Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja [mention]Ryder[/mention] , det er presisjon, styrken ball blir slått med osv. Stor forskjell på oss og dem.

Henderson har blitt en stor spiller. Hvem så for seg det.

De har bedre spillere rett og slett. Samtlige er ballsikre. Og de har enormt mye bedre teknikk de fremme hos LP, enn våre...

De dribler, de spiller klikk klakk, de er smarte, de lukter ting før det skjer. De gjør de riktige tingene rett og slett. Bakover sliter de mer, men pasnings-spillet deres er bare så bra...

Jeg blir deppa når jeg ser hvordan vi har forvitret. Men om 2 år er vi kanskje i nærheten...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Leicester ypper seg på Anfield, jeg er forbannet på Vardy, egoist...Skulle spilt ballen, ville blitt en stor sjanse.

Vardy prøver å drible 6 stk istedet...

Heier på Brendan Rodgers i dag, er i ferd med å skifte syn på ham, han kan være så narsissistisk han vil, om han revansjerer seg på Anfield. Er jo helt tydelig en god manager.

Og Klopp er likedan i personligheten, jeg er fryktelig lei av Klopp, den innkjøpte tanngarden blender meg litt mye for tiden... Heia Rodgers!!
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Herlig dommer, får med seg tyv-triksene Klopp lærer spillerne sine. Mane ble avblåst, Fabinho ble avblåst. :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Blodfink wrote: 05 Oct 2019, 16:26 Heier på Brendan Rodgers i dag, er i ferd med å skifte syn på ham, han kan være så narsissistisk han vil, om han revansjerer seg på Anfield. Er jo helt tydelig en god manager.

Og Klopp er likedan i personligheten, jeg er fryktelig lei av Klopp, den innkjøpte tanngarden blender meg litt mye for tiden... Heia Rodgers!!
Haha, de er veldig ulike typer men hydrogenperoksiderte tenner har dem felles :yikes: & :yikes: :

Enig angående Rodgers.
Jeg skrev litt om ham på forrige forum og litt her.
Har ment at han er en god trener og en dårlig manager.
Kanskje må jeg endre mening på det siste.

Selvopptatt fyr med innstuderte bevegelser har sett teit ut.
Kanskje er han i ferd med å vokse av seg det også.
Blitt voksen omsider?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Fy f....Uten Mane så hadde Leicester vunnet i dag tror jeg...Men Mane er syk, nede på egen dødlinje og takler Chilwell så det lukter svidd. Så er han i kontring og selvfølgelig scorer han...PL beste spiller denne sesongen. Husker jeg ikke forstod hvorfor ikke United signerte ham...

Ndidi, vilt god, Maddison bra og unge Barnes på høyreving er en fysisk og rask kantspiller.

Leicester har noe stort på gang. Men det var denne Mane da.

Caglar Soyuncu er en god stopper, litt vill, men for et tempo, god med ballen og kjapp i vendingene. Og knallhard.

Der tror jeg Rodgers er god, å få spillerne sine til å blø i krigen.

Her kan OGS lære noe mener jeg...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 05 Oct 2019, 16:33 Haha, de er veldig ulike typer men hydrogenperoksiderte tenner har dem felles
:hah: :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 05 Oct 2019, 16:33 Selvopptatt fyr med innstuderte bevegelser har sett teit ut.
Kanskje er han i ferd med å vokse av seg det også.
Blitt voksen omsider?
Ja, enig i at han har vært helt ute på enkelte ting, men har kanskje tenkt det er lurt å dempe seg litt.
Laget hans er meget godt.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Albrighton, for en idiot...alle vet at Mane faller dau til bakken...FRYKTELIG irriterende...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser ut som når ikke pool vinner så får dem hjelp fra det 2 laget, helt utrolig klønet å lage straffe når tida nesten er ute.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Spurs eller United er de som kan stoppe Liverpool fra å sette rekord på 19 seiere på rad...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det ble heldigvis stopp i seiersrekken til Liverpool.

Klopp bortskjemt drittunge som vanlig etter poengtap, kostelig :D
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

https://www.vg.no/sport/fotball/i/8mVL8 ... tent=row-1

Liverpool går inn i et knalltøft kampprogram fra i morgen og fram til 2 januar.
14 kamper på 53 dager.
Med blant annet klubb VM i Quatar.

Liverpool klager på programmet.
Og spesielt oppsettet med kvartfinale i ligacupen bare 22 timer før kamp i Quatar.
Den er forståelig.
Samtidig er tett kampprogram en del av å oppleve suksess.

Er rart hvordan synspunkter på ting endrer seg i Liverpool.
Hva mener jeg?

De fleste av oss husker da en dirrende sint Rafa kom med sine «facts» i januar 2009.
Et av «faktaene» var hvordan Ferguson fikk tilrettelagt kampprogrammet :hah: :hah:

Hva hadde hendt rett forut før det tiltet for Rafa?

Man United hadde spilt 14 kamper på 51 dager!!
8 PL kamper, 2 CL kamper, 2 ligacupkamper og 2 kamper i klubb VM, Japan.
Mellom 8 november og 29 desember 2008.

United gikk bort og vant VM, vant PL, vant Ligacupen, nådde finalen i CL og semifinalen i FA cupen.
Det kaller jeg klasse management fra Ferguson og fantastisk innstilling fra spillerne.

Det gjenstår å se hva Liverpool oppnår.
Om de taper enten i klubb VM eller mot Aston Villa, vær sikker - da er det tredjeparts skyld -.

De er i nøyaktig samme situasjon nå som United var i for 11 år siden.
Den gang fikk visstnok United tilpasset kampprogrammet :hah: :hah: i følge Beneath us.
United hadde faktisk 14 kamper på 2 dager kortere tid enn hva Liverpool har nå.

Andy Robertson beklager seg også over tett juleprogram.
Vil han at fansen skal synes synd på ham?

Disse spillerne (på alle topplag) er så ufattelig privilegerte, og de skjønner det knapt selv.
Slutt å klage på tett juleprogram.
De tjener en årslønn i uka og har enormt med fritid året rundt.

Robertson er skotsk, og bør kjenne til tradisjonen med juleprogrammet i England og Skottland.
Det er likt for alle.
Synes ikke synd på disse gutta i det hele tatt.
Om det er synd på noen spillere med tett juleprogram er det i tilfelle de som spiller for de minste klubbene i League One, League Two og i Non League.

Juleprogrammet er der for fansen’s skyld.
Da har folk fri, og kan se fotball.
I gamle dager var det muligens synd på spillerne, da de tjente bare litt mer enn fansen, og måtte jobbe når alle andre hadde fri.

Om nåtidens overbetalte spillere må jobbe når andre har fri skulle nærmest bare mangle.
De er i underholdningsbransjen.

At engelsk fotball trenger en vinterpause av sportslige årsaker er det bred enighet om.

At unge primadonnaer som i praksis jobber 50% stilling og tjener flesk :cash: klager på lite fritid - det provoserer garantert flere en meg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Interessant tema du tar opp der [mention]Pink Final[/mention]. Liverpool burde jo ha troppen til å konkurrere på flere arenaer, men forstår de egentlig litt også i og med at det er ekstremt mye kamper som tar fokus vekk fra ting som taktisk trening og restitusjon. Personlig tror jeg at en del av årsaken til Englands mange svake sluttspill har vært at totalbelastningen har vært for høy over for lang tid. Er dette med å finne formtopper som er vanskelig over en lenger periode. I tillegg kommer det gjerne typiske belastningsskader gjerne mot slutten eller rett etter veldig hektiske perioder.
Pink Final wrote: 09 Nov 2019, 08:28 At unge primadonnaer som i praksis jobber 50% stilling og tjener flesk klager på lite fritid - det provoserer garantert flere en meg.
Er veldig få PL spillere som ikke fungerer som 24 timers utøvere så godt som året rundt. Så sånn sett kan man nok skru opp den stillingsbrøken til langt over 100%. En del av jobben deres er selvfølgelig å være profesjonelle og fritid brukes nok fryktelig kjedelig til ting som soving, spising, muligens litt FIFA. Finnes unntak til dette med profesjonalitet selvfølgelig.
LoveUnitedHateGlazers

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nu siger rygtene, at Liverpool går efter Mbappé. Tror dog ikke de får ham, men det ville være en af de værste, hvis ikke den værste handel, der kunne ske, der ikke har United som enten sælgende eller købende part.

Det må simpelthen bare ikke ske. Så får Liverpool en endnu mere succesfulde periode end de fik i 80'erne.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, Salah til Juventus står det litt om også, baner vei for Mbappé? Huff og huff.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Like interessert i City-seier i morgen som jeg var sist sesong...Fryktelig usikker på City-forsvaret, samtidig kan City true Liverpool-forsvaret også.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

messilingard wrote: 09 Nov 2019, 09:44 Personlig tror jeg at en del av årsaken til Englands mange svake sluttspill har vært at totalbelastningen har vært for høy over for lang tid. Er dette med å finne formtopper som er vanskelig over en lenger periode. I tillegg kommer det gjerne typiske belastningsskader gjerne mot slutten eller rett etter veldig hektiske perioder.

Pink Final skrev: ↑I dag, 08:28
At unge primadonnaer som i praksis jobber 50% stilling og tjener flesk klager på lite fritid - det provoserer garantert flere en meg.

Er veldig få PL spillere som ikke fungerer som 24 timers utøvere så godt som året rundt. Så sånn sett kan man nok skru opp den stillingsbrøken til langt over 100%. En del av jobben deres er selvfølgelig å være profesjonelle og fritid brukes nok fryktelig kjedelig til ting som soving, spising, muligens litt FIFA. Finnes unntak til dette med profesjonalitet selvfølgelig.
Enig i at totalbelastningen i England er for høy.
Som sagt, bred enighet om vinterpause av sportslige årsaker.

Når det gjelder fritid for spillere er jeg enig i hva du skriver om profesjonalitet.
Det kreves mye mer nå enn for 30 år siden da Whiteside & co kunne ta seg noe ‘leskende’ med supporterne på et vannhull.
Dagens spillere må forsake en del goder for å holde den fysiske formen.

Det jeg mente var fritid.
Disse gutta trener noen timer hver dag, deretter har de tid til egen disposisjon.
De har ikke hverdagsmaset som feks en vanlig småbarnsfamilie ofte har.
(Husker den tiden selv).
De har alle muligheter til feks å utdanne seg hos privatist og lære seg noe (tviler på at så mange unge spillere tenker slik).
De har masse penger (uten at det på noen måte bør bety et kvalitativt godt liv).
Det jeg mener er at disse unga gutta ikke bør våge å klage på tre,fire kamper i juleferien med det livet de lever.
Kan ikke helt se for meg at den 25 år gamle alenemoren som venter på det forsinkede pendlertoget og ikke rekker stengetid i barnehagen synes så veldig synd på Robertson i Liverpool.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Var det ikke en trener i Tyskland for ett par år siden forlangte at spillertroppen var på stadion/trenings stedet fra
08:00 til 16:00 og skulle side frokost og lunch med resten av troppen ??
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Det er fælt å kjenne på avmakt... (2-0 på Anfield)...Men City er gode, men ikke effektive, det er Liverpool...og de kommer mer med i kampen dessverre...

Men det var dette forsvaret til City da.

VAR kunne gitt straffe til City, i stedet er det 1-0 sekunder etterpå...

Agüero, får han et mål i dag, dette er hans kamp nr.11 på Anfield, ennå ikke scora...Bomma på fin mulighet akkurat...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Game over, 3-0 så fort 2.omg kom igang...Liker det ikke...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Straffesituasjonen med Arnold er riktig. Ballen går via hånda til Bernardo Silva. Spiller ingen rolle uansett, Liverpool vinner ligaen. Har lenge hatt et håp om at jeg skulle slippe dette i løpet av min levetid, nå er et bare å finne frem ørepropper for disse rottene av noen supportere de har kommer aldri til å holde kjeft. Hvis det finnes en fotballgud så ber jeg ydmykt om at Liverpool pådrar seg noe langtidsskader slik at de kan gå på noe smeller.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Så ikke Liverpool - Manchester City.
Har begynt å stålsette meg på at de vinner ligaen.
Ser man på hvordan de spiller, og hvordan Klopp har bygget opp laget så er det fortjent.

Men, så var det supporterne deres da.....
Som å snakke til veggen mange av dem når de IKKE har vært best, hvordan blir de om de vinner?

Har et ørlite håp om at det harde kampprogrammet framover kommer til å knekke dem, slik at de får formsvikten lagene til Klopp ofte har fått i januar og februar.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det vi kan håbe på er, at de får mange skader samtidig. F.eks. Salah, Mané, VVD og Fabinho som minimum.

Får de ikke 4+ stamspillere skadet i en måned + samtidig så vinder de et suverænt mesterskab.

Jeg kan iøvrigt godt se for mig, at de sætter rekord både i antallet af points og antallet af points ned til nr. 2.
Post Reply