(PL) Manchester City - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 823

messilingard wrote: 03 Mar 2024, 18:29 Ser på reprisen at han ikke treffer med knottene, men om ikke dette er å utsette motstander for fare så vet ikke jeg. Han har ikke kontroll på den foten som kommer inn i full fart. Kunne potensielt ha tatt et ben på Garnacho der om ting hadde gått ille. Soleklart rødt kort.
Altså, det kommer en fot «inn i full fart» men han treffer den foten med låret sitt. Da kan han rett og slett ikke ha vært så veldig nær å treffe med knottene. Vanskelig å se nøyaktig avstand på reprisene, men det er ikke snakk om kun en hårsbredd når han treffer med en kroppsdel en halvmeter lengre opp på kroppen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

Forrige sesong så traff ETH for det meste med byttene, de som kom inn avgjorde ofte kampene.
Denne sesongen er verre mener jeg, har vært litt uheldig.
Tross Solskjær og Ragnick sine dårlige sesonger så hadde de tre poeng mer etter 27 kamper, og en målforskjell på +10 mål.
Men det er også vanskelig med så mye skader.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Onana var god, men reagerte på det andre målet til Foden. Den er ikke umulig å ta.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, MektigeTHOR, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Fortjent tap på tross av noen meget tvilsomme situasjoner.
Men noe positivt er det jo:
Herlig scoring av Rashford
Mye fightervilje så lenge det var krefter
Onana kan bli en toppkeeper for oss

Så må vi bare stikke fingeren i jorda og erkjenne at vi er langt bak for tiden. Tynn startellever og enda tynnere benk.
post liked by: Pwint, Pancho P, Buchan, Blodfink, M.r. Brownstone, Pink Final, MektigeTHOR, Rød Pølse, Ryder, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Er ikke umulig at Ederson skal tas for den altså, men grunnen til at det ikke blir blåst er vel at han takler på ball før smellen kommer. Den foten han treffer ballen med har knottene først. VAR og dommer mener da at det er en godkjent takling, den er ikke for aggressiv og den er ikke til fare for Garnacho...

Hadde vært greit om de tok den. Spent på om det kommer noen uttalelse fra dommerstanden i hvordan de har vurdert dette. (Det kommer jo ingenting).

Edit: Og greit at de ikke tok den (kanskje) Jeg synes den er vanskelig. Hadde jeg selv takla sånn og fått rødt så ville jeg blitt forbanna.

Slike situasjoner oppstår når dommere skal tolke, "åpen for tolkning" betyr trøbbel og uenigheter.
Last edited by Blodfink on 03 Mar 2024, 19:13, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, MektigeTHOR, Pwint, RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2061
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9069
Liker mottatt: 8365

Stor forskjell på lagene, men vi spilte med Lindelöf som venstreback og manglet flere av våre beste. Superspissen vår er skadet og vi ble bortdømt i tillegg. Keep the red flag flying high 🚩
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Pwint, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Det var en veeldig dårlig helg ift topp 4-5 dette :skul:
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Kan bli 9 poeng til 5. plass om Spurs vinner sin hengekamp, og brått var det 11 p til Villa...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rød Pølse wrote: 03 Mar 2024, 19:07 Lindelöf som venstreback
Det var jeg veeldig skeptisk til før match, han klarte seg litt bedre enn frykta. Men til sumaren må det inn 1 VB
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

At Ederson utsetter Garnacho for fare er det for meg ingen tvil om. Uavhengig av om han treffer eller ikke så går han inn med knotter, strakt ben og høy fart. Regelen sier klart og tydelig at dersom man utsetter en motspiller for fare så er det en forseelse.

For min del så må vi gjerne la det gå, men da må det gjelde alle lag og alle spillere, ikke bare City. Samtidig så er jeg ikke overrasket over at dommerstanden ikke klarer å levere. Det er vel den eneste yrkesgruppen i verden som får politikere til å se fornuftige ut.
post liked by: Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Vi visste at dette ville bli en ryggen mot veggen match.
Ligge dypt og satse på overganger.
Vi kunne faktisk vunnet.
Men selv med tjukke røde briller må det innrømmes at City vinner fortjent.

Prøver meg på en børs;
Onana 8
Dalot 7
Varane 7
Evans 8
Lindelöf 6
Casemiro 6
Mainoo 7
Fernandes 7
Garnacho 5
McTominay 6
Rashford 6

Jeg synes alle fortjener kreds for oppofrelsen.
Så ble det mest fokus på forsvarsspillet i kveld, der Onana og Evans for meg er våre to beste.
post liked by: Pwint, Belfastboy, messilingard, Ryder, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Det positive var igangsettingen til Onana, mottaket og assisten til Bruno og selvfølgelig et nydelig mål av Rashford.

Onana med mange gode redninger. Viser klassen sin.

Kampen og kampplanen ellers står til stryk etter min mening. Vi blir utspilt nesten hele kampen. I tillegg så gjør man flere rare posisjonsbytter underveis for å gjøre det enda enklere for City-

Vi er blant de lagene som slipper City til flest sjanser samtidig vi er laget som skaper minst mot de av samtlige lag.
ETH og United har nå 14-2-11 og 37-39 i målforskjell. Er Rangick tall dette. 0 plan og grusom taktikk uke etter uke. Mange unnskyldninger. ETH må bort, han er den størtste middelmådigheten i troppen i lag med signeringen Ambrabat.

Takk for i dag.
post liked by: Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

Jaja, så måtte det gå som forventet.
Ikke ufortjent at City vinner, men tenker på Garnacho episoden. Hadde garantert blitt straffe og rødt kort motsatt vei. Det er bare med på å suge fotball gleden ut av meg i hvert fall.

Kanon mål av Rashford, men står fast ved at det bør vurderes bud på han i sommer.

Synes spillerne leverte en god innsats i første omgangen, selv uten noe særlig spill.
Som ikke den aller største Onana fan'n, så var han veldig god i dag :thumb_up:

At City er ørti ganger bedre enn oss på det meste, er så ganske synlig at flere utpå der ikke holder nivået i det hele tatt.

Haaland bommen fra 1 mm ga litt glede for meg i denne kampen da :D
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Pancho P, messilingard, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Buchan wrote: 03 Mar 2024, 18:31 Mulig at enkelte var slitne, men byttene var ETH ikke særlig heldig med.
Rashford og Evans med skader i følge EtH
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 03 Mar 2024, 19:32 Haaland bommen fra 1 mm ga litt glede
:love:
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, messilingard, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8647

Pink Final wrote: 03 Mar 2024, 19:20 Prøver meg på en børs;
Onana 8
Dalot 7
Varane 7
Evans 8
Lindelöf 6
Casemiro 6
Mainoo 7
Fernandes 7
Garnacho 5
McTominay 6
Rashford 6
Eg laga ein eigen karakterbørs etter kampen og den er heilt identisk, bortsett frå at eg hadde 5 på McTominay. Eg hadde forøvrig-5 på dommar Madley.
post liked by: messilingard, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2462
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7656
Liker mottatt: 8013

@28FPellistri, sitter her og prøver å finne motargumenter angående EtH....det jeg finner, er...

1. Nest beste vinn-% siden SAF (totalt?)
2. Skader. Enormt med skader.
3. Liverpool/Arsenal ga sine trenere tid når det buttet hardt imot.
4. Alt for mange disiplinære saker.
5. FFP-problemer. Selv om 'han' har fått brukt mye penger.
6. Fraværende sportslig ledelse. Totalt fraværende?
7. Mangel på gode alternativer?

Det er sikkert andre argumenter også, men jeg ser jo tydelig at det er argumenter for å skifte manager også.
post liked by: Pancho P, Pink Final, messilingard, Blodfink, Rød Pølse, Tringe
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Det er enorm forskjell på fjorårets og årets lag, ingen tvil om det. Skader kan sikkert være en del av forklaringen. At vi har bommet med stort sett alle handler bortsett fra Onana (begynner å bli mer overbevist nå), Højlund og Martinez når han har vært tilgjengelig gjør ting selvsagt heller ikke noe bedre.

Hvorvidt ten Hag er riktig mann eller ikke er vanskelig å si. Håpet er selvsagt at INEOS klarer å få orden på det sportslige og at vi begynner å jobbe bedre med spillerstallen. Jeg velger å gi ten Hag tid ut sesongen i alle fall før man tar en avgjørelse.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply