Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Pink Final wrote: 23 Feb 2024, 08:42 Med engelske lag er det annerledes, der unner jeg ingen å vinne, bortsett fra United.
Er litt anglofil, italienske lag er nederst på rangstigen her. Bortsett fra City, som er sitt eget land i grunn.

Bayern, PSG, Barca og Real håper jeg også taper for alle engelske lag, unntatt City selvfølgelig.

Er heller ikke så glad i svenske og danske lag.
post liked by: messilingard, Pink Final, Pancho P, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7609
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27260
Liker mottatt: 17789

Jeg er også ekstremt anglofil.
Men det går mest på kultur, historie osv.
Unntaket for å holde med andre engelske lag måtte være om en underdog kom med i Europa.

Ellers enig hva angår å anerkjenne når andre gjør det bra.
Så lenge man ikke samtidig bruker det til å pisse på egen klubb og egne spillere.
post liked by: Blodfink, Pancho P, messilingard, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8650

Heilt legitimt syn, @messilingard. Grunnen til at eg håpa på avansement både for Glimt og Molde har meir med UEFA-koiffisienten å gjere. Norge ligg for øyeblikket på 15. plass på denne rankinga, like bak Danmark, Østerrike, Sveits og Tsjekkia. Med tanke på den store omorganiseringa og utvidinga av europacupane frå og med neste sesong, der ein går frå 96 til 180 klubbar, vil det vere svært viktig for norske klubbar å avansere så mykje på UEFA-rankinga som mogleg. Ikkje minst fordi ein kan komme inn i dei siste kvalikrundane til Champions League og Europa League. Heilt på det personlege plan håpar eg vilt på at Brann klarer å komme seg ut i eit europeisk gruppespel. Eg får fortsatt ståpels berre ved tanken på oppgjera mot Arouca og AZ Alkmaar i fjor.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, red
It's Squeaky Bum Time!

Alf banan
Posts: 330
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 25
Liker mottatt: 663

Syns det er morsomt at norske lag går videre. Fulgte med på Bodø Glimt i går, og du verden for en bra fotball de spiller.
Husker også under RBK sin storhetstid i norge og europa, hvor alle rbk fans lagde ramaskrik hvorfor alle i Norge ikke heiet på hele Norges Rosenborg som de kalte det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
10Hag wrote: 23 Feb 2024, 08:50 Personlig tror jeg Helstrup tok et steg opp karrieremessig ved å bli assistent i Bodø/Glimt. No offense til våre kjære Tromsøværinga.

Jeg misliker Kjetil Knutsen som person, både pga generell oppførsel i Tippeligaen, og spesielt etter Roma-feiden, der han velvillig lot seg portrettere som en uskyldig engel av norsk media. Sannheten for meg er at både Mourinho og Knutsen er kyniske rasshøl. 😂 Forskjellen er bare at Mourinho legger ikke skjul på det. Men som fotballtrener og fagperson synes jeg Knutsen er svært dyktig, og tror han kan ha en fremtid i en europeisk, mellomstor klubb.

Om Helstrup da enten går med ham ut i Europa, eller evt. overtar Bodø/Glimt, vil det være et betydelig steg opp karrieremessig fra Tromsø, som for øvrig har forbedret seg kraftig de siste årene.

Men å unne Knutsen suksess? Nope, det har jeg null behov for. Er to helt forskjellige ting å anerkjenne talent, og like dem, i min bok.

Kan si det samme om det norske landslaget. Har null til overs for NFF som organisasjon, og synes det er et supperåd med en leder og ledelse som er mer politisk engasjert, enn fotballfaglig sterk.

Anerkjenner og at Haaland og Ødegaard er knallgode spillere. Men unner de ikke suksess av den grunn.

På samme måte som jeg anerkjenner at Ben Foster ikke var en keeper i verdensklasse, men unnet ham all suksess, fordi jeg liker fyren.

To separate ting å like noen og anslå verdi i min verden.
Jeg synes det er en større logisk brist å ikke kunne anerkjenne at noen er dyktige, kun fordi man ikke liker de.
Regner med at du kjenner Knutsen personlig siden du kan kalle ham rasshøl.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, red, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4438
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2865
Liker mottatt: 9461

@Alf banan

Man trenger ikke legge for mye i det. Jeg kjenner ikke Luis Suarez, men jeg er mildt sagt ikke noe imponert av han av den grunn. Kunne fint kalt han for det samme.

Det er uansett såpass takhøyde her at det er en helt innafor bemerkning å komme med.
post liked by: Pwint, Pancho P, Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2929
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13589
Liker mottatt: 8733

Var morsomt å se Ben Foster i Wrexham serien. Fin fyr som du sier @10Hag, og her får han jo en annen slags karriere. Han fremstilles som en superkeeper (som han også er i denne sammenhengen), men han var nok ikke god nok til å være førstekeeper i en klubb som vår.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2929
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13589
Liker mottatt: 8733

Mitt syn er at alle lag har sine supportere. Blir mindre interessant med en gang hvis alle skal heie på hverandre og ønske hverandre vel. :D Ikke at jeg ønsker noe fysisk uvennskap eller lignende altså, men det er jo rivaliseringen som gjør det morsomt.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8650

Eg trur nok at dei fleste trenarar har eit element av "kynisk rasshøl" i seg. Mourinho har vel uansett utvikla dette til ei kunstform😊 Når det gjeld Kjetil Knutsen ville eg nok ha brukt andre uttrykk. Han er ekstremt dedikert og kan verke både arrogant og dobbeltmoralsk. Eg snakka ein gong med fetteren hans på Brann stadion og han kunne fortelle at trenarjobben i Glimt hadde gått svært mykje ut over familielivet. Kone og barn bur fortsatt i bergensområdet og den godaste Kjetil har gått glipp av mykje på heimebane dei seinare åra. Det største ankepunktet mitt mot Kjetil Knutsen er likevel at når ein bergensar først oppnår så mykje suksess på ei fotballbane, så er det ikkje med Brann 😅
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, red, messilingard, Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Driver heller ikke og aktivt heier på andre lag enn mine egne, men det er grader av antipati.

Av engelske lag er det feks helt ok og nesten litt hyggelig at West Ham vinner Conference League. Men hadde det vært Liverpool, City, Arsenal, Chelsea, Leeds etc hadde jeg aktivt holdt med motstanderen.

Bodø/Glimt har jeg foreløpig et ganske nøytralt forhold til, de har fortsatt status i mitt hode som «heislag» 😉
Men Molde, Brann, LSK, Viking eller VIF? Nei takk.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pancho P, messilingard, 10Hag, Rød Pølse
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7609
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27260
Liker mottatt: 17789

I november 1998 spilte Vålerenga og Rosenborg to påfølgende kvelder i Istanbul.
Enga møtte Besiktas i cupvinnercupen og Troillan møtte Galatasaray i CL gruppespillet.
Et CL som endte helt fortreffelig på Camp Nou som kjent 🥳😍.

Var rundt 150 Enga og tilsvarende Rosenborg i Istanbul.
Kom visst forslag fra Rosenborg gjengen om å heie på hverandre i Istanbul.
Da sa Klanen nei 😁
post liked by: Ryder, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Pwint wrote: 23 Feb 2024, 09:51 Ikke at jeg ønsker noe fysisk uvennskap eller lignende altså,
Bittelitt gladvold har aldri skada noen :hah:
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

For min del var det mest humor da enkelte reagerte på at man var glad for at Glimt gikk på rattata ut av det gode selskap. Det er fotball, man ønsker ikke andre folk mer vondt enn at laget de heier på, spiller for eller trener skal stinke og i beste fall rykke ned. For min del kan de fleste norske lag gjerne slå fra seg hvis de kvalifiserer seg for europacup, men Glimt? Der går grensa!

Orket selvfølgelig ikke å se på kampen, men fikk med meg at det var mye bom og litt dommerkontroverser. Synd...🤣🤣🤣
post liked by: Pwint, Blodfink, Pink Final, Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2929
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13589
Liker mottatt: 8733

Jeg er jo heller ikke den som vil folk så vondt @Rød Pølse. Men skal ikke legge skjul på at et av mine store drømmer er at lfc skal rykke så langt ut av ligasystemet at de ender opp som f.eks. et bedriftslag i ligaen for frisører i Liverpool.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, 10Hag, Pink Final, RedTrafford, Spirograf1
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

:hah:

Noknoknoktegn
post liked by: 10Hag, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Leverkusen - Mainz i kveld. Skal holde et øye med backspillet. United kunne henta Frimpong, Stanisic og Grimaldo for min del!
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
Post Reply