Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Fantastisk nonchalant hælspark-goal fra Hestad i Polen, prisverdig. Bare satt ut hælen litt uinteressert liksom :hah:
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Og ikkje minst, kvifor ikkje unne norsk fotball generelt mest mogleg suksess? Sjølv då RBK var på sitt beste var det alltid stas at dei gjorde det godt i Europa, og det var så nært du kom eit hat lag frå mi side.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Det må vel være opp til hver enkelt hva man unner hvem.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pwint, Pink Final, messilingard
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Det er det 100%, men generelt sett meiner eg at om ein ikkje unnar andre (i denne samanheng fotball) godt, så syns eg ein kan ein halde det for seg sjølv.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Banter i fotball skal bekjempes? Det blir litt av en kamp.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Pink Final
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9129
Liker mottatt: 8400

Høres ikke så gøy ut å være fotball-Jesus. Det er ikke noe galt i å unne Liverpool, Bodø/Glimt og et par andre lag en sportslig nedtur. Morsomt at et par ex Unitedspillere gikk videre med Molde. Såpass raus kan jeg være 😇
post liked by: Andtho01, Pwint, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2489
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7722
Liker mottatt: 8081

Heia alle lag? Blåe, gule, røde, hvite, gule og alle andre er best!
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Lukaku er ikke helt topp i kveld heller. Men de andre scora i straffesparkkonk...Roma videre, heia på Feyenoord. Lei av spillere i Italia som ligger og holder seg til ansiktet...
post liked by: Andtho01, Pink Final
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Pink Final wrote: 22 Feb 2024, 21:51 Ikke at jeg er Glimt fan.
Men hvorfor liker ikke folk Bodø/Glimt?
Sånn bortsett fra de som er Tromsø fans, hva har jeg gått glipp av?

At folk ikke liker Lillestrøm og Lyn er forståelig 😅.
Men Glimt?
Kunne skjønt om det var Brann 😉😅.
Eller Rosenborg, t.o.m Fredrikstad 😅😉.
Men Bodø/Glimt.
Hva har de som det går an å få opp i halsen liksom?
Er det ikke sånn det er i Norge du må ikke komme her å tru at du er noe, så kjøper dem spillere fra andre klubber i Norge. Er vel sånn at er du god i Norge så må du må du ikke fremheve det, kalles vel for janteloven. PS er ikke BG fans med det var virkelig synd dem ikke vant den kampen.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

JørgenT wrote: 22 Feb 2024, 22:32 Og ikkje minst, kvifor ikkje unne norsk fotball generelt mest mogleg suksess? Sjølv då RBK var på sitt beste var det alltid stas at dei gjorde det godt i Europa, og det var så nært du kom eit hat lag frå mi side.
Denne diskusjonen har jeg hørt noen ganger og aldri forstått. Å unne andre lag suksess, norske eller ei, strider i mot alt som ligger i supporterkulturen for meg. Jeg støtter to lag i klubbfotball, United og Brann. Alle andre lag, uavhengig av hvem de er og hvor de kommer fra betyr ingenting for meg. Har aldri gledet meg over en annen klubbs suksess. Har gledet meg masse over andres nederlag, derimot. Smålig? Kanskje.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Syntes det var nydelig at Glimt røyk. Argumentet om at det er bra for norsk fotball osv sliter jeg med å kjøpe. Jeg ser den økonomiske biten, men norsk fotball er ikke større enn at supporterene har en ekstremt viktig rolle for om man lykkes eller ikke. Det ingen lag i Norge som vil klare å være suksessfulle uten en solid backing fra miljøet rundt, og det er uavhengig av Europa eller ikke.

Husker tilbake når Helstrup tok overgang (jeg står fortsatt for at Helstrup mangler ambisjoner og troen på seg selv til å lykkes som trener) så sa lederen i trenerforeningen, Dag Opjordsmoen, at folk måtte besinne seg og ba supporterne roe ned. Problemet er bare at han ikke forstår at middelmådige norske trenere, de vokser på trær, med supporterkultur er uerstattelig. Norsk fotball klarer seg uten norske trenere, men den dagen supporterne drar så er det ruiner igjen. At Glimt som aktivt går inn for å sabotere naboen lenger nord og miljøet de har der oppe ryker på en smell er ingenting annet enn fortjent og fantastisk.

Tråkker sikkert folk på tærne nå, men å skulle unne lag suksess bare fordi de er norske blir for min del fullstendig uaktuelt. Tror ikke at jeg har hørt om noe dummere faktisk. Så er det helt greit å anerkjenne at Glimt jobber bra og at de alle lag i Norge burde se hva de gjør og hvordan de jobber. Men å unne de suksess, helt uaktuelt.

Men jeg syntes det er hyggelig at Molde går videre!
post liked by: Pwint, Blodfink, Pink Final, Pancho P, 10Hag, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Pwint wrote: 23 Feb 2024, 05:19 . Alle andre lag, uavhengig av hvem de er og hvor de kommer fra betyr ingenting for meg. Har aldri gledet meg over en annen klubbs suksess. Har gledet meg masse over andres nederlag, derimot. Smålig? Kanskje.
Du er litt glad i FFK vel?? Kjempeflott klubb btw.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 23 Feb 2024, 08:12 Men jeg syntes det er hyggelig at Molde går videre!
Nei, fy f... :dead:
post liked by: messilingard, Pwint, Pink Final, Pancho P, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

Blodfink wrote: 23 Feb 2024, 08:35
Pwint wrote: 23 Feb 2024, 05:19 . Alle andre lag, uavhengig av hvem de er og hvor de kommer fra betyr ingenting for meg. Har aldri gledet meg over en annen klubbs suksess. Har gledet meg masse over andres nederlag, derimot. Smålig? Kanskje.
Du er litt glad i FFK vel?? Kjempeflott klubb btw.
😂

Nei ....

😂
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17813

Takk for oppklarende synspunkter til flere over her.
Ikke sånn superviktig for meg dette, men jeg har ofte holdt med andre norske lag i europacupen.
Likte det den gang Rosenborg slo Blackburn, og ikke minst AC Milan og Dortmund.
Satt å håpet at Brann skulle klare å slå ut PSV og det gjorde de den gang på 90 tallet.
Synes det var gøy at Bodø/Glimt grusa Roma 6-1.
Blir ikke akkurat knust om andre norske lag enn Enga taper i Europa, men synes det er gøy når de lykkes.

Med engelske lag er det annerledes, der unner jeg ingen å vinne, bortsett fra United.
post liked by: Pancho P, Pwint, messilingard, Rød Pølse, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Personlig tror jeg Helstrup tok et steg opp karrieremessig ved å bli assistent i Bodø/Glimt. No offense til våre kjære Tromsøværinga.

Jeg misliker Kjetil Knutsen som person, både pga generell oppførsel i Tippeligaen, og spesielt etter Roma-feiden, der han velvillig lot seg portrettere som en uskyldig engel av norsk media. Sannheten for meg er at både Mourinho og Knutsen er kyniske rasshøl. 😂 Forskjellen er bare at Mourinho legger ikke skjul på det. Men som fotballtrener og fagperson synes jeg Knutsen er svært dyktig, og tror han kan ha en fremtid i en europeisk, mellomstor klubb.

Om Helstrup da enten går med ham ut i Europa, eller evt. overtar Bodø/Glimt, vil det være et betydelig steg opp karrieremessig fra Tromsø, som for øvrig har forbedret seg kraftig de siste årene.

Men å unne Knutsen suksess? Nope, det har jeg null behov for. Er to helt forskjellige ting å anerkjenne talent, og like dem, i min bok.

Kan si det samme om det norske landslaget. Har null til overs for NFF som organisasjon, og synes det er et supperåd med en leder og ledelse som er mer politisk engasjert, enn fotballfaglig sterk.

Anerkjenner og at Haaland og Ødegaard er knallgode spillere. Men unner de ikke suksess av den grunn.

På samme måte som jeg anerkjenner at Ben Foster ikke var en keeper i verdensklasse, men unnet ham all suksess, fordi jeg liker fyren.

To separate ting å like noen og anslå verdi i min verden.
Jeg synes det er en større logisk brist å ikke kunne anerkjenne at noen er dyktige, kun fordi man ikke liker de.
post liked by: Blodfink, Pwint, messilingard, Pancho P, Ryder, RedTrafford
Post Reply