Hannibal Mejbri

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg er veldig positiv til Hannibal, og digger innsatsen og løpsviljen hans. Måtte den bare vare, være med på og heve nivået i laget og ikke være et midlertidig blaff. For det tror jeg blir avgjørende til hvorvidt han har det som skal til for å lykkes i United.
Personlig er jeg usikker på om han mangler "det lille ekstra" og fort havner i kategorien blant habile spillere som Pereira, Januzaj, Gibson, Cleverley og lignende. Spillere som kanskje kan holde PL-nivå, men reelt sett ikke er gode nok for United/Topp-4.

Første bud mener jeg uansett er å ha et lag som vil noe, som har tro på det de gjør og løper sokkene av seg. Det tror jeg kan gjøre spillere som Fernandes mye bedre og mer motivert, og at han slipper å være alene om det. At sultne spillere som Højlund, Garnacho og Amrabat er med på å dra lasset, i tillegg til Hannibal. Man trenger en ryggrad i laget, nok spillere som løper med aggressivitet og ville. La merke til spesielt et kjempeløp av Amrabat hvor han plutselig var på andre siden av banen og sørget for at vi vant ballen tilbake. Slikt gir blod på tann for de andre også, og løfter energien i laget der og da.

Slik sett synes jeg kanskje Rashford burde benkes noen kamper, med mindre han på en eller annen måte er spesifikt instruert til å spare energien fremover. Men Hannibal kan utvilsomt bli viktig fremover om han kan påvirke løpsviljen til hele laget på denne måten.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Cola2, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4888

Jeg synes Mejbri bare skal fortsette slik han gjør nå, og fokusere på disiplin med ball og sinnemestring fremfor å bli sjanseskapende. Mener ikke at han ikke skal gjøre sitt beste for å skape sjanser, men at det er viktigere ting for en enkeltspiller å fokusere på.

Noen gode spillere leverer ikke stort i form av målpoeng, og kanskje ikke engang direkte sjanseskaping.

Men de kan være spillere som vinner ball, skaper rom, holder ballen i laget, legger til rette for at andre får målpoeng og skaper sjanser, eller rett og slett være tredje sist på ballen. Og ikke minst, spillere som inspirerer andre med sin krigerinnstilling og intensitet. Det ser det ut som han gjør så langt.

Om laget fungererer bra når Mejbri (eller hvem som helst spiller), så er jeg fornøyd. Da fungerer åpenbart spilleren som lagspiller. Hvis ikke resten av laget er så utrolig gode at de bærer ham som bagasje. Men det får jeg jo på ingen måte inntrykk av i dette tilfellet. Bør allikevel ha mer grunnlag og se ham i flere kamper før jeg kan mene noe mer sikkert om hvor god han er. Men så langt virker han som han kan bli en viktig spiller.

Liker ikke å legge press på enkeltspillere om å levere målpoeng, forutenom en spiss/spesialisert målscorer. Om vi generelt har spillere som er gode på å presse, vinne ball og holde ballen i laget, vil sjanser og mål kunne komme fra hvem som helst. Og de med ekstremferdigheter på sjanseskaping - som Bruno - får mye mindre press på å være den som må levere nådestøtet.

Tror vi kan nyte godt av at forventningene til målpoeng hos våre spillere skrus ned. Selv når våre enkeltspillere scorer og har sinnsyke målpoengstats, så scorer vi uansett lite som lag. Flytt fokuset på hva vi gjør med ballen, og hvor intens vi er uten, så vil et godt lag bli en målmaskin som helhet. Til syvende og sist har det ingenting å si hvem som scorer, eller er nest sist på ballen. Ei heller hvem som skapte sjansen.

Kan hende jeg tar feil. Men jeg tror det er noe i det.
City har spilt uten De Bruyne en stund nå, og de er fortsatt like dominerende og farlige.

Vi scorer like mye (litt mer) i snitt de kampene Rashford ikke spiller.

Outcome bias dikterer at Bruno og Rashford spille fordi de skaper og scorer mest.

Outcome bias ville og diktert at vi var bedre med Ronaldo på banen.

Jeg tror (merk tror), at vi spiller bedre og scorer mer mål uten de, og bedre med spillere som Mejbri, Garnacho, Mount, Amrabat, Donny og Pellistri.

Tar høyde for at jeg tror feil, og at vi aldri får fasit da Bruno og Rashford spiller uansett hva som skjer.
post liked by: Blodfink, Cola2, Schmeichel
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Gode poenger av dere over her. Jeg mener United har savnet grovarbeidere som samtidig kan slå noen pasninger og ta vare på ballen når det trengs. Den kampen i går må ha gitt EriktH litt å tenke på.

Håper han går for samme lag til helga faktisk, why not.
post liked by: 10Hag, Cola2, Schmeichel
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4888

@Blodfink: Ja enig. Det hadde vært veldig spennende om vi fikk se nesten det samme laget igjen i Premier League, selv om det selvfølgelig ikke skjer.

Mejbri fortjener å starte til helga, og det samme gjør de fleste andre. Ikke bare tror jeg vi spiller bedre da, men det sender og et signal om at man spiller om man spiller godt. Og slik er det jo i grunn ikke per nå.
post liked by: Blodfink, Cola2, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Blodfink wrote: 27 Sep 2023, 22:49 Gode poenger av dere over her. Jeg mener United har savnet grovarbeidere som samtidig kan slå noen pasninger og ta vare på ballen når det trengs. Den kampen i går må ha gitt EriktH litt å tenke på.

Håper han går for samme lag til helga faktisk, why not.
Kan starte med siste setning først. Palace kommer til å stille med et bedre lag. Vi kommer ikke til å få like mye tid som vi fikk i går, og jeg regner med at Palace kommer til å være betraktelig mer aggressive på midtbanen. Regner med at Palace stiller med Eze og Hughes inn på midten samt et nytt stopperpar. Så selv om at jeg kan forstå tanken bak det å gi fornyet tillit til noen som har prestert bra så er det en kontekst som også må vurderes her. Lørdagens kamp mot Palace tror jeg kommer til å bli en tøffere affære enn hva gårsdagens kamp var.

Får jeg viljen min så stiller vi slikt: Onana; Dalot-Varane-Lindelöf-Regulion; Casemiro-Amrabat; Mount-Bruno-Garnacho; Højlund

Årsaken til dette er at det ikke handler om å straffe spillere som var gode mot Palace nå sist, men fordi jeg tror at det venter en tøffere oppgave foran oss. Det går for eksempel utover Maguire, Pellestri og Hannibal som jeg mener alle hadde gode kamper, men jeg anser likevel at laget vårt uten Bruno er et betraktelig dårligere lag enn når han er på banen. Og det handler rett og slett om at Bruno er en av ligaens beste midtbanespillere, og vi er ikke i en posisjon hvor han bør benkes for premiere en unggutt som har vært god, men ikke fantastisk. Vi så alle kvaliteten til Bruno mot Burnley og hvor avgjørende han var. I mitt hode så er det betraktelig flere nedsider enn oppsider å benke Bruno. Når det kommer til Rashford så stiller jeg helt annerledes. Han har etter min mening direkte spilt seg ut av laget. Ting butter i mot for øyeblikket og han tar dårlige valg, jobber for lite og ser generelt miserabel ut. Da er jeg ikke i tvil om at Garnacho er et soleklart bedre alternativ. Angående Martial som faktisk ikke var så halvgæren nå så nekter jeg å gå i fella med han, han har aldri spilt to positive kamper på rad i hele karrieren sin og jeg vurderer ikke at han kommer til å starte med det nå.

Den første setningen er jeg egentlig enig i, men jeg vurderer at det er flere andre på den midtbanen nå som er villig til å legge ned et solid stykke arbeid og som samtidig har flere strenger å spille på. Det beste eksempelet for min del om at man trenger både spillere som er best med ball og uten ball er duoen Carrick/Fletcher som var svært god for oss tilbake til starten av 2010-tallet. Det er noe med komplementære egenskaper som fungerer bra i et lag.

Når det gjelder Hannibal så er jeg enig i at han fortsatt bør få spilletid her og der, men at han skal være en i startelleveren basert på det han har prestert så langt. Jeg er uenig. Ja, han er positiv, løper mye og er god i presset. Men vi så samtidig mot Burnley at han ble for upresis til tider og vi så mot Palace hvor umoden han fremstår når han allerede er på et gult kort. Det å hive seg inn i taklinger bakfra på midtbanen når du allerede har et gult kort er regelrett hodeløst og ten Hag brukte akkurat 1 minutt etter det til å få van de Beek på banen. Jeg liker aggressiviteten, men man må være klok samtidig. Jeg har absolutt troen på Hannibal, men at det er nødt til å bli tatt steg er jeg absolutt ikke i tvil om.
post liked by: 10Hag, Cola2, Rød Pølse, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Ikke uenig @messilingard, gode poenger. Laget ditt er bra det, og det blir nok fort sånn på lørdag. Jeg kan jo innrømme at kommentaren min om samme lag er skrevet med litt glimt i øyet, samtidig hadde jeg ikke sett så negativt på det om det ble samme lag.

Enig angående Rashford, litt uenig i Bruno, ikke at han ikke er en av de beste, men jeg tro ikke han er uunnværlig. Han skal jo selvfølgelig spille kampen.

Veldig spent på laguttaket angående Rashford.

Rart dette her, plutselig har vi valgmuligheter, jeg er ikke like opptatt av uttaket på en måte.

Det er tre mann jeg er skuffet over, Sancho, Rashford og McTominay. Og Antony om han felles. Maguire skal få en ny sjanse etter at han kom greit fra det i går. Han er fortsatt et stykke bak i køen riktignok.
post liked by: messilingard, 10Hag, Cola2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4888

@messilingard: Ville vel egentlig stilt så og si samme lag. Eneste endringen for meg ville vært Donny inn som 10er, og Bruno på benk. Det tror jeg ville vært vårt beste ballspillende lag.

Bruno og Mejbri ville vært høyt oppe på innbytterstigen.
Rashford som en joker inn mot slutten av kamper, for å herje med en sliten høyreback.

PS: I et skadefritt personlig ønskelag ville Martinez og vært inne.
post liked by: messilingard, Ryder
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Jeg har gitt opp van de Beek. Ironisk nok så tror jeg samtidig at han hadde vært helt enorm i et lag som Brighton. Men hos oss så er det for mye bagasje og dårlige minner til at jeg noen gang tror at han vil lykkes i United. Ønsker egentlig bare at han finner seg en klubb hvor han blir satset på, virker som en sympatisk fyr som åpenbart hadde et enormt talent. Det har dessverre vært for mye skader, svake prestasjoner og manglende relasjoner til at Donny har kunne lyktes hos oss.

Jeg ville uansett ha spilt med Bruno, rett og slett fordi et lag trenger spillere som kan gjøre det eksepsjonelle. De må samtidig passe inn i laget, men akkurat det mener jeg at Bruno gjør.
post liked by: 10Hag, Cola2, Rød Pølse, Ryder, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2059
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9059
Liker mottatt: 8361

Vil bare minne om at Hannibal hadde en pasningsprosent på 91 mot Burnley. Det er ikke så verst når du løper mer enn alle andre...

Synes det er litt urettferdig å plassere Bruno og Rashford i samme bås. Bruno lykkes ikke med alt, men han jobber alltid rævva av seg. Han har nok ikke fått kapteinsbindet uten grunn. Når vi nå har flere å velge mellom så slipper han også å kompensere for manglende kvalitet i laget. Er overbevist om at det vil slå positivt ut. Jeg mener at han er en lagspiller av rang!

Det samme kan jeg ikke si om Rashford. Håper og tror at vi vil se en endring etterhvert som han blir mer kjent med Højlunds bevegelser. Etter prestasjonene i sesongstarten er jeg enig med de som vil gi Garnacho sjansen fra start igjen. Uansett hvem som starter på venstrekanten så har vi jo en rimelig grei spiller å sette inn hvis det ikke fungerer...
post liked by: 10Hag, Blodfink, Tringe, Ryder, Pink Final, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... t-28523773
Sevilla have announced that Hannibal Mejbri will not be considered for selection for the foreseeable future after a worrying start to his loan spell at the club.

The 21-year-old joined the La Liga club on loan from Manchester United earlier this month, having rejected the chance to join Everton instead. Hannibal made his debut for Sevilla in a 5-1 defeat to Girona last weekend and was left out of the squad for the midweek defeat to Atletico Madrid in the Copa del Rey.

It has also been announced that he will not be involved in their league match against Osasuna on Saturday and will remain sidelined until the matter is resolved.
Bra start på utlånet til Sevilla ...

Ifølge reddit (reddevils der) så er ryktene:
that he made a pass in training (can't recall the player, a 30 year old that did not do well at Real Madrid), the player mishandled it. He laughed. Then it kicked off in the dressing room with some senior players telling him off for it.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13399
Liker mottatt: 5122

Mejbri ble sittende på benken da Sevilla tapte 0-1 borte mot Real Madrid i kveld.
post liked by: Pink Final, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 430

Siste gang vi låner spillere til Sevilla? Gikk jo ikke strålende med forrige "øke verdi før salg"- prosjekt vi hadde der borte, heller.. 😅
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, Jan Erik, Andtho01, Pancho P, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Klubbpresidenten i Sevilla backer Mejbri, hyggelig. Ikke tro på alt som skrives sier han.
Mejbri med sin første start, bytta ut etter 53'. Men dog. Jeg liker spillertypen, og ønsker å se ham i United-drakt neste sesong, hvor han da i mellomtiden har lykkes i Spania.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pangaea, Rød Pølse, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Absolutt en god spiller, og for et par år siden trodde jeg han skulle slå gjennom for oss. Nå er jeg litt mer tilbakeholden må jeg innrømme, men talentet er absolutt til stede.
post liked by: Blodfink
Post Reply