Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Jeg tenker at en førsterekke i angrepet bestående av tre spillere mellom 19 og 21 år er for ungt.

Mitt ønske er at man hovedsaklig rekrutterer spillere mellom 22 og 27 år i sommer. Da har man spillere med mange år igjen i banken.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Støtter det du sier om Tel @Alf banan usikker jeg og. Men talentet er nok der. Ganske sannsynlig at interessen er reell fra Uniteds side. Det er jo aldri godt å vite hvordan en ung spiller gjør det i ny klubb. Men nå bygges det vel et United for utvikling og trivsel.
post liked by: Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ex-United Pereira er i topp 10 på key passes, Bruno topper lista. Jeg tenker Pereira kunne gjort en jobb i United. Er jo en habil PL-spiller.

Skjer jo ikke, men jeg hadde ikke sett mørkt på om han returnerte.
post liked by: Andtho01
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8401

Maxence Lacroix på Wolfsburg er en spennende midtstoppertype. 1,90 høy, meget god pasningsspiller, svært «press resistant» og ekstremt rask. Er målt til å ha den tredje høyeste toppfarten i Bundesliga denne sesongen. Meget god høyrefot og kan spille på begge sider i midtforsvaret. Potensiell makker til Martinez.

Skiller seg ut på et middelmådig lag. Fyller 24 år i april og har kontrakt til sommeren '25. Mulighet for å gjøre et lite kupp?
post liked by: Pwint, Andtho01, RedTrafford, 28FPellistri, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8401

Er ikke meg imot hvis United kjøper João Neves til sommeren. Ja, han blir dyr, men så lenge man gir han en prestasjonsbasert lønn (ref. Mainoo) kan det vise seg å være meget god business.

Spillerkjøp bokføres slik: (Overgangssum + lønn) ÷ kontraktslengde.

Hvis man klarer å sende Casemiro til Saudi-Arabia for £40-50M vil prisen for å oppgradere med et av europeisk fotballs største talenter være som småpenger å regne.

Spillersalg bokføres med hele overgangssumen det første året. Når man tar lønna til Casemiro med i beregningen vil det gå minst et par år før man i praksis begynner å betale for Neves.

Utfordringen er cash-flow, men det er lov å håpe at det lar seg løse.

Her er en analyse av den imponerende 19-åringen mot et britisk lag:

post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Begynner å bli en temmelig lang liste for min del over posisjoner hvor jeg ønsker forsterkninger til sommeren.

1-2 stoppere avhengig av hva som skjer med Varane, Lindelöf og Maguire. Martinez har slitt mye med skader og Kambwala er fortsatt ganske uerfaren.
1 venstreback for å ha dekning i den posisjonen siden Shaw sjeldent holder en hel sesong uten skader og Malacia har visst seg å være likedan.
1-2 defensive midtbanespillere siden Casemiro ser betydelig eldre ut enn når han kom. McTominay er ikke særlig god i ankerposisjonen og Mainoo kunne trengt en erfaren partner og lene seg på.
1 sentral midtbanespiller gitt at Eriksen forsvinner.
1 spiss som konkurrent/backup for Højlund

I tillegg til dette så kan man fint se på høyrebacken, reservekeeper og muligens en kant siden Sancho er ute, Antony ikke har overbevist, Amad og Pellistri sliter med å komme seg gjennom vannskorpen og Rashford ser fullstendig uinteressert ut.

I tillegg til dette så er det en vurdering som må gjøres i managerstolen. Kan trygt si at Berrada, Blanc og Brailsford har litt av en sommer foran seg gitt at Ashworth ikke blir klar og Wilcox ser også ut til å måtte gå ut i permisjon før han får komme.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford, alfen74
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13627
Liker mottatt: 8767

Enig i alt dette @messilingard. Er spent på spillere ut i tillegg, spesielt siden jeg tenker det vil ha stor påvirkning på hvor mange "hull" vi kan/må fylle.
post liked by: Blodfink, messilingard, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8401

João Neves spiller mot Marseille i EL i kveld. Anbefaler å ta en titt hvis man ikke har sett han spille. Jeg er allerede overbevist om at han vil være en solid tilvekst.

Dette driver han med som tenåring. Det er kanskje ikke i PL, men det er ikke OBOS-ligaen heller. (No offence, @Pink Final 😆).

Hvis man vil bli litt bedre kjent med spilleren kan man trykke på linken over bildet.

post liked by: Andtho01, Belfastboy, Blodfink, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27299
Liker mottatt: 17815

OBOS er undervurdert @Rød Pølse 😉😅.
Virker som en spennende spiller João Neves.
Jeg er for lat til å undersøke nærmere.
Hvilken midtbane posisjon bekler han?
Bør være DM, der vi har behov.

Så at en spiller ved navn Angel Di Maria ble matchvinner i går.
Kunne den spilleren vært noe for oss?
………
Tulla 😀
post liked by: Pwint, Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Vi må erstatte Luke Shaw, vi kan ikke gå inn i en ny sesong med en spiller som kun spiller 1/3 av kampene i annen hver sesong. Jeg lanserer Ipswich sin venstreback Leif Davis. 40 kamper 20 assist og 2 mål for Ipswich i Championship.
Rask spiller med en nydelig fot.

Han inn og så ha vår eget stortalent Harry Amass som backup og en som jager bak Davis.

Jeg er så lei av at vi signerer etablerte navn til overpris. Davis blir nok dyr han også, spesielt om Ipswich går opp, men samtidig så tror jeg han vil kunne hentes til "peanuts" opp i mot hva en mer etablert venstreback vil koste. Når man hører summer om alt 4-800 mill for diverse andre, så bør det være et bedre valg.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Blodfink, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply