen av kontrakten, så blir ikke så veldig lukrativt å få sparken. Syns jeg leste om at familien hans har mer enn nok penger fra før...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Pwint

Deleted User 430

Jan Erik wrote: 09 Mar 2024, 16:37 virker som folk pusler med andre innimellom
Vårsola har ankommet flere steder, skjønner jeg 😅
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17250
Liker mottatt: 11012

Tror vel han ønsker å bli jeg også @Jan Erik
Men ut fra hvordan han leder laget før og under kamp må man jo begynne å lure.
Hvis ikke plan A funker, så fortsetter vi med plan A liksom.

Får vi noen nye spillere inn, så kan det fortsatt bli at er det ikke det ene så er det det andre.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8009

Ja, @RedTrafford, er nærmest utrolig at han ikke endrer mer. Men de har jo forsåvidt endret fra 4 2 3 1 til 4 3 3 denne sesongen, men det er vel like lite imponerende. Så spørsmålet er jo rett og slett om vi har spillere med de riktige fysiske forutsetningene til å utføre det vi prøver på. Det er vel ikke helt uten grunn at spillere som Martinez, Dalot, Højlund, Garnacho, Bruno og Mainoo er de som virker mest komfortable med måten vi spiller på. De har jo motor og frekvens.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17250
Liker mottatt: 11012

Av de spillerne du nevner, er vel akkurat de jeg kan se for meg med fortsatt karriere i United.

Trenger 4 nye inn for en start ellever, hvis Onana viser seg stabil utover.

Kan jo håpe det løser mye. Men er jaggu ikke sikker.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Nattevaktshelg på meg og ser derfor kampen i opptak nå. Og har akkurat kommet meg gjennom førsteomgang.

Fytti grisen for en rotete åpning. Flere skumle feilpasninger som Everton heldigvis ikke tok godt vare på. Det er utrolig at slike feil skjer så tidlig i kampen - og opptil flere ganger. Én ting er sikkert og det er at Liverpool kommer til å straffe oss hardere neste helg, om slike feil oppstår.

Ellers så er vi litt heldige med straffene, på en måte, men det er bra gjort av Garnacho. Nå får han sikkert mer respekt hos forsvarere i tiden fremover.

Jeg synes Everton har hatt noen småskumle sjanser, men ser at xG på avslutningene har vært veldig lave (understat).
Blant annet to avslutninger fra Dwight McNeil som hadde 0,05 og 0,03 i xG. Etter 12:34 og 30 minutter. Onana helt sjanseløs om avslutningene hadde gått på innsiden av stolpen.
Og den til Onana var også greit stor, på returen fra skuddet til Garner, men bare en xG på 0,03.

Jeg skummet igjen andre omgang og den så litt lik ut, med en del halvsjanser til begge lagene.

Linken mellom Bruno og Garnacho er bra og forhåpentligvis kan de skape noen farligheter sammen mot Liverpool, og da er vel også Højlund tilbake. Så må vi håpe at også Rashford vil være med å leke etter hvert. Det er mer positivitet og glød fra Rashford, enn hva det har vært tidligere.. men det er fortsatt ymse kvalitet på litt for mye av det han foretar seg.
Synd han var i offside (nok en gang) helt på tampen der og ikke fikk straffe.

Vi skaper farligheter og elsker å slippe motstanderne til skudd. Det blir ikke 0-0 neste helg..
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Pwint
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Kampen i går - jeg ble bare sittende og riste oppgitt på hodet og le for meg selv til slutt.

Saken er at United er regelrett elendig organisert. Det er jo totalt uten struktur med én gang man løfter laget ut av egen 16-meter. Skal vi spille oss ut bakfra? Da må Martinez være på banen. Skal vi presse høyt? Da må Højlund spille. Skal vi få Rashford til å fungere? Da må Shaw på banen.

Alt ser ut til å henge på enkeltspillere, og seieren i går likeså - det var Garnacho som vant kampen for United, fordi han er et supertalent. Resten av laget fungerte overhodet ikke offensivt.

Jeg har gitt denne sesongen totalt opp nå. Hadde det ikke vært fordi det er nøyaktig de samme symptomene vi så i Solskjær og Mourinhos lag, så hadde jeg vært klink Ten Hag Out pr nu. Men jeg kan erkjenne at det er vanskelig å få det til å fungere som en enhet når man har en så heterogen spillergruppe. En ny sportslig struktur kan ikke komme raskt nok på plass. Og i samme åndedrag bør man umiddelbart ta stilling til hvem av de som er i stallen i dag, som hører til i klubben i fremtiden.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Blodfink, Pangaea, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Jeg hadde fint lite tro på topp 4 og CL før helgen også, men nå er alt håp ute synes jeg. 8-9 poeng opp med bare ca 10 kamper igjen, og så ustabile som vi er... det går bare ikke. Skal vi klare å ta inn så mange poeng, særlig på både Aston Villa og Tottenham, så må vi gå på en veldig solid rekke, der vi tar 25+ poeng. Jeg kan bare ikke se at det skjer. Vi er altfor ustabile. På grensen til at jeg er mer bekymret for lagene bak.

Når det er sagt, så var det godt med en seier og til og med holdt vi nullen. Fikk vel ikke flere skader heller, og det i seg selv er nesten et mirakel slik denne sesongen har utspilt seg.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Ukas Unitedhøydepunkt 😂 Kampene er jo ikke spesielt underholdende...

post liked by: Spirograf1, Ryder, Andtho01, Pangaea, Pwint, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Synes disse går litt for raskt egentlig, klarer ikke få med meg hva som sies og det på videoen alltid. Men knakk sammen når T-Rex spaserte over skjermen der flere ganger. Hahaha :rofl:
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13495
Liker mottatt: 8673

Fantastisk! 😂 Dette er så min humor! På vei til sentrum for å ta "en" pils med kolleger, så der var jeg den litt skumle middelaldrende mannen som sitter alene på bussen og ler høyt.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17250
Liker mottatt: 11012

Fantastisk den der ja🤣
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Jan Erik, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19266

Takk for at du deler disse @Rød Pølse :hah:
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13495
Liker mottatt: 8673

Belfast Bebe! 😂 Herlig.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply