Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Joao Neves (fra linken) ser ut som en spiller vi trenger. God duellspiller, skarp teknikk og flytter beina fort. Samme kan vel sies om Luca Netz.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Andtho01
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Enig, god og ung spiller, og en spillertype vi trenger. Men 100 mill. pund er mye, spesielt for en så ung og uproven spiller. Har vi råd til det, og samtidig forsterke betydelig på andre plasser?
post liked by: Andtho01, red, RedTrafford, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Penger er et problem. Alltid en gamble det opplegget der.
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Har han posisjoneringsevnen og fysikken til å spille som en #6?

På Youtube (ja, jeg vet...) så ser han mer ut som en Herrera-type enn en stabilisator. For all del, sikkert en kommende stjerne, men det er vel ikke en ny Mason Mount vi behøver??

United behøver fysikk, ballbehandling og posisjoneringsevne inn nå. I praksis en Casemiro med mer fart i beina. Da synes jeg Fluminenses André eller Kölns Eric Martel høres mer spennende ut, om man skal tro på Twitter-speidere, Youtube og avisartikler (mao, jeg har sett for lite selv).
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Helt uenig i at Neves minner om Herrera, (av det lille jeg har sett). Synes i stedet han ser ut som den du etterlyser@Harry Greaves
?

Liten, men råsterk i dueller. God med ballen, posisjoneringen hans skal jeg ikke uttale meg om. Har sett ham for lite til å konkludere sterkt på noe altså.
Men dette er jo en spiller i rivende utvikling, er jo tross alt fortsatt tenåring.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8400

Enig med @Blodfink. Har sett Neves noen kamper, og har blitt imponert. Litt som en defensiv Mainoo. Sterk i duellspillet, pasningssikker og bra motor. Overraskende bra i hodedueller til å være såpass lav. Potensialet er enormt. Blir fornøyd hvis United får kloa i den unge portugiseren.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Andtho01, 10Hag, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Wirtz og Neves inn, det hadde luktet litt svidd ved frityren, da? Eller, hva sier dere @Rød Pølse og @Blodfink?
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8400

Neves, Wirtz og Todibo vil være en helt ok start på sommerens overgangsvindu. SJR rapporteres å ha over €4MRD i tilgjengelig kapital. Dvs. kapital som ikke er bundet opp i langsiktige investeringer i selskaper etc. Hvis han ønsker å bidra til klubbens cash-flow kan det kanskje være mulig å kick-starte gjenoppbyggingen av Manchester United.

Vi står overfor en spennende sommer. Legger forventningene litt under de tre nevnte spillerne, men er åpen for å bli positivt overrasket.
post liked by: 10Hag, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Harry Greaves wrote: 10 Mar 2024, 20:46 Eric Martel
Ikke sett og ikke hørt om før. Måtte jo inn på YT å se. Ser bra ut der (selvfølgelig). Et mye rimeligere alternativ enn Neves. Vi trenger kanskje begge.
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

I dag er det veldig mye om Branthwaite og Olise i ryktebørsene, og at INEOS prioriterer de til sommeren. Branthwaite virker jo meget fornuftig.

Men er veldig skeptisk til Olise. Føler det atter en gang sees for mye på bling bling-stats som sjanseskaping og kreativitet, fremfor ball retention. Han gir vekk ballen for mye. Olise blir veldig lik de vingtypene vi allerede har, og har slitt med lenge. Virker på ingen måte som en spiller som skal hjelpe oss å bli bedre til å dominere kamper. Kan nok skape en del sjanser og score noen mål, men ser ikke hvordan en spillertype som Olise skal hjelpe oss med å miste ballen noe mindre.

Men så er jeg nok ekstra kritisk fordi jeg mener vingene er blant våre største problem. Det er der førsteforsvaret svikter, og det er der vi ofte gir fra oss ballen. Der og på midtbanen. Forsvaret vårt synes jeg faktisk har vært høvelig godt, til tross for utallige konstellasjoner. Så for meg er midtbanen og frontrekka det vi burde prioritere. Og tror ikke det blir noe markant forbedring med en spiller som Olise. Jeg tror Olise fort kan gjøre det markant bedre enn f.eks Antony og Rashford på individuelt nivå mtp kreativitet. Men jeg tror ikke laget vårt scorer betydelig mer mål per kamp, eller at vi sanker betydelig mer poeng med en slik "oppgradering".
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ikke så overraskende. Vært ryktet en stund nå at han er misfornøyd, og at Ten Hag ikke verdsetter ham spesielt høyt.

post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13619
Liker mottatt: 8766

Amad har ikke fått mange sjanser, men når han har fått spilletid så syns jeg ikke han har vært heldig/dyktig nok til å spille seg inn på førstelaget. Men god nok til å få spille litt her og der? Det syns jeg. Skjønner faktisk at han blir skuffet.

Edit: Men kan legge til at jeg ikke er en fan av klaging og SoMe protester. Jobb hardt, stå på, oppfør deg, så tenker jeg sjansene vil komme hvis du har talentet.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Om man summerer opp ryktene siden Ineos kom inn så er det fokus på britiske spillere? Og noen britiske managere.

Er i utgangspunktet positiv til Olise, først og fremst fordi jeg mener han er mer fotballsmart enn noen av de vi har. Eller så har jeg kun sett ham når han er i god form muligens. Han er vel rimelig skadeplaget, det trekker voldsomt ned.

Branthwaite er sikkert et bra kjøp, selv om det eneste jeg tenker på når det gjelder ham, er at han så ut som en filledukke i duell med Braut. Der hadde han en mulighet til å krønsje Braut, og virkelig sette standard...
Men jeg har sett at han kan spille fotball.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Han snubler litt i Haaland-duellen, så er nok maks uheldig der. Ellers vært rimelig bunnsolid denne sesongen, både han og Garner. 👏
post liked by: Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Joda, men når man snubler i slike situasjoner vitner det om litt panikk, Ajer gjorde jo det samme. Liker det ikke.

Høye standarder, det er ikke rom for snubling. Han må love å aldri gjøre det igjen, spesielt mot City. :yikes:
post liked by: 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9135
Liker mottatt: 8400

Kjenner at det siste jeg har lyst på er en ving som passer best sammen med ost og vin 🙈
post liked by: 10Hag, Blodfink, Andtho01
Football, bloody hell!
Post Reply